تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راه های خودکشی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انسان هایی که از زندگی خسته شده اند و به خودکشی فکر می کنند . به روش هایی از خودکشی فکر می کنند که هم خیلی راحت و هم زودتر بتوانند جواب بگیرند و خودشان را خلاص کنند . گاه افراد شیوه های خطرناکی از خودکشی را انتخاب می کنند که دیگر راهی برای برگشت و زنده ماندن ندارند .
روش های خودکشی به سه دسته شیوه های عذاب آور ، سمی و تنفسی تقسیم می شوند . افرادی که خودکشی به روش های تنفسی را انتخاب می کنند ، سعی برای جلب توجه ندارند . آن ها تصمیم خود را گرفته اند که این روش را انتخاب کرده اند و به بازگشت به زندگی فکر نمی کنند .
روش های تنفسی همچون دار زدن ، روش کشنده تری نسبت به روش های دیگر است که افراد بسیار نا امید به زندگی آن را انتخاب می کنند . شیوه خودسوزی را افرادی انجام می دهند که تمایل به جلب توجه دیگران دارند یا می خواهند اعتراض و خشم خود به صورت آشکار به دیگران بیان کنند .
لازم است بدانید انتخاب روش های خودکشی در همه جا یکسان نیست ، افراد با تقلید از دیگران ، بررسی روش های معمول و رایج خودکشی ، توجه به هنجارهای جامه و با توجه به شرایط زمانی موجود ، روشی را برای خودکشی انتخاب می کنند .
به طور مثال می توان گفت در ایران خودکشی توسط آتش و خودسوزی است اما در امریکا ، اغلب افراد از اسلحه برای خودکشی استفاده می کنند . گاهی ممکن فرزندانی که والدین آن ها از یکدیگر جدا شده اند نیز به فکر خودکشی بیفتند ، از جمله روش های خودکشی که از سال های بسیار دور تا کنون وجود داشته است ، می توان به موارد زیر اشاره کرد .
خفه کردن خود در آّب ، پریدن جلوی ماشین یا موتور در بزرگراه ها ، سم خوردن یا مسموم کردن خود ، دار زدن خود ، استفاده از اسلحه های سرد ، از بلندی پریدن ، آتش زدن خود و یا استفاده از اسلحه یا دیگر سلاح های گرم . 
حتما بخوانید: پیشگیری از خودکشی

شیوه های خودکشی
افرادی که تحمل فشار زندگی و سختی را ندارند تصمیم می گیرند خودشان را خلاص کنند ، به همین دلیل افراد به خودکشی فکر می کنند . همانطور که گفتیم گاهی افراد تصمیم جدی می گیرند برای کشتن خود و تمایلی به برگشت ندارند ؛ برخی دیگر نیز تنها از این طریق می خواهند اعتراض خود را به صورت آشکار بیان کنند یا جلب توجه کنند .

شیوه های عذاب آور : از جمله روش های عذاب آوری که فرد می تواند برای خودکشی انتخاب کند ، سلاح های سرد و گرم ، آتش زدن خود ، پریدن جلوی ماشین یا موتور در بزرگراه ها و از بلندی پریدن است .

شیوه های سمی : از جمله روش های مسموم کننده و سمی که فرد برای خودکشی انتخاب می کند می توان به سیانور ، قرص برنج ، مشروبات الکلی ، داروهای اعصاب و خواب آور و سم های شیمیایی اشاره کرد .
شیوه های تنفسی : روش های تنفسی برای خودکشی شامل خفه کردن خود با گاز ، دار زدن خود و غرق شدن در آب می شوند .
بیشتر بخوانید: راه کارهایی برای درمان شکست عشقی



[تصویر:  4.gif]


[list]
[*]شیوه های عذاب آور خودکشی
[/list]گاهی فرد به حدی از زندگی خسته می شود که روشی را برای خودکشی انتخاب می کند که راهی برای برگشت نداشته باشد و همچنین باعث شود که خودش نیز عذاب بکشد . البته برگشت به زندگی در تمامی شیوه های خودکشی ممکن است اتفاق بیفتد . از جمله روش های خودکشی عذاب آور می توان به سلاح گرم ، پریدن جلوی ماشین ، موتور یا هر وسیله نقلیه دیگر ، سلاح سرد ، پریدن از بلندی و آتش زدن خود اشاره کرد .

1 - سلاح گرم : فرد تصمیم می گیرد با اسلحه خودش را بکشد . سلاح را ممکن است زیر چانه ، در دهان ، مقابل قفسه سینه یا روی سر قرار دهد و شلیک کند . اگر هم زنده بماند دچار مشکلات حرکتی یا تنفسی بسیار می شود .
2 - پریدن جلوی ماشین ، موتور یا هر وسیله نقلیه دیگر : که ممکن اگر فرد پس از آن زنده بماند دچار مشکلات جسمی یا روانی شود .
3 - سلاح سرد : چاقو نوعی سلاح سرد است که فرد به وسیله آن رگ گردن یا دستش را می زند یا در شکم خودش فرو می کند .
4 - پریدن از بلندی : در این مورد فرد جایگاه بلندی مانند ساختمان های چند طبقه ، پشت بام ، یا بالکن ها و پنجره هایی که در ارتفاع زیاد قرار دارند را انتخاب می کند و می پرد . در این روش فرد اگر زنده بماند ، دچار صدمات بسیاری شدیدی مانند فلج شدن می شوند .
5 - آتش زدن خود : خودسوزی دردناک ترین روش که فرد بیشتر از روش های دیگر اذیت می شود . گاهی افراد زمانی که تنها هستند این کار را انجام می دهند و شاید ممکن است برای جلب توجه در مقابل دیگران این کار را با گاز یا بنزین انجام دهند .


شیوه های سمی خودکشی
گاهی فرد با انتخاب روش های خودکشی سمی درد کمتری را نسبت به دیگر روش های می کشد . از جمله روش های سمی می توان به مشروبات الکلی ، داروهای خواب آور ، سیانور و قرص برنج اشاره کرد .

1 - مشروبات الکلی : گاه الکل به تنهایی منجر به مرگ نشود اما اگر مشروبات الکی را با شکم خالی و به همراه 300 میلی گرم متادون مصرف کنید ممکن است زنده نمانید .
2 - داروهای خواب آور : قرص های خواب آور باعث خواب طولانی می شود و اگر دیگران متوجه خودکشی شما شوند باید در اسرع وقت شما را به بیمارستان برسانند .
3 - سیانور : مصرف 5 صدم سیانور باعث مشکلات تنفسی و سپس مرگ می شود .
4 - قرص برنج : این روش خودکشی بسیار دردناک است زیرا باعث توقف سلولی شده است و به بافت هایی همچون قلب و کلیه آسیب وارد می کند و در نتیجه فرد پس از حس تشنگی زیاد و سوزش شدید می میرد .


شیوه های تنفسی
خودکشی به روش هایی از جمله خفه کردن نیز باعث می شود فرد عذاب بسیاری را تحمل کند تا خلاص شود . از جمله روش های خودکشی به شیوه تنفسی می توان به خفه کردن خود با گاز ، دار زدن خود و غرق شدن در آب اشاره کرد .
1 - خفه کردن خود با گاز : فرد با باز گذاشتن گاز ، راه تنفسی و اکسیژن رسانی برای خود می بندند تا خفه شوند .
2 - دار زدن خود : در این روش فرد طناب محکمی را انتخاب می کند و از یک جای محکم آن را می بندد و خوش را حلق آویز می کند .
3 - غرق شدن در آب : در غرق شدن علاوه بر اینکه فرد نمی تواند نفس بشکد ، اکسیژن به مغز او نیز نمی رسد و پس از 18 دقیقه فرد می میرد .
در ادامه بخوانید: مرگ ، اتفاقی که برای همه پیش می آید


[تصویر:  mosahab.png]




سوالات متداول

1- ✔️ چرا افراد تصمیم به خودکشی می گیرند ؟
✔️ در برخی از مواقع افراد به دلیل مشکلاتی که در زندگی داشته و توان رویارویی با آن ها را ندارد ، شانه خالی کرده و تصمیم به خودکشی می گیرد که در متن مقاله بیشتر در مورد دلایل آن توضیح داده شده استت .


2- ✔️ از روش های خودکشی چه می دانید ؟
✔️ افراد مختلف روش های متفاوتی را برای خودکشی انتخاب خواهند کرد که از جمله آن ها می توان به شیوه های عذاب آور ، شیوه های سمی و شیوه های تنفسی اشاره کرد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


3- ✔️ شیوه عذاب آور در خودکشی به چه معناست ؟
✔️ در این روش از خودکشی فرد به دنبال عذاب دادن خود بوده و از روش هایی همچون خودسوزی ، پریدن از بلندی و غیره تصمیم به خودکشی می گیرد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .
منبع : راه های خودکشی
مطالبتون خیلی کامله
درود بر شما
خوشحال میشیم از مقالات ما در حوزه آرایشی و بهداشتی هم دیدن کنید.