تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایت سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سامانه ساجد دانشگاه آزاد جهت خدمت رسانی به دانشجویان ، اساتید و متقاضیان جذب هیات علمی این دانشگاه طراحی شده که افراد با ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در sajed.iau.ir می تونن به خدماتی از قبیل ثبت درخواست وام دانشجویی و ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشن.



سامانه ساجد یک سامانه کاملا تخصصیه که مخصوص دانشگاه ازاده و فقط دانشجوهای دانشگاه های آزاد می تونن از خدمات مختلف این سایت استفاده کنن. تمامی امور تحصیلی از طریق این سامانه جامع انجام میشه و دیگه احتمال اینکه پرونده یا تقاضانامه ای گم یشه خیلی کم شده و حتی دیگه امکان تقلب یا کوتاهی در امور تحصیلی وجود نداره، چون همه اطلاعات تحصیلی دانشجوها به طور خودکار در سامانه ثبت میشه.
یکی دیگه از مزایای سامانه ساجد دانشگاه ازاد به آدرس sajed.iau.ir اینه که برای انجام بسیاری از خدمات دانشجویی دیگه نیاز نیست تا دانشجوها مسافت طولانی و طی کنن تا به دانشگاه برسن و کارهای لازم و انجام بدن، خیلی راحت می تونن از خونه این کارهارو انجام بدن، تنها کافیه از طریق گوشی موبایل هوشمند و یا رایانه وارد سایت sajed.iau.ir بشن. حال ادر ادامه در خصوص این سامانه توضیحات بیشتر داده شده.

معرفی سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir
سامانه ساجد دانشگاه آزاد با هدف خدمت رسانی به دانشجوهای دانشگاه آزاد و اساتید و تمامی کسایی که میخوان جذب دانشگاه ازاد بشن، تاسیس شده. کار با این سایت خیلی راحته و همه افراد می تونن در کوتاه ترین زمان ممکن کارهاشون و تو این سامانه انجام بدن. برای اینکه افراد مختلف بتونن از خدمات سامانه ساجد استفاده کنن، باید حتما در اولین مرحله برای ایجاد کردن حساب کاربری اقدام کنن.
تمامی کارهای مربوط به نظارت آنلاین بر تمامی عملیات های مالی تمامی دانشگاه های آزاد اسلامی در سراسر کشور توسط سامانه ساجد انجام میشه. یکی دیگه از اهداف مهم دانشگاه ازاد برای ایجاد سایت سامانه ساجد این بود که تمامی امور دانشجویی و تحصیلی کاملا بهینه و منظم انجام بشه و کارمندای اداری دانشگاه و دانشجوها و اساتید، وقت و هزینشون برای مراجعه حضوری به دانشگاه تلف نشه.
تمامی دانشجوهایی که قصد دارن از خدمات صندوق رفاه دانشجوها استفاده کنن، ثبت نام و عملیات حذف و اضافه و انتخاب واحد انجام بدن، برنامه هفتگی و کارنامه نمرات هر ترم و مشاهده کنن و... می تونن از طریق سامانه ساجد اقدامات لازم و انجام بدن.
یکی دیگه از کاربرهای خیلی مهم این سامانه، ثبت نام دانشجوهای جدید و حتی متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه ازاد هست. همه خدمات مربوط به جذب و نقل وو انتقال هیات علمی از طریق سامانه ساجد، به صورت اینترنتی و غیر حضوری امکان پذیر هست.
برای اینکه بتونین از خدمات مختلف سامانه ساجد استفاده کنین، شما باید نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید:
از اعضای دانشگاه  آزاد و یا متقاضیان آن باشین.
حساب کاربری خودتون و داخل سامانه ایجاد کرده باشین.
از نحوه عضویت و ثبت درخواست ها اطلاع داشته باشین.

دانشجویان دانشگاه آزاد هم برای انجام امور دانشجویی خودشون باید از طریق سایت آموزشیار اقدام کنند.
بیشتر بخوانید: آموزشیار



[تصویر:  148067688.gif]


سایت ساجد دانشگاه آزاد
یکی از سوالات اساسی و مهمی که ممکنه برای کسایی که با سامانه ساجد اشنایی ندارن و برای اولین بار قصد دارن وارد این سامانه بشن پیش بیاد اینه که آدرس سایت سامانه ساجد چیه و چجوری باید وارد این سایت شد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت شما کافیه همون در مرحله اول از طریق گوشی موبایل یا کامپیوترتون وارد اینترنت و محیط گوگل کروم بشید، بعدش ادرس سایت sajed.iau.ir را وارد می کنین تا به طور مستقیم وارد سامانه ساجد بشید و بتونین از خدمات و امکانات سایت استفاده کنید.
وقتی که وارد سایت sajed.iau.ir بشید در همون مرحله اول و در اولین صفحه سایت، گزینه ای به نام گزینه دانلود نرم افزار وجود داره. شما خیل راحت می تونین نم افزار مربوطه را دانلود و نصب کنید تا بدون وارد کردن آدرس سایت داخل گوگل کروم، بتونین وارد سامانه بشین و از مزایا و خدمات سامانه ساجد استفاده کنین.
دانشجوهایی که عضو سامانه ساجد هستن می تونن از تمامی خدمات صندوق رفاه دانشگاه ازاد، مانند: وام شهریه دانشگاه آزاد از نوع کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ، کمک هزینه ازدواج ، وام ضروری و مسکن و.. استفاده کنن. این سامانه کاملا الکترونیکی هست و نظارت آنلاین بر آن صورت می گیره، به همین خاطر هم امکان تقلب در این حالت خیلی کمتر از گذشته هست. 


برای ورود به سایت ساجد دانشگاه آزاد کلیک کنید.
دانشگاه آزاد علاوه بر سامانه وادانا از سایت دان هم برای ارائه آموزش های مجازی خودش استفاده می کنه که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: دان

نحوه ثبت نام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد
همون طور که اشاره کردیم برای استفاده از تمامی خدماتی که در سامانه ساجد وجود داره، باید حتما مراحل ثبت نام در سامانه رو پشت سر بذاریم. به همین خاطر هم در ادامه مطلب به نحوه ثبت نام در سامانه ساجد دانشگاه ازاد اشاره می کنیم تا تمامی اطلاعات لازم و بدست بیارید و بدون دغدغه مراحل ثبت نام را پشت سر بذارین. به طور خلاصه این مراحل به موارد زیر تقسیم می شن:
واردسایت sajed.iau.ir بشید و روی گزینه ثبت نام دانشجویان، کلیک کنین.

[تصویر:  1618042918_1%20(1).jpg]

بعد از اینکه روی گزینه ثبت نام دانشجویان کلیک کردین یک صفحه به شما نشون داده میشه که باید کد ملی و شماره دانشجوییتون و داخلش وارد کنین.



در فرم ثبت نام شما باید تمامی اطلاعات پایه و همینطور شماره تماس ضروری، شماره دانشجویی و... را ثبت کنین.



اگر اطلاعات لازم و کاملا درست و صحیح وارد کرده باشین، یک پیام با محتوای ثبت موفق از سمت سامانه بهتون نشون داده میشه که از طریق اون میتونید وارد سامانه بشین.



حالا صفحه اصلی سامانه ساجدبهتون نشون داده میشه که باید کد ملیتون و وارد کنین تا بتونین وارد سامانه بشین.



برای اینکه بتونین رمز موقت و از سمت سامانه دریافت کنین باید شماره تلفن همراهتون و وارد کنین و روی گزینه ارسال کلیک کنین.



در نهایت یه رمز موقت به تلفن همراه شما ارسال میشه که بعد از وارد کردن اون برای ادامه کار میتونین روی گزینه بررسی کلیک کنین.



حالا باید رمز عبور و وارد کنید، مجددا اون و تکرار کنین و گزینه بررسی و هم در نهایت اعمال کنین.



بعد از اینکه رمز ورود و وارد کردین میتونین برای ادامه روی گزینه (انتقال به صفحه ورود) کلیک کنین تا وارد سامانه ساجد بشین و عملیات مورد نظرتون و انجام بدین.



در ادامه مجددا کد ملی خودتون رو وارد کنین.



دوباره رمز عبورتون رو وارد کنین و گزینه ورود رو انتخاب کنین.



پس باز شدن صفحه کاربری می بایست گزینه " درخواست وام دانشجویی " را در قسمت پایین صفحه انتخاب نمایید .



وام مورد نظر خود را در منوی " عنوان تسهیلات " انتخاب کنید .



افرادی که قصد ثبت نام به عنوان اساتید حق التدریسی این دانشگاه رو دارن می تونن مقاله زیر رو بخونن.
بیشتر بخوانید: سایت ساهم دانشگاه آزاد
 ثبت نام وام دانشجویی در سامانه ساجد دانشگاه آزاد
یکی از مهمترین خدماتی که بیشتر دانشجوها معمولا برای دریافت اون از طریق سامانه ساجد اقدام میکنن، خدمات وام دانشجوییه. وام دانشجویی و تسهیلات رفاهی جز امتیازاتی هستن که همه دانشجوهای دانشگاه ازاد می تونن از اونها استفاده کنن و هیچگونه محدودیت و تفاوتی بین دانشجوها برای استفاده از این تسهیلات وجود نداره،
تنها لازمه استفاده از این خدمات یادگیری نحوه ثبت نامه. پس به همه دانشجوها توصیه میشه که قبل از هرچیزی نحوه استفاده از خدمات سامانه ساجد رو با دقت مطالعه کنن و اون ها رو یاد بگیرن تا در طول دوره تحصیلی که دارن دچار مشکل و چالش های مختلفی نشن و خودشون بتونن اقدامات لازم و به تنهایی از طریق سامانه ساجد انجام بدن. برای اینکه بتونین از این خدمات استفاده کنین باید تمامی مراحل قبلی که برای ثبت نام تو سامانه sajed.iau.ir توضیح دادیم و انجام بدین و در ادامه، مراحل زیر را طی کنید:
حالا  بعد از وارد شدن به سایت ساجد باید کد ملیتون وارد کنین و روی گزینه ورود کلیک کنین.
رمز عبوری که انتخاب کرده بودین و تایپ کنین و روی گزینه ی ورود کلیک کنین.
چون شما قبلا مراحل ثبت نام و به طور کامل طی کردین، صفحه ی کاربری مخصوص شما باز میشه.
بعد از مشاهده صفحه کاربری، روی گزینه ی درخواست وام دانشجویی که در پایین صفحه مشاهده میشه کلیک کنین.
همونطور که توضیح دادیم در صندوق خدمات رفاهی دانشجویان دانشگاه ازاد، چند نوع تسهیلات و اعطای وام وجود داره که شما میتونین با توجه به نیاز خود یکی از این وام ها و تسهیلات و انتخاب کنین.

ثبت نام جذب هیات علمی در سامانه ساجد دانشگاه آزاد
هر سال معمولا دانشگاه ازاد همه ی ظرفیت ها و کمبودهایی که در قسمت هیات علمی و آموزش وجود داره رو مورد بررسی قرار میده و بعد از اینکه فهرست این کمبود نیرو رو بدست اورد، اون رو منتشر میکنه تا همه ی متقاضیایی که قصد دارن در ظرفیت های خالی این دانشگاه ثبت نام کنن، بتونن از طریق سامانه ساجد اقدامات لازم و انجام بدن.
بعد از اینکه فراخوان جذب هیات علمی در سامانه ساجد منتشر بشه، همه متقاضیا این اختیار رو دارن که بعد از مطالعه همه دستورالعمل های مربوط به جذب نیرو، اقدامات ثبتی و در سامانه ساجد انجام بدن. مراحل ثبت نام جذب هیات علمی در سامانه sajed.iau.ir به موارد زیر تقسیم میشه:
در ابتدا باید وارد سایت ساجد به نشانی sajed.iau.ir بشن و از قسمت بخشنامه ها " دستورالعمل جذب اعضای هیات علمی "  انتخاب کرده تا مطلب و مطالعه کنن.



از منوی جذب اعضای هیات علمی " لیست رشته های مورد نیاز " را انتخاب کنن تا آگاهی لازم در مورد  رشته های مورد پذیرش و محل ارائه اونها رو بدست بیارن.



اگر تمامی شرایط و دارید و رشته ی مربوطه و محل ارائه رو انتخاب کردید با انتخاب  " ثبت نام " از منوی جذب اعضای هیات علمی برای ثبت نام اقدام کنین.



شرایط فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد به شما نشون داده میشه و شما بعد از مطالعه باید بر روی گزینه " مطالب فوق را قبول کردم " کلیک کنید .



حالا کد ملی و وارد کنید و گزینه بررسی فشار دهید.



حالا به صورت کاملا خودکار اطلاعات مربوط به ام و نام خانوادگی و نام پدر به شما نمایش داده میشه.



بعد از اینکه اطلاعات خواسته شده رو وارد کردین باید  با کد ملی و رمز عبوری که از طریق سامانه ساجد به شماره تلفن همراه شما ارسال میشه وارد سامانه بشین.



بعد از وارد شدن روی گزینه جذب هیات علمی که در صفحه داشبورد هستش، کلیک کنین.




در ادامه گزینه " ثبت درخواست جدید " انتخاب کنین.



سپس اطلاعات خواسته شده رو وارد کنین.



بعد از پرداخت هزینه بررسی، مراحل ثبت نام به اتمام میرسه.



اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص نحوه ورود به سایت ساجد دانشگاه آزاد رو داشتین، می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین و پاسخ همه سوالاتتون رو از این مشاوران تحصیلیکو دریافت کنین.
در ادامه بخوانید: وادانا


[تصویر:  148067688.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ سامانه ساجد دانشگاه آزاد چه کاربردی دارد ؟
✔️ سامانه جامع دانشگاه آزاد ( ساجد ) جهت خدمت رسانی به دانشجویان متقاضی وام دانشجویی و ثبت نام فراخوان هیات علمی دانشگاه آزاد راه اندازی شده که در این مقاله به طور کامل بررسی شده.

2- ✔️ جهت ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد از چه طریق باید اقدام کرد ؟
✔️ ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد از طریق سامانه ساجد انجام می شه که در این مقاله راهنمای گام به گام ثبت نام وام دانشجویی در این سامانه ارائه شده .

3- ✔️ چگونه می توان در ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد شرکت کرد ؟
✔️ متقاضیان ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد می تونن با ثبت نام در سامانه ساجد که در این مقاله به طور کامل گفته شده ، درخواست خودشون رو ثبت کنن.
منبع : سایت سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо