تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبایی که در آزمون دوره های فنی حرفه ای شرکت میکنن برای دریافت کارت مهارت باید حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی رو کسب کنن ، که حداقل نمره قبولی آزمون کتبی فنی 50 از 100 و حداقل نمره قبولی آزمون عملی 70 از 100 می باشد.



یکی از آزمون هایی که به طور سالانه متقاضیای زیادی برای شرکت در اون اماده میشن، ازمون فنی حرفه ای هست. ازمون فنی حرفه ای دارای شرایط نسبتا متفاوتی با آزمون های دیگه هست و یکی از مهم ترین تفاوتاش اینه که در دو مرحله برگزار میشه؛ این دو مرحله شامل آزمون کتبی و عملی میشه. بنابراین کسایی که قصد شرکت در این آزمون و دارن باید به این نکته دقت داشته باشن که نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای شامل جمع نمرات اون ها در آزمون کتبی و شفاهیه.
هر ساله سازمان فنی حرفه ای کشور، مسئولیت برگزاری آزمون های فنی حرفه ای رو بر عهده داره. در صورتی این سازمان کارت مهارت رو به داوطلبان واگذار میکنه که نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای در آزمون عملی و کتبی کسب کنن. حالا در ادامه این مقاله در خصوص جزئیات نمره قبولی فنی حرفه ای توضیح دادیم.

نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای
آزمون فنی حرفه ای دارای شرایط خاصیه که متقاضیا قبل از شرکت در اون باید حتما از این شرایط آگاهی داشته باشن. در حالت کلی تمامی کسانی که در دوره های آموزشی فنی حرفه ای شرکت می کنن نباید انتظار داشته باشن که کارت مهارت دریافت کنن. تا زمانی که داوطلب ها نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای رو بدست نیارن، نمی تونن مدرک معتبر سازمان فنی حرفه ای کشور رو داشته باشن.
همون طور که اشاره کردیم، آزمون فنی حرفه ای دو مرحله ایه. در اولین مرحله این آزمون، متقاضیا باید برای شرکت در آزمون کتبی آماده بشن. براساس آمار و اطلاعات بدست اومده در سال های گذشته می تونیم بگیم که این آزمون جامعه و به صورت هماهنگ برگزار میشه و کسایی که نمره حداقل 50 از 100 و کسب کنن، می تونن در ازمون عملی هم شرکت کنن.
بعد از کسب نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای در مرحله کتبی، نوبت به شرکت در ازمون عملی میرسه. در ازمون عملی هم شرکت کننده ها باید حداقل نمره 70 از 100 و بگیرن تا بتونن مدرک قبولی دریافت کنن. در نهایت هم باید میانگین نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای در مرحله کتبی و عملی، 70 باشه. در صورتی که معدل کل حداقل 70 نباشه، داوطلب مردود شده اعلام میشه.
به طور خلاصه معدل داوطلبای شرکت کننده در آزمون، طبق فرمول زیر محاسبه میشه. 
۷۰ ≤ ( نمره آزمون کتبی × ۲۵ % ) + ( نمره آزمون عملی × ۷۵ % )

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه. 
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون فنی جرفه ای

شرایط قبولی آزمون فنی حرفه ای
حالا سوال اساسی که ممکنه برای خیلی از افراد به وجود بیاد و ذهن اونا رو مشغول کنه، اینه که اگر متقاضی شرکت کننده، نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای رو کسب نکنه، تکلیف چیه؟ شرایط دریافت مدرک و یا همون کارت مهارتش چجوری هست؟
در پاسخ به این سوال باید بگیم که این افراد مردود اعلام میشن، اما این مردود شدن در حالت کلی به معنای این نیست که همه این افراد دیگه هیچ شانسی برای قبولی اون ها وجود نداره و باید از اول دوره مهارت آموزی بگذرونن. در بعضی از شرایط خاص، امکان شرکت مجدد در آزمون و تلاش دوباره برای دریافت نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای وجود داره.
 بر اساس قوانین آموزشی سازمان فنی حرفه ای کشور، این امکان برای این افراد وجود داره که مجددا برای کسب نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای در آزمون شرکت کنن اما این قانون در شرایط خاصی اعمال میشه. به طور خلاصه به این شرایط قانونی اشاره می کنیم تا با اونها اشنا بشین:

اگر متقاضی شرکت کننده نمره عملی 70 از 100 رو کسب کرده باشه و فقط نمره قبولی ازمون کتبی و بدست نیورده باشه، میتونه مجددا برای آزمون کتبی آماده بشه.
در مواردی که نمره آزمون عملی متقاضی بین 50 تا 70 باشه اما خود 70 نباشه، این امکان براش فراهم میشه که برای دریافت نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای، مجددا در آزمون عملی شرکت کنه.
اگر داوطلبی نمره آزمون عملیش از 50 هم کمتر بود اما نمره آزمون کتبی 50 یا بیشتر بود، باید حداقل 6 ماه صبر کنه تا بتونه مجددا در آزمون عملی شرکت کنه.
در مورد اعتراض به نتایج آزمون فنی حرفه ای باید بگیم که فقط سه روز بعد از اعلام نتایج، امکان اعتراض کردن به نمره وجود داره که اونم فقط مختص آزمون کتبی میشه. به عبارتی دیگه باید دقت کنین که در صورت مردود شدن در ازمون عملی، امکان اعتراض وجود نداره. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کارت مهارت آزمون فنی حرفه ای می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: کارت مهارت دوره فنی حرفه ای

اقدامات بعد از قبولی در آزمون فنی و حرفه ای
بعد از اینکه شما نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای بدست اوردین و معدل کل شما در مرحله ی کتبی و عملی این ازمون، بالای 70 شد، می تونین کارت مهارت فنی رو دریافت کنین. مراحل دریافت این کارت، خیلی ساده هست و کار سختی به حساب نمیاد. به طور خلاصه می تونیم این مراحل و در دسته بندی زیر جای بدیم:

در اولین مرحله شما وارد سایت سازمان فنی و حرفه ای کشور به نشانی اینترنتی portaltvto.com بشید.
بعدش هم باید هزینه ی مربوط به دریافت کارت مهارت و پرداخت کنین.
بعد از پرداخت کردن هزینه ی مربوطه، نوبت به این میرسه که وارد قسمت استعلام گواهینامه قبولی بشید و مراحل استعلام کارت و پشت سر بذارین.
در نهایت بعد از گذروندن تمامی مراحل بالا و دریافت کارت مهارت، شما می تونین به عنوان یک فرد متخصص در مهارت خود مشغول به کار بشید. کارت مهارت سازمان فنی حرفه ای کشور دارای اعتبار قانونی هست و همه دارندگان این کارت می تونن به راحتی برای فعالیت در مشاغل مخصوص به حرفه ای که گواهی اون رو دارن، اقدام کنن.
اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.
در ادامه بخوانید: استعلام گواهینامه فنی حرفه ای


سوالات متداول

1- ✔️ حداقل نمره قبولی در آزمون عملی فنی حرفه ای چیه ؟
✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، حداقل نمره قبولی در این آزمون کسب نمره 70 از 100 می باشد.

2- ✔️ در صورت مردودی در آزمون فنی و حرفه ای باید چیکار کنیم ؟
✔️ داوطلبانی که در آزمون کتبی و عملی فنی و حرفه ای نمی تونن حداقل نمره رو کسب کنن ، در صورت دارا بودن شرایط لازم، باید مجددا در آزمون شرکت کنن.

3- ✔️ نحوه دریافت گواهی فنی و حرفه ای به چه صورتیه ؟
✔️ پس از قبولی در آزمون باید به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کنین که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.
منبع : نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо