تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد بدون کنکور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و اعلام نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، بسیاری از داوطلبان به نتیجه دلخواه خود دست نمی یابند و از همین رو، سوالاتی درخصوص کارشناسی ارشد بدون کنکور برای آن ها به وجود می آید. در این مقاله قصد داریم تا حد امکان، به سوالات متداولی که از کارشناسان تیم مشاوران برتر هول محور موضوع تاکنون پرسیده شده است را پاسخ دهیم. شما عزیزان پس از مطالعه این مقاله در صورت بروز هرگونه سوال راجع به کارشناسی ارشد بدون کنکور می توانید مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده را رزرو نمایید تا کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی مشاوران برتر در اسرع وقت برای پاسخگویی به سوالات شما تماس بگیرند.
نقل‌قول: کارشناسی ارشد بدون کنکور و استعداد درخشان در هر دوره تحصیلی، شرایط مختص به همان دوره را دارد.
کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400
در سال های قبل داوطلبانی که قصد ورود بدون کنکور به هر یک از دانشگاه های روزانه و یا شهریه پرداز را داشتند، می بایست شرایط استعداد درخشان (در پاراگراف های بعدی تمام شرایط مفصلا عنوان شده است)، را کسب می کردند. اما در سال 1399 برخلاف اذهان عمومی، سازمان سنجش طی اطلاعیه ای از ارائه لیست رشته های بدون کنکور خبر داد!!!
شما عزیزان می توانید از تاریخ 23 آذر ماه لغایت 26 آذر ماه با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. لینک مستقیم ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و لینک دانلود دفترچه جهت دسترسی آسان شما عزیزان در مقاله حاضر بارگذاری گردید. 
لینک مستقیم ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور
سامانه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور 1399
 
دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور
دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور 1399

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور (استعداد درخشان) در دانشگاه های روزانه
معمولا دانشگاه های روزانه 10 درصد از ظرفیت خود را به دانشجویان استعداد درخشان اختصاص می دهند و هرساله دانشگاه هایی که قصد پذیرش دانشجویان ممتاز را دارند از طریق سایت خود اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهند. در صورتی که 10 درصد تکمیل نگردد، ظرفیت به مابقی دانشجویان تعلق می یابد.
داوطلبان می بایست شرایط ذیل را داشته باشند:
[list]
[*]پس از اتمام ترم 6 حداقل 110 واحد درسی گذرانده باشند.
[*]تمامی واحدهای درسی خود را در طول 8 ترم پاس کرده باشند.
[*]پذیرش بدون کنکور دانشجو صرفا در همان سال فراغت از تحصیل امکان پذیر می باشد.
[*]متجانس و همنام بودن رشته های مقطع کارشناسی با مقطع کارشناسی ارشد.
[*]رتبه های اول تا پانزدهم المپیادهای علمی – دانشجویی می توانند با تشخیص شورای عالی برنامه ریزی وزارت، درخواست خود را مطرح نمایند.
[/list]
شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور (استعداد درخشان) در دانشگاه های آزاد
برای ورود بدون کنکور به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، سوابق تحصیلی دانشجو مدنظر قرار می گیرد و اصطلاحا می بایست دانشجو استعداد درخشان باشد. در سال های گوناگون دانشجویان می توانند از طریق سامانه Azmoon.org اقدام به ثبت نام نمایند.
شرایط استعداد درخشان دانشگاه آزاد به صورت زیر می باشد:
[list]
[*]به طور معمول معدل بالای 17 برای رشته های علوم انسانی و معدل بالای 16 برای رشته های دیگر ملاک ثبت نام قرار می گیرد.
[*]همنام بودن رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.
[*]فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی، 8 نیمسال به طول بیانجامد.
[/list]
شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور (استعداد درخشان) در دانشگاه های غیرانتفاعی
در بین دوره های آموزشی موجود دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به صورت حضوری و یا از طریق سایت خود، شرایط پذیرش دانشجویان ممتاز را اعلام می نمایند و کمتر از مابقی دوره ها اقدام به جذب دانشجوی ممتاز می کنند.
از جمله شرایط موجود برای ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه های غیرانتفاعی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
[list]
[*]سوابق تحصیلی مناسب.
[*]متجانس بودن رشته و گرایش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.
[*]اتمام تحصیلات در 8 ترم.
[/list]
شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور (استعداد درخشان) در دانشگاه های پیام نور
قطعا آوازه ی کارشناسی ارشد بدون کنکور و یا فراگیر ارشد پیام نور به گوش اکثر افراد خورده است. نیمه حضوری و یا غیرحضوری بودن تحصیل در این دوره آموزشی موجب شده، افراد شاغل و نفراتی که برای حضور در کلاس مشکلاتی را دارند گرایش به ورود به دانشگاه مذکور پیدا کنند.
برای ورود به دانشگاه پیام نور علاوه بر شرکت در آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد، می توان در آزمون ورودی مختص به دانشگاه پیام نور نیز شرکت نمود. به این صورت که داوطلبان می توانند در زمان مشخص شده (معمولا مهر ماه هر سال)، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی Sanjesh.org اقدام به ثبت نام نمایند و مواد درسی ترم اول مقطع کارشناسی ارشد رشته ی آنها به عنوان آزمون ورودی در نظر گرفته می شود و منابع هر رشته در دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون ارائه می گردد.

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور (استعداد درخشان) در دانشگاه های علمی کاربردی
در سال های گذشته دانشگاه علمی کاربردی نیز از دانشگاه های ارائه دهنده ی مقطع کارشناسی ارشد بود باتوجه به سطح کیفی دانشگاه هم اکنون مقطع کارشناسی ارشد در هیچکدام از واحدهای دوره ی علمی کاربردی ارائه نمی گردد و آخرین اخبار حاکی از این بوده است که تا اطلاع ثانوی و دستیابی به سطح مناسبی از کیفیت در این دانشگاه، امکان ارائه هیچ رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های علمی کاربردی وجود ندارد.
شما دوستان عزیز جهت رزرو می توانید از طریق لینک مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده اقدام نمایید همچنین برای دریافت آخرین و به روزترین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام | مشاوره تحصیلی – مشاوران برتر و یا پیج اینستاگرام | مشاوره تحصیلی – مشاوران برتر شوید.

منبع: کارشناسی ارشد بدون کنکور