تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آمادگی برای ازدواج
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ازدواج یک پیوند و تعهد زناشویی بین زن و مرد است ، که هر کدام در سنین مناسب و با توجه به شرایط ذهنی ، عقلی ، اقتصادی ، خانوادگی و ... تصمیم به ازدواج می گیرند .
ازدواج یک تصمیم بزرگ و سرنوشت ساز در زندگی هر فردی است در نتیجه انسان ها قبل از ازدواج باید خود را از لحاظ پذیرش مسئولیت ، سازگاری با جنس مخالف ، تحمل سختی و رنج ، تحمل شرایط مختلف و ... بسنجند . در نتیجه می توان گفت ازدواج مسیری است که می تواند تاثیرات بسیاری  در زندگی هر کدام از زوجین بگذارد . 
ازدواجی موفق است که زن و مرد قبل از ازدواج به درک بالایی از خود و نیاز ها و خواسته های خود برسد و همچنین هدف خود را برای ازدواج مشخص کند . ازدواج می تواند یکی از عوامل خوشبختی و رسیدن به سعادتمندی باشد اما اغلب ازدواج ها ناموفق است .
اگر زن و مرد آمادگی ازدواج را نداشته باشند و با چشم پوشی از نیاز ها و خواسته هایشان و صرفا بر اساس احساسات ازدواج کنند ، ممکن است در طی زمان از تصمیم خود پشیمون شوند و گرفتار ازدواج ناموفق شود که یکی از تلخ ترین تچربه ها در زندگی فرد می شود .
همانطور که گفتیم زن و مرد باید قبل از ازدواج به شناخت از خود و طرف مقابل برسند ، از گذشته فردی که می خواهید با او زندگی کنید اطلاع داشته باشید ، در مورد تفاوت های یکدیگر از جمله تفاوت های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... یکدیگر آگاه باشید ، هدف خود از ازدواج را مشخص کنید و با ازدواج و مسئولیت های آن با خبر شوید ، شخصیت خود و طرف مقابل را بشناسید و همجنین نیاز ها و خواسته های خود از ازدواج را مشخص کنید .
ما قصد داریم در ادامه مقاله هر کدام از این نکات را به طور کامل توضیح دهیم .

نکات مهم آمادگی برای ازدواج
همانطور که گفتیم انتخاب همسر و ازدواج یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین تصمیمات زندگی هر فرد است بنابرین باید با چشم باز و از روی عقل تصمیم بگیرد . در ادامه مقاله در مورد نکات مهم برای ازدواج توضیح خواهیم داد .

[list]
[*]نقاط مشترک و تفاوت های خود و همسرتان را بشناسید
[/list]زوجین باید قبل از ازدواج از نقاط ضعف و قوت همدیگر آگاه شوند و به این نتیجه برسند که آیا می توانند تفاوت های شریک جنسی خود را بپذیرند . زیرا از مهم ترین ویژگی های ازدواج توانایی سازگاری با تفاوت ها و مشکلات زندگی مشترک و همچنین تلاش برای این از بین بردن تفاوت ها است .

[list]
[*] شناخت مسیر ازدواج
[/list]ازدواج زمانی موفق است که شریک زندگی شما یک همراه همیشگی باشد و بتواند شما را در مشکلات مختلف درک کند و همچنین بتواند عشق و صمیمت را در زندگی ایجاد کند . در نتیجه لازمه ازدواج موفق ، داشتن یک همراه صمیمی است . البته این تنها عامل ازدواج موفق نیست ؛ شما باید اطلاعات مختلفی از ازدواج داشته باشید و هدف خود را از ازدواج کردن مشخص کنید .
حتما بخوانید: ترس از ازدواج

[list]
[*]آگاهی از شخصیت طرف مقابل
[/list]شما باید قبل از ازدواج شخصیت طرف مقابل را بشناسید زیرا ممکن است اگر طرف مقابل شما دارای روحیه حساسی باشد ، شما نتوانید با او سازگاری کنید ؛ گاهی افراد ممکن است تمایل به تنهایی و گوشه گیری داشته باشند ، برخی افراد شخصیت مضطرب و نگرانی دارند و دائما حس ترس و دلشوره دارند یا حتی بعضی دیگر جنبه انتقاد پذیری نداشته باشند .
این افراد اعتماد به نفس ندارند و همیشه خود را حقیر و بی ارزش می دانند و در نتیجه ویزگی های مثبت خود را نمی بینند . در نتیجه ممکن است که ازدواج با این افراد یا  تحمل این افراد برای بعضی از زوجین سخت باشد . به طور مثال در زمان هایی که شما تصمیم به خرید خانه گرفته اید با افرادی که دارای روحیه حساس هستند ، نمی توانید مشورت کنید و به نتیجه برسید همچنین آن ها برای بچه دار شدن نیز نمی توانند تصمیم بگیرند .

[تصویر:  1578508224_%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8...%D9%84.jpg]
[list]
[*] روحیات و علایق خود را بشناسید
[/list]
همه ما در زندگی روحیات و اخلاقیات مختص به خودمان را داریم که گاهی نیز از خلق و خوی خود بی خبر هستیم ، در نتیجه قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیرید خودتان را بشناسید و ویژگی های روحی و اخلاقی خود را بررسی کنید ؛ این شناخت از خود به شما کمک می کند تا ویزگی های مثبت و منفی خود را بشناسید و از اهداف و اولویت های زندگی خود با خبر شوید .

[list]
[*]تحقیق در مورد گذشته فرد
[/list]
برخی افراد ممکن است در گذشته تجربه هایی تلخ مثل اذیت و آزار جنسی ، پرخاشگری فیزیکی و مشکلات روحی و روانی داشته باشند یا در گذشته ازدواجی ناموفق داشته باشند . این افراد ممکن است از لحاظ روانی دچار مشکلاتی باشند که از گذشته آن ها سرچشمه می کیرد .
ظاهر این افراد مانند تمامی انسان ها معمولی است اما آن ها از لحاظ ذهنی مشکل دارند بنابرین تحقیق و شناخت گذشته افراد مهم است زیرا برخی از این افراد ممکن است توانایی سازگاری با یک شریک جدید و تشکیل زندگی را نداشته باشند .

[list]
[*] نیاز خود از ازدواج را مشخص کنید
[/list]
زن و مرد با ازدواج کردن نه تنها نیازهای خود بلکه نیاز های طرف مقابل را نیز برطرف خواهند کرد .
1 - نیازهای احساسی مانند نیاز به عشق و صمیمیت ، نیاز به صحت کردن و یا حتی درد و دل کردن با شریک زندگی ، همچنین نیاز به درک کردن و همدلی کردن از طرف مقابل .
2 - گاهی هدف زوجین البته به خصوص زن تامین نیازهای از جمله ایمنی و مالی است . زیرا فرد می خواهد در زندگی آسایش و رفاه داشته باشد .
3 - هر دو زوج نیاز دارند با شریک زندگی خود راحت باشند ، مشکلاتشان را با او درمیان بگذارند در نتیجه یکی از هدف های ازدواج همدم داشتن است .
4 - برخی زوجین نیاز دارند از سمت شریک زندگی خود اعتماد به نفسشان افزایش یابد .
5 - زن و مرد در زندگی نیاز به سرگرمی و تفریح دارند و همچنین آن ها نیاز دارند اوقات فراغت خود را با همسر خود بگذرانند .
از دیگر نیازهای زوجین برای ازدواج می توان به نیاز های اجتماعی ، دیده شدن ، تعلق خاطر داشتن و تشکیل خانواده اشاره کرد . در نهایت شما باید نیاز های خود را شناخته ، آن ها را بررسی کنید و در نهایت که آن ها را اولویت بندی کرده اید برای ازدواج کردن تصمیم بگیرید .
در ادامه بخوانید آزمایش قبل ازدواج


سوالات متداول

1- ✔️ آیا ازدواج نیاز به آمادگی دارد ؟
در واقع نکته مهم پیش از ازدواج این است که افراد باید آمادگی لازم را داشته و سپس تصمیم به ازدواج بگیرند در غیر این صورت نه تنها به خوشبختی نخواهند رسید بلکه اغلب از یکدیگر جدا نیز خواهند شد که در مقاله بیشتر به جزئیات آن پرداخته شده است .


2- ✔️ از جمله نکات مهم پیش از ازدواج چه می دانید ؟
افراد باید پیش از آنکه تصمیم به ازدواج بگیرند در مورد هدف خود از ازدواج ، شناخت مسیر ، آشنایی با شخصیت طرف مقابل و غیره اطلاعات داشته باشند که در مقاله بیشتر به این نکات پرداخته شده است .


3- ✔️ آیا آگاهی و تحقیق در مورد گذشته فرد در ازدواج اهمیت دارد ؟
در واقع گذشته افراد می تواند در روحیه ، شخصیت و همچنین رفتار افراد تاثیر بگذارد . در نتیجه می توان گفت تحقیق در مورد گذشته و اتفاقات گذشته افراد مهم است که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .
منبع : آمادگی برای ازدواج
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо