تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چطور به جای پول استفاده می‌شود؟
تعریف: ارز دیجیتال بیت کوین چیست یک رمزارز مجازی یا پول نقد الکترونیکی است. این ارز دیجیتال وجود فیزیکی ندارد. در نتیجه به طور مستقل از بانک مرکزی و سلطه دولت‌ها استفاده می‌شود. این ارز می‌تواند به صورت کاربر به کاربر در شبکه بلاکچین خرید و فروش شود. اگر می‌خواهید بدانید که بیت کوین چیست و چطور باید آن را به دست بیاورید و از آن استفاده کنید، ما در این مقاله از سامسونگ یار شما را راهنمایی می‌کنیم. اگر قصد دارید در این زمینه کار کنید، لازم است بدانید چطور آن را نگه داری کنید و چطور ذخیره ارز دیجیتال‌تان را از دست کلاه بردار‌ها در امان نگه دارید. به علاوه ما شما را به سمت بهترین منابع برای به دست آوردن این ارز دیجیتال راهنمایی می‌کنیم.

جای تعجب نیست که بعد از ظهور بیت کوین در سال 2008 وال استریت، بانک‌هاب بزرگ و دولت به سو اسلتفاده از پول مردم و وام گیرنده‌ها متهم شدند. پیشگامان عرصه بیت کوین دوست داشتند که با حذف واسطه گری خرید و فروش را آسان‌تر و البته پرسود تر کنند و ترتیبی دهند تا معاملات شفاف‌تر و مسلم‌تر انجام شوند. به این ترتیب فساد کاهش یافته و هر فرد هزینه‌های تلف شده کمتری هم خواهد داشت. آن‌ها یک سیستم غیر متمرکز ایجاد کردند که بتوانند بودجه‌شان را کنترل کنند و بدانند که برای آن دقیقا چه اتفاقی میفتد.
بیت کوین در یک بازه زمانی خیلی کوتاه توانست جایگاه خود را به دست بیاورد. بعد از ان دیگر همه افراد و مراکز در دنیا مانند انواع کمپانی‌های کوچک و بزرگ، یک زنجیره بزرگ از جواهرفروشی‌ها در ایالات متحده تا بیمارستان‌های خصوصی نیز از این ارز پشتیبانی می‌کردند. وب سایت‌ها آن را تبلیغ می‌کردند و انتشاراتی مانند مجله بیت کوین اخبار را به صورت متمرکز می‌کردند و نحوه به دست آوردن آن بحث داغ بسیاری از انجمن‌ها و چت‌‌روم‌های آنلاین شد. مشاغل میلیاردی مانند مایکروسافت، دل، پیپای و غیره هم این رمزارز را پذیرفته بودند و در خرید و فروش‌هایشان از آن استفاده می‌کردند.
البته معاملات بیت کوین مشکلات زیادی مانند سرقت، نوسانات زیاد در ارزش این ارز دیجیتال و تاخیر در معامله داشت. از طرف دیگر مردم کشورهای جهان سوم ممکن است به دست آوردن بیت کوین را مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به اهداف مالی‌شان بدانند و این خود باعث ایجاد یک ترافیک گسترده در بازار بیت کوین شود.
[تصویر:  %D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB...50x391.jpg]
برخی رویداردهای مهم در عرصه ارز دیجیتال بیت کوین
31 اکتبر 2008: وایت پیپر بیت کوین منتشر شد.
3 ژانویه 2009: جنسیس بلاک ماین شد.
12 ژانویه 2009: اولین معامله بیت کوین.
16 دسامبر 2009: نسخه 0.2 منتشر شده است.
6 نوامبر 2010: مارکت کپ یا ارزش بازار از یک میلیون دلار بیشتر شد.
اکتبر 2011: بیت کوین برای اولین بار سعی کرد لایت کوین را ایجاد کند.
3 ژوئن 2012: بلوک 181919 با 1322 بلاک معامله شد. این میزان بزرگترین بلاک تا آن زمان بود.
ژوئن 2012: ایجاد و اضافه شدن کوین بیس به بازار بیت کوین.
27 سپتامبر 2012: پایه و نهاد بیت کوین شکل گرفت
7 فوریه 2014: Mt. Gox هک شد.
ژوئن 2015بیت لایسنس ایجاد شد. این یکی از مهم‌ترین مراجع قانون گذاری برای رمزنگاری‌ها بود.
1 آگوست 2017: بیت کوین دوباره شکل می گیرد تا بیت کوین نقدی را پایه گذاری کند.
23 آگوست 2017 سگویت فعال شد.
سپتامبر 2017: چین تجارت BTC را ممنوع اعلام کرد.
دسامبر 2017: اولین قراردادهای آتی بیت کوین توسط CBOE Global Markets (CBOE) و بورس تجاری شیکاگو (CME) به اجرا درآمد.
سپتامبر 2018: Cryptocur ارز 80٪ از ارزش خود را در ژانویه 2018 از دست داد  و باعث سقوط cryptocurrency 2018 شد که بدتر از سقوط 78٪ حباب Dot-com بود.
15نوامبر 2018مارکت کپ بیت کوین برای اولین بار از اکتبر 2017 به زیر 100 میلیارد دلار کاهش یافت.
31 اکتبر 2018: 10 سالگرد بیت کوین.

بیت کوین دقیقا چیست؟
ارز دیجیتال بیت کوین در ساده‌ترین حالت یک مرجع فناوری است. شما می‌توانید با چک، پول نقد یا کارت‌های بانکی معاملات‌تان را انجام دهید. یا اینکه می‌توانید از بیت کوین برای این کار استفاده کنید. برای معاملا با بیت کوین یک کد امنیتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که حاوی 16 کاراکتر است. خریدار به کمک تلفن هوشمندش این کد را رمزگشایی می‌کند تا به ارزش بیت کوین شما پی ببرد.
استفاده از cryptocurrency یک راه دیگر برای خرید و فروش کالاها و خدمات است. برای استفاده از این خدمات کافی است با یک سیستم مانند اسکایپ یا BitTorrent فایل و کد بیت کوین‌تان را به اشتراک بگذارید.
ارز دیجیتال بیت کوین چه مزایا و برتری‌هایی دارد؟
برگشت ناپذیر: بعد از تایید معامله دیگر راهی برای فسخ وجود ندارد و هیچ کس و هیچ قانونی نمی‌تواند معامله را فسق کند. نه شما، نه بانک، نه رئیس جمهور، نه ساتوشی و نه ماینر. هیچ کس. اگر پول را ارسال کنید، دیگر همه چیز تمام است. به همین خاطر باید در خصوص طرف مقابل معامله‌تان کاملا مطمئن باشید. چرا که اگر پول را برای یک کلاه بردار فرستاده باشید، دیگر نمی‌توانید آن را پس بگیرید.
شفافیت: هیچ یک از معاملات یا حساب‌ها به هویت‌های واقعی در دنیای واقعی متصل نیستند. شما بیت کوین‌ها را به آدرس‌هایی که داردی، می‌فرستید. این آدرس‌ها زنجیره‌هایی از 30 کاراکتر رندوم هستند. درحالی که معمولا می‌تواند جریان معاملات را تحلیل کرد، لزوما نمی‌توان هویت فیزیکی و واقعی کاربران را با آن آدرس ربط داد.
سریع و جهانی: معامله تقریبا به سرعت و در شبکه انجام می‌شود و طی چند دقیقه هم تایید می‌شود. این معاملات توسط رایانه و در یک شبکه جهانی رخ می‌دهد و موقعیت فیزیکی و جغرافیایی شما کاملا در آن بی تاثیر است. به نوعی اصلا فرقی نمی‌کند که شما پول را برای همسایه‌تان فرستاده باشید یا برای فردی در آن طرف دنیا.
ایمن: ارز دیجیتال بیت کوین در یک سیستم رمزگذاری عمومی قفل می شوند. فقط مالک می‌تواند cryptocurrency  را ارسال کند. رمزنگاری کاملا ایمن و سیستم رندوم استفاده از اعداد شکستن رمزها را غیر ممکن کرده است. آدرس بیت کوین از Fort Knox هم امن‌تر است.
بدون مجوز: شما برای معامله با بیت کوین و استفاده از cryptocurrency  نیازی به دریافت مجوز از هیچ کس ندارید. کافی است فقط نرم افزاری را نصب کرده و بعد بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنید. هیچ کس نمی‌تواند در این روند مانع شما شود.
Judd Bagley:  بلاکچین چیست؟ خالق بیت کوین راهی برای معامله با بیت کوین بدون نیاز به تکیه بر هر نهاد واسطه‌ای است. نکته اصلی این معامله ریاضیات است. تا زمانی که هر دو طرف معامله به ریاضی اعتماد داشته باشید، می‌توانیم مطمئن باشیم که تمام اصول معامله به درستی انجام می‌شوند.
بیت کوین برای رمزنگاری پابلیک و رویکردهای نوآورانه در حسابداری برای عدم نیاز به مجوز، نداشتن هزینه‌های اضافه، تحویل دارایی‌ها و عدم تغییر پذیری استفاده می‌کند. در زمان واقعی تقریبا بدون هیچ هزینه اضافه ای این رمزگذاری انجام می شود.
رمزنگاری مجوز را تضمین می‌کند. برای تعامل به یک کلید خصوصی نیاز دارید. کلید شما به اندازه کافی پیچیده است تا هیچ کس نتواند آن را رمزگشایی کند. به عبارت دیگر این کار تقریبا غیر ممکن است.
از کجا می‌توانم بیت کوین تهیه کنم؟
شما می‌توانید بیت کوین را از یکی از 4 روشی که در ادامه توضیح داده خواهد شد، تهیه کنید.
ارز مبادله‌ای که در آن شما می‌توانید سکه‌های معمولی و پول رایج را برای تهیه بیت کوین و ساتوشی پرداخت کنید. مانند سنت های BTC. منابع: Coinbase و Coinsquare در ایالات متحده و کانادا ، و BitBargain UK و Bittylicious در انگلستان.
دستگاه‌های خود پرداز بیت کوین یا مبادله رمزنگاری: که در آن می‌توانید بیت کوین یا پول نقد را برای رمزنگاری دیگر تغییر دهید. بهترین مراجع برای شما BTER و CoinCorner است.
یک سرویس طبقه بندی شده که در آن می‌توانید به صورت آزاد یک فروشنده پیدا کرده و در ازای پرداخت پول نقد از او بیت کوین بخرید. می‌توانید برای این کار به سایت LocalBitcoin  مراجعه کنید.
شما می‌توانید یک محصول یا سرویس را برای خرید بیت کوین ارائه بدهید. در این خصوص هم می‌توانید به سایت‌هایی مانند Purse مراجعه کنید.
احتیاط: بیت کوین ارزش زیادی دارد و تا حد زیادی هم توجه کلاه بردارها را به خودش جلب می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از هر معامله‌ای از مورد اعتماد بودن طرف معامله مطمئن شوید.
بیت کوین چطور کار می‌کند؟
بدون اینکه وارد جزئیات فنی شویم، بیت کوین بیتر عمومی به نام بلاک چین کار می‌کند. جایی که تمام معاملات تایید شده به اصطلاح بلاک در آن گنجانده می‌شوند. بلاکچین یک شبکه رایانه‌ای برای اعتبار سنجی است. به این ترتیب همه کاربران از هر معامله‌ای آگاهی دارند و این جلو سرقت و هزینه‌های اضافه را می‌گیرد. جایی که شخص دو برابر یک ارز را خرج می‌کند. در این فرایند کاربران می‌توانند کاملا به سیستم بلاکچین اعتماد کنند.
بیت کوین بر خلاف ارزهای سنتی که به واسطه بانک‌های مرکزی صادر می‌شدند، هیچ مرجع پولی مرکزی ندارد. در عوض این شبکه شامل رایانه‌هایی است که هر کدام از کاربران از آن استفاده می‌کنند.
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting