تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: افزایش مهارت های ارتباطی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انسان موجودی اجتماعی است و نیاز دارد با دیگران ارتباط برقرار کند ؛ یکی از نیازهای دیگر انسان تشکیل خانواده و تعامل با دیگران است .  برقراری ارتباط تاثیر گذار ، مهارتی است که باید آن را یاد گرفت . این ارتباط فرایند ارسال و دریافت پیام های کلامی و غیر کلامی است .
ارتباط کلامی سهم کمتری از ارتباط غیرکلامی در فرایند ارتباط دارد اما به نوبه خود بسیار مهم است ، انسان ها در طول زندگی برای رشد و پرورش احتیاج دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند که می توان گفت این ارتباط با سلامت انسان رابطه مستقیم دارد .
انسان ها همواره به دنبال سعادت و خوشبختی هستند در نتیجه سعی می کنند برای معاشرت و ارتباط افرادی را پیدا کنند که در کنار آن ها احساس آرامش کنند و لذت ببرند ، در کنار این ارتباطات نیاز به ارتباط با جنس مخالف هم دارند که یکی از آن نیازهایی است که در مقطعی از زندگی انسان بسیاردیده می شود .
ارتباط با جنس مخالف زمانی اتفاق می افتد که پسران و دختران تصمیم می گیرند ازدواج کنند . زندگی مشترک با شکل گیری پیمان ازدواج بین زن و مرد شروع می شود که ممکن است از دو خانواده متفاوت و گاهی از دو قشر کاملا متفاوت باشند .
بیشتر بخوانید: مهارت زندگی چیست

نقش ازدواج بر روی مهارت های ارتباطی
مهارت ارتباط با جنس مخالف یکی از مهم ترین گام های نخستین ازدواج است و این مهارت نیازمند جراتمندی برای صحبت با جنس مخالف است ، جراتمندی نیز یکی دیگر از مهارت های زندگی است که همه نوجوانان باید آن را یاد بگیرند ؛ برای مثال قدرت نه گفتن ، دفاع کردن از حق خود و دیگران و ...
ارتباط و نزدیکی  به جنس مخالف هم یک نوع دیگر از جراتمندی است که اگر با عدم مهارت همراه باشد ، باعث ترس و اضطراب می شود و اضطراب باعث عدم برقراری ارتباط با جنس مخالف می شود ؛ برای مهارت های ارتباط موثر بعد از ازدواج ، زن و شوهر باید تلاش کنند سوتفاهم ها و اختلاف های زناشویی را به حداقل برسانند چون یکی از علل مشکلات بین همسران ، سوتفاهم هایی است که بین آن ها اتفاق می افتد .
می توان گفت سوتفاهم پایه و اساس شکل گیری انواع دعوا است و همچنین یکی دیگر از علل خشم و عصبانیت ، رفتارهای ناشایستی است که هر فردی ممکن است داشته باشد و آن را وارد رابطه زناشویی کند .
[تصویر:  1579283658_%D9%86%D9%82%D8%B4%20%D8%A7%D...%DB%8C.jpg]
برای افزایش مهارت های برقراری ارتباط باید بدانیم به هر دلیل ممکن است انسان ها از خود رفتار های ناشایست انجام دهند و از کوره در بروند ولی هر فرد باید قدرت کنترل خود در همان لحظه ای که عصبی می شود را داشته باشد و در موقعیتی مناسب مشکل خود را با گفت و گو حل کند .


اصول مهارت های ارتباطی در ازدواج
در ادامه مقاله اصولی از مهارت های ارتباطی که در ارتباط با جنس مخالف و ازدواج نیاز است توضیح خواهیم داد که در زندگی زناشویی می توانید از آن ها استفاده کنید .

[list]
[*]به یکدیگر توهین نکنید
[/list]زن و شوهر باید همیشه در هر شرایطی به یکدیگر احترام بگذارند و به هیچ عنوان حق ندارند به یکدیگر بی احترامی کنند . صمیمت و نزدیکی آن ها به همدیگر دلیل نمی شود آن ها به یکدیگر توهین کنند . با اولین توهین و بی احترامی به همسر ، اولین راه برای ریختن حرمت ها در خانواده باز می شود و پرده های زندگی زناشویی از هم گسیخته می شود .

[list]
[*]به یکدیگر احترام بگذارید
[/list]احترام گذاشتن یکی از اصلی ترین ارتباط زناشویی است ؛ یعنی درک کردن و توجه کردن به همسر است . همچنین گوش دادن به خواسته های همسر در زمانی که ناراحت است یعنی احترام گذاشتن به همسر که نوعی احترام گذاشتن به همسر است .

[list]
[*]نقطه ضعف های یکدیگر را تحقیر نکنید
[/list]لازم به ذکر است که اولین گام در برقراری ارتباط سالم بین زوج های جوان ، احترام به شریک زندگی و درک متقابل است ، همسران باید یکدیگر را درک کنند و همچنین یکدیگر احترام بگذارند و برای همدیگر ارزش قائل شوند .
حتما بخوانید : ازدواج با دختر فقیر

[list]
[*]به همدیگر بی توجهی نکنید 
[/list]باید بدانید هیچ کدام از زوجین حق ندارند به شریک زندگی خود بی اعتنایی و بی توجهی کنند حتی زمانی که عصبانی هستند ؛ طرفین باید خشم خود را کنترل کنند و زمانی که آروم شدند باهم گفتگو کنند .
برای اینکه همسرتان با شما روراست و راحت باشد باید سعی کنید او را درک کنید و برای طرز فکر او ارزش قائل شوید همچنین اگر نظرات او مطابق میل شما نیست ، عصبانی نشوید زیرا با خشم شما او دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد .
[تصویر:  1579283430_%D8%A8%D9%87%20%D9%87%D9%85%D...%D8%AF.jpg]
[list]
[*]رابطه جنسی
[/list]
رابطه جنسی یکی از رکن های اصلی هر رابطه است که فعالیتی مهم است که نقش مستقیم در دوام رابطه دارد . همسرانی که رابطه زناشویی سالم و لذت بخشی با همدیگر دارند ، کمتر دچار بیماری های جسمی ناعلاج می شوند و طول عمر بیشتری نیز دارند .
همچنین می توان گفت رابطه جنسی از نظر روانی نیز تاثیر متقابل و مستقیم بین رابطه زناشویی دارد ، در واقع رابطه جنسی سالم همسران چندان متفاوت از رابطه عاطفی آن ها نیست .



سوالات متداول

1- ✔️ چطور می توان با جنس مخالف ارتباط برقرار کرد ؟
✔️ در واقع می توان گفت ارتباط با جنس مخالف یکی از انواع مهارت ها می باشد که افراد باید در طول زندگی از این مهارت آگاهی داشته و از آن استفاده کنند که در متن مقاله بیشتر در مورد این مهارت توضیح داده شده است .


2- ✔️ نقش ازدواج در مهارت ارتباطی چیست ؟
✔️ مهارت ارتباطی می تواند مهارت بین دو جنس مخالف نیز باشد که برخی از افراد با آن مشکل دارند ، ازدواج می تواند باعث افزایش مهارت ارتباطی با جنس مخالف نیز شود که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن پرداخته شده است .


3- ✔️ اصول مهارت های ارتباطی در ازدواج چیست ؟
✔️ از جمله مهارت های مورد نیاز در زندگی زوجین می توان به توهین نکردن ، احترام گذاشتن ، همکاری کردن و غیره اشاره کرد که در متن مقاله نیز بیشتر به جزئیات آن پرداخته شده است .
منبع : افزایش مهارت های ارتباطی
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting