تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه رشد وزارت بهداشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سامانه رشد وزارت بهداشت به آدرس  tarhreg.behdasht.gov.ir این امکان رو برای دانشجوهای دانشگاه های علوم پزشکی فراهم کرده تا بتونن با ورود به این سایت، اقداماتی از قبیل ثبت نام طرح نیروی انسانی، ثبت نام پیام آوران بهداشت و سایر فعالیت های مربوطه رو انجام بدن.


وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکی از وزارتخانه های ایرانه که مدیریت و هدایت دانشگاه های علوم پزشکی رو بر عهده داره. در ابتدا نام این وزارتخانه وزارت بهداری بوده که بعد از مدتی این نام تغییر کرد. این وزارتخانه از سامانه رشد وزارت بهداشت استفاده میکنه تا خدماتش رو به دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه بده.
یعنی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در بعضی از رشته های پزشکی و پیراپزشکی، ملزم به مراجعه به این سامانه هستن. در سامانه رشد علوم پزشکی علاوه بر ثبت نام طرح نیروی انسانی ، سایر فعالیت های مربوط به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی مانند ثبت نام پیام آوران بهداشت و ارائه انواع معافیت ها هم انجام میشه که برای آشنایی بیشتر با بخش های مختلف این سایت به بررسی سامانه رشد وزارت بهداشت پرداختیم.

سایت رشد وزارت بهداشت
فرادی که دارای مدرک تحصیلی در زمینه های پزشکی یا پیراپزشکی هستن باید پس از طی کردن مدت زمان فراغت از تحصیل، در یک سری از مناطق خاص که توسط خود وزارت بهداشت مشخص میشه به خدمت مشغول بشن. برای این کار در ابتدا نیاز دارن تا در سامانه رشد وزارت بهداشت به آدرس tarhreg.behdasht.gov.ir نام نویسی کنن.
نکات کوچکی در رابطه با ثبت نام در سامانه رشد وزارت بهداشت وجود داره که لازمه بیشتر افراد به ویژه دانشجویان از اون آگاهی داشته باشن. اولین نکته اینه که محل و طول مدت خدمت برای هر شخص ممکنه متفاوت از شخص دیگری باشه. برای این که شما بفهمین محل خدمتتون کجاست و چه مدت باید در اونجا حضور داشته باشین، باید حتماً در سامانه رشد علوم پزشکی ثبت نام کنین.
سامانه رشد وزارت بهداشت با نام سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی هم شناخته میشه. شما بايد برای ورود به سامانه رشد وزارت بهداشت باید از آدرس tarhreg.behdasht.gov.ir استفاده کنين و یا عبارت سامانه رشد وزارت بهداشت رو با زبان فارسی در مرورگر خودتون جستجو کنين.


برای ورود به سامانه رشد وزارت بهداشت کلیک کنید.

اگه تصمیم به ثبت نام در مقطع ارشد رشته خودتون هستین می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: ثبت نام ارشد وزارت بهداشت



[تصویر:  1480617610.gif]


ورود به سامانه رشد وزارت بهداشت
برای ورود به سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شما می تونین از دو طریق اقدام کنین. اولین مسیر برای ورود به این سایت استفاده از آدرس tarhreg.behdasht.gov.ir هست. دومین مسیر پیش روی شما جستجوی فارسی عبارت سامانه رشد وزارت بهداشت در مرورگر خودتون هست.
شما از هر کدام از این راه ها که استفاده کنین، به صفحه اصلی سامانه رشد وزارت بهداشت راهنمایی میشین. پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه، شما گزینه های متفاوتی برای ثبت نام مشمولین مشاهده می کنین. این گزینه ها به مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشکی عمومی، مشمولین پزشک و دندانپزشکی عمومی، ثبت نام پیام آوران بهداشت و ثبت نام دریافت گواهی پایان خدمت یا معافیت از قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان تقسیم میشه.
در جلوی هر کدوم از این عبارات، شما کادری که حاوی نوشته اطلاعات بیشتر، ثبت نام و پیگیری هست رو مشاهده می کنین. با کلیک بر روی اون می تونین اطلاعات بیشتری در مورد اون طرح کسب کنین، ثبت نام کنین و ثبت نام خودتون رو پس از پایان پیگیری کنین.
همچنین در این صفحه دو کادر پرسش و پاسخ و ثبت شکایات و نظرسنجی در اختیار شما قرار گرفته. شما همچنین می تونید اصالت مدارک خودتون رو با کمک گزینه بررسی اصالت مدارک در سامانه رشد وزارت بهداشت انجام بدین. در نظر داشته باشین که تمام رشته های پزشکی و پیراپزشکی ملزم به ثبت نام برای خدمت نیستن.
بعضی از رشته ها به صورت اجباری باید ثبت نام کرده و برخی دیگه می تونن به صورت اختیاری این کار رو انجام بدن. رشته های هوشبری، پزشکی، فوریت های پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، پرستاری دندانپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی اتاق عمل و تکنولوژی پرتوشناسی یا همان رادیولوژی، رشته هایی هستند که اجبارا باید در سامانه رشد وزارت بهداشت ثبت نام کنن.

برای ثبت نام در ارشد علوم پزشکی مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت لازمه .
بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام طرح نیروی انسانی در سامانه رشد وزارت بهداشت
نکته مهم در ثبت نام طرح نیروی انسانی در سامانه رشد وزارت بهداشت اینه که زمان ثبت نام در این سامانه هر دو ماه یکبار و بر اساس یک برنامه زمانی مشخص انجام میشه. این فاصله مخصوص مشمولین پزشک و دندانپزشکه. این زمان ثبت نام برای رشته های دیگه که طرح اجباری دارن تا مدت زمان سه ماه بعد از از فراغت از تحصیل صورت می گیره.
توجه کنین که مشمولان این طرح قبل از ثبت نام در سایت طرح نیروی انسانی باید حتما با دانشگاهی که در اون تحصیل کردن، تسویه حساب کنن و مطمئن بشن که تمامی اطلاعات فارغ التحصیلی اون ها در سامانه وزارت بهداشت به صورت کامل وجود داره.
فراموش نکنین که بعد از ثبت نام طرح خدمت، به شما یک کد رهگیری داده میشه که شما برای دریافت نتیجه باید از این کد رهگیری استفاده کنین. پس این کد پیگیری رو نزد خودتون تا زمان اعلام نتیجه، نگه دارین. یکی از دلایلی که طرح خدمت پزشکی در دانشگاه ها و برای دانشجوهای رشته های پزشکی و پیراپزشکی انجام میشه این هست که این دانشجویان هزینه ای برای تحصیل پرداخت نمیکنن.
پس لازمه برای جبران این هزینه ها بعد از تموم شدن تحصیلات خودشون برای مدت زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش برای اون ها تعیین میکنه به خدمت با استفاده از دانشی که کسب کردن، مشغول بشن. بر این اساس، دانشجویانی که صورت نوبت دوم (شبانه) تحصیل کردن، شامل این طرح نمیشن.
برای ثبت نام در این طرح شما باید از سامانه رشد وزارت بهداشت استفاده کنین به آدرس tarhreg.behdasht.gov.ir بشین و پس از ورود به صفحه اصلی سایت، نوع خدمت مخصوص به رشته خودتون رو پیدا کنین، واحد خدمتتون رو انتخاب کنین، مدارکی که برای ثبت نام نیاز هست رو ارسال کنید (حضوری یا اینترنتی) و ثبت نام خودتون رو تکمیل کنین. بعد از اون باید منتظر نتیجه بمونین.
پیام آوران بهداشت در سامانه رشد وزارت بهداشت
وزارت بهداشت با دریافت موافقت از جانب ستاد نیروهای مسلح کشور این اجازه رو داره تا قسمتی از کادر مورد نیاز خودش رو از بین افرادی که مشمول نظام وظیفه هستن، تامین بکنه. در واقع کسایی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کردن و قصد دارن خدمت سربازی خودشون رو هم انجام بدن، می تونن در این طرح ثبت نام بکنن تا با عنوان پیام آور بهداشت، در مراکز درمانی به خدمت مشغول بشن.
طرح پیام آوران بهداشت در سامانه رشد وزارت بهداشت منحصر به فارغ التحصیلان آقا در رشته های پزشکی و پیراپزشکی از مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتراست. همچنین کسانی که دارای دیپلم بهیاری هستن اما هنوز خدمت سربازی خودشون رو پشت سر نذاشتن هم مجاز هستن تا در طرح پیام آوران بهداشت ثبت نام بکنن.
در ابتدا این افراد باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و نسبت به دریافت برگه اعزام به خدمت خودشون اقدام کنن. با توجه به تاریخی که بر روی اون برگه ثبت شده، باید نسبت به ثبت نام اقدام کنن. این زمان حدودا ۳۰ روز قبل از تاریخ اعزام به خدمته.
این داوطلبان اول باید به سامانه پیام آوران مراجعه کنن که دسترسی به این بخش از طریق سامانه رشد وزارت بهداشت ممکنه. سپس می تونن یک لیست از تمام رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت رو دریافت کرده و با وارد کردن اطلاعات شخصی خودشون نسبت به ثبت نام اقدام کنن.
نتیجه ثبت نام این افراد در همون سامانه رشد وزارت بهداشت قابل مشاهده هست. ثبت نام در این طرح کامل به صورت اینترنتی صورت میگیره. برای همین دقت کنید که تمام مراحل رو با دقت انجام بدین تا مشکلی در ثبت نام و اعزام شما به وجود نیاد. بعد از این که ثبت نام شما کامل شد، در مدت زمان مشخص شده نتیجه ثبت نام به اطلاع شما رسونده میشه.
برای اطلاع از سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت خوندن مقاله زیر یپشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت
سایت اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت
پس از اینکه متقاضی ها طرح خدمت پزشکی و پیراپزشکی در سامانه رشد علوم پزشکی ثبت نام کردن، مرحله دوم این طرح آغاز میشه. پاسخ ثبت نام و درخواست افراد متقاضی توسط دانشگاه اعلام شده و جواب اون هم از طریق سامانه پیامکی به متقاضی ها اعلام میشه.
متقاضی ها برای اینکه بتونن نتیجه ثبت نام یا همون بکارگیری خودشون رو مشاهده کنن، باید وارد قسمت پیگیری وضعیت در سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی بشن. پس از اینکه با محل خدمت متقاضی موافقت شد، یک معرفی نامه برای داوطلب در سایت قرار میگیره که متقاضی یا همان داوطلب می تونه با داشتن اون معرفی نامه به دانشگاهی که باید در اون خدمت کنه مراجعه کنه.
توجه کنین که بعد از اینکه طرح خودتون رو تموم کردین، باید اعلام کنین که قصد تمدید طرح رو دارین یا قصد دارین گواهی پایان طرح رو دریافت کنین. اگر قصد تمدید طرح رو داشتین، باید باز هم از طریق سایت وزارت بهداشت اقدام بکنین. در غیر این صورت، باید به سامانه پایان خدمت طرح رشد بهداشت مراجعه بکنین. اگر پس از مشاهده کردن جواب در هیچ دانشگاهی برای خدمت و گذراندن طرح قبول شده بودین، می تونید دوباره مدارک خودتون رو ارسال و مجددا ثبت نام کنین.
اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص ورود به سامانه رشد وزارت بهداشت داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.


[تصویر:  1480617610.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ آدرس سایت رشد وزارت بهداشت چیه ؟
✔️ آدرس سایت رشد وزارت بهداشت tarhreg.behdasht.gov.ir می باشد که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.

2- ✔️ چه کسایی باید در سامانه رشد وزارت بهداشت ثبت نام ثبت نام کنن ؟
✔️ یک گروه از افرادی که باید ثبت نام خودشون رو در این سامانه انجام بدن افرادی هستن که مشمول طرح نیروی انسانی میشن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ برای ثبت نام پیام آوران بهداشت به کدام سایت باید مراجعه کرد ؟
✔️ مشمولان خدمت نظام وظیفه که قصد دارن دوره سربازی خودشون رو به عنوان پیام آور بهداشت سپری کنند باید برای دریافت جزئیات، به سامانه رشد که آدرس اون در متن مقاله گذاشته شده مراجعه کنن.
منبع : سامانه رشد وزارت بهداشت
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting