تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مزایا و معایب خوش بینی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فکر می کنید معنی خوش بینی چیست و چه فرقی با ساده لوحی دارد؟ خوش بینی یعنی اینکه بدون توجه به اطراف از عرض خیابان رد شویم و بگوییم که هرگز اتفاقی برای من نخواهد افتاد و مرگ فقط برای همسایه است؟ خیر! این نگاه ساده لوحانه ای می باشد.
 گاه افراد در بررسی معنی خوشبینی دچار مشکل می شوند و اصلاً نمی دانند حسی که دارند خوشبینی است یا خیر. بار معنایی خوش بینی بر اساس موقعیت های مختلف سنجیده می شود. آنچه که سبب تحقق بخشی خوش بینی می شود، مسیر های درستی است که ما را به یک زندگی مناسب می رساند و به رشد ما کمک می کند. در این مقاله تعریف خوشبینی و راه های افزایش آن و ویژگی افراد خوشبین مطرح شده است.

معنی خوشبینی چیست
سوالی که مطرح است، اینکه خوش بینی چیست و چه معنایی دارد؟ بگذارید این موضوع را به زبانی ساده با شما در میان بگذاریم. خوش بینی یعنی ضمیر ناخودآگاه ما مثبت فکر کند و از انرژی منفی دور باشد. مسیر خوشبینی بیشتر به سمت آینده است.
جوانان امروز نسبت به رشته تحصیلی و شغل خود خوش بین نیستند این موضوع بر اساس عوامل محیطی صورت گرفته است ، معنی خوشبینی در این جا مشخص می شود، که مثلاً اگر از هر 1000 نفری که رشته تحصیلی مرا را خوانده اند یک نفر دارای شغل مرتبط است پس من هم این شانس را خواهم داشت.
مفهوم خوش بینی در روح انسان نقش می بندد. این که خودتان را آماده برای یک مصاحبه کاری کنید اما آنقدر ناامید باشید که بگویید مرا چه به پذیرش در چنین موقعیتی، یعنی مفهوم خوش بینی برای شما تعریف درستی ندارد.
خوش بینی یعنی نیمه پر لیوان را دیدن اما با رعایت اصول منطقی و عقلانی! حال اصول عقلانی یعنی چه؟ یعنی اینکه نمی توان زیر یک دیوار سست نشست و انتظار داشت هیچ آجری به ما اصابت نکند چون صرفاً آدم خوشبینی هستیم! در واقع شما نباید خودتان را از آن طرف بوم بیاندازید، اینکه هیچ تلاشی برای قبولی در مصاحبه کاری نکنید اما بگویید چون خوش بین هستم پس موفق می شود تعریف نادرستی از خوش بینی است!
حتما بخوانید: تلقین چیست

فرد خوشبین به چه کسی گفته می شود
فرد خوشبین به فردی گفته می شود که یک سری خصوصیات های درونی و بیرونی بارز دارد. خصوصیات درونی فرد خوش بین این است که هر چقدر هم اوضاع بد باشد، او یک نیمه پر لیوان در ذهن خود دارد و طبق همان مسیر را در پیش می گیرد. بسیار مهم است که بدانید چنین فردی معمولاً به فرد امیدوار کننده مشهور است. بگذارید مثال بزنیم.
افرادی که در یک آزمون سخت شرکت می کنند در دل خود یک سری احساسات دارند و ترس و دلشوره و ناامیدی نیز در لیست احساساتشان دیده می شود اما فردی که خوش بینی را یاد گرفته است در لیست احساسات خود خوشبینی را نیز وارد می کند پس مرز بسیار باریکی بین خوش بینی و امیدواری دیده می شود.
[تصویر:  1618911842_%D8%AE%D9%88%D8%B4_%D8%A8%DB%8C%D9%86.jpg]
خصوصیات بیرونی فردی که خوشبین است به صورتی است که او سعی می کند در رفتار و کلام خود نیز در خصوص امیدواری صحبت کند او به اطرافیان خود احساس خوبی می دهد و سعی می کند این احساس را بیشتر و بیشتر کند. چنین تصویری به قدری قوی است که او دوستان زیادی دارد و از نا امیدی در زندگی به دور است.
حال سوال اینجاست که آیا من فرد خوشبینی هستم؟ شاید بله و شاید خیر!
همه چیز بستگی به موقعیت دارد. گاه عمق فاجعه به قدری زیاد است که نمی تواند انتظار خوشبینی داشت و گاه نیز موقعیت کار به قدری مناسب است که می توان این توقع را داشت که خوشبینی چاشنی کار باشد.
یک تست ساده وجود دارد برای اینکه ببینید آدم خوش بینی هستید یا خیر! اگر قرار باشد در یک آزمون سخت شرکت کنید آیا اول ترس به سراغ شما می آید یا احساس قدرت و غرور؟ آیا فکر می کنید با تلاش به نتیجه میرسید یا فکر می کنید از عهده آن کار بر آمدن مثل یک معجزه می ماند و مرا چه به معجزه!
حتما بخوانید: نشانه های آدم مغرور

مزایای خوشبینی چیست
همانطور که مشخص است خوشبینی مزایای بسیاری برای افراد در ابعاد مختلف زندگی دارد. مزایای خوش بینی را بررسی می کنیم تا از معجزه آن اطلاع پیدا کنید:
1افزایش سلامتی با خوش بینی
خوش بینی سبب می شود تا سلامتمان بیشتر شود! بله درست متوجه شدید، وقتی حال دلمان خوب باشد ناخودآگاه در مقایسه با افراد بدبین سالم تر زندگی می کنیم و سبک درست زندگی را پیدا می کنید. خوش بینی دشمن بیماری های عفونی است.
2موفقیت های بیشتر با خوشبینی
خوش بینی سبب می شود تا بتوانید همه روش های مختلف را امتحان کنید، هرچه بیشتر امتحان کنیم بیشتر نتیجه می گیریم. قدرت ذهن و تجزیه و تحلیل در ما بیشتر می شود و می توانیم عملکرد خودمان را شناسایی کنیم.
3استرس کمتر در افراد خوش بین
کسانی که خوش بینی را یاد گرفته اند استرس کمتری دارند. در واقع خوشبینی سبب می شود واکنش های منفی بدن نسبت به اتفاقات کاهش یابد و بدن و بخصوص ذهن یاد بگیرد که با اتفاقات بد نیز روبرو شود. بسیار مهم است که بدانیم رخدادهای بد آنقدری که بر روی روح و روان ما تاثیر بد دارند بر روی روند زندگی نخواهند داشت.
4خلق ایده های نو با خوش بین بودن
یکی از مهمترین فواید خوش بینی این است که کمک می کند تا بتوانیم ایده های نو را پیدا کنیم. یعنی ذهنمان را گسترش دهیم و هرچه مسیر کار دشوارتر باشد خلاقیت بیشتری در مغزمان پیدا شود. افرادی که درگیر استرس هستند فعال تر خواهند بود و تحرک بیشتری دارند.
5خوش اخلاق تر بودن افراد خوشبین
هیچ چیز در زندگی بهتر از خوش اخلاقی و مهربانی نیست! خوشبینی یکی از روش هایی است که اخلاق ما را فرم می دهد و سبب می شود روی خودمان حساب بیشتری باز کنیم البته که این حق ماست تا مسیر را درست طی کنیم و از فضای موجود لذت ببریم.
6انتخاب بهترین روش با خوشبینی
افراد خوش بین می دانند که زندگی کوتاه است و همین کوتاهی سبب می شود که زندگی را سخت نگیرند و همین تصور سبب می شود تا بهترین روش را انتخاب کنند.
حتما بخوانید: درمان استرس شدید
معایب خوشبینی را بشناسیم
معمولا در بسیاری از مسائل از جمله خوشبینی عدم رعایت تعادل معایبی به همراه دارد. خوشبینی بیش از اندازه نیز آسیب های زیادی به افراد وارد می کند. برای مثال زمانی که افراد همه چیز را مثبت پنداشته دیگر به احساسات منفی خود مثل خشم، غم و ناراحتی توجه نمی کنند در حالی که بسیاری از مواقع تجربه این احساسات منفی برای فرد لازم است و منجر به رشد فکری او و یا پیدا کردن مشکل و حل آن است.
از دیگر معایب خوشبینی تصمیم گیری های اشتباه و نادرست است که معمولا ریسک کردن پنداشته می شوند. برای مثال فرد در یک کار بسیاری بزرگی بدون فکر و سنجش ابعاد مختلف آن سرمایه گزاری می کند. این افراد معمولا در خیال پردازی به سر برده و گاهی توانایی تشخیص واقعیت از خیال را ندارند.
راه های افزایش خوشبینی چیست
برای افزایش خوشبینی یک سری تکنیک های خاص به شما خواهیم گفت که شنیدن آن قطعاً برای شما جذاب است پس دقت کنید و شرایط را بسنجید.
قاعده مثبت و منفی به نفع من! این قاعده که اسمش را خودمان انتخاب کرده ایم بسیار سرگرم کننده است. در این روش فردی که تمرین به خوش بینی می کند برای هر اتفاقی که می افتد یک ویژگی مثبت و یک ویژگی منفی انتخاب می کند و سپس مزایا و معایب هر یک از ویژگی ها را می نویسند و روی معایب خط می زند.
به این ترتیب قاعده خوش بینی مثبت به نفع من شکل می گیرد و به نوعی پارتی بازی می کند و خوب ها را برای خود انتخاب می کند به این ترتیب رفته رفته عادت می کند که به بخش های مثبت دقت داشته باشد.
تغییر سبک زندگی و دوری از افراد منفی: افراد منفی را از زندگی خود دور بیاندازید! این کار اول از همه به خودتان کمک می کند. گاه شما بدبین نیستید اما از بس با افراد بدبین ارتباط می گیرید سبب می شود که افکار منفی در ذهن شما ایجاد شود و راه خوش بینی را پیدا نکنید. اگر افراد منفی از اعضای درجه یک زندگیتان هستند بهتر است در مورد بروز هر اتفاقی از آنها مشورت نخواهید.
تفریح کنید! تفریح یکی از روش های روش خوشبینی در افراد است و سبب می شود که ذهن بازتر شود و شادی کردن را یاد بگیرد. حتماً قرار نیست یک چمدان پول بردارید و دورترین نقطه اروپا را در نظر بگیرید! یک آهنگ شاد بگذارید و مدتی را به ورزش و حرکات موزون در منزل بپردازید و بعد ببنید که چقدر حالتان خوب است.

کلام آخر
خوش بینی نه یک چمدان پر پول می خواهد و نه سواد در حد دکترا! فقط قرار است به این باور برسیم که پشت هر اتفاق بدی، درصدی امید وجود دارد کافیست همان درصد کم را پیدا کنیم و به رشد آن بپردازیم. هرچه در دنیای خوش بینی بیشتر غرق شویم جوانتر می شویم و شادی را به قلبمان هدیه می دهیم.
در ادامه بخوانید: مراقبه چیست


سوالات متداول

1- ✔️ معنی خوشبینی چیست؟
✔️ خوش بینی یعنی ضمیر ناخودآگاه ما مثبت فکر کند و از انرژی منفی دور باشد که در متن مقاله شرح داده شده است.


2- ✔️ فرد خوشبین به چه کسی گفته می شود؟
✔️ فرد خوشبین به فردی گفته می شود که یک سری خصوصیات های درونی و بیرونی بارز دارد که در متن مقاله مطرح شده است.


3- ✔️ مزایای خوشبینی چیست؟
✔️ خوشبینی مزایای بسیاری برای افراد در ابعاد مختلف زندگی و آینده وی دارد که در متن مقاله به طور کامل شرح داده شده است.
منبع : مزایا و معایب خوش بینی
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт