تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربردهاي هوش مصنوعي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پرديس فناوري کيش_طرح ملي مشاوره متخصصين صنعت و مديريت_گروه فناوري اطلاعات و ارتباطات

کاربردهاي هوش مصنوعي
هوش مصنوعی علمی می باشد ، که هدف آن نزدیک نمودن رفتار ها و پاسخ های کامپیوتر به انسان می باشد . هوش مصنوعی دارای کاربردهای گسترده ای می باشد . در این مقاله نیز به معرفی کاربرد هوش مصنوعی می پردازیم .


هوش مصنوعي
هوش و هوشمندی مشخصه ای است که معیار آن هوش انسان می باشد. انسان در سنین مختلف دارای سطوح هوش مختلف است و این معیار برای سطح بندی هوش در دیگر موارد استفاده می شود و همواره تلاش بشر بر این بوده تا سیستم ها بدون نیاز به کنترل مداوم انسانی همانند انسان رفتار کنند این تلاشها منجر به ابداع الگو هایی شده که به آن هوش مصنوعی می گویند.

کاربرد هوش مصنوعي
هوش مصنوعی امروزه در صنایع پزشکی ، صنایع ساختمان سازی ، صنایع الکترونیک و … دارای کاربرد های بی شماری می باشد . در ادامه نمونه هایی از اجسام ساخته شده با هوش مصنوعی را معرفی می نماییم .

برچسب گذاري تصاوير به صورت خودکار
اگر شما تصاویر خود را درون Google Photos ذخیره کرده باشید ، به صورت خودکار آن ها برچسب گذاری و دسته بندی می شوند . مثلا عکس هایی که خود شما در آن قرار دارید در یک دسته قرار می گیرد و عکس هایی که از گل ها گرفته اید ، در دسته دیگر قرار می گیرد . حال اگر شما یک عکس از خودتان بگیرید و در آلبوم تصاویر آن را جستجو نمایید ، تمام عکس هایی که شما در آن حضور دارید برای شما نمایش داده می شود .

تبديل گفتار به نوشتار
یکی از امکاناتی که گوگل و برخی از برنامه های موبایل دارند . تبدیل گفتار شما به نوشتار می باشد ، که یک نمونه از هوش مصنوعی است .

آجرهاي هوشمند
با استفاده از هوش مصنوعی آجر هایی ساخته می شوند . که دارای حسگر های الکترونیکی بوده و هنگامی که به یک سیستم کامپیوتری متصل می شوند . میزان لرزش ، دما و حرکت ساختمان را نمایش می دهند . بدین طریق با قرار دادن چند آجر هوشمند در بخش های مختلف ساختمان ، امکان کنترل ایمنی ساختمان فراهم شده و ساختمان ها ایمن تر خواهند شد .

شيرهوشمند
یکی از نمونه های هوش مصنوعی که احتمالا همه آن را دیده اند ، شیر های هوشمند می باشند ، که در هنگام نزدیک شدن دست ها یا اجسام به محدوده حسگر شیر ها آب جاری می شود ، اما در لحظه ای که جسم یا دست از محدوده حسگر شیر دور شود ، آب قطع می شود .
 
www.kishtech.ir