تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام دکتری سراسری و آزاد 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مقطع دکتری به عنوان یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی محسوب می گردد و داوطلبان برای ثبت نام در این مقطع باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا دکتری باشند. در حال حاضر ورود به مقطع دکتری تمامی دانشگاه ها در گرو قبولی در آزمون کتبی و شفاهی می باشد به این معنی که برای ورود به این مقطع علاوه بر آزمون کتبی اولیه، شرکت نمودن در مصاحبه شفاهی هر دانشگاهی که شما را دعوت به مصاحبه نماید، جزو الزامات ثبت نام دکتری سراسری و آزاد 1400 محسوب می گردد.
نقل‌قول: داوطلبان پذیرفته شده در مقطع دکتری سال 99، مجاز به شرکت در کنکور سراسری و آزاد دکتری سال 1400 نمی باشند و یک سال از شرکت کردن در آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد محروم می گردند.
زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 1400
با ادغام کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد داوطلبان می بایست یک بار ثبت نام دکتری تخصصی را انجام دهند و در یک آزمون شرکت نمایند. ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد از تاریخ 99/09/02 آغاز خواهد شد و تا تاریخ 99/09/09 (تمدید تا 99/09/12)، ادامه دارد. معمولا زمان ثبت نام برای داوطلبانی که موفق به نام نویسی در زمان مقرر نشده اند، تمدید می شود، اطلاعیه های منتشر شده درخصوص تمدید مهلت ثبت نام را از طریق کانال تلگرام | مشاوره تحصیلی – مشاوران برتر و پیج اینستاگرام | مشاوره تحصیلی – مشاوران برتر به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 1400
آزمون دکتری دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) و دانشگاه های آزاد هرساله از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. دوستان عزیز برای انجام ثبت نام باید با کسب اطلاع از شرایط ثبت نام دکتری به خرید کارت اعتباری و سپس با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون دکتری، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام بپردازید.
همچنین شما عزیزان با کلیک بر روی لینک مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره | مشاوره تحصیلی مشاوران برتر – موسسه ارتباط برقرار نمایید و یا ثبت نام آزمون خود را به ما بسپارید. برای ثبت نام در کنکور دکترای تخصصی با راهنمای زیر پیش بروید.
[list]
[*]وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی Sanjesh.org شوید.
[*]روی گزینه "دکترای تخصصی" از منوی سمت راست سایت کلیک نمایید.
[*]کلیک بر روی لینک فعال "ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال 1400" کنید.
[*]مراجعه به لینک فعال "خرید کارت" از سمت راست صفحه داشته باشید.
[*]پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام و پرداخت هزینه از طریق کارت عضو شبکه شتاب
[*]سریال ثبت نام خریداری شده در مرحله قبل را وارد نمایید.
[*]عکس 4 × 3 را بارگذاری نمایید.
[*]فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.
[*]شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام را دریافت کنید.
[/list]شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را یادداشت نمایید. زیرا در مراحل بعدی به آن ها نیاز خواهید داشت.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 1400
شرکت کردن در آزمون دکترای تخصصی مشروط به دارا بودن شرایط ثبت نام دکتری می باشد. برای نام نویسی در آزمون دکترای تخصصی می بایست شرایط شرکت نمودن در این کنکور علمی تحصیلات تکمیلی را داشته باشید.
شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری
[list]
[*]اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ثبت شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
[*]کینه و دشمنی نداشتن با دین اسلام
[*]عدم عضویت در گروه های سیاسی
[*]دارا بودن توانایی جسمانی مورد نیاز رشته انتخابی
[*]عدم فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر
[/list]شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری
[list]
[*]همنام و متجانس بودن رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد با رشته ی انتخابی در آزمون دکتری و یا مجاز بودن به شرکت در رشته ای ناهمنام (طبق دفترچه راهنمای ثبت نام).
[*]متقاضیان پذیرفته شده در آزمون سال 99، حق شرکت نمودن در آزمون سال 1400 را ندارند.
[*]داوطلبان شرکت کننده باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای باشند و یا دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد باشند.
[*]داوطلبان دارای معدل پایین تر از 14، مجاز به ثبت نام در این آزمون نیستند.
[*]طلاب فارغ التحصیل سطح سه حوزه در صورت صادر شدن مدرک آن ها، توسط حوزه های علمیه قم و یا خراسان می توانند در یکی از کد رشته های گروه علوم انسانی شرکت نمایند.
[*]پذیرش دانشجو در (ترم اول) از داوطلبانی می باشد که حداکثر تا سی و یکم شهریور ماه (سال 1400) فارغ التحصیل شوند. فراغت از تحصیل برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان (در صورت وجود ظرفيت) نیمسال دوم است، سی بهمن ماه (سال 1400) خواهد بود.
[*]دانشجويان مشغول به تحصيل در دوره های غيرروزانه (شهریه پرداز) دکتری (به شرط داشتن شرایط ثبت نام) می توانند بدون انصراف از تحصيل، در کنکور دکتری سال 1400 ثبت نام و شرکت نمايند.
[*]آزمون زبان و استعداد تحصیلی دارای ضریب 1 و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارای ضریب 4 در آزمون دکتری تخصصی می باشد.
[*]معیار پذیرش دکتری پژوهش محور:
[/list][list=1]
[*]آزمون متمرکز (30 درصد)
[*]سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
[*]مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)
[*]تهیه طرح واره (20 درصد)
[/list][list]
[*]معیار پذیرش دکتری آموزشی - پژوهشی:
[/list][list=1]
[*]آزمون متمرکز (50 درصد)
[*]سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
[*]مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)
[/list]
مدارک ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 1400
متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری قبل از اقدام به ثبت نام مدارک ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 1400 که در ادامه می آید را آماده نمایید تا روند نام نویسی در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به راحتی انجام شود.
[list]
[*]عکس 4×3 و یا 4×6، فرمت jpg، حداکثر حجم 70 کیلوبایت، بدون اثر مهر و منگنه و حداکثر اندازه 400×300 یا 300×200 پیکسل مربوط به سال جاری.
[*]دانشجویان مشغول به تحصیل سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که تا تاریخ 31 شهریور و یا 30 بهمن 1400 (30 بهمن: در صورت داشتن ظرفیت رشته برای نیمسال دوم) فارغ التحصیل می شوند، می بایست فرم مرتبط به معدل را که در دفترچه راهنمای ثبت نام وجود دارد، کامل نمایند.
[*]شناسنامه و کارت ملی برای ثبت اطلاعات هویتی در فرم ثبت نام
[*]داشتن آخرین مدرک تحصیلی برای ثبت اطلاعات مربوطه
[*]نشانی، کد پستی محل سکونت و کد منطقه محل سکونت
[*]خرید سریال ثبت نام
[/list]متقاضیان ثبت نام در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در صورت بروز سوال درباره کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، زمان برگزاری آزمون دکتری، دفترچه ثبت نام دکتری، راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری، اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 و تمامی مباحث مربوطه می توانند از طریق مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده اقدام به رزرو مشاوره نمایند و همچنین با عضوبت در کانال تلگرام | مشاوره تحصیلی – مشاوران برتر و یا پیج اینستاگرام | مشاوره تحصیلی – مشاوران برتر از داغ ترین خبرهای آزمون دکتری مطلع گردید.

 
سوالات متداول
1- ثبت نام کنکور دکتری در چه تاریخی انجام می شود؟
ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد از تاریخ 99/09/02 آغاز شده و تا تاریخ 99/09/09 ادامه دارد.
2- چگونه باید ثبت نام کنکور دکترای تخصصی را انجام داد؟
برای ثبت نام در این آزمون بایستی وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و مراحل نام نویسی را طی کنید.
3- زمان برگزاری این آزمون در چه تاریخی می باشد؟
طی آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور دکتری ناپیوسته در تاریخ 99/12/15 برگزار خواهد شد.


منبع: ثبت نام دکتری سراسری و آزاد 1400