تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تمامی داوطلبانی که متقاضی ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه های غیرانتفاعی سال 1400 هستند، باید شرایط عمومی پذیرش نهایی این دانشگاه ها و هم چنین تمامی شرایط اختصاصی قبولی مقطع مورد نظر را دارا باشند تا مجاز به پذیرش نهایی در این دانشگاه ها شوند . 


با افزایش ظرفیت و تنوع رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی ، متقاضیان پذیرش این دانشگاه ها نیز بیشتر شده است . دانشگاه های غیرانتفاعی در برخی رشته های مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بصورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند .
پذیرش بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی نیز مانند سایر دانشگاه ها منوط به برخی قوانین و شرایط می باشد . در هر دوره از پذیرش سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه و دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری ، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را نیز اعلام می کند .
پذیرش بدون آزمون این دانشگاه ها در دو نوبت ورودی مهر و بهمن برگزار می شود و داوطلبان موظفند پیش از ثبت نام این شرایط را مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام اقدام کنند . در ادامه این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۰ را ارائه داده ایم .

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400
همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است اولین دسته از شرایط لازم برای ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی که بین تمامی مقاطع مشترک بوده ، تحت عنوان شرایط عمومی مطرح می شود. مهم ترین شرایط عمومی ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

متدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور
عدم شهرت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد
عدم عناد به نظام جمهوری اسلامی و پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم عضویت در گروه ها و سازمان های سیاسی و غیر قانونی
تعهد به پرداخت شهریه مصوب دانشگاه
تعهد به رعایت قوانین دانشگاه
نداشتن منع قانون از لحاظ نظام وظیفه ( آقایان )

داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی باید علاوه بر شرایط عمومی ، شرایط اختصاصی ثبت نام را نیز داشته باشند. مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سال 1400 به شرح زیر است :

مدارک مورد پذیرش کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته : دیپلم نظام قدیم چهار ساله / دیپلم نظام جدید 3-3-6 / دیپلم سالی واحدی و یا ترمی واحدی + پیش دانشگاهی ( و یا کاردانی )

مدارک مورد پذیرش کاردانی پیوسته : دیپلم نظام قدیم چهار ساله فنی حرفه ای و کاردانش / دیپلم نظام جدید 3-3-6 فنی حرفه ای و کاردانش / دیپلم نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی فنی حرفه ای و کاردانش

مدارک مورد پذیرش کارشناسی ناپیوسته : مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته

پذرش کاردانی پیوسته بر اساس : معدل کل دیپلم

پذرش کارشناسی ناپیوسته بر اساس : معدل کل کاردانی

پذیرش کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته بر اساس : معدل کتبی دیپلم ( رشته های نظری فارغ التحصیل 84 به بعد ) / معدل کل دیپلم ( رشته های کاردانش و فنی و یا رشته های نظری فارغ التحصیل 84 به قبل )

داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۰ می توانند برای اطلاع از جزئیات مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مقاله زیر را مطالعه کنند.
حتما بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

[تصویر:  academy1.gif]

تاثیر سهمیه ها در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۰ ، شامل برخی سهمیه ها می باشد . داوطلبانی که شامل این سهمیه ها هستند می توانند در حین ثبت نام رشته های بدون کنکور بند مربوط به سهمیه را تکمیل کنند . سهمیه های دانشگاه های غیرانتفاعی به شرح زیر هستند .

سهمیه رزمندگان : 

افرادی که در دوران 8 سال دفاع مقدس یعنی از تاریخ 31 شهریور سال 59 تا 31 شهریور سال 67 ، بصورت داوطلبانه حداقل 6 ماه ( متوالی و یا متناوب ) در جبهه حضور داشته اند ، می توانند با تکمیل پرونده ها و فرم های لازم در ارگان مربوطه از این سهمیه استفاده کنند . خاطر نشان می شود این دسته از داوطلبان باید حداقل 75 % از نمره آخرین فرد قبولی سهمیه آزاد رشته محل را داشته باشند تا سهمیه برای ایشان لحاظ شود .

سهمیه ایثارگران 5 % :

5 درصد از ظرفیت هر رشته محل در دانشگاه غیرانتفاعی به جانبازان زیر 25% و  همسر و فرزندان ، همسر و فرزندان رزمنده با سابقه حداقل 6 ماه حضور ( داوطلبانه ) در جبهه تعلق می گیرد . لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان باید حداقل 70 % از نمره آخرین فرد قبولی سهمیه آزاد رشته محل را داشته باشند تا در سهمیه مورد تقاضا سنجیده شوند .

سهمیه ایثارگران 25 % :

25 درصد از ظرفیت هر رشته محل در دانشگاه های غیرانتفاعی به جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان ، آزاده و همسر و فرزندان ، همسر و فرزند شهیدان تعلق می گیرد . لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان باید حداقل 70 % از نمره آخرین فرد قبولی سهمیه آزاد رشته محل را داشته باشند تا در سهمیه مورد تقاضا سنجیده شوند .

متقاضیان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 می بایست پیش از ثبت نام نخست دفترچه راهنمای ثبت نام این دانشگاه را دانلود و بررسی کرده و سپس برای ثبت نام اقدام کنند.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]


قوانین نظام وظیفه در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400
داوطلبان آقا که خواستار نام نویسی در پذیرش بدون آزمون دانشگاه های غیرانتفاعی هستند باید یکی از شرایط زیر را دارا باشند تا بتوانند با تکمیل مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در رشته انتخابی آغاز به تحصیل کنند.

ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ( پزشکی ، کفالت و ... ) معتبر
ارائه گواهی معافیت موقت ( تحصیلی و ... ) معتبر
دانشجویان و دانش آموزان سال آخر ( فارغ التحصیلی در سنوات مجاز )
فارغ التحصیلان ( دیپلم و یا کاردانی) که بیش از 1 سال از فارغ التحصیلی آنها نگذشته باشد 

هم چنین داوطلبان باید نکات زیر را نیز در نظر داشته باشند :
عدم پذیرش دانشجویان اخراجی مگر با ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم
عدم پذیرش داوطلبان غایب و مشمول سربازی 
عدم تحصیل همزمان با سربازی
عدم پذیرش داوطلبان با بیش از 2 بار انصراف 

داوطلبان علاقه مند به تحصیل همزمان با سربازی می توانند در رشته های بدون کنکور دوره های تک پودمان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ ثبت نام کنند .
حتما بخوانید: تحصیل همزمان سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_دانشگاه_های_بدون_کنکور.gif]


شرایط مربوط به اتباع در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی 1400
پذیرش اتباع غیر ایرانی در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های غیرانتفاعی ورودی مهر و بهمن 1400 با یکی از مدارک معتبر زیر انجام می شود :

گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت
دفترچه پناهندگی سياسی صادره از سوی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران
كارت هويت ویژه اتباع غيرايرانی دارای اعتبار در سال 1400 ، براساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت كشور
آخرين كارت آمايش معتبر براساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت كشور
مدرک اقامت ويژه معتبر صادره از نيروی انتظامی ايران

سایر شرایط مرتبط با اتباع :
عدم اجازه تکرار مقطع برای اتباع غیر ایرانی 
پذیرش اتباع به شرط دارا بودن مدرک دیپلم مورد تایید مدارس ایرانی و مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم
عدم شمول اتباع غیر ایرانی در قوانین نظام وظیفه 

داوطلبان اتباعی علاقه مند به پذیرش بدون آزمون هستند می توانند در پذیرش بدون آزمون دانشگاه های آزاد هم ثبت نام کنند .
در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور اتباع خارجی در دانشگاه های آزاد

متقاضیان برای پاسخ پرسش های خود در زمینه شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰ می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس حاصل نمایند . همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی می توانید عضو کانال تلگرام بدون کنکور هیوا باشید . 



سوالات متداول

1- ✔️ پذیرش بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی بر چه اساسی است ؟  
✔️ ثبت نام این دانشگاه بر اساس معدل دیپلم داوطلبان انجام می شود که جزئیات تاثیر معدل هر مقطع در این مقاله توضیح داده شده است .


2- ✔️ آیا با دیپلم نظام قدیم نیز می توان بصورت بدون آزمون در دانشگاه های غیر انتفاعی ثبت نام کرد ؟  
✔️ بله . داوطلبان فارغ التحصیل نظام قدیم هم می توانند ثبت نام کنند که شرایط پذیرش این دسته از داوطلبان در این مقاله ذکر شده است .


3- ✔️ آیا فارغ التحصیلان رشته های فنی هم مجاز به ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی هستند ؟
✔️ بله . این دسته از داوطلبان هم با رعایت شرایط ذکر شده در این مقاله مجاز به ثبت نام در این دانشگاه ها هستند .
منبع : شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru