تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دستورالعمل هاي کابل کشي فيبرنوري درنصب وراه اندازي فيبرنوري
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پرديس فناوري کيش_طرح ملي مشاوره متخصصين صنعت و مديريت_گروه فناوري اطلاعات و ارتباطات

دستورالعمل هاي کابل کشي فيبرنوري درنصب وراه اندازي فيبرنوري


 1- هرگز خود فیبر را مستقیماً نکشید. کابل‌های فیبر نوری از الیاف آرامید کولار یا یک میله فایبرگلاس برخوردار هستند . که به عنوان بخش محکم کابل محسوب می‌شوند. پس باید تنها این بخش محکم از کابل فیبر نوری را بکشید و آن را جدا کنید.
 
 2- هرگز از حداکثر میزان مجاز بار کشش کابل تجاوز نکنید. در طولانی مدت از روان کننده های مناسب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها با روکش کابل سازگار هستند. در واقع در طولانی مدت، از وسط به سمت هر دو انتها بکشید. در صورت امکان از کشنده اتوماتیک با کنترل فشار و یا حداقل کشش استفاده کنید. حداکثر میزان بار توصیه شده کابل را بدانید و و آن را رعایت کنید.
 
3- هرگز از حداکثر شعاع خمش تجاوز نکنید. وقتی فیبر را مستقیم می‌کشید، از فولاد قوی تر است اما اگر به شدت خم شود، خیلی راحت می‌شکند. این کار ممکن است به طور ناگهانی یا در طول چند سال به فیبر شما آسیب برساند. در این صورت شما مجبوریدکابل را دور بیاندازید.
 
4- همیشه کابل را به جای چرخاندن آن از انتهای قرقره، به دور قرقره رول کنید. این کار از پیچ و تاب خوردن کابل جلوگیری می کند. هرگز کابل فیبر نوری را پیچ و تاب ندهید. چون این کار می‌تواند روی فیبرها نیز فشار وارد کند.
 
5- اطمینان حاصل کنید که طول کابل فیبر شما برای اجرا به اندازه کافی بلند است. اسپلایسینگ فیبر باعث پیچیده و گران شدن کارها می شود و به حفاظت خاصی احتیاج دارد.

6- کابل‌های داخلی می‌توانند به صورت مستقیم نصب شوند، اما ممکن است آنها را داخل داکت ها قرار دهند. داکت‌ها یک روش مناسب برای شناسایی راحت کابل فیبر نوری و محافظت از آن در برابر صدمات فراهم می کند و از اینکه فردی آن را به اشتباه قطع کند جلوگیری می‌کند.
7- عملیات نصب و راه اندازی را برنامه ریزی کنید. یک برنامه نوشته شده و دارای جزئیات برای این عملیات ایجاد کنید. شما می‌توانید با ایجاد آن از 95% مشکلاتی که نصابان با آنها مواجه هستند جلوگیری کنید. این برنامه باید شامل تجهیزات و تدارکات، مشخصات کابل فیبر نوری، مکان تجهیزات، الزامات تست، فرم‌های داده برای تست، سطح تجربه پرسنل و تخصیص فعالیت‌ها به آنها، روش های نصب و راه‌اندازی، شناسایی مناطق دارای مشکلات بالقوه، مسائل مربوط به ایمنی و غیره باشد.
8- کابل را بکشید و از فشار دادن آنها بپرهیزید. فشار می‌تواند منجر به نقض شعاع خمش شود.
9- نحوه پیچاندن کابل‌های فیبر نوری را چک کنید. برای جلوگیری از نقض حداقل شعاع خمش، نظارت بر نحوه قرقره کردن کابل ضروری است.
 
10- هنگامی که مسیر نصب طولانی می‌شود بهتر است در طول آن بازرسی و نظارت انجام شود. در بین خدمه نصب و راه اندازی حداقل باید یک نفر برای نظارت بر تجهیزات کشش و یک نفر برای نظارت بر قرقره کابل و یک نفر هماهنگ کننده وجود داشته باشد.
 
www.kishtech.ir