تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایت سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سامانه فارغ التحصیلی امین به ادرس edu.medu.ir با هدف انجام امور فارغ التحصیلان دانش آموزای دوره متوسطه دوم راه اندازی شده و مدیران مدارس می تونن با ورود به این سامانه اطلاعات و نمرات دانش آموزا رو ثبت و نسبت به صدور گواهی تحصیلی اقدام کنن.



تمامی دانش اموزای مقطع متوسطه دوم می تونن تمام مراحل مربوط به فارغ التحصیلی و از طریق سامانه امین انجام بدن. این سامانه با هدف تسهیل امور دانش آموزی طراحی شده. کار کردن با سامانه فارغ التحصیلان امین خیلی راحته و همه مدیرها و معاونین مدارسی که در مقطع دوره دوم متوسطه و پیش دانشگاهی مشغول به کار هستن، باید در تاریخ و زمان مقرر شده وارد سایت edu.medu.ir بشن تا اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنن و در نهایت امکان صدور گواهی فارغ التحصیلی دانش آموزا ایجاد بشه.
از مهم ترین و رایج ترین امکانات سامانه فارغ التحصیلی امین ، صدور مدارک فارغ التحصیلان دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهیه که در ادامه این مقاله توضیحات کامل تر در خصوص این سامانه داده شده.

معرفی سامانه امین دانش آموزی edu.medu.ir
مسلما وجود یک سامانه جامع و کامل که اطلاعات مربوط به فارغ التحصیلی دانش آموز ها رو داشته باشه تا در هر زمان که دانش اموزها به اون اطلاعات و مدارک نیاز دارن در دسترس شون قرار بگیره، خیلی ضروریه.
سامانه امین با ادرس edu.medu.ir، همه اطلاعات و جزییات مربوط به سوابق تحصیلی و فارغ التحصیلی دانش اموزهای دوره دوم متوسطه و پیش دانشگاهی و داره و در هر زمانی میشه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.
در زمان های گذشته به دلیل اینکه سامانه امین وجود نداشت، امکان تقلب یا گم شدن پرونده ها و اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموز ها هم خیلی زیاد بود اما امروزه دیگه سامانه فارغ التحصیلی امین از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کرده.
سامانه امین باعث ایجاد نظم و ترتیب شده و به صورت خودکار همه اطلاعات مربوط به فارغ التحصیللان دانش آموز ها رو دسته بندی میکنه و دیگه امکان به وجود اومدن هیچ گونه هرج و مرجی در جمع بندی این اطلاعات وجود نداره.
روند عملکرد سامانه امین به ادرس edu.medu.ir  بدین نحوه هست که سوابق تحصیلی و اطلاعات کامل دانش آموزی و نگهداری میکنه و در نهایت بعد از تکمیل تمامی مدارک فارغ التحصیلی، مدرکی به نام تاییدیه تحصیلی و که نشان دهنده اتمام تحصیلات دوره متوسطه هست و به تمامی دانشگاه ها، ومراکز آموزش عالی و پیشخوان دولت ارسال میکنه.
وقتی که اطلاعات فارغ التحصیل ها به طور کامل توسط سامانه امین جمع بندی میشه و اخرین تغییرات هم در این اطلاعات اعمال میشه و کاملا بروز میشن به صورت کاملا منظم و مرتب شده به سامانه سوابق تحصیلی کنکور ارسال میشن تا به این اطلاعات تحصیلی در آزمون سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور، ترتیب اثر داده بشه.
سامانه فارغ التحصیلی امین کاملا همگام با سایت های دیگه ای که مورد نیاز دانش اموزا، معلم ها و مدیران مدارس هست، عمل میکنه و به همین خاطر هم امکان به وجود اومدن اختلال در این اطلاعات و از بین رفتن نظم و ترتیب مدارک فارغ التحصیلی هر دانش آموز، خیلی کمه.

برای اطلاع از تاثیر معدل در کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در کنکور سراسری



[تصویر:  1480676883.gif]


امکانات سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir
سوال خیلی مهم و اساسی که الان ممکنه برای خیلی از افراد به وجود بیاد اینه که امکانات سایت امین دقیقا چیا هستن و چه جوری میشه این امکانات و شناخت؟ مسلما پاسخ به این سوال خیلی مهمه. تا وقتی که افراد امکانات سایت edu.medu.ir رو نشناسن، مسلما نمی تونن نحوه استفاده از این سایت و هم بفهمن.
وزارت آموزش و پرورش برای اینکه بتونه مثل خیلی از سازمان ها و مجموعه های دیگه، اطلاعات مربوط به دانش اموزها را به طور کامل دسته بندی کنه و مدارک مربوط به فارغ التحصیلی مقطع متوسطه را هم منظم و مرتب و همچنینی بروز رسانی کنه تا بتونه اون رو به مراکز عالی آموزشی و پیشخوان دولت بفرسته، سامانه امین رو راه اندازی کرد. برای اینکه مدیرها و معاون های مدارس بتونن با امکانات سامانه امین آشنا بشن تا از آن ها استفاده کنند، به چند مورد از مهمترین و اصلی ترین امکانات این سامانه اشاره می کنیم:
اتوماسیون اداری فرآیند تایید اطلاعات و سوابق تحصیلی
مدیریت فرآیند فارغ التحصیلی در سطح مدرسه ، منطقه ، استان و ستاد
انجام کنترل های متعدد روی اطلاعات واصله و تشخیص مغایرت آن ها با امتحانات نهایی
نگهداری از سوابق عملیات انجام شده در سامانه
ویرایش مشخصات ، اطلاعات و سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان
صدور دفتر فارغ التحصیلان دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی
صدور تاییدیه تحصیلی
گزارش خطاها بر اساس نوع خطا
دریافت اطلاعات سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان از مدرسه
توجه: دانش آموزا باید به این موضوع دقت داشته باشن که اگر قصد دارن که کارنامه خودشون و مشاهده، دریافت کنن باید به سایت همگام مراجعه کنن و این موضوع هیچ ربطی به سامانه امین نداره. سامانه امین برای سوابق تحصیلی و ارسال مدارک فارغ التحصیلی که بیشتر در دسترس مدیرهای مدارس و معاون ها هست.

برای ورود به سامانه همگام خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: همگام

سایت سامانه فارغ التحصیلان امین edu.medu.ir
مسلما برای اینکه بتونین وارد سامانه امین بشین و از مزایا و خدمات این سایت استفاده کنین، باید حتما ادرس سایت edu.medu.ir داشته باشید. شما باید قبل از هرچیزی آدرس سایت رو وارد مرورگرهای اینترنتی مثل گوگل کنید و روی اولین گزینه پیشنهادی کلیک کنید تا به طور مستقیم وارد سایت سامانه امین بشین.
در سامانه امین امکانات مختلفی وجود داره که به چند مورد از اون ها اشاره کردیم. به جز اینکه معاون ها و مدیر ها می تونن اطلاعات مربوط به فارغ التحصیلی دانش اموزا مشاهده کنن، خیلی راحت می تونن این اطلاعات و مدارک و بروز رسانی کنن و برای انجام تمام این کارها کافیه که آدرس سایت  edu.medu.ir رو وارد کنن.


برای ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین کلیک کنید.

برای دریافت کد سوابق تحصیلیتون می تونین مقاله یر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی
نحوه ورود به سامانه امین مدارس edu.medu.ir
همون طور که اشاره کردیم، مدیرها و معاون های مدارس مختلف برای اینکه بتونن وارد سامانه امین بشن و مراحل فارغ التحصیلی رو پشت سر بذارن باید حتما راهنمای ورود به این سامانه رو مطالعه کنن تا دچار خطا و اشتباه نشن.
از طرفی دیگه هم این افراد باید حتما نام کاربری و رمز عبور مدرسه خودشون و بدون چون مدارس مختلف رمز عبور و نام کاربری متفاوتی دارن. در صورت داشتن این اطلاعات می تونید به راحتی وارد صفحه شخصی مدرسه بشین و همه مراحل مربوط به فارغ التحصیلی رو ثبت کنین. این مراحل به طور خلاصه به موارد زیر تقسیم میشن:
ورود به سایت edu.medu.ir توجه کنین که ادرس سایت رو درست وارد کنین. کوچکترین اشتباهی در وارد کردن این ادرس سایت در مرورگر گوگل باعث میشه تا شما نتونین وارد سامانه متوسطه دوم امین بشین.
وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مدرسه: این رمز عبور و نام کاربری کاملا تخصصی و باین مختص مدرسه شما باشه.
انجام مراحل فارغ التحصیلی: برای انجام مراحل فارغ التحصیلی اطلاعیه سایت و مطالعه کنین و سپس اقدام به ثبت اطلاعات کنین. هرگونه خطا و بی دقتی باعث میشه تا اطلاعات و مدارک فارغ التحصیلی دانش اموزها دچار مشکل بشه.
برای دریافت کارنامه از سایت همگام خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه از سایت همگام
مراحل صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین edu.medu.ir
مسلما یادگیری مراحل صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین به معاونان و مدیران و کمک می کنه تا از ایجاد هرگونه خطا و اشتباه جلوگیری بشه. گاهی خطا و اشتباه های صورت گرفته توسط کسانی که اطلاعات وارد می کنن چالش برانگیز میشه و به همین خاطر هم در حالت کلی به مراحل صدور مدرک فارغ التحصیلی اشاره می کنیم تا از به وجود آمدن مشکلات مختلف جلوگیری بشه:
ابتدا وارد سامانه امین به آدرس edu.medu.ir بشید.نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهایی که در صفحه اول بهتون نشون داده شده وارد کنین. 



از طریق سیستمی به نام دانا ، فایل فارغ التحصیلان را دریافت کنین.گزینه های موجود در منوی “عملیات اصلی”  و مطالعه کنین و گزینه “ارسال فایل از مدرسه به سامانه”  انتخاب کنین.



روی عبارت choose file کلیک کنین و فایلی که از سامانه دانا دریافت کردید و را در سامانه بارگذاری کنین.



پس از ارسال فایل نوبت اینه که گزینه“ذخیره” را فشار دهید.



وارد گزینه “مشاهده اطلاعات دانش آموزی”  بشید و اطلاعات دانش آموز را به منظور کسب اطمینان از صحت ببینین.



حالا باید به بخش “گزارش ها”  مراجعه کنین، گزینه “گزارش 290” که همان فرم پیش نویس معرفی دانش آموزان برای صدور گواهینامه هست و خوب مطالعه کنین.



به گزینه “وضعیت فارغ التحصیلی” همان بخش برید و تیک مربوط به “تایید اولیه مدرسه” را فعال کنین.



برای این که نام و نام خانوادگی مسئولین مدرسه در قسمت پایین فرم ها و مدارک ثبت بشه باید از منوی “عملیات اصلی” ، گزینه “مسئولین مدرسه” را انتخاب کنین و بعد از این که اطلاعات مورد درخواست درج کردید ، کلید “ذخیره”  را فشار بدید.



حالا تیک گزینه “تایید منطقه” در بخش “وضعیت فارغ التحصیلی” فعال میشه و عبارت “تمام شده” در ستون “آخرین وضعیت فارغ التحصیلی” درج میشه.



مجددا به بخش “گزارش ها”  برید و این بار گزینه “فرم 291/1” را انتخاب کنین.


بعد قسمت “وضعیت فارغ التحصیلی”  برید، تیک گزینه “ذخیره” در ستون “تایید نهایی مدرسه” را فعال کنین.



اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین دانش آموزی داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.
در ادامه بخوانید: سامانه سیدا


[تصویر:  1480676883.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ هدف از ایجاد سامانه امین دانش آموزی چیه؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده، هدف از ایجاد این سامانه ارائه خدمات فارغ التحصیلی دانش آموزی می باشد.

2- ✔️ سامانه امین متوسطه دوم چه امکاناتی داره؟
✔️ از جمله امکانات این سامانه، انجام فرایند فارغ التحصیلیه که بقیه امکانات اون در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ امور مربوط به فارغ التحصیلی دانش آموزا در چه سایتی انجام میشه؟
✔️ همه این امور در سایت امین انجام میشه که لینک ورود به سایت رو در این مقاله گذاشتیم.
منبع : سایت سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru