تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: tv ip (تلویزیون متصل به اینترنت )چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پرديس فنا وري کيش_طرح مشاوره متخصصين صنعت و مدريت_فناوري اطلاعات وارتباطات

تلویزیون متصلبه اینترنت(Connected TV)  چیست ؟

آى پى تى وى، تلویزیون هوشمند، تلویزیون هیبرید و تلویزیون تعاملى، همگى عناوینى متعدد براى یک مفهوم مشابه هستند. مفهومى که اخیراً با عنوان تلویزیون در مجامع بین المللى از آن یاد مى­شود. تلویزیون متصل، یک سیستم متشکل از تلویزیون زنده­ى موجود به اضافه یک ویدئو کلوپ جامع (آرشیو فیلم) و عمده خدمات الکترونیک تحت وب در قاب تلویزیون مى باشد.

این سامانه با در اختیار داشتن یکى از تلویزیون هاى هوشمند موجود در بازار یا با قرار گرفتن تنها یک دستگاه کوچک گیرنده در کنار تلویزیون (ست تاپ باکسس) موجود در خانه ها، هتل ها، بیمارستان ها، سازمان ها و امکان انتخاب محتواى مورد علاقه ى بیننده(اعم از صوتى و تصویرى) و تماشاى آن در زمان دلخواه خود و دریافت خدمات متعدد را بر روى تلویزیون فراهم مى سازد. از این طریق، تلویزیون علاوه بر کاربرى مشاهده ى تلویزیون زنده و آرشیوى از محتواها تبدیل به یک سامانه ى یکپارچه براى دریافت تمامى خدمات ممکن شامل خرید از فروشگاه و رستوران از طریق تلویزیون، رزرو تاکسى از طریق تلویزیون، مشاهده اخبار و وضعیت آب و هوا و خواهد شد.
براى دریافت خدمات تلویزیون متصل و تعاملى در خانه ها نیاز به اینترنت پرسرعت نمى باشد. این سامانه از طریق شبکه هاى مستقل از پهناى باند اینترنت خانگى، به نام شبکه ملى اطلاعات، خدمت رسانى می‌کند و در دیگر کاربردها، مانند هتل، بیمارستان، مرکز آموزشى و بستر ارتباطى همان شبکه اینترانت موجود در آن (WAN, LAN) سازمان خواهد بود ارائه نماید.
نکته بقیه ی توضیحات در پیوست است