تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام پیش دبستانی مجازی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آموزش پیش دبستانی مجازی با هدف ارائه آموزش های لازم برای ورود به مدرسه برای بچه ها راه اندازی شده که تمام کودکانی که شرایط ثبت نام رو داشته باشن می تونن برای ثبت نام و استفاده از آموزش های مجازی رایگان اقدام کنن.



پیش دبستانی یک دوره بسیار مهم برای نوآموزانیه که تازه به سن 5 سالگی رسیدن و قراره برای رفتن به مدرسه آموزش داده بشن. از طرفی آموزش پیش دبستانی می تونه به نوآموزان کمک کنه که هم با جو مدرسه آشنا بشن، هم آمادگی لازم رو برای آموختن الفبا، ریاضی و ... پیدا کنن.
متاسفانه با توجه به شیوع بیماری کرونا، آموزش پیش دبستانی مجازی جایگزین آموزش پیش دبستانی حضوری شده؛ اما به هر حال آموزش و پرورش سعی داره که افراد بتونن با ثبت نام پیش دبستانی مجازی نهایت استفاده رو ببرن و نوآموزان عزیز برای رفتن به مدرسه آماده بشن.

آموزش پیش دبستانی مجازی
آموزش پیش دبستانی یکی از الزامات مهمیه که حتما پدر و مادرهای عزیز باید به این موضوع دقت داشته باشن؛ چرا که کودکان در سن 4 تا 6 سال، بسیار قدرت یادگیری خوبی دارند و از طرفی میشه با یک آموزش درست در این دو سال، شخصیت فرزند خودتون رو شکل بدین. بنابراین، بسیار مهمه که با توجه به شرایط کنونی اجازه بدین که فرزندانتون از آموزش پیش دبستانی مجازی بهره ببرن.
در سال گذشته، با توجه به شیوع بیماری کرونا تمامی مراکز آموزشی به صورت غیر حضوری فعالیت می کردن. در این میان هم مراکز پیش دبستانی مجبور به تعطیلی آموزش حضوری شدن و آموزش پیش دبستانی مجازی جایگزین آموزش پیش حضوری شد.
آموزش و پرورش هم با توجه به علم در رابطه با اینکه دوره پیش دبستانی یک دوره بسیار مهم برای نوآموزان هست، آموزش پیش دبستانی مجازی رو روی کار آورد تا همه افراد بتونن با عدالت کامل از دوره آموزش پیش دبستانی مجازی بهره ببرن و از طرفی هم پروتکل های بهداشتی در بین نوآموزان به خوبی رعایت بشه.
آموزش پیش دبستانی مجازی مشکلات خاص خودش رو داره و شاید توجه بسیار زیادی از والدین
می طلبه که کودکان بتونن تمام مهارت های لازم مثل یادگیری مهارت نوشتن، یادگیری مهارت سخن گفتن، یادگیری مهارت های مربوط به زندگی و ... رو از آموزش پیش دبستانی مجازی یاد بگیرن.
البته ثبت نام پیش دبستانی مجازی که به صورت رایگان انجام میشه، شرایط خاص خودش رو داره که پدر و مادرهای عزیز باید به این موضوع دقت داشته باشن. به هر حال اگر دانش آموزی دارای شرایط لازم برای آموزش پیش دبستانی مجازی بود، میتونه از این امکان استفاده کنه و مهارت های لازمی که قرار بوده  به صورت حضوری و از طریق مراکز آموزشی یاد بگیره، به صورت مجازی و زیر نظر والدین آموزش ببینه.

برای اطلاع از سن ورود به پیش دبستانی می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: سن ورود به پیش دبستانی



[تصویر:  1480676883.gif]


راه های آموزش پیش دبستانی مجازی
شاید والدین عزیزی که قصد ثبت نام پیش دبستانی مجازی برای فرزند خودشون رو دارن، کمی نگران و مضطرب باشن؛ چرا که ممکنه نوآموزان عزیز از طریق راه آموزش پیش دبستانی نتونن مهارت های لازم رو یاد بگیرن. از طرفی این نگرانی قابل درکه، اما خوشبختانه راه های مختلفی برای آموزش پیش دبستانی مجازی روی کار اومده که هر کدوم از این راه ها میتونه به فرزند شما در رابطه با علم آموزشی کمک کنه.
به طور کلی اگه شما قصد دارین که فرزند خودتون رو برای پیش دبستانی مجازی ثبت نام کنین، دو راه رو پیش رو دارین. اولین راه اینه که در مدارس و یا مراکز آموزشی ثبت نام کنین که آموزش پیش دبستانی اون ها از طریق برنامه ای به نام برنامه شاد انجام بشه. راه دوم هم اینه که در مدارس و یا مراکز آموزشی ثبت نام کنین که آموزش های لازم رو به صورت مجازی؛ اما در شبکه های دیگری به غیر از برنامه شاد ارائه
می دن.
هر دو این روش ها، می تونه به خودی خودش مفید باشه و خوشبختانه برنامه شاد هم امکانات بسیار زیادی رو برای رشد مهارت های لازم در نوآموزان فراهم کرده که مدارس پیش دبستانی مجازی می تونن از این امکانات استفاده کنن.

برای دانلود برنامه شاد می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: برنامه شاد

سایت پیش دبستانی مجازی rahbaran.medu.ir
آموزش و پرورش سامانه rahbaran.medu.ir رو به منظور ثبت نام پیش دبستانی مجازی راه اندزی کرده و همه والدین نوآموزان می تونن با عضویت کودکان خودشون در این سایت و وارد کردن اطلاعات لازم فرم مربوط به پیش دبستانی انلاین مجازی رو تکمیل کنن.
مهلت ثبت نام پیش دبستانی مجازی
ثبت نام پیش دبستانی مجازی در دوره شیوع کرونا، به دلیل حفظ سلامت نوآموزان عزیز قرار داده شده. به همین خاطر والدین عزیز می تونن به صورت کاملا رایگان در طرح ثبت نام پیش دبستانی مجازی ثبت نام کنن و در نهایت هم گواهی تمام شدن دوره پیش دبستانی به افراد داده میشه.
مهلت ثبت نام پیش دبستانی مجازی در هر سال توسط آموزش و پرورش اعلام میشه و اولیای عزیز تنها در همون زمان ذکر شده می تونن نسبت به ثبت نام دانش آموزان عزیز خودشون اقدام کنن. در سال 1399، ثبت نام پیش دبستانی مجازی از 19 مهرماه همزمان با هفته کودک آغاز شد و تا دو هفته هم ادامه داشت. به نظر می رسه که ثبت نام پیش دبستانی مجازی در سال های آینده هم در همین زمان باشه و افراد تنها دو هفته زمان برای ثبت نام پیش دبستانی مجازی داشته باشن.
نکته: مهلت ذکر شده برای ثبت نام پیش دبستانی مجازی مربوط به طرح آموزش پیش دبستانی مجازی رایگان در سراسر کشوره که به تازگی روی کار اومده؛ اما اگه افراد بخوان در مراکز غیر دولتی و یا خصوصی ثبت نام کنن، مهلت ثبت نام اون ها متفاوت از مهلت ذکر شده، هست.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام پیش دبستانی می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: ثبت نام پیش دبستانی
شرایط ثبت نام پیش دبستانی مجازی
اگرچه ثبت نام پیش دبستانی مجازی رایگان یک طرحیه که آموزش و پرورش برای رشد مهارت های لازم دانش آموزان داده؛ اما خب به راحتی هم نمیشه در این طرح ثبت نام کرد. شرایط ثبت نام پیش دبستانی مجازی یکی از مواردیه که پدر و مادرهای عزیز قبل از ثبت نام باید به اون ها توجه داشته باشن. بدیهیه که تنها نوآموزانی می تونن در طرح ثبت نام پیش مجازی ثبت نام کنن که دارای شرایط ذکر شده از سوی آموزش و پرورش باشن. در ادامه شرایط لازم برای ثبت نام رو ذکر می کنیم.
ذکر این نکته لازمه که نوآموزان عزیزی که دارای شرایط ثبت نامی زیر هستن، باید بعد از ثبت نام به مراکز سنجش استانی معرفی بشن و مراحل غربالگری که همواره در سن 5 سالگی و قبل از ورود به مدارس پیش دبستانی انجام میشه رو انجام بدن. این مراحل دقیقا بعد از انجام مراحل ثبت نام حضوری در آموزش پیش دبستانی مجازی انجام میشه و وظیفه اطلاع رسانی این موارد بر عهده آموزش و پرورش های استانی و کارگروه های استانی هست.
نوآموزان عزیز برای ورود به آموزش پیش دبستانی مجازی باید حتما دارای سن 5 سال تمام باشن.
نوآموزانی که قبل از طرح ثبت نام آموزش پیش دبستانی مجازی رایگان، در مدارس دولتی، غیر دولتی و یا هر مراکز دیگری اقدام به ثبت نام کردن، نمی تونن مجددا در آموزش پیش دبستانی مجازی رایگان ثبت نام کنن.
محل ثبت نام آموزش پیش دبستانی مجازی از طریق کارگروه های استانی به اولیا نوآموزان اعلام میشه. ثبت نام در آموزش پیش دبستانی غیر حضوری باید در همون محلی که از سوی کارگروه های استانی به اولیا نوآموزان اعلام میشه، به صورت حضوری انجام بشه.

برای اطلاع از آموزش پیش دبستانی در منزل می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: آموزش پیش دبستانی در منزل

محتوای آموزش مجازی پیش دبستانی مجازی
به طور کلی آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان توسط سه روش انجام میشه که محتوای آموزشی هر کدوم از این روش ها متفاوته.
روش اول؛ مدرسه تلویزیونی ایران
اولین روشی که نوآموزان عزیز برای علم آموختن و کسب مهارت های لازم میتونن از اون استفاده کنن، اینه که در ساعات مربوطه به آموزش مجازی پیش دبستانی، آموزش های مجازی شبکه آموزش رو دنبال کنن. این محتوا کاملا رایگان به دانش آموزان سراسر کشور ارائه میشه.
روش دوم؛ استفاده از برنامه شاد
برنامه شاد یک برنامه امنی هست که توسط آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا راه اندازی شده. اگرچه در ابتدای ورود این برنامه، افراد با مشکلاتی مواجه بودن؛ اما در حال حاضر استفاده از امکانات برنامه شاد برای عموم فراهم شده و نوآموزان عزیز هم میتونن با توجه به آپدیت های جدید شاد، از محتواهای آموزشی پیش دبستانی استفاده کنن.
محتواهای پیش بینی شده در برنامه شاد برای آموزش پیش دبستانی مجازی محتواهای بسیار خوبیه که میتونه در مهارت آموزی و علم آموزی به نوآموزان عزیز کمک های لازم رو بکنه. هم اینکه مدت زمان محتواهای آموزشی شاد نسبت به مدت زمان آموزش مدرسه تلویزیونی ایران بیشتر هست.
بعد از تشکیل کارگروه های استانی، این کارگروه ها وظیفه دارن که گروه هایی رو برای آموزش مجازی پیش دبستانی در برنامه شاد راه اندازی کنن. گروه های مجازی برنامه شاد برای اون دسته از نوآموزانی هست که در طرح ثبت نام پیش دبستان مجازی رایگان ثبت نام کردن.
روش سوم؛ استفاده از بسته های آموزشی برای نوآموزانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارن
بعضی از نوآموزانی که قصد علم آموزی رو دارن، متاسفانه از کمترین امکانات لازم برای آموزش مجازی پیش دبستانی هم برخوردار نیستن. به همین خاطر آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان امکانی رو فراهم کرده که بتونن با کمک بسته های ارسالی از سمت آموزش و پرورش، مهارت های لازم پیش دبستانی رو یاد بگیرن.

برای دانلود نسخه جدید برنامه شاد می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: بروز رسانی شاد
برنامه شاد برای آموزش مجازی پیش دبستانی مجازی
برنامه شاد یک برنامه ایه که مختص آموزش و پرورش ایران راه اندازی شده. به همین خاطر این برنامه بسیار امنه و نوآموزان عزیز هم میتونن از محتوای آموزشی این برنامه استفاده کنن؛ اما محتواهای آموزشی برنامه شاد چیه و چه اقداماتی برای آموزش هر چه بهتر نوآموزان فراهم شده؟
در نسخه های اولیه برنامه شاد، این برنامه امکانات زیادی رو به دانش آموزان و معلم ها ارائه نمی داد؛ اما کم کم با آپدیت ها و به روز رسانی های این برنامه، امکانات مختلفی برای آموزش مجازی فراهم شده. آموزش مجازی پیش دبستانی هم از این آپدیت ها بهره گرفت و محتواهای آموزشی خودش رو گسترش داد. در واقع، بعد از تشکیل گروه های مجازی برای آموزش پیش دبستانی، نوآموزان عزیز می تونن از محتواهای آموزشی شاد که در برنامه شاد و گروه های آموزش پیش دبستانی مجازی قرار داده میشن، استفاده کنن.
محتواهای پیش بینی شده برای آموزش پیش دبستانی مجازی موارد زیر هستن که قراره در برنامه شاد به نوآموزان عزیز آموزش داده بشه. این موارد، موارد استاندارد آموزشی برای مقطع پیش دبستانی هستن که انتظار میره در گروه های پیش دبستانی برنامه شاد آموزش داده بشن.
[list]
[*]آشنایی اولیه نوآموزان با حروف الفبا و اعداد ریاضی
[*]آشنایی با نکات و مسائل بهداشتی شخصی نوآموزان
[*]آشنایی با لغات جدید در محتواهای آموزشی برنامه شاد و گسترش دادن دایره لغات نوآموزان
[*]آشنایی با حواس پنج گانه و نحوه استفاده از آن ها
[*]آشنایی با قوانین و مقررات ساده ای که در جامعه وجود داره.
[*]آشنایی با  اندام ها و عضوهای بدن و جزئیات مربوط به آن ها
[*]آشنایی با حقوق شخصی افراد در جامعه
[*]آشنایی با اصول دینی و تربیتی لازم برای نوآموزان
[*]کسب مهارت های لازم برای صحبت کردن نوآموزان
[*]کسب مهارت های لازمی که در آینده برای فعالیت در جامعه برای نوآموزان نیازه، مثل مهارت نه گفتن
[/list]
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص آموزش پیش دبستانی مجازی پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .
در ادامه بخوانید: شهریه پیش دبستانی


[تصویر:  1480676883.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ امکان ثبت نام پیش دبستانی به طور آنلاین وجود داره؟
✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده، امکان ثبت نام پیش دبستانی مجازی وجود داره.

2- ✔️ شرایط ثبت نام در پیش دبستانی مجازی چیه ؟
✔️ یکی از شرایط لازم داشت سن 5 سال تمامه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ در پیش دبستانی مجازی چه چیزهایی آموزش داده میشه ؟
✔️ یکی از مواردی که آموزش داده میشه آشنایی اولیه نوآموزان با حروف الفبا و اعداد ریاضی می باشد که بقیه موارد در این مقاله گفته شده.
منبع : ثبت نام پیش دبستانی مجازی
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо