تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایت سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد تمام اقدامات مربوط به پایان نامه از جمله پروپوزال، اخر تاییدیه از گروه آموزشی، انتخاب اساتید راهنما و ... انجام میشه و دانشجو ها می تونن با ورود به سایت ris.iau.ac.ir اقدامات مربوط به پایان نامه رو انجام بدن.


در هر جای دنیا هر سیستمی که بتواند به صورت متمرکز فعالیت کنه کارایی بهتری هم می تونه داشته باشه. در کلام بهتر سامانه های اینترنتی و کامپیوتری کاری کرده اند که عملا اطلاعات در هر حوزه به صورت دسته بندی شده باشد. این اطلاعات دسته بندی شده مهمترین عنصر در دنیای کامپیوتر محسوب می شه. در حالت کلی برای داشتن یک نتیجه مناسب اولین قدم جمع آوری اطلاعات هست. سامانه های متمرکز مانند سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد این کار رو به خوبی انجام می ده.
سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد سامانه ای متمرکز بین تمامی دانشگاه های آزاد کشور محسوب می شه که وظیفه اصلی ساماندهی پایان نامه ها رو بر عهده داره. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگیم، سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد برای دانشجویانی طراحی شده که در مرحله پایان نامه هستن که در ادامه این مقاله توضیحات کامل تری در خصوص این سامانه داده شده.

معرفی سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی
سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد چند سالیه که در دل دانشگاه آزاد راه اندازی شده. این سامانه به طور کلی وظیفه جمع آوری اطلاعات تمام پایان نامه ها را بر عهده داره. در واقع هر دانشجویی که می خواد پایان نامه بدهد باید در این سایت ثبت نام کنه.
مسئله ای که وجود داره این که پایان نامه یک کار یک نفره محسوب نمی شه. در واقع پایان نامه فرایندی دارد که طی آن مسئولان آموزشی دانشگاه، استاد راهنما، اساتید داور و خود دانشجو درگیر آن می شن. بنابراین عملا در ارائه یک پایان نامه باید میان چندین گروه از افراد در دانشگاه هماهنگی ایجاد بشه. اما همه ما به خوبی می دونیم که عملا ایجاد این هماهنگی ها یکی از مشکل ترین و سخت ترین مراحل ارائه پایان نامه است. هدف اصلی از ایجاد سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد برقراری ارتباط موثر میان این افراد و تسهیل هماهنگی های لازم بین آن هاست.
نکته مثبت در مورد سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اینه که تمام مراحل پایان نامه از ثبت عنوان تا آخرین مرحله و اعلام نمره در این سامانه قابل ره گیری و ردگیری است. همچنین از دید مدیریتی هم سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد اهمیت بالایی دارد. چرا که داشتن یک سری اطلاعات جامع و کامل در مورد موضوعات پایان نامه ها و انواع دیگر اطلاعات در این حوزه می تونه کمک بزرگی در مسئله مدیریتی کنه. از این رو دانشگاه آزاد تمام دانشجوهایی که در مرحله پایان نامه هستند رو موظف به ثبت نام در این سامانه و پیگیری کارهای خود از طریق سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد کرده.

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد کلاس های مجازی خودش رو در سامانه وادانا برگزار میکنه خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: وادانا



[تصویر:  148067688.gif]


سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی
با وجود این که سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد یک سامانه داخلی محسوب می شه، اما به نوعی طراحی شده که می توان از طریق شبکه جهانی اینترنت نیز به این سامانه دسترسی داشته باشیم. نشانی اصلی سامانه به آدرس ris.iau.ac.ir می باشد.
شما از هرجای ایران و حتی خارج از ایران می توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید و لزومی ندارد که برای دسترسی به این سایت از طریق خود سیستم داخلی دانشگاه استفاده کنید. این گونه می توان گفت که عملا این سامانه از هر جایی در دسترس هست. این نوع تصمیم گیری در ارائه خدمات به نوعی باعث شده است که کاربر که همان دانشجو می باشد در هر نقطه ای از وضعیت پایان نامه خود مطلع باشه.

برای ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد کلیک کنید.

دانشجوهای دانشگاه آزاد برای انجام امور آموزشی خودشون باید از طریق سایت آموزشیار اقدام کنن. 
بیشتر بخوانید: آموزشیار

راهنمای ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی
سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد به نوعی طراحی شده که شما می تونید با استفاده از اون تمام مراحل پایان نامه خودتون رو به طور کامل انجام بدید. برای انجام این کار شما باید دو نوع مرحله اصلی رو رد کنید. در مرحله اول شما باید در سامانه پایش اقدام به درخواست استاد راهنما و استاد مشاور کنید. بعد از این نوبت به مرحله ارائه موضوع و ثبت پایان نامه می رسه.
به طور کلی شما 15 مرحله از شروع تا پایان در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد سپری میکنین. این مراحل به نوعی چیده شدن که شما باید یک مرحله رو رد کنید تا به مرحله بعد برسید. به طور مثال قبل از تایید موضوع، شما نمی تونید وارد مرحله بعدی بشید. بنابراین در عبور از این مراحل یک نوع تعامل میان شما و دانشگاه و اساتید انتخابی وجود داره.
برای ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد کافیه از طریق آدرس سایت ris.iau.ac.ir وارد صفحه اصلی سامانه شوید. بعد از باز شدن صفحه کافی که دکمه " ورود به سامانه پژوهشیار " را بزنید. در این حالت صفحه ای دیگر باز می شه که شما با زدن نام کاربری و رمز عبور به پنل اصلی خودتان راهنمایی می شید.
اگر رمز و نام کاربری ندارید توسط دکمه مشخص شده در گوشه صفحه، اقدام به ثبت نام کنید. این ثبت نام بر اساس اطلاعات ثبت نامی شما در دانشگاه به سرعت بررسی می شود و سپس به شما اجازه ورود داده می شه. همین طور که می بینید عملا کار با سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد و ورود به آن کار چندان مشکلی نداره و شما می تونید به سادگی با این سامانه کار کنید و از انواع امکانات آن در مورد پایان نامه استفاده کنین.

یک سری از واحد های دانشگاه آزاد کلاس های آموزشی خودشون رو در سامانه دان برگزار می کنن که برای ورود به این سامانه خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: دان
راهنمای مراحل دفاع از پایان نامه در سامانه پژوهشیار
دوستانی که مراحل پایان نامه را گذرونده اند به خوبی می دونن که برای عبور از هر مرحله فرم و فیش مشخصی طراحی شده که شما باید آن را به دقت پر کنید و گاها امضاهای مربوط به هر کدام را دریافت کنید. خوشبختانه در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد تمام این فرم ها وجود دارد و در هر مرحله فرم ها در اختیار شما قرار میگیره.
نکته خیلی مهم اینه که شما لازم نیست به شکل حضوری این فرم ها را به دانشگاه تحویل بدید. شما کافی بر اساس اطلاعات خواسته شده فرم ها را پر کرده  و اون ها رو در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد آپلود کنید. در این حالت عملا کارهای اداری توسط سایت پژوهشیار انجام می شه. این فرم ها در صورت نیاز به دست مسئولان مربوطه رسیده و آن ها بعد از مطالعه و امضای فرم دوباره اون رو به جریان اصلی پایان نامه بر می گردونن. این گونه عملا تنها دغدغه شما تنها نگارش و دفاع از پایان نامه هست.
نکته جالب توجه در مورد سامانه پژوهشیار اینه که این سایت به نحوی طراحی شده است که می تواند موضوعات انتخابی را از نظر تکراری بودن مورد بررسی قرار بده و این به نوعی باعث سرعت دادن در انتخاب نام و پروپوزال پایان نامه می شه.
از طرف دیگر همونطور که می بینید عملا این روزها بیماری کرونا همه را به سمت آموزش های مجازی و استفاده از سیستم هایی مانند سامانه پژوهشیار سوق داده. این یک نوع اتفاق مثبت در جهت گسترش و توجه به این گونه سامانه ها هست. وقتی سامانه ای می تواند کارهای پیچیده و طولانی تایید پایان نامه  هزاران کار دیگر را به صورت غیر حضوری و کاملا سیستماتیک انجام بده، چرا از آن ها استفاده نکنیم؟
برای ورود به سایت جدید دانشگاه آزاد می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: سایت دانشگاه آزاد
بخش های مختلف سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد
پژوهشیار بجز این که در مورد پایان نامه ها می تواند کارایی خوبی داشته باشه، در مورد طرح های پژوهشی نیز کارایی داره. به طور کلی این سایت و سامانه به نوعی طراحی شده که انواع کارهای پژوهشی رو نیز تحت پوشش خود داشته باشه.
بنابراین به طور کلی می توان گفت که سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد از چند بخش اساسی ساخته شده است:
یک بخش به طور کامل مربوط به پایان نامه ها و تمامی موارد مرتبط به آن است. این موارد از شروع درخواست استاد راهنما تا دریافت نمره و اعتراض به نمره پایان نامه را در برمی گیره.
در بخش دیگر تمام مراحل مربوط به کارهای پژوهشی طراحی شده. در این حالت هر گردش اطلاعات در مورد کارهای پژوهشی مانند ثبت و تایید موضوع و نتایج مربوط به آن صورت می گیره.
بخش آخر سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد مربوط به اطلاعاتی در مورد هیئت های علمی دانشگاه آزاد است. همانطور که میدونید این اساتید از نظر رتبه های علمی درجه بندی می شوند. در این سامانه اطلاعات علمی مربوط به این افراد وجود دارد و شما می توانید تمامی مقالات و رتبه های علمی آن ها را به دست بیاورید.
همانطور که می بینید یک سامانه جامع می تونه چندین و چند کار اداری را به تنهایی انجام بده. این سامانه به نوعی توانسته بار عظیمی از مراجعات حضوری به دانشگاه ها را کم کنه. اما همونطور که گفتیم مسئله اصلی و مهم از نظر مدیران دانشگاه ها اطلاعات جامع و آمارهای جالبی است که سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد در اختیار آن ها میذاره. این اطلاعات به نوعی است که هر مدیر در هر سطحی می تواند تصمیم های درست بر اساس واقعیت های موجود بگیرد. پس بهتر است به این گونه سامانه ها بیشتر توجه بشه. 
اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.


[تصویر:  148067688.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ نحوه ثبت نام در سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد به چه صورتی انجام میشه؟
✔️ دانشجو ها برای ثبت نام در ابتدا باید در این سامانه عضویت پیدا کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله شده.

2- ✔️ نشانی اینترنتی سایت پژوهشیار چیه ؟
✔️ نشانی اینترنتی این سایت ris.iau.ac.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

3- ✔️ کسایی که نام کاربری و کلمه عبور لازم برای ورود به سایت پژوهشیار رو ندارن باید چیکار کنن ؟
✔️ این افراد می تونن با ثبت نام در این سایت این اطلاعات رو دریافت کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.
منبع : سایت سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru