تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سازمان مدیریت صنعتی imi.ir
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افرادی که تصمیم به آموزش رشته های حوزه مدیریت مانند MBA و DBA را در خارج از محیط دانشگاه دارند، می توانند از طریق سازمان مدیریت صنعتی به نشانی imi.ir اقدام نمایند. هر یک از رشته های ارائه شده در این سازمان یک دوره تخصصی و یک دوره تکمیلی دارد که افراد با توجه

سازمان مدیریت صنعتی یکی از مجریان برگزار کننده دوره های تخصصی و تکمیلی در حوزه مدیریت می باشد. این سازمان با توجه به نیاز افراد چندین بار در سال اقدام به برگزاری دوره های مختلف در حوزه مدیریت می نماید. افراد می توانند با توجه به نیاز خود وارد سایت مدیریت صنعتی به نشانی imi.ir شده و در دوره مورد نظر خود ثبت نام نمایند.
در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط برگزاری دوره های سازمان مدیریت صنعتی تا حدودی تغییر پیدا کرده و به صورت نیمه حضوری و آنلاین برگزار می شود تا متقاضیان بتوانند بدون نگرانی در این دوره ها شرکت کنند. در ادامه مقاله به معرفی سازمان مدیریت صنعتی و نحوه ثبت نام در دوره های مختلف این سازمان پرداخته شده است.

معرفی سازمان مدیریت صنعتی imi.ir
سازمان مدیریت صنعتی مجری برگزاری دوره های تکمیلی و تخصصی حوزه مدیریت می باشد. دوره های ارائه شده در این سازمان در سطوح مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارگاه های آموزشی ارائه می گردند. افرادی که به دنبال دریافت مدرک معتبر در حوزه مدیریت به جهت ورود به بازار کار هستند، می توانند وارد سامانه اینترنتی سازمان مدیریت صنعتی به نشانی imi.ir شده و در دوره مورد نظر خود ثبت نام کنند. لازم به ذکر است زمانی که دوره مذکور به اتمام رسید، داروطلب در آزمون شرکت کرده و در صورت کسب حدنصاب لازم، مدرک معتبر حوزه مورد نظر خود را از سازمان مدیریت صنعتی دریافت می نماید.

ابتدا هدف از تاسیس سازمان مدیریت صنعتی، آموزش و توسعه مدیریت در صنعت ایران بود، اما رفته رفته اهداف این سازمان گسترده تر شد تا جایی که در حال حاضر هدف سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و تکمیلی، پیاده کردن ابعاد مختلف آموزشی در حیطه شناخت، اصلاح نگرش و امکان عملیاتی کردن رویکردهای مسئولیت اجتماعی در سازمان های مختلف می باشد. در واقع این سازمان با پیاده کردن دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می خواهد به اهداف خود دسترسی یابد.

[تصویر:  1621080615_مدیریت%20صنعتی.png]

دوره های ارائه شده توسط سازمان مدیریت صنعتی بسیار زیاد بوده و طیف وسیعی را شامل می شود. برخی از دوره های ارائه شده طولانی بوده و متقاضی همانند زمانی که در دانشگاه تحصیل می کند، برای این دوره ها نیز باید وقت کافی صرف نماید. برخی دوره ها نیز به عنوان دوره های کمک آموزشی محسوب می شوند. به طور مثال اگر فرد در رشته حسابداری تحصیل می کند برای افزایش دانش خود در این زمینه می توانند در دوره های مرتبط با حسابداری شرکت نماید. برای گذراندن دوره های تکمیلی معمولا وقت کمتری صرف می شود.

دوره های سازمان مدیریت صنعتی در کل به دو دسته تقسیم می شوند: یکی دوره تحصیلات تکمیلی که مانند آموزش های دانشگاهی بوده که زمان زیادی برای آموزش آن ها صرف می شود. دیگری دوره تخصصی مدیریتی است که در هر دسته، دروس مختلفی ارائه می شوند، لازم به ذکر است بعضی دوره ها مانند دوره حسابداری نیازمند گذراندن پیش نیاز هستند. یعنی متقاضی تا دوره حسابداری مقدماتی را نگذراند، اجازه ورود مستقیم به دوره های مربوط به حسابداری صنعتی را ندارد. سازمان مدیریت صنعتی بعد از پایان هر دوره، مدرکی معتبر به دانش پذیران خود ارائه می دهد. لازم به ذکر است این مدارک مورد تایید وزارت علوم نیستند.

علاوه بر سازمان مدیریت صنعتی، سازمان دیگری به نام سازمان فنی و حرفه ای کشور وجود دارد که به ارائه آموزش هایی در خصوص دروس مختلف می پردازد. برای آشنایی با دوره هخای این سازمان می توانید مقاله زیر را مطالعه کند.

بیشتر بخوانید: دوره های فنی و حرفه ای

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه ورود به سایت سازمان مدیریت صنعتی imi.ir
معمولا مسائلی مانند نحوه ورود به سایت سازمان مدیریت صنعتی، شرایط و نحوه برگزاری دوره ها و سوالاتی از این قبیل ذهن افرادی که علاقمند به شرکت در دوره های این سازمان هستند را به خود مشغول کرده است. در این قسمت به یکی از متداول ترین سوالات در خصوص سازمان مدیریت صنعتی یعنی نحوه ورود به سایت این سازمان پرداخته ایم.

مراحل ورود به سامانه سازمان مدیریت صنعتی imi.ir

[list=1]
[*]وارد کردن آدرس www.imi.ir در مرورگر سیستم با سرچ آن در جستجوگر گوگل
[*]ورود به سامانه سازمان مدیریت صنعتی imi.ir
[*]انتخاب گزینه اول و وارد شدن به سایت
[*]وارد شدن به قسمت آموزشی مورد نظر
[*]کلیک بر روی دوره مورد نظر و مشاهده اطلاعات مربوط به آن که شامل مشخصات دوره، زمان دوره، ساعت برگزاری کلاس ها، آنلاین یا حضوری بودن دوره و ... می باشد.
[*]در صورت تمایل شرکت و ثبت نام در دوره مورد نظر
[/list]
با توجه به وضعیت فعلی جامعه، بیشتر دوره ها به صورت آنلاین برگزار می شوند که متقاضی باید در ساعت معینی وارد سایت شده و سر کلاس های آموزشی آنلاین حاضر شود. نکته مهم دیگر این است که هر فرد برای هر دوره یک مدرک دریافت می کند که از اعتبار بالایی در بازار کار برخوردار بوده و می توانید با استفاده از این مدارک در سازمان های معتبری استخدام شده و شروع به کار کنید. متقاضیانی که قصد ورود به سایت سازمان صنعتی را دارند، می توانند از طریق لینک زیر اقدام کنند و مستقیما وارد صفحه اصلی شوند.

[تصویر:  1621080722_مدیریت%20صنعتی2.PNG]


لینک مستقیم جهت ورود به سازمان مدیریت صنعتی imi.ir

بیشتر بخوانید: ثبت نام دوره های MBA

سایت دوره های آموزشی سازمان مدیریت صنعتی imi.ir
دوره های ارائه شده در سازمان مدیریت صنعتی ار تنوع بالایی برخوردار هستند. برای گذراندن برخی از این دوره ها به اندازه یک ترم دانشگاهی زمان لازم است، اما برخی از دوره ها مثل کارگاه یا کلاس کمک آموزشی زمان کمتری می برند. به طور کلی دوره های این سازمان دو دسته هستند: یکی دوره تحصیلات تکمیلی است که مانند تحصیلات دانشگاهی بوده و دسته دیگر دوره تخصص مدیریتی است که خود به شاخه های بسیاری تقسیم می شود. در ادامه هر یک از دوره های ارائه شده در سازمان مدیریت صنعتی به تفکیک توضیح داده شده است.

هدف سازمان مدیریت صنعتی از دوره های تحصیلات تکمیلی شناسایی نیازهای آموزشی موسسات و شرکت هاست. این دوره ها بیشتر برای سطوح مختلف مدیران ارشد و میانی و کارشناسان و سرپرستان کاردانی به بالا برگزار می شود. روش هایی که در برنامه های آموزشی این سازمان استفاده می شود، شامل قضایای آموزشی، کارگاهای گروهی-آموزشی و ابزارهای چند رسانه ای می باشد.

دوره های کارشناسی ارشد این سازمان طبق قوانین آموزش عالی پیش می رود به همین خاطر لازم است تا فرد در کنکور ارشد قبول شده تا بتواند در این دوره ها شرکت نماید. دوره کارشناسی ارشد این سازمان حدود دو سال زمان نیاز دارد. شایان ذکر است که سازمان مدیریت صنعتی با چندین دانشگاه معتبر قرارداد دارد.

برای تحصیل در رشته های مدیریتی فرد می تواند از بین انواع دوره ها که شامل post dba, postDoc, Dba, کارشناسی ارشد رسمی، سطح کارشناسی ارشد، دوره های بین المللی، سطح های کارشناسی و کاردانی، سمینار هایی جهت معرفی دوره های MBA و DBA و کارگاه تربیت مشاور مدیریت بین المللی با همکاری موسسه  CESYS هستند، یکی را با توجه به نیاز خود انتخاب نماید. البته به تفاوت برخی رشته ها مانند تفاوت مدیریت اجرایی و mba باید توجه داشت و هر دوی آن ها را به عنوان یک رشته واحد تلقی نکرد.

برای دوره های تخصصی مدیریتی نیاز جامعه در نظر گرفته می شود. به همین خاطر معمولا انواع آموزش های بازرگانی، تولیدی، حسابداری، زبان انگلیسی و دوره های آمادگی و استخدام و ... ارائه داده می شود. جزئیات هر کدام از رشته ها و دوره ها در  سایت سازمان مدیریت صنعتی به نشانی imi.ir در بخش آموزش قرار داده شده است.
بیشتر بخوانید: تفاوت مدیریت اجرایی با مدیریت MBA
نحوه ثبت نام دوره های سازمان مدیریت صنعتی imi.ir
برای ثبت نام در دوره سازمان مدیریت صنعتی لازم است که ابتدا دوره مورد نظر خود را انتخاب کرده، سپس بررسی های لازم را انجام داده و اطلاعات مربوط به دوره مورد نظر خورد را مطالعه نمایید. در این بخش متوجه خواهید شد که دوره مورد نظرتان دروس جبرانی یا پیش نیاز لازم دارند یا خیر. به طور مثال بخواهید در دوره حسابداری صنعتی شرکت کنید لازم است تا ابتدا دوره های مربوط به اصول حسابداری مقدماتی را گذرانده باشید.

برای اطلاع از جزئیات هر دوره لازم است تا ابتدا وارد سایت اصلی سازمان مدیریت صنعتی شده و از طریق بخش آموزش، از جزئیات انواع دوره ها مطلع گردید. با کلیک بر روی هر دوره اطلاعاتی از قبیل اهداف دوره، شرایط شرکت در دوره، زمان برگزاری، نحوه برگزاری و ... در دسترس تان قرار خواهد گرفت.

به طور مثال زمانی که بر روی رشته اصول بازاریابی و مدیریت بر بازار کلیک کنید ابتدا تاریخ شروع دوره، روز برگزاری، ساعت برگزاری، مدت ساعت برگزاری، هزینه برگزاری، فعال یا فعال نبودن دوره و نحوه برگزاری دوره را مشاهده خواهید کرد. زمانی که بر روی گزینه دوره کلیک کنید کل جزییات دوره در اختیارتان قرار می گیرد. مثلا رشته اصول بازاریابی و مدیریت بر بازار در روز ۲۹ فروردین سال جاری در ساعت ۲ تا ۵ با هزینه دویست هزار تومان به مدت ۳۰ ساعت وجود دارد که در حال حاضر وضعیت ثبت نام در آن ها فعال و روش تدریس به صورت حضوری می باشد.
بیشتر بخوانید: معرفی رشته مدیریت دولتی

مراحل ثبت نام دوره های سازمان مدیریت صنعتی imi.ir

1ابتدا وارد سامانه سازمان مدیریت صنعتی به ادرس imi.ir شده و از منوی سمت راست روی گزینه آموزش کلیک کنید.

2اکنون دوره های تحصیلات تکمیلی و دوره تخصصی مدیریت نمایش داده می شود. حال بر روی دوره انتخابی خود کلیک نمایید.

3در این بخش کل گرایش های مربوط به دوره مورد نظر خود را مشاهده می کنید و جزئیات مربوط به تمامی گرایش ها قابل رویت می باشد.

4حال در قسمت ثبت نام اینترنتی کلیک کرده و وارد صفحه تمامی دوره ها شوید.

5کنار هر دوره گزینه ثبت نام وجود دارد. گزینه لازم را زده و وارد صفحه ورود شوید.

6اگر از قبل ثبت نام کرده باشید اینجا کلمه کاربری و رمز را وارد کرده و سایر مراحل را انجام دهید. در صورتی که تا کنون در این سازمان ثبت نام نکرده اید، روی گزینه ثبت نام در سامانه کلیک کنید.

7بخش بعدی ثبت دوره و پرداخت هزینه مربوط به آن است.

در ادامه بخوانید: معرفی دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی

اگر پس از مطالعه مقاله سازمان مدیریت صنعتی imi.ir، سوال یا ابهامی در خصوص نحوه ثبت نام در سازمان صنعتی داشتید، می توانید پاسخ سوالات و ابهامات خود را با استفاده از تماس تلفنی از کارشناسان مجرب مرکز مشاوره هیوا جویا شوید. هم چنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا می توانید از اخبار مرتبط با دوره هاتی سازمان مدیریت صنعتی مطلع گردید.


سوالات متداول

1- ✔️ سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری دوره های مختلف چه هدفی دارد؟
✔️ هدف این سازمان از برگزاری دوره های آموزشی، پیاده کردن ابعاد مختلف آموزشی در حیطه شناخت، اصلاح نگرش مدیریتی و ... می باشد که در متن مقاله به طور کامل گفته شده است.


2- ✔️ ثبت نام دوره های سازمان مدیریت صنعتی از چه طریقی انجام می شود؟
✔️ ثبت نام در این دوره ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت imi.ir انجام می شود برای اطلاع از نحوه ثبت نام به متن مقاله مراجعه شود.


3- ✔️ چه دوره هایی در سازمان مدیریت صنعتی ارائه می شود؟
✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شده است، از دوره های ارائه شده در سازمان مدیریت صنعتی می توان به  post dba, postDoc, Dba, کارشناسی ارشد رسمی اشاره کرد.
منبع : سازمان مدیریت صنعتی imi.ir