تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آزمون تافل چیست و چگونه برای سوالات‌مان باید جواب پیدا کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آزمون تافل چیست و چگونه برای سوالات‌مان باید جواب پیدا کنیم؟
آزمون تافل یا به عبارت دیگر سوالات متداول آزمون تافل یا پرسش های متداول آزمون تافل آیتمی است که اکثر سایت های حرفه ای فعال و مرتبط به آزمون های خارج، آن را در خود گنجانده اند. لذا سوالات بسیاری در زمینه امتحان تافل و چگونگی کسب نمره عالی در این آزمون وجود داشته که معمولا متقاضیان آزمون تافل در ذهن دارند. این سوالات بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی و خواندن مطالبی راجع به امتحان تافل در ابتدا مرور شوند. لذا ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب سعی کرده‌ایم متداول‌ترین سوالات داوطلبین آزمون تافل را گردآوری کرده و به آنها پاسخ دهیم. تا داوطلب بداند که چگونه باید آزمون تافل را استارت بزند.
 
[تصویر:  %D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9...24x576.jpg]
 
1- آزمون تافل (TOEFL) چیست؟
آزمون تافل یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است که برای ورود به بیش از نه هزار موسسه و دانشگاه در سراسر جهان مورد نیاز است. عبارت  TOEFLدر واقع مخفف Test of English as a Foreign Language می‌باشد. لذا می‌توان گفت آزمونی جهت میزان سنجش و تسلط به زبان انگلیسی افرادی است که زبان انگلیسی زبان اول آن‌ها نیست. این آزمون توسط سرویس سنجش تحصیلی  (ETS)  دانشگاه پرینستون   (Princeton)  برگزار می‌شود. آزمون تافل سه نوع دارد: نوع اول آن آزمون مبتنی بر کاغذ یا Paper-based  بود. پس از آن، تافل به صورت cbt یا Computer-based برگزار گردید و نوع سوم آن به صورت اینترنتی یا iBT می‌باشد.
 
 در حال حاضر نوع دوم یعنی cbt منسوخ شده و نوع اول یعنی کاغذی هم تنها در برخی از نقاط که دسترسی به اینترنت بسیار محدود است برگزار می‌شود. اما اخیرا در بسیاری از مراکز برگزاری آزمون،  این آزمون دیگر به صورت اینترنتی یا iBT برگزار می‌گردد. در ایران نیز از حدود 3 سال پیش دیگر آزمون کاغذی برگزار نمی‌شود و در حال حاضر فقط آزمون اینترنتی تافل هر هفته در چند مرکز در تهران و شهرهایی مثل اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه، آمل و دیگر شهرها برگزار می‌شود.
 
2-منظور از آزمون تافل اینترنتی چیست؟
این آزمون، چهار مهارت در بخشهای شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب انگلیسی را مورد سنجش قرار می‌دهد. این آزمون در اواخر ۲۰۰۵ معرفی شد و به میزان قابل توجهی جایگزین دو نوع دیگر «مبتنی بر کامپیوتر» و «مبتنی بر کاغذ» گردید. این آزمون ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا برگزار گردید و از سال ۲۰۰۶ به کشورهای دیگر نیز به‌تدریج راه یافت. در این نوع آزمون شرکت‌کنندگان بایستی در تاریخ‌های مشخص شده در محل حوزه آزمون حضور پیدا کرده و از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند.
 
3- چه کسانی مدرک آزمون TOEFL iBT را می‌پذیرند و آیا تافل فقط برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا معتبر است؟
این آزمون تنها برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا نیست و بیشتر از نه هزار کالج، آژانس ها و موسسات در بیشتر از 130 کشور سرتاسر جهان نمرات آزمون تافل را می پذیرند. سایت رسمی آیلتس هم آمار و ارقام مشابهی را در خصوص مقبولیت آیلتس ذکر می کند.
 
4- سیستم امتیازدهی در این آزمون چگونه است؟
آزمون TOEFL iBTدر مقیاس 0 تا 120 نمره دهی می‌شود. هر یک از چهار بخش (خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن) 30 نمره دارد.
 
5- مدت اعتبار مدرک تافل چقدر است؟
امتياز کسب شده هر داوطلب تا 2 سال پس از تاريخ آزمون اعتبار دارد.
 
6- هزینه امتحان تافل چقدر است؟
هزینه تافل اینترنتی در سال 1400 در ایران 245$ می‌باشد.
 
7- چگونه برای این آزمون ثبت نام کنم؟
برای آغاز ثبت نام در این آزمون نیاز است که در ابتدا در سایت ETS یک حساب کاربری با اطلاعات خود بسازید و پس از ورود به عنوان کاربر می‌توانید به بخش ثبت نام بروید و یکی از تاریخ‌های موجود را رزرو کنید.
 
8- مراکز مجاز تافل در ایران چه سنترهایی است؟
از معروف ترین سنترهای برگزاری تافل در تهران می توان دانشگاه خاتم، سازمان سنجش، موسسه امیربهادر و زبان نگار را نام برد. البته سنترهای دیگری چون علامه سخن، مرکز زبان ایران، معرفت و دانشگاه شهید بهشتی نیز، این آزمون را در ایران به طور رسمی برگزار می کنند. همچنین شما می‌توانید مراکز برگزاری آزمون تافل را در این لینک مشاهده کنید.
 
9- چگونه کد محل آزمون تافل را انتخاب کنم؟
پس از ایجاد پروفایل برای آزمون تافل در سایت ETS و انتخاب گزینه Register for a test قادر خواهید بود Test Center  مورد نظرتان را انتخاب کنید.
 
10- وچر چیست؟
برای ثبت نام برای آزمون تافل شما نیاز دارید کارت اعتباری مانند Master Card یا  Visa Card و یا وچر در اختیار داشته باشید. وچر یک عدد ۱۶ رقمی است که شما می توانید از طریق سازمان سنجش یا موسسه ارائه دهنده آزمون خریداری کنید و در سایت ETS در هنگام ثبت نام آزمون به جای کارت اعتباری استفاده نمایید.
 
11- وچر خریداری شده را در کدام قسمت پروفایل وارد کنم؟
در پروفایلتان در سایت ETS در هنگام ثبت نام پس از انتخاب گزینه Register for a test و طی کردن مراحل ثبت نام که شامل انتخاب کشور، شهر، تاریخ آزمون و تست سنتر و هم چنین انتخاب 4 دانشگاه رایگان برای ارسال نمره و پاسخ دادن به سوالات آماری ETS و پس از مطالعه قسمت order summary، در قسمت بعد Select Payment Method گزینه وچر را انتخاب کنید. در صفحه بعد در قسمت معین شده (voucher number)، شماره ووچر را وارد نمایید.
 
12- تاریخ تولدم را اشتباه در فرم ETS وارد کردم چطور تصحیح کنم؟
از قسمت Contact Us در پروفایلتان، به ETS ایمیل بزنید یا toefl@ets.org و در ایمیلتون بیان کنید که این مشکل وجود دارد یا در ایران با مرکز برگزاری آزمون‌تان تماس بگیرید. در صورت وجود اشتباه در تاریخ تولد، در روز آزمون این مشکل به ETS گزارش شده و به احتمال زیاد به ابطال نمره آزمون می انجامد. لازم به ذکر است که پس از ایجاد پروفایل در سایت ETS، داوطلبین قادر به تغییر تاریخ تولد و نام و نام خانوادگی نخواهند بود و در صورت وجود مشکل قبل از روز آزمون برای پیگیری به ETS ایمیل بزنند.
 
[تصویر:  toefl.jpg]
 
 
 
13- چگونه کد دانشگاهی که نمره به صورت رایگان به آن گزارش می شود را تغییر دهم؟
شما ميتوانيد پس از ثبت نام بدون پرداخت وجهي نام دانشگاههاي دريافت كننده نتيجه را تغيير دهيد براي اين منظور به شكل زير عمل كنيد: 1. پس از ورود به پروفايل برروي لينك View Orders كليك نماييد. 2. در صفجه جديد بر روي لينك Order No مربوطه كليك نماييد. 3. در صفجه جديد به قسمت Score Recipient  مراجعه نموده و در آن قسمت بر روي لينك Modify كليك نماييد. 4. در صفجه جديد در مقابل نام هر دانشگاه يك لينك Remove وجود دارد. با كليك بر روي اين لينك ابتدا دانشگاه را حذف نموده و سپس از طريق دكمه Add Another Score Recipient دانشگاه مورد نظر را انتخاب نماييد.
 

امیدواریم با گردآوری این سوالات و پاسخ به آنها توانسته باشیم در جهت رفع ابهامات شما عزیزان در زمینه آزمون تافل کمک شایانی کرده باشیم. همچنین شما می‌توانید همین الان برای دسترسی به منابع مختلف آزمون تافل در دسته‌بندی‌های متعدد به صفحه اصلی سایت مایگریشن اسکیلز یا مهارت های مهاجرت  www.migrationskills.ir  مراجعه کنید.