تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راه حل اختلافات زناشویی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شاید تا به حال دیده یا شنیده باشید زن و مرد هنگام دعوا یا پس از دعوا با همسر خود از جملاتی مانند من دیگر خسته شدم ، من دیگر نمی توانم با این آدم زندگی کنم ، من با این آدم تفاهم ندارم یا این آدم اصلا مناسب زندگی نیست ، استفاده می کنند .
دعوا ، بحث ، ناسازگاری و اختلاف بین تمامی زوجین پیش می آید ، آن ها ممکن است در عصبانیت حین دعوا حرف هایی را بهم بزنند که باعث دلخوری شود ؛ بدون آنکه خودشان اطلاعی داشته باشند . زیرا هر دو در حالت عادی نیستند و متوجه حرف هایی که می زنند و طرفین را ناراحت می کنند ، نیستند .
طرفین در هنگام بحث و دعوا ، زودرنج ، حساس و بی قرار می شوند آن ها نسبت به حرف هایی که هسرشان به آن ها می زند زود واکنش نشان می دهند به این دلیل که هنگام درگیری کنترل افراد و حفظ آرامش و خونسردی آن ها سخت است . حتی ممکن است آن ها به یکدیگر ناسزا و فحش بدهند و هر دو طرفین ناراحت شوند و آسیب ببینند .
برای جلوگیری از این دلخوری ها و آسیب ها پس از دعوا مهم این است که طرفین مهارت برقراری ارتباط موثر داشته باشند و بتوانند حین دعوا خودشان را کنترل کنند و به همسر خود بی احترامی نکنند ، به جای مشاجره کردن حین عصبانیت ، در زمانی که هر دو آرامش دارند مشکلشان را حل کنند .
بیشتر بخوانید: ارتباط مستقیم مهارت ارتباطی و ازدواج

راه کارهای موثر برای پیشگیری از مشاجره
زوجین برای اینکه بتوانند دعوا و بحث را در زندگی به حداقل برسانند و تفاهم در زندگی مشترک ایجاد کنند. . باید از راه کارهای موثر برای پیشگیری از دعوا استفاده کنند که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد .

احساسات خود را به یکدیگر نشان دهید
گاهی ممکن است دعوا و بحث به دلیل کمبود محبت باشد یا حتی زمانی که زوجین حس می کنند به آن ها توجه نمی شود یا از آن ها قدردانی نمی شود بهونه ای پیدا می کنند برای مشاجره کردن . اگر به همسر خود توجه نکنید او دچار خشم ، افسردگی و ناراحتی می شود که ممکن اثرات مخربی همچون افسردگی نیز داشته باشد .
بنابراین به یکدیگر محبت کنید ، احساس خود را به همسرتان نشان دهید و به او بگویید که دوستش دارید . گاهی حتی با خرید یک شاخه گل می توانید بسیاری از مشکلات را حل کنید یا از بحث هایی که ممکن است به وجود آید پیشگیری کنید .

در هنگام مشکلات صبوری کنید
مهم ترین ویژگی زوجین که می تواند از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کند ، صبر و تحمل آن ها است . اگر طرفین تحمل بالایی داشته باشند ، می توانند این حس را نیز به دیگری انتقال دهند در نتیجه هر دو طرف به آرامش برسند و سپس راه حلی برای مشکل خود پیدا کنند . در واقع می توان گفت صبر و تحمل طرف مقابل باعث همدلی می شود و می تواند به شما آرامش دهد .
حتما بخوانید: رابطه مثلثی چیست

در مورد نیازهایتان با یکدیگر صحبت کنید
یکی از مواردی که سردی ارتباط بین زوجین را از بین می برد و باعث می شود که هر دو طرف بیشتر بهم نزدیک شوند ، صحبت در مورد نیازها و ابراز آن ها است . زیرا زمانی که طرفین با هم مشکل دارند به نیازهای یکدیگر نیز توجه نمی کنند ، در نتیجه رابطه آن ها به سمت سردی می رود .
زن و مرد باید زمانی را برای گفتگو در مورد نیازها ، نگرانی ها ، علایق ، استرس ها و اتفاقاتی که در طول روز برایشان اتفاق افتاده است بگذارند . زمانی این صحبت ها باعث صمیمیت و نزدیکی زوجین می شود که طرف مقابل به صحبت های همسر خود با دقت گوش دهد .


حتما بخوانید: تحقق نیازهای انسان با ازدواج



[تصویر:  2.gif]


زمان مناسبی را برای گفتگو انتخاب کنید
ممکن است همسر شما در ساعتی از روز به هر دلیلی حوصله نداشته باشد یا موضوعی باعث نگرانی او شده باشد ، اگر شما در این شرایط با او صحبت کنید و نیازهایتان را بیان کنید او حتما پاسخ مناسبی به شما نمی دهد . به همین دلیل برای گفتگو و ابراز نیازهایتان زمان مناسبی را باید انتخاب کنید .

نیازهای پنهانی همسر خود را برطرف کنید
گاهی ممکن است شما فکر کنید که تمامی خواسته های همسر خود را برآورده کردید اما شما از طرز فکر و نیازهای پنهانی او آگاه نیستید . به همین دلیل سعی کنید گاهی از همسر خود در مورد نیازهایش بپرسید و از او بخواهید که به شما بگوید به چه چیزهایی احتیاج دارد .
برای مثال می توانید در مناسبت هایی همچون روز زن ، روز مرد ، سالگرد ازدواج و غیره همسر خود را غافلگیر کنید و خواسته او را برآورده کنید .

قدردان زحمات همسر خود باشید
برای اینکه صمیمیت و گرما به آشیانه خود بیاورید از همسرتان بابت تمام زحماتی که می کشد تشکر کنید و همیشه قدردان او باشید . گاهی برای تشکر خرید یک شاخه گل یا هر هدیه کوچک دیگر همسرتان را خوشحال می کند و به او انگیزه می دهد .
سعی کنید نیازهای همسرتان را در صورت عملی شدن در اولویت زندگی خود قرار دهید تا به طرف مقابل ثابت شود شما او را دوست دارید ، به او توجه می کنید و نیازهایتان برایش مهم است .
حتما بخوانید: رابطه زناشویی مناسب

[تصویر:  1580025354_قدردان%20زحمات%20همسر%20خود%20باشید.jpg]

ظاهر زندگی خود را در مقابل دیگران حفظ کنید
همانطور که گفتیم اختلاف و دعوا ، مسئله ای عادی بین تمام زوجین است که ممکن در هر زمانی اتفاق بیفتد . اما این مهم است که بدانید دیگران قرار نیست از مشکلات شما آگاه شوند ، در نتیجه سعی کنید از تفکرات ، دیدگاه ، خواسته ها و نظرات همسر خود آگاه باشید .

آگاهی به نیازهای همسرتان این امکان را می دهد که شما در مقابل دیگران به طور مثال خانواده خود یا همسرتان یا حتی فرزندان خود ، قبل از تصمیم گیری و بیان نظرات به خواسته ها و نظرات همسرتان نیز توجه کنید . در نتیجه می توان گفت زمانی که همسرتان با چیزی مخالف است به جای سرزنش کردن او ، به او پیشنهاد های دیگری دهید یا در مورد موضوعی که با شما مخالف است ، صحبت کنید و مشکلتان را حل کنید .
در ادامه بخوانید: از مهارت زندگی چه می دانید


[تصویر:  mosahabfamily.png]




سوالات متداول

1- ✔️ چطور می توان اختلاف میان زوجین را کاهش داد ؟
✔️ زمانی که زن و مرد با یکدیگر دعوا و یا بحث دارند ، بی شک باید یکی از آن ها آرامش خود را حفظ کرده و به دعوا خاتمه بدهد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


2- ✔️ چطور می توان از بحث های زناشویی جلوگیری کرد ؟
✔️ روش های مختلفی برای پیشگیری از بحث های زناشویی وجود دارد که می توان به صبر ، آرامش ، سکوت ، گفتگو و غیره اشاره کرد که در متن مقاله موارد دیگری نیز بیان شده است .


3- ✔️ چطور می توان مشکلات زندگی زناشویی را پنهان کرد ؟
✔️ در واقع می توان گفت حتی اگر بین شما و همسرتان نیز مشکلی باشد لزومی ندارد که دیگران باخبر شوند ، در نتیجه ظاهر زندگی خود را در مقابل دیگران حفظ کرده و با یکدیگر مهربان باشید که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .
منبع : راه حل اختلافات زناشویی