تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه سمیاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای باهدف برگزاری کلاس های مجازی دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه راه اندازی شده و همه دانشجو ها می تونن با ورود به سایت samyad.tvu.ac.ir و پورتال شخصی ، کلاس های درسی خودشون رو به صورت مجازی بگذرونن.



با توجه به شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است مسئله آموزش نیز تا حد زیادی تغییر کرده. با شیوع این ویروس همه آموزش ها به سمت غیر حضوری شدن در حال پیشروی هستند. آموزش در دانشگاه ها نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به خاطر اصول بهداشتی و حفظ سلامت دانشجویان و کارکنان دانشگاه، لازم بود هر دانشگاهی با توجه به تعداد دانشجویان و با توجه به بستر مورد نیاز برای امر آموزش غیر حضوری، سامانه ای را برای آموزش مجازی معرفی بکنه. این سامانه در دانشگاه فنی حرفه ای، سامانه سمیاد فنی حرفه ای نام داره.
امکانات سامانه سمیاد فنی حر فه ای به آدرس samyad.tvu.ac.ir به طوری برنامه ریزی شده تا هم برای اساتید و هم دانشجویان بتونن فعالیت های آموزشی رو در اون دنبال کنند. حالا در ادامه به معرفی کامل این سامانه samyad پرداختیم و نحوه ورود به این سایت رو گفتیم.

معرفی سایت سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای samyad.tvu.ac.ir
آموزش مجازی از طریق سایت های اینترنتی یکی از معضلات اصلی دانشگاه ها بود. چرا که بسیاری از دانشگاه ها کاملا برای آموزش حضوری طرح ریزی شده بودن و امکان برگزاری کلاس ها به صورت مجازی در اون ها وجود نداشت. بیماری کرونا باعث شد دانشگاه های تمام کشور ملزم به راه اندازی سامانه ای بشن که امکان برگزاری کلاس و پیگیری امور آموزشی رو داشته باشه و یا اگر دانشگاه ها سامانه ای هم از قبل داشتند، نیاز بود تا اون رو ارتقا بدن تا نیازهای پیش اومده رو برطرف کنه.
بستری که دانشگاه فنی و حرفه ای برای استفاده جهت آموزش مجازی اون رو معرفی کرده، سامانه سمیاد فنی حرفه ای هست. سایر دانشگاه ها نیز اقدام به استفاده از سایت های متفاوت برای برگزاری کلاس های آنلاین و آموزش غیرحضوری کردند.
تفاوتی نداره که دانشجوهای دانشگاه فنی حرفه ای در چه مقطعی باشن. دانشجوهای مقطع کاردانی و دانشجوهای مقطع کارشناسی دانشگاه فنی حرفه ای برای حضور در کلاس ها و بهره مندی از آموزش مجازی لازمه که از سامانه ی آموزش دانشگاه فنی حرفه ای که به اسم سامانه سمیاد و به آدرس samyad.tvu.ac.ir شناخته شده استفاده بکنند.
دانشجوها از طریق ورود به سامانه samyad.tvu.ac.ir می تونن در کلاس های مجازی شرکت کنند. اولین گام برای ورود به سامانه مدیریت یادگیری الکتریکی دانشگاه فنی و حرفه ای یعنی سایت سمیاد، پیدا کردن لینک مخصوص به دانشگاه محل تحصیل دانشجو هست.

برای اطلاع از نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای می تونین مقاله زیر رو بخونین .
بیشتر بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای



[تصویر:  148067688.gif]


نحوه ورود به سایت سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای samyad.tvu.ac.ir
برای وارد شدن به سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه فنی و حرفه ای، شما لازم دارید تا نام کاربری و رمز ورود را وارد کنید. نام کاربری و رمز ورود توسط خود سیستم فنی حرفه ای برای شما مشخص میشه و برای هر دانشجو و کاربری که از سایت استفاده میکنه به صورت جداگانه ساخته شده.
معمولا نام کاربری دانشجویان برای ورود به سامانه سمیاد فنی حرفه ای، شماره دانشجویی اون ها و رمز عبور کد ملی دانشجو می باشد که در ادامه نحوه ورود به سامانه samyad برای دانشجو ها و اساتید گفته شده:
نحوه ورود به سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای
ورود به سامانه سمیاد به نشانی samyad.tvu.ac.ir
انتخاب استان محل تحصیل از روی نقشه ارائه شده
انتقال به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فنی حرفه ای
ورود به سامانه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور
ورود به صفحه شخصی دانشجو
انتخاب گزینه درس های من از منوی سمت راست و مشاهده جزئیات دروس و تکالیف

نام کاربری و رمز عبور سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای :
 رمز عبور و نام کاربری هر دانشجو به صورت پیش فرض از سوی سامانه سمیاد تعیین شده و الگوی ورود به سایت برای هر نوع کاربر مجزا ارائه شده است .

دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای :
1 - نام کاربری : شماره دانشجویی
2 - رمز عبور : کد ملی دانشجو ( با لحاظ کردن صفرهای اول )

اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای :
1 - نام کاربری و رمز عبور : کد ملی استاد ( با لحاظ کردن صفرهای اول )

 در نهایت دانشجویان با کلیک بر گزینه " لیست دروس انتخابی " می تونن دروس خودشون رو ببینن و از جزئیات برگزاری و تکالیف هر درس مطلع بشن. داوطلبا می تونن با ورود به سیستم ناد دانشگاه فنی و حرفه ای واحد های انتخابی خودشون رو هم ببینن.

برای ورود به سیستم ناد دانشگاه فنی حرفه ای می تونین مقاله زیر رو بخونین .
بیشتر بخوانید: سایت ناد

مراحل ورود به کلاس های سایت سمیاد فنی حرفه ای samyad.tvu.ac.ir
برای حضور در کلاس های آموزش مجازی در دانشگاه فنی حرفه ای شما باید ابتدا وارد سامانه سمیاد فنی حرفه ای به آدرس samyad.tvu.ac.ir بشین و پس از این که شما وارد سامانه اصلی سمیاد شدید باید بر اساس استان محل تحصیلتون یکی از گزینه ها رو انتخاب کنید.
بعد از انتخاب استان و انتخاب واحدی که در اون مشغول به تحصیل هستید به صفحه دیگر راهنمایی میشید. در این صفحه شما باید نام کاربری و رمز ورود خودتون رو وارد کنید. نام کاربری و رمز ورود به صورت پیش فرض توسط سیستم برای شما تعیین میشه.
بعد  از ورود به پورتال شخصیتون، گزینه درس های من رو از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید تا بتونید لیست کلاس های ارائه شده را کامل مشاهده کنید. پس از انتخاب درس مورد نظر به صفحه دیگری راهنمایی میشید که در اون صفحه شما می تونید تمامی جزئیات مربوط به درسی که در صفحه قبلی انتخاب کردید مشاهده کنید. اطلاعاتی مثل زمان برگزاری تکالیف و غیره برای شما در دسترس هست و شما می تونید اطلاعات جامعی از واحدی که در نیم سال تحصیلی باید اون رو بگذرونید به دست بیارید.

راهنمای تصویری مراحل ورود به کلاس های سامانه سمیاد فنی حرفه ای :
وارد سایت سمیاد بشن و از لیست ارائه شده ایستان محل تحصیلتون رو انتخاب کنین.

[تصویر:  1617776121_1%20(1).jpg]

در ادامه نام کاربری و رمز عبورتون رو وارد کنین.

[تصویر:  1617776152_2%20(1).jpg]

برای ادامه فرایند رمز عبورتون رو تغییر بدین.

[تصویر:  1617776171_3%20(1).jpg]

در ادامه از سمت راست صفحه گزینه درس های من رو انتخاب کنین تا لیست کلاس های ارائه شده رو ببینین.

[تصویر:  1617776195_4%20(1).jpg]

درس مد نظرتون رو ار بین دروس نمایش داده شده انتخاب کنین.

[تصویر:  1617776222_5%20(1).jpg]

در آخر ورود به صفحه درس مورد نظر و اطلاع از جزئیات اون درس.

[تصویر:  1617776254_6%20(1).jpg]



برای ورود به سامانه سمیاد فنی حرفه ای کلیک کنید.
برای اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه . 
بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
اطلاعات لازم برای ورود به کلاس های سایت سمیاد فنی حرفه ای samyad.tvu.ac.ir
در دانشگاه فنی و حرفه ای، سایت سمیاد به منظور پیگیری امر آموزش غیر حضوری و مجازی به وجود اومده. در واقع بستر دیگه ای برای دنبال کردن آموزش ها در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود نداره. اگر شما میخواید با موفقیت ترم تحصیلی پیش روی خودتون رو به پایان برسونید، نیازمند استفاده از این سامانه هستید.
برای وارد شدن به این سامانه ابتدا باید لینک دقیق سامانه مربوط به واحد خودتون رو پیدا کنید چون هر واحد دانشگاه، لینک منحصر به فرد خودش رو داره (حتی دو دانشگاه در یک استان هم لینک های متفاوتی دارند). برای اینکار می تونید از سایت اصلی سمیاد به آدرس samyad.tvu.ac.ir استفاده کنید یا عبارت سامانه سمیاد رو در مرورگر خودتون جستجو کنید.
بعد از پیدا کردن لینک مخصوص به سامانه سمیاد فنی حرفه ای مخصوص واحد خودتون، شما به صفحه ورود راهنمایی میشید. برای اینکه بتونید وارد پنل کاربری خودتون بشید به وارد کردن یک سری اطلاعات شخصی نیاز دارید. تفاوت نمیکنه که دانشجو هستید یا استاد دانشگاه فنی و حرفه ای. شما برای انجام امور مربوط به آموزش و تحصیل باید از سامانه samyad استفاده کنید.
برای دانشجویان اطلاعاتی که میتونه در ورود به پنل کاربری شما کمک کننده باشه شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و کد ملی به عنوان کلمه ی عبور هست. برای ورود اساتید هم نام کاربری و هم کلمه عبور، هر دو کد ملی اون هاست. توجه داشته باشید چون هیچکدوم از کلاس های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت حضوری برگزار نمیشه دانشجویان موظف هستند آموزش خودشان رو از طریق ورود به سامانه سمیاد پیگیری کنند.
برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
نحوه ارسال فایل در سایت سمیاد فنی حرفه ای samyad.tvu.ac.ir
برای ارسال فایل در سامانه سمیاد فنی حرفه ای شما باید وارد صفحه اصلی سامانه سمیاد بشید. در این صفحه دو گزینه مقابل شما قرار گرفته. گزینه اول ورود به سیستم و گزینه دوم بارگذاری فایله. شما باید بارگذاری فایل رو انتخاب کنید و پس از اون مجددا مثل ورود به سیستم استان محل تحصیل و مرکز دانشگاه خودتون رو انتخاب کنید.
. پس از ورود به این سامانه شما می تونید هر تعداد فایلی که مد نظرتون هست رو در این سامانه بارگذاری بکنید. اساتید محترم توجه داشته باشید که شما این امکان رو دارید که علاوه بر استفاده از محیط آپلود سنتر در فایل های شخصی در پنل شخصی خودتون نسبت به بارگذاری فایل هایی با حجم کمتر از ۱ مگابایت اقدام کنید.
اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .  
در ادامه بخوانید: زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی


[تصویر:  148067688.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ هدف از راه اندازی سامانه سمیاد فنی حرفه ای چیه ؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، هدف از راه اندازی این سامانه برگزاری کلاس های درسی دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ایه.

2- ✔️ آدرس سایت ورود به سامانه سمیاد فنی حرفه ای چیه؟
✔️ آدرس سایت سمیاد samyad.tvu.ac.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ دانشجو ها برای ورود به سایت سمیاد به چه اطلاعاتی نیاز دارن ؟
✔️ یکی از اطلاعاتی که دانشجو ها برای ورود به این سایت نیاز دارن کد ملی اون هاست که بقیه اطلاعات مورد نیاز در این مقاله گفته شده.
منبع : سامانه سمیاد
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо