تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایت سامانه سهبا دانشگاه پیام نور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سایت سهبا دانشگاه پیام نور با هدف دسترسی راحت تر دانشجو ها به برنامه های کلاسی ارائه شده راه اندازی شده و همه دانشجو های این دانشگاه می تونن با ورود به سایت sahba.pnu.ac.ir و وارد کردن اطلاعات لازم برنامه کلاسی خودشون رو ببینن و از امکاناتی که این سامانه در اختیارشون گذاشته استفاده کنن.



استفاده از سایت های متفاوت اینترنتی برای پیگیری امر آموزش پدیده ای نسبتا جدیده که این شرایط رو بیماری کرونا برای ما به وجود آورده. جالبه بدونید قبل از کرونا هم دانشگاه های زیادی نسبت به استفاده از سامانه های اینترنتی برای ارائه خدمات خودشون رو آورده بودن که یکی از این دانشگاه ها دانشگاه پیام نور بود.
دانشگاه پیام نور هم با هدف جست و جو و نمایش برنامه های آموزشی ترمی و روزانه دانشجویان خودش سامانه سهبا رو راه اندازی کرده تا دانشجویان این دانشگاه بتونن بدون نیاز به مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی، لیست برنامه آموزشی خودشون رو از طریق این سامانه دریافت کنن . در ادامه این مقاله نحوه ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir توضیح داده شده.

معرفی سایت سهبا دانشگاه پیام نور
همون طور که می دونید دانشگاه پیام نور تعداد زیادی واحد و مرکز فعال در سراسر کشور ما داره و به همین خاطر تعداد زیادی دانشجو رو تحت پوشش خودش قرار میده. خدمت رسانی به خودی خودش برای این حجم زیادی از دانشجویان سخت و دشوار به نظر میرسه و دانشگاه پیام نور برای ارائه ی بهتر خدمات در زمینه برنامه کلاسی دانشجویان و زمینه های دیگه اقدام به راه اندازی سایت سهبا دانشگاه پیام نور کرده.
سایت سهبا دانشگاه پیام نور از اون دسته سایت هاییه که قبل از کرونا هم توسط این دانشگاه استفاده می شد. دانشجویان در هر ترم بعد از انتخاب واحد خودشون که از طریق سامانه گلستان انجام میدادن، باید برای مشاهده برنامه کلاسی خودشون از سایت sahba.pnu.ac.ir استفاده میکردن.
این سایت قادر بود تا به هر دانشجو، اطلاعاتی شامل؛ کد درس، عنوان ارائه شده، رشته، استاد، گروه درسی، نوع درس ( منظور عملی یا تئوری بودن درس یا هر دو )، اشتراک درس ( منظور رشته های متفاوتی هست که همون واحد درسی رو در چارت خودشون دارن )، توضیحات و... و قابلیت مشاهده و انتخاب درس رو نشون بده.
البته توجه کنین شما باید برای دسترسی به این اطلاعات حتما نام استاد خودتون و واحدی که در اون مشغول به تحصیل هستین رو انتخاب کنین. در نظر داشته باشین سامانه سهبا پیام نور فقط به این منظور تاسیس نشده که تاریخ و ساعت برگزاری کلاس های حضوری رو به دانشجوها اطلاع رسانی کنه، در واقع امکان مشاهده برنامه کلاسی یکی از ویژگی های جانبی این سایته.

برای ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: گلستان پیام نور



[تصویر:  148067688.gif]


نحوه ورود به سایت سهبا دانشگاه پیام نور
برای ورود به سایت سهبا دانشگاه پیام نور شما باید از طریق وارد سایت sahba.pnu.ac.ir شده و یا به صورت مستقیم عبارت فارسی سایت سهبا دانشگاه پیام نور رو در صفحه مرورگر خودتون جستجو کنین. بعد از اینکه وارد سایت اصلی سهبا شدین، در سمت راست پنجره ورود به پنل کاربری رو مشاهده می کنید که از شما اطلاعاتی درخواست میکنه. توجه داشته باشین این پنجره برای مشاهده برنامه کلاسی نیست.
برای اینکه بتونید برنامه کلاسی مربوط به واحدهای خودتون رو مشاهده کنین، از نوار مشکی رنگ در بالا سمت راست روی گزینه مشاهده برنامه کلاسی کلیک کنید، بعد از کلیک روی مشاهده برنامه کلاسی به صفحه اصلی مشاهده برنامه راهنمایی میشین. در این قسمت و در قسمت راست صفحه اطلاعاتی مانند مرکز، عنوان، رشته، نام درس و نام استاد از شما خواسته می شه تا سایت بتونه به شما برنامه کلاسی خودتون رو نشون بده.
البته خود سایت به این نکته اشاره کرده که بهترین حالت برای دریافت برنامه کلاسی اینه که جستجوی خودتون رو براساس مرکز و نام استاد انجام بدین. یعنی نیازی نیست دو کادر دیگه رو پر کنین. بعد از این که شما اطلاعات خواسته شده برای مشاهده برنامه کلاسی خودتون رو در کادر های سمت راست وارد کردین، گزینه جستجو رو فشار بدین. بعد از این کار در جدول پایینی که با نام برنامه های کلاسی به شما نشون داده شده، لیست کاملی از درس انتخابی شما به شما نمایش داده میشه. شما می تونین با مراجعه به آخر هر ردیف و در قسمت مشاهده، اقدام به مشاهده کامل و جامع اطلاعات واحد درسی خودتون در سایت سهبا دانشگاه پیام نور کنید.

نحوه ورود به سایت سهبا دانشگاه پیام نور به طور خلاصه :

ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور به نشانی sahba.pnu.ac.ir
انتخاب گزینه " مشاهده برنامه کلاسی "
ورود به سامانه مشاهده برنامه کلاسی و تکمیل بند های خواسته شده شامل :
           مرکز ( محل تحصیل )
           عنوان رشته تحصیلی
           نام درس ( واحد )
           نام استاد
جست و جوی موارد بر اساس اطلاعات وارد شده
انتخاب درس مورد نظر از بین موارد نمایش داده شده
انتخاب گزینه مشاهده برای نمایش روز و ساعت برگزاری کلاس ها

اگه هنوز انتخاب واحد دانشگاه پیام نور رو انجام ندادین و یا تصمیم به حذف و اضافه انتخاب های خودتون دارین می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

راهنمای تصویری نحوه ورود به سایت سهبا دانشگاه پیام نور
برای آشنایی بیشتر با سایت سهبا دانشگاه پیام نور و راحتی دسترسی به این سایت sahba.pnu.ac.ir و با انتخاب گزینه پنل کاری و  وارد کردن اطلاعات لازم از خدمات متنوعی که این سایت در اختیار شما قرار میده استفاده کنین که در ادامه راهنمای تصویری ورود به سامانه سهبا گذاشته شده.
مرحله اول: در این مرحله باید وارد سایت سهبا دانشگاه پیام نور به آدرس sahba.pnu.ac.ir بشین و گزینه " مشاهده برنامه کلاسی " به منظور مشاهده برنامه آموزشی ( و یا انتخاب گزینه " برد الکترونیکی برنامه کلاسی " به منظور مشاهده برنامه کلی واحد ) رو انتخاب کنین.

[تصویر:  1618468118_1%20(1).jpg]


مرحله ی دوم: در این مرحله شما باید برای مشاهده برنامه ی کلاسی خودتون از کادر سیاه رنگ موجود در بالای صفحه و از سمت راست، گزینه مشاهده برنامه ی کلاسی رو انتخاب کنین و اطلاعات خواسته شده وارد روی گزینه جستجو کلیک کنید.

[تصویر:  1618468215_2%20(1).jpg]

انتخاب درس مورد نظر از بین گزینه های نمایش داده شده و انتخاب گزینه مشاهده

[تصویر:  1618468478_3%20(1).jpg]

 نمایش جزئیات برگزاری کلاس و امکان تهیه نسخه چاپی

[تصویر:  1618468508_4%20(1).jpg]


برای ورود به سایت سهبا دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

برای شرکت در امتحانات غیر حضوری دانشگاه پیام نور باید از طریق برنامه پیام من این دانشگاه اقدام کنین که برای دریافت اطلاعات بیشتر خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: پیام من
نحوه مشاهده برنامه کلاسی سایت سهبا پیام نور
برای مشاهده برنامه کلاسی سایت سهبا پیام نور باید اول از همه با موفقیت وارد سایت sahba.pnu.ac.ir بشین. پس از وارد شدن به صفحه اصلی سایت باید به دنبال گزینه ای به اسم مشاهده برنامه کلاسی باشین. این گزینه رو می تونین از کادر مشکلی رنگ در سمت راست و بالای صفحه پیدا کنین و روی این قسمت کلیک کنین.
وقتی صفحه جدیدی برای شما باز شد، باید در کادرهای سمت راست اطلاعات خواسته شده رو وارد کنین. این اطلاعات شامل؛ مرکز محل تحصیل، عنوان رشته ای که در اون تحصیل می کنید، نام درس و نام استاد میشه. توجه کنین که باید نام درس رو پس از انتخاب رشته انتخاب کنین. همچنین شما می تونید یک جست و جوی راحت تر با کمک پر کردن تنها دو کادر انجام بدین.
خود سایت توصیه کرده که بهترین حالت جست و جو، اینه که شما نام استاد و نام مرکز خودتون رو وارد کنین. بعد از وارد کردن اطلاعات روی گزینه ی جست و جو کلیک کنین. با این کار در جدولی که در پایین صفحه قرار گرفته لیستی از تمامی کلاس های استاد مورد نظرتون به شما نشون داده میشه.
بعد از این که ستون مربوط به درس خودتون رو پیدا کردین، از قسمت مشاهده روی اون کلیک کنین. با این کار پنجره کوچکی برای شما باز میشه که شما در این کادر می تونین تاریخ دقیق، روز، زمان، محل برگزاری و... که مربوط به اون کلاس هست رو مشاهده کنین. اگر قصد داشتید این برنامه رو چاپ کنین، می تونین از گزینه ی نسخه چاپی در همین کادر نسبت به این امر اقدام کنین.
اگه دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور هستین و قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد رو دارین می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد
امکانات سایت سهبا پیام نور
سایت سهبا پیام نور یک سایت کاربردی برای دانشجویان پیام نور محسوب میشه که در این سایت در کنار امکان مشاهده برنامه کلاسی شما می تونین از امکانات دیگه اون هم استفاده کنین که شامل دسترسی به سامانه آموزش مجازی، سامانه جامع گلستان، پورتال دانشگاه پیام نور، مدیریت کتابخانه، کتابخانه دیجیتال و شبکه علمی دانشگاه هستن.
در واقع سایت سهبا مثل یک پل ارتباطی میت ونه دانشجو رو به بخش های مختلف مورد نیازش وصل بکنه. شما می تونین با کمک این سایت به تعداد بیشماری از کتاب ها و مجلات یا پایان نامه ها دسترسی داشته باشین. این کار با کمک کتابخانه مجازی ممکن هست.
هر دانشجویی دست کم در طول تحصیلش به یکی از این موارد نیاز پیدا میکنه. سایت سهبا می تونه کمک بزرگی به دانشجو ها باشه. همچنین در قسمت بالایی این سایت در کنار قسمت مشاهده برنامه کلاسی، بخشی تحت عنوان برد الکترونیکی برنامه کلاسی وجود داره. شما می تونین با وارد شدن به این قسمت و انتخاب مرکز محل تحصیل خودتون، تمام کلاس هایی که در اون روز در دانشگاه برگزار میشه رو مشاهده کنین. 
اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص سامانه سهبا دانشگاه پیام نور داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.
در ادامه بخوانید: شهریه دانشگاه پیام نور


[تصویر:  148067688.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ هدف از راه اندازی سایت سهبا دانشگاه پیام نور چیه ؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، هدف از راه اندازی این سامانه، امکان مشاهده برنامه کلاسی توسط دانشجوهاست.

2- ✔️ دانشجوهای دانشگاه پیام نور چطور می تونن از برنامه کلاسی خودشون اطلاع پیدا کنن ؟
✔️ این دانشجو ها می تونن از طریق سایت سهبا دانشگاه پیام نور به این اطلاعات دسترسی داشته باشن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ آدرس سایت سهبا دانشگاه پیام نور چیه ؟
✔️ آدرس این سایت sahba.pnu.ac.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.
منبع : سایت سامانه سهبا دانشگاه پیام نور