تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: عشق جوانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عشق یکی از زیبا ترین و هیجان انگیز ترین احساساتی است که هر انسان می تواند تجربه کند البته گاهی همین حس قشنگ تبدیل به یکی از دردناک ترین تجربه های زندگی هر فردی می شود ، از دست دادن یک رابطه عشقی یک اتفاق ناگوار و تلخ است که یکی از بزرگترین ضربه هایی است که ممکن است برای هر فرد اتفاق بیفتد .
عشق یکی از شدید ترین احساسات درونی هر فرد است که معمولا نسبت به جنس مخالف پیش می آید ؛ زمانی که فرد عاشق می شود به دلیل رویا بافی و خیال پردازی هایی که انجام می دهد حسش نسبت به طرف مقابل بیشتر می شود ، گاه فرد احساس خود را پنهان می کند گاهی نیز آن را نشان می دهد . در واقع می توان گفت عشق ممکن است روح و روان انسان را بهم بریزد .
فرد زمانی که عاشق می شود برای انجام کارهای روزمره خود دچار مشکل می شود و نمی تواند برای انجام کاری تمرکز داشته باشد ، این حالت تا زمانی که فرد به نتیجه در رابطه خود نرسد ادامه دارد که این نتیجه ممکن است خوشایند باشد یعنی فرد به معشوق خود می رسد گاهی نیز فرد به معشوق خود نمی رسد که دردناک است .
وجود عشق در زندگی همه افراد یک واقعیت انکار ناپذیر است که نمی توان آن را نادیده گرفت ، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن یکی از اساسی ترین نیازهای انسان است که ممکن است از کودکی تا پیری پیش بیاید . در واقع در هر دوره ای از زندگی ممکن است افراد عشق را تجربه کنند .
در نتیجه می توان گفت عشق ممکن است سلامت روح و روان انسان را ارتقا دهد یا انسان را دچار آسیب کند . طبق تحقیقات انجام شده دوستی های قبل از ازدواج و روابط دختر و پسر قبل از عهد پیمان باعث شده زنان و مردان دیرتر به ازدواج فکر کنند که گاهی این روابط باعث آرامش روح و روان می شود البته در مواردی باعث ازدواج می شود و در موارد دیگر رابطه عاطفی بهم می خورد .
حتما بخوانید: مراقب پینوکیو شدن فرزندان خود باشید

آیا کودکی می تواند در روابط عشقی تاثیر بگذارد
همانطور که می دانید پدر و مادر نقش مهمی در زندگی هر فردی دارند و از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در کل مسیر زندگی هر فردی هستند . همه کودکان به یک کانون گرم خانواده و پر عشق علاقه دارند و همیشه می خواهند که با خانواده خود با محبت کنار یکدیگر زندگی کنند .
از اصلی ترین خواسته های هر کودکی می توان به این اشاره کرد که کودکان علاقه دارند پدر و مادرشان به یکدیگر عشق بورزند ، همچنین از آن ها عشق و محبت بگیرد . البته برخی از کودکان در کودکی به علت دلایل مختلفی همچون طلاق به این خواسته خود نرسیده اند و این خواسته را با خود به جوانی آورده اند .
در نتیجه کودک به دنبال برآورده کردن نیاز خود در زندگی آینده است . می توان گفت او خواسته خودش را از کودکی به جوانی آورده است و همچنین در انتخاب های عشقی یا ازدواج خود سعی می کند افرادی را انتخاب کند که این خلاء عشقی را برای آن ها پر کنند .
او به طرز ناخودآگاهی به دنبال این شرایط می رود و به دنبال این است به خواسته کودکی خود برسد . عشق کودکی در عشق جوانی مان تاثیر می گذارد که در ادامه مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد .

[تصویر:  1579417364_%D8%A2%DB%8C%D8%A7%20%DA%A9%D...%D8%AF.jpg]
بیشتر بخوانید: راه هایی برای درمان شکست عشقی


انواع تاثیرات کودکی در جوانی ما
همانطور که گفتیم دو خواسته اصلی که هر کودکی دارد این است که پدر و مادرش به هم عشق بورزند و از پدر و مادرش عشق و محبت بگیرد که متاسفانه بسیاری از ما نتوانسته ایم در کودکی به این خواسته خود برسیم و به همین دلیل همیشه این دو خواسته را از کودکی با خود به جوانی آورده ایم . که در ادامه مقاله برخی از این تاثیرات را خواهیم گفت .

[list]
[*]علاقه مند شدن به کسی که شباهتی با والدین ما ندارد
[/list]اگر ما به خواسته خود در کودکی نرسیده باشیم در نوجوانی به دنبال فردی خواهیم بود که خواسته ما را برطرف کند ، فردی که شبیه به والدین ما باشد نمی تواند نقش موثری در برطرف کردن نیازهای ما داشته باشد به همین دلیل دنبال فردی خواهیم که با والدین ما تفاوت داشته باشد .
برای مثال اگر یکی از والدین عصبانی یا پرخاشگر باشند ممکن است جذب کسی شویم که شباهتی با والدین ما نداشته باشد و به ما عشق بورزد یا محبت کند اما زمانی خواهد رسید که او را طرد کنیم و دلش را بشکنیم تا هم نارضایتی خود را نشان داده باشیم و هم او را مجبور کنیم تا تلاش کند که حس عشق ما را به دست بیاورد .

[list]
[*]علاقه مند شدن به کسی خصوصیات اخلاقی اش شبیه به والدین ما است
[/list]گاهی ممکن است فرد به شرایطی که در آن زندگی کرده است عادت کند یا با خصوصیات اخلاقی والدین خود خو گرفته باشد . به طور مثال ممکن است یک کودک در شرایطی بزرگ شده باشد که پدر و مادرش یا یکی از آن ها پرخاشگر ، غیرتی ، بی ثبات و کمال گرا باشد ، این کودک وقتی بزرگ شود احتمال دارد به علت اینکه به رفتار والدین خود عادت کرده است به سمت افرادی جذب شود که دقیقا همین  خصوصیات را دارند .
در نتیجه می توان گفت اگر در دوران کودکی محبت یا توجه زیادی از یکی از والدین خود ندیده باشیم ممکن است به کسی جذب شویم که ویژگی های والدین ما را داشته باشد همینطور محبت و توجه به ما نداشته باشد و به این ترتیب باعث می شود تا ما بیشتر تلاش کنیم تا عشق و توجه او را به دست بیاوریم .

[تصویر:  1579417545_%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%82%D9%8...%D8%AA.png]
[list]
[*]علاقه مند شدن به فردی که خصوصیت پرخاشگر والدین ما را دارد
[/list]
ممکن است در نوجوانی از کسی خوشمان بیاید که مانند والدین ما ناراحت یا غمگین باشد اما ما او را برای معشوق بودن انتخاب کنیم . با این کار می خواهیم ثابت کنیم که والدین ما با اینکه ناراحت و غمگین بوده است اما دوس داشتنی بوده است . ما با عشق خود به او ، به دیگران ثابت کنیم که آن والد باید مورد محبت و توجه واقع می شده است .

[list]
[*]نجات کسی که شبیه والدین ما است
[/list]
همانطور که گفتیم کودکی تاثیرات بسیاری در زندگی آینده و شخصی ما می گذارد ، در بعضی موارد ممکن است به کسی علاقه مند شویم که شبیه به والدین ما باشد اما با هدف اینکه می خواهیم زندگی او را عوض کنیم به او نزدیک خواهیم شد و با این راهکار والدین خود را نیز خوشحال کرده ایم .
به طور مثال دختری که پدرش به علت اعتیاد در کودکی اش فوت کرده در آینده ممکن است یکی مانند پدر خود را انتخاب کند و  با فردی معتاد ازدواج کند و بخواهد او را نجات دهد تا عاقبت او شبیه به پدرش نشود .
در ادامه بخوانید : آشنایی با مراحل طلاق
سوالات متداول

1- ✔️ چطور کودکی می تواند در انتخاب عشق جوانی تاثیرگذار باشد ؟
✔️ لازم است بدانید که کودکی هر فرد می تواند تاثیرات بسیاری در آینده او داشته باشد به این دلیل هر کودکی تمایل به یک خانواده گرم داشته و این نیاز تا بزرگسالی او نیز ادامه خواهد داشت که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


2- ✔️ کودکی چه تاثیراتی می تواند در بزرگسالی افراد داشته باشد ؟
✔️ کودکی فرد تاثیرات بسیاری در بزرگسالی افراد داشته به طوریکه ممکن است فرد به کسی علاقه مند شود که شباهت با والدین او داشته باشد یا در مورادی شباهتی نداشته باشد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


3- ✔️ چطور برخی از دختران علاقه مند به پسران معتاد می شوند ؟
✔️ به دلیل تاثیرات کودکی در انتخاب عشق جوانی ممکن است پدر آن ها در کودکی معتاد بوده و آن ها به دنبال ترک و کمک به فرد دیگری باشند و به همین دلیل برای نجات او تصمیم به ازدواج با شخص معتاد می گیرند که در متن مقاله جزئیات آن بیشتر توضیح داده شده است .
منبع : عشق جوانی
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting