تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام دوره های مدیریت dba
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
گذراندن دوره مدیریت DBA روشی پربازده به جهت افزایش دانش مدرن مدیریتی مدیران ارشد سازمان های مختلف محسوب می شود. امروزه با توجه به تقاضای بالای افراد برای شرکت در دوره های مدیریت dba موسسات مختلفی از جمله سازمان مدیریت صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای کشور، اقدام به برگزاری این دوره ها می کنند.

مدیریت DBA به معنی دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب و کار است که به آن دوره مدیریت اجرایی نیز گفته می شود. دوره مدیریت دی بی ای یکی از بالاترین سطوح آموزشی مدیریتی محسوب می شود. گذراندن این دوره به مدیران ارشد سازمان های مختلف به جهت افزایش دانش مدرن مدیریتی توصیه می شود. ابزارها و شیوه هایی که در دوره مدیریت اجرایی آموزش داده می شود دست مدیران را برای انتخاب راهکارهای مناسب در شرایط مختلف باز نگه می دارد.
تمامی افرادی که به دنبال بهبود بخشی به کسب و کار خود هستند، می توانند در دوره های مدیریت dba شرکت کنند. این دوره در سازمان مدیریت صنعتی و سازمان فنی حرفه ای کشور ارائه می شود و افراد پس از پایان دوره خود می توانند مدرک مربوط به دوره خود را دریافت نمایند. در این مقاله به معرفی دوره DBA پرداخته و سپس نحوه ثبت نام این دوره را در سازمان مدیریت صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای توضیح داده ایم.

دوره مدیریت DBA چیست؟
دوره مدیریت DBA مخفف جمله Doctorate of Business Administration و به معنی "دکتری مدیریت حرفه ای کسب و کار" است. DBA یا دوره مدیریت اجرایی یکی از بالاترین سطوح آموزشی مدیریتی است. اینکه یک مدیر چگونه می تواند سبک سنتی مدیریتی خود را به سبک مدیریت مدرن رهبری و هدایت سازمان ارتقا دهد. با این دوره مرز آگاهی و دانش و توانایی های مدیران گسترش پیدا کرده و می توانند هدایت و رهبری حوزه های مختلف کسب و کار مثل ایده پردازی، برنامه ریزی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و .... را نیز به دست گیرند.

دوره مدیریت dba به تمامی افرادی که دوره کارشناسی ارشد بخصوص ارشد mba را گذرانده باشند، توصیه می شود. سرفصل هایی که در این دوره آموزش داده می شوند شامل مدل های ذهنی مدیران موفق، مدیریت منابع انسانی پیشرفته، مدیریت استراتژیک پیشرفته، مدیریت بازاریابی و برندینگ، تصمیم گیری و سیستم های پیشرفته اطلاعات، تحقیقات و مطالعات کسب و کار، آینده پژوهی و کارآفرینی، حقوق تجارت بین‌الملل و مدیریت بر مبنای ارزش‌ها و اخلاق و مسئولیت اجتماعی، مدیریت ریسک و سرمایه گذاری، حسابداری مدیریت، اقتصاد کلان پیشرفته و مدیریت پروژه است.

[تصویر:  1621151676_dore-modiriat-dba.jpg]

با توجه به آموزش های این دوره، معمولا فرصت های شغلی زیادی برای دارندگان مدرک دوره dba وجود دارد. این دسته از افراد بسته به علاقه شغلی خود می توانند در حیطه مدیریت شرکت های سهامی، سازمان های غیر انتفاعی، موسسات دولتی و ... مشغول به کار شوند. حتی می توانند در رشته هایی نظیر مدیریت مالی، کسب و کار، بازاریابی و اقتصاد تدریس کنند. تهیه طرح های تجاری و تحلیلگری مالی هم از موقعیت های خوب این رشته به شمار می روند.

دوره مدیریت اجرایی هم در سازمان فنی و حرفه ای و هم سازمان مدیریت صنعتی آموزش داده می شود. افرادی که تصمیم به شرکت در دوره مذکور را دارند، می بایست فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد باشند. لازم به ذکر است در مدرک دوره مدیریت دی بی ای از سازمان مدیریت صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای کشور، عنوان دکتری قید نمی گردد. در صورتی که فرد دوره دکتری مدیریت حرفه ای کسب و کار را در هر یک از دانشگاه های سراسر کشور بگذراند، در مدرک مربوطه سطح دکتری قید می شود.

اعتبار مدارک سازمان مدیریت صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای کشور بسیار بالا بوده و جایگاه حرفه ای دکتری را می توانیم به دارندگان این مدرک ارائه دهیم. حال اینکه سازمان یا شرکتی که شما می خواهید در آن فعالیت کنید این مدرک را به عنوان دکتری قبول کند یا نه بستگی به استراتژی ها و قوانین مختص به آن دارد. توجه داشته باشید که دوره های مربوط به DBA با توجه به سرفصل های آن بوده و برای هر سر فصل مدت زمان مشخصی تعیین می شود.
بیشتر بخوانید: تفاوت رشته MBA و مدیریت اجرایی

[تصویر:  academy1.gif]

ثبت نام دوره مدیریت DBA در سازمان مدیریت صنعتی
دوره مدیریت DBA در سازمان مدیریت صنعتی در دو بخش بین المللی و اختصاصی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود. این سازمان مسئول برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی و دوره های تخصصی مدیریتی است که سطوح مختلف را شامل می شود. آموزش دوره ها در این سازمان بسته به نوع دوره و سطح آن ممکن است در شرایط زمانی خاصی باشد و  یا حتی چندین نیمسال متوالی به طول بینجامد. این سازمان در ابتدا نیاز سازمان و موسسات و شرکت را بررسی کرده و سپس اقدام به برگزاری دوره ها می کند تا به افراد، مدیران و کارمندان کمک کرده تا دانش مدیریتی خود را بالا ببرند.

سازمان مدیریت صنعتی در بیشتر شهرها دایر بوده و معمولا دوره های سازمان مدیریت صنعتی سالانه چند بار برگزار می شود. از مهم ترین شرایط شرکت در این دوره سازمان مدیریت صنعتی داشتن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر، داشتن سابقه کار مدیریتی بسته به نوع گرایش و از همه مهمتر قبول شدن در مصاحبه اختصاصی این سازمان می باشد. تحصیل در این دوره ممکن است در چند فاز انجام شود. فرد پس از دفاع پایان نامه خود می تواند مدرک پایان دوره خود را دریافت نماید. در سازمان مدیریت صنعتی علاوه بر دوره مدریت dba، دوره مدیریت mba نیز تدریس می شود. ثبت نام دوره مدیریت در سازمان مدیریت صنعتی از طریق سامانه اینترنتی این سازمان به نشانی www.imi.ir امکان پذیر است به همین خاطر در ادامه نحوه ثبت نام این دوره در سازمان مدیریت صنعتی به طور کامل توضیح داده شده است.

نحوه ثبت نام دوره مدیریت DBA در سازمان مدیریت صنعتی

[list=1]
[*]ورود به سایت مدیریت صنعتی به نشانی www.imi.ir
[*]ثبت نام در سامانه و دریافت نام کاربری و رمز عبور
[*]کلیک بر روی قسمت ثبت نام اینترنتی
[*]مشاهده لیست دوره های فعال در سامانه
[*]کلیک روی ثبت نام دوره مدیریت DBA
[*]وارد کردن مشخصات فرد مطابق اطلاعات خواسته شده
[*]پرداخت هزینه ثبت نام دوره و ثبت نهایی دوره
[*]حضور سرکلاس ها مطابق ساعت شروع کلاس
[/list]
[تصویر:  1621152780_dore-modiriat-dba1.jpg]



برای ثبت نام دوره مدیریت DBA در سازمان مدیریت صنعتی کلیک کنید

مدیریت dba همان دکتری مدیریت حرفه ای کسب و کار می باشد. افرادی که تمایل به تحصیل این دوره از طریق دانشگاه های سراسر کشور را دارند، می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام آزمون دکتری در این ماراتن شرکت کرده و دانش حوزه مدیریت اجرایی را از این طریق آموزش ببینند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام دوره مدیریت DBA در سازمان فنی و حرفه ای
اگر در پی ثبت نام دوره مدیریت DBA در سازمان فنی و حرفه ای هستید باید بدانید که این سازمان با توجه به هدف آموزش مهارت های مختلف فنی به داوطلب ها و متقاضیان فعالیت می کند. تنوع این دوره های آموزشی بسیار بالا بوده و بعد دوره هم اگر فرد در آزمون کتبی و عملی قبول شود به وی گواهینامه مهارت ارائه می شود که در بازار کار و گرفتن مجوز اهمیت زیادی دارد.

دوره مدیریت dba امروزه نیاز بسیاری از افراد جامعه می باشد. از طرفی چون یک دکتری تخصصی و مهم محسوب می شود، مدرکی که اعطا می شود معادل مدرک دکتر است. بنابراین اهمیت زیادی دارد افراد شرکت کننده در این دوره حتما سرفصل های آن را به طور کامل آموزش ببینند. در دوره سازمان فنی و حرفه ای ممکن است دروسی را به عنوان جبرانی بگذرانید. معمولا دوره های سازمان فنی و حرفه ای کوتاه مدت بوده و افراد از قبل پیش زمینه ای در خصوص دوره ای که می خواهند شرکت کنند، دارند. در مورد رشته DBA هم همین موضوع صدق می کند، بنابراین بهتر است فرد دانش مدیریتی قوی داشته و یا فارغ التحصیل ارشد رشته MBA باشد.

نحوه ثبت نام دوره مدیریت DBA در سازمان فنی و حرفه ای

[list=1]
[*]ابتدا وارد سامانه سازمان فنی و حرفه ای به ادرس portaltvto.com شده و در سایت ثبت نام نمایید تا کلمه کاربری و رمز مربوطه را دریافت کنید.
[*]سپس بر روی آیکن ثبت نام دوره های آموزشی کلیک کنید.
[*]استان محل برگزاری دوره آموزشی تان را انتخاب نمایید.
[*]حال از بین دوره هایی که در شهر شما برگزار می شود دوره DBA را انتخاب کنید.
[*]روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و پس از پرداخت شهریه و دریافت شناسه پرداخت دوره مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
[/list]
[تصویر:  1621153709_dore-modiriat-dba2.jpg]


برای ورود به سامانه ثبت نام دوره مدیریت DBA در سازمان فنی و حرفه ای کلیک کنید

بیشتر بخوانید: استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام دوره مدیریت DBA، سوال یا ابهامی در خصوص نحوه ثبت نام این دوره در سازمان صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای داشتید، می توانید پاسخ سوالات و ابهامات خود را با استفاده از تماس تلفنی از کارشناسان مجرب مرکز مشاوره هیوا جویا شوید. هم چنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا می توانید از اخبار مرتبط با دوره مدیریت مطلع گردید.
در ادامه بخوانید: کارت مهارت فنی و حرفه ای


سوالات متداول

1- ✔️ دوره مدیریت  DBA یعنی چه؟
✔️ دوره dba مخفف Doctorate of Business Administration می باشد و معادل فارسی آن یعنی دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب و کار که در متن مقاله در خصوص گرایش، نحوه ثبت نام و بازار کار این دوره توضیح داده شده است.


2- ✔️ ثبت نام دوره مدیریت dba در سازمان مدیریت صنعتی از چه طریقی انجام می شود؟
✔️ این ثبت نام از طریق سایت اصلی سازمان مدیریت صنعتی به نشانی www.imi.ir انجام می شود که در متن مقاله مراحل ثبت نام گفته شده است.


3- ✔️ برای انتخاب دوره مدیریت dba در سازمان فنی و حرفه ای چه مدارکی لازم است؟
✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، برای انتخاب دوره باید شناسه پرونده، شناسه پرداخت و کد امنیتی را وارد نمایید.
منبع : ثبت نام دوره های مدیریت dba
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru