تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: «شرم»
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 آنی ارنو روایتی جدیدی از زندگی خود را در کتاب «شرم» روانه بازار کرده است.


[تصویر:  17-3-24-112647untitled.png.jpg]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر نی کتاب شرم نوشته آنی ارنو را با ترجمه بهاره مرادی منتشر کرد.
در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «بعدها به چند تن از مردانِ زندگی‌ام گفتم وقتی داشتم دوازده‌ساله می‌شدم، پدرم می‌خواست مادرم را بکشد. میل به گفتنِ این جمله معنایش این بود که من خیلی عاشقِ آن افراد بوده‌ام. همه‌شان با شنیدنِ آن سکوت می‌کردند. می‌فهمیدم که اشتباه کرده‌ام، چون نمی‌توانستند آن اتفاق را درک کنند.
اولین‌بار است که این صحنه را می‌نویسم. تا امروز انجامش برایم ناممکن بود. حتی اگر می‌خواستم در دفترِ خاطراتم بنویسمش، برایم مثل گناهی بود که قرار است مجازاتی به دنبال داشته باشد. شاید آن مجازات این بود که دیگر قدرتِ نوشتن چیزهای بعد از آن اتفاق را نداشته باشم.»
این کتاب توسط اول شخص روایت می‌شود و متشکل از ماجراها و اتفاقاتی است که برای راوی در مقاطع مختلف رخ داده است.
آنی اِرنو نویسنده و استاد بازنشسته ادبیات، اهل فرانسه است. او در سال 1940 متولد شده و کودکی و نوجوانی‌اش را در محیطی کارگری و روستایی گذرانده است. در حال حاضر این نویسنده در حومه پاریس زندگی می‌کند.

آنی ارنو نگاه اجتماعی در آثارش دارد و نوشتن را با اتوبیوگرافی آغاز کرد. این نویسنده در روایت‌هایش تحلیل اجتماعی از آدم‌ها و فضای زیست عمومی به دست می‌دهد و بازتاب این این نگاه را در کتاب‌های «جایگاه»، «یک زن »و «شرم» به خوبی دیده می‌شود.

پیشتر از او در ایران کتاب‌های «دختر دیگر» با ترجمه دینا کاویانی و رمان «یک زن» با ترجمه سمانه رودبارمحمدی منتشر شده است. این نویسنده کتاب «یک زن» را با الهام از مادرش نوشته است. کتاب «جایگاه» نیز بیش از سایر آثار این نویسنده مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

ارنو در سال 1984 توانست جایزه ادبی رنودو را به‌دست آورد. پیش از او نویسندگانی همچون امانوئل کارر، لویی فردینان سلین و ژرژ پرک این جایزه را دریافت کرده بودند. او همچنین جایزه ادبی ادبی مارگریت دوراس را به دست آورده است.
کتاب «جایگاه» زندگی‌نامه خودنوشت این نویسنده است و به رابطه‌اش با پدرش می‌پردازد و از تجربه‌های زندگی‌اش در دوران کودکی در زادگاهش در فرانسه و سپس مهاجرت و زندگی دور از والدینش می‌گوید.
کتاب «شرم» در 78 صفحه و با قیمت 10 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.