تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه مدرس
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران با هدف ارائه کلاس های مجازی دانشجوهای طلبه راه اندازی شده و طلاب می تونن با ورود به این سایت e.whc.ir و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، از خدمات ارائه شده برای اون ها استفاده کنن.


زمانی که تمامی آموزش های مربوط به دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه به صورت غیر حضوری ارائه شد؛ بستر بسیار مناسبی برای آموزش های مجازی وجود نداشت، اما رفته رفته دانشگاه های مختلف در سراسر کشور و حوزه های علمیه سعی کردن که سایت های مختلفی رو برای آموزش های مجازی مهیا کنن.
در این بین سایت مدرس حوزه علمیه، یکی از سامانه های جدیدی هست که توسط حوزه علمیه راه اندازی شده و وظیفه آموزش مجازی به خواهران حوزه های علمیه رو داره. در این مقاله قصد داریم در رابطه با سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران به آدرس e.whc.ir صحبت کنیم و نحوه ورود به اون رو توضیح بدیم.

معرفی سامانه مدرس حوزه علمیه
مدارس حوزه های علمیه در دو گروه خواهران و برادران وجود دارن که آموزش های مختلفی رو به خواهران و برادران ارائه میدن. در این بین، با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از امور مربوط به مدارس حوزه علمیه خواهران و برادران دستخوش تغییر شد و به صورت غیر حضوری ارائه می شد.
سایت مدرس حوزه علمیه، یک سامانه یکپارچه در سراسر کشوره که برای ارائه آموزش های مجازی به خواهران حوزه علمیه راه اندازی شده. در این سامانه تمامی خدمات مربوط به آموزش های مجازی حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور به صورت یکپارچه ارائه میشه.
در سامانه مدرس طلاب و اساتید حوزه های علمیه، با یکدیگر تبادل می کنن و از آموزش های مجازی رو به صورت الکترونیکی و غیر حضوری استفاده می کنن. همچنین، همکاران مدارس هم وظیفه مدیریت آموزشی رو در این سامانه بر عهده دارن.
بنابراین، تمامی خواهران حوزه علمیه در سراسر کشور برای بهره مندی از آموزش های مجازی باید به سایت مدرس به آدرس اینترنتی e.whc.ir مراجعه کنن و با وارد شدن به این سامانه، از خدمات مربوط به آموزش های مجازی بهره ببرن. ذکر این نکته لازمه که ورود به سایت مدرس تنها از طریق نام کاربری و رمز عبور انجام میشه.

برای ورود به سایت سخا حوزه علمیه می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: سایت سخا حوزه علمیه

سایت سامانه مدرس حوزه علمیه
سایت سامانه مدرس حوزه علمیه یک سایت یکپارچه هست که همه خواهران حوزه علمیه می تونن برای بهره مندی از آموزش های مجازی به این سایت وارد بشن. به غیر از طلاب حوزه علمیه، دو گروه دیگه به نام اساتید و همکاران نیز می تونن از سایت مدرس حوزه علمیه استفاده کنن و از خدمات مربوط به اون استفاده کنن.
برای ورود هر سه گروه طلاب، اساتید و همکاران حوزه علمیه به سایت مدرس، نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور هست که این نام کاربری و رمز عبور از طریق سامانه کوثر نت حوزه علمیه قابل بازیابی هست. بنابراین، افرادی که قصد ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه رو دارن، باید وارد سایت e.whc.ir بشن، نام کاربری و رمز عبور خودشون رو به خاطر داشته باشن و بعد از اون با ورود به سایت مدرس حوزه علمیه، مراحل ورود به این سامانه رو انجام بدن.
پس آدرس اینترنتی سامانه آموزش مجازی خواهران حوزه علمیه e.whc.ir هست که همه خواهران حوزه علمیه و اساتید و همکاران در سراسر کشور می تونن با ورود به این سامانه ، از امکانات اون که در بستر آموزش های مجازی ارائه میشه، استفاده کنن.


برای ورود به سایت مدرس حوزه علمیه خواهران کلیک کنید.

دانشجویان دانشگاه آزاد هم باید کلاس های خودشون رو به صورت مجازی در سایت وادانا بگذرونن.
بیشتر بخوانید: وادانا

نحوه ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه
برای ورود به سایت مدرس حوزه علمیه خواهران، طلاب باید حتما نام کاربری و رمز عبوری که در سامانه کوثر نت وارد می کردن رو به خاطر داشته باشن. البته امکان بازیابی رمز عبور از سامانه کوثر نت وجود داره، اما به طور کلی نام کاربری سایت مدرس حوزه علمیه برابر کد ملی طلاب و رمز عبور نیز رمز عبور سامانه کوثر نت هست.
همچنین، طلبه های خارجی برای ورود به سامانه مدرس به جای وارد کردن کد ملی، باید کد اتباع خودشون رو در کادر مربوطه وارد کنن و در نهایت بر روی گزینه ورود کلیک کنن.
[list]
[*]برای ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه می تونین طبق مراحل زیر پیش برین.
[/list]ابتدا یکی از مرورگرهای خودتون رو باز کنین و در فیلد جستجوی گوگل عبارت «سامانه مدرس حوزه علمیه» رو یا آدرس سایت e.whc.ir رو تایپ و جستجو کنین.

[تصویر:  1618812050_1%20(2).png]

در مرحله بعدی سه نقش برای ورود به سامانه خواهران مدرس حوزه علمیه وجود داره. طلاب باید بر روی گزینه «طلبه» کلیک کنن و اساتید و همکاران هم باید بر روی گزینه «استاد» و «همکار» کلیک کنن.

[تصویر:  1618812080_2%20(1).png]

برای ورود به این سامانه، خواهران طلبه باید کد ملی خودشون رو در فیلد اول و رمز عبور خودشون رو فیلد دوم وراد کنن و روی گزینه ورود کلیک کنن. طلاب خارجی هم به جای وارد کردن کد ملی، باید کد اتباع خودشون رو در فیلد اول وارد کنن.

[تصویر:  1618812114_3%20(1).png]

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی هم می تونن از طریق سامانه سما لایو این دانشگاه کلاس های مجزی خودشون رو بگذرونن.
بیشتر بخوانید: سما لایو
معرفی و ورود به سامانه کوثر نت مدرس
سامانه کوثر نت، سامانه جامع مربوط به حوزه های علمیه خواهرانه که در واقع، سایت مدرسی که در این مقاله اون رو شرح دادیم، زیر مجموعه ای از سامانه کوثر نت هست. برای ورود به این سامانه نیازه که طلاب کد ملی خودشون رو به عنوان نام کاربری و رمز عبورشون رو به عنوان رمز عبور وارد کنن و به این سایت وارد بشن. دقت کنین که در حال حاضر سامانه کوثر نت برای طلاب الزهرا، بنت الهدی و استان خراسان قابل استفاده نیست.
برای ورود به این سامانه عبارت «سامانه کوثر نت» رو در گوگل جستجو کنین.اولین سایتی که برای شما جستجو می شه؛ همون سایت کوثر نت هست که باید روی اون کلیک کنین.

[تصویر:  1618812728_1%20(2).png] 

حالا از بین سه گزینه موجود روی گزینه کوثر نت کلیک کنین.

[تصویر:  1618812754_2%20(1).png]

برای ورود به این سامانه، کد ملی و یا کد اتباع خودتون رو در فیلد اول و رمز عبور خودتون رو در فیلد دوم وارد کنین و بر روی گزینه ورود کلیک کنین.

[تصویر:  1618812781_3%20(1).png]

در صورتی که رمز عبور خودتون رو فراموش کردین، می تونین بر روی گزینه «رمز عبور خود رو فراموش کردین» کلیک کنین.

[تصویر:  1618812816_4%20(1).png]

معرفی و ورود به پرتال طلبه
پرتال طلبه یکی از زیر مجموعه های سایت کوثر نت هست که بازهم امکانات مختلفی رو به خواهران طلبه در سراسر کشور ارائه میده. بسیاری از امور مربوط به خواهران حوزه علمیه از طریق پرتال طلبه انجام میشه و یکی از مهم ترین امکانات این پرتال، آزمون های مجازی هست که به صورت غیر حضوری انجام میشه.
برای ورود به پرتال طلبه باید نام کاربری و رمز عبور مربوط به سامانه کوثر نت خودتون رو وارد کنین تا بتونین از امکانات پرتال طلبه استفاده کنین. برای ورود به پرتال طلبه می تونین طبق مراحل زیر پیش برین.
ابتدا در یکی از مرورگرهای خودتون عبارت «پرتال طلبه» رو جستجو کنین. اولین سایتی که گوگل برای شما جستجو می کنهف سایت پرتال طلبه به آدرس talabeh.whc.ir هست که کافیه روی اون کلیک کنین.

[تصویر:  1618812844_5%20(1).png]

حالا شما وارد سایت اصلی پرتال طلبه خواهران شدین، برای ورود به این سامانه باید نام کاربری و رمز عبور کوثر نت خودتون رو وارد کنین و بر روی گزینه ورود کلیک کنین.

[تصویر:  1618812862_6%20(1).png]

نکته: همونطور که در توضیح سامانه کوثر نت ذکر کردیم، نام کاربری کوثر نت طلاب کد ملی و یا کد اتباع (برای طلاب خارجی) هست و رمز عبور نیز رمز عبوری هست که همواره در سامانه کوثر نت وارد میشه. بنابراین، برای ورود به پرتال طلبه هم این اطلاعات رو وارد کنین. در صورتی که رمز عبور خودتون رو فراموش کردین، می تونین روی گزینه «رمز عبور خودتون را فراموش کردین» کلیک کنین و رمز عبورتون رو بازیابی کنین.

[تصویر:  1618812886_7%20(1).png]

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .
در ادامه بخوانید: سامانه دان دانشگاه آزاد


سوالات متداول

1- ✔️ هدف از ایجاد سامانه مدرس حوزه علمیه چیه؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، هدف از ایجاد این سامانه برگزاری کلاس های مجازی طلاب می باشد.

2- ✔️ برای ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران چه اطلاعاتی نیازه ؟
✔️ یکی از اطلاعات لازم برای ورود به ان سامانه کد ملی طلبه می باشد که بقیه اطلاعات لازم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ آیا سامانه بر خطر درس برای همه دانشجویان طلبه قابل استفادست؟
✔️ طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شد این سامانه فقط برای استفاده خواهران می باشد.
منبع : سامانه مدرس
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт