تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ معمولا دو تا سه هفته قبل از آغاز نیم سال تحصیلی برای دانشجویان در زمان های مقرری فعال میشه و اونا می تونن با ورود به سایت هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir واحد های مد نظرشون رو انتخاب کنن.


این روزا موسسات و دانشگاه های علمی کاربردی متقاضیای زیادی دارن. انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی همانند سایر دانشگاه ها از سامانه مخصوص دانشگاه انجام می شه. هر دانشجویی که در این دانشگاه در مقطع کاردانی یا کارشناسی قبول می شه باید در سامانه هم آوا انتخاب واحد کنه و شهریش رو پرداخت کنه.
اما در خصوص تعداد واحدهای انتخابی باید بگیم که این امر بسته به وضعیت دانشجو داره، اگه دانشجو بتونه در نیم سال قبلیش معدل بالایی کسب می کنه می تونه واحدای زیادی هم انتخاب کنه. اما دانشجویای مشروط شده نمی تونن بیشتر از ۱۴ واحد انتخاب کنن و این محدودیت ممکنه زمان تحصیل اونارو طولانی تر کنه‌. در زیر می خواییم بیشتر با نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰، نحوه حذف و اضافه و نحوه پرداخت شهریه این دانشگاه آشنا می شیم.

زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
با شروع هر ترمی دانشجو ها باید که واحدای درسیشون رو انتخاب کنن. انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی معمولا دو یا سه هفته قبله شروع کلاس ها انجام می شه. دانشجویای ورودی هر ترم باید به زمانبندی های اعلامی از طرف دانشگاه توجه کنن و با ورود به سایت هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir، فرم انتخاب واحدشون رو تکمیل کنن.
معمولا این زمان بندی ها برای هر سه ورودی یک یا دو هفته قبل برگزاری کلاس ها هست و دانشجو باید بتونه در مهلت مقرری که برای انتخاب واحد در نظر گرفته می شه واحدهای مورد نظرشو ثبت کنه. معمولا برای اینکه همه دانشجوها بتونن انتخاب واحد کنن زمان انتخاب واحد رو تمدید می کنن. چون تو روزای ابتدایی به حدی ترافیک سایت بالاس که بیشتر دانشجوها نمی تونن انتخاب واحد کنن.
دانشگاه علمی کاربردی معمولا حدود ۴ روز رو به انتخاب واحد اختصاص می ده که دانشجو ها در این زمان می تونن با ورد به سایت هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir بعد از پرداخت شهریه فرم انتخاب واحدشون رو پر کنن.

هنوز زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 1400 مشخص نشده ولی به محض انتشار زمانبنید رو در این مقاله اطلاع میدیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی می تونین مقاله زیر رو بخونین. 
بیشتر بخوانید: هم آوا



[تصویر:  148067688.gif]


سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
همونطور که گفته شد فرایند انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی از طریق سامانه هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir انجام میشه و دانشجوها برای تکمیل فرم انتخاب واحد و اقدامات مربوط به اون باید در زمان مشخص وارد این سایت بشن و فرایند مد نظر رو تکمیل کنن.
هم آوا یه سامانه جامع برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردیه. انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی از طریق این سامانه بسیار راحته و دانشجو به راحتی می تونه به ابزارای سایت دسترسی داشته باشه. ورود به سایت هم آوا از طریق نام کاربری و کلمه عبوره که این اطلاعات رو دانشگاه به همه دانشجویان برای ورود به سامانه می ده.

به محض آغاز انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی لینک ورود به سایت هم آوا رو میذاریم.

آزمون های پایان ترم دانشگاه علمی کاربردی در سایت تیزآزما برگزار میشه که برای دریافت اطلاعات بیشتر خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه. 
بیشتر بخوانید: تیزآزما

مراحل انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
انتخاب واحد علمی کاربردی هر ساله سه بار در ورودی مهر، بهمن و تابستون در سایت هم آوا انجام می شه.دانشجو باید برای ثبت نام و انتخاب واحد در تاریخ های اعلام شده وارد سامانه بشه و از بین مواد درسی ارائه شده، واحدهای مد نظر خودش رو انتخاب کنه.
انتخاب واحد در این سایت بسیار راحته و شما وقتی وارد سامانه می شید کلمه کاربری و رمز ورودتون را وارد می کنین و بعد اون با کلیک بر روی گزینه دسترسی وارد پنل شخصی خودتون می شید و از منوی بالای صفحه گزینه انتخاب واحد رو می زنین. از بین واحدای ارائه شده در اون نیمسال واحد های مورد نظرتون رو به لیست اضافه و اون رو تایید نهایی کنین. 

[تصویر:  1615970353_mobile-phone-illustration-sel...49%20(1).jpg]

با توجه به مجازی شدن برگزاری کلاس ها، دانشگاه علمی کاربردی کلاس های خودش رو در سامانه سمالایو برگزار می کنه. 
بیشتر بخوانید: سما لایو
نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی باید قبل شروع نیمسال انجام بشه و آغاز کلاس ها و ثبت نام در این دانشگاه مستلزم پرداخت شهریه و انتخاب واحد می باشه. مراحل انتخاب واحد و پرداخت شهریه در سامانه هم آوا به صورت اینترنتیه و دانشجو پس از اینکه اطلاعاتش رو وارد کرد، وارد سایت می شه و از امکانات سایت استفاده می کنه.
معمولا انتخاب واحد برای ترم اولی ها رو خود مسئول آموزش انجام می ده و دانشجو ترم دوم به بعده که باید خودش واحدها رو انتخاب کنه. نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی بر اساس چارت دروس انجام می شه و در هر نیمسال برخی از دروس ارائه می شن و دانشجو می تونه با توجه به توانییش و مقطع تحصیلیش تعداد واحداش رو انتخاب کنه.
برخی از دروس پیش نیاز دارن و شما بهتره که در ترم های اول و دوم دروس پیش نیاز رو بگذرونین تا در ترم های بعدی بتونین دروس اصلی را انتخاب کنین. نحوه انتخاب واحد و تعداد واحد های انتخابی به معدل ترم قبل دانشجو هم بستگی داره معمولا دانشجوهای معدل الف واحدهای بیشتری رو می تونن انتخاب کنن و دانشجوهای مشروطی محدودیت در تعداد واحد ها دارن. در ادامه راهنمای تصویری نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی رو گفتیم.

جستجو کردن سامانه هم آوا در مرورگر گوشی یا لب تاپ
کلیک بر روی سامانه هم آوا و وارد شدن به سامانه
وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور
کلیک کردن بر روی گزینه دسترسی
ورود به پنل کاربری دانشجو
کلیک بر روی گزینه انتخاب واحد
مشاهده دروس قابل ارائه در نیمسال
اضافه کردن دروس به لیست انتخابی ، حذف و ویرایش هر درس
ثبت نهایی دروس
تمامی این مواردی که در بالا بهشون اشاره شد مواردی هستن که قدم به قدم شما رو به انجام یک انتخاب واحد درست و اصولی نزدیک می کنن.حواستون باشه که اگه یکی از اون ها رو از قلم بندازید ممکنه پروسه انتخاب واحد شما رو با مشکل مواجه کنه.
زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
هر دانشجویی ممکنه پس از انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی بخواد در واحدهای درسیش تغییراتی بده. حالا این تغییرات می تونه حذف یه درس باشه و یا تداخل دو تا درس باهم بشه و دانشجو بخواد یکیشون رو جایگزین کنه. معمولا زمان حذف و اضافه یه هفته بعد انتخاب واحده و چند روزی رو دانشجو فرصت داره تا واحدهاش رو ویرایش کنه.
معمولا زمان حذف و اضافه به تفکیک مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی و همچنین نیمسال ورودی انجام می شه و هر گروه در یه زمان مشخص شده می تونن حذف و اضافه رو انجام بدن. تقویم زمانبندی انتخاب واحد و حذف و اضافه معمولا قبل شروع ترم در سامانه هم آوا درج می شه و برای دانشجوها اطلاع رسانی دقیق می شه.
بعد زمان های مقرر شده سایت بسته می شه و دانشجو فرصتی برای انتخاب واحد و حذف و اضافه نداره. پس سعی کنین اطلاعیه های دانشگاه علمی و کاربردی را به دقت دنبال کنین تا فرصت انتخاب واحد و حذف و اضافه را از دست ندید. به ندرت پیش میاد که زمان حذف و اضافه تمدید بشه و این زمان فقط برای ویرایش واحدهای دانشجوها در نظر گرفته شده.
نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
در تمام دانشگاه های سراسر کشور پس از انتخاب واحد زمانی رو برای ویرایش واحدها در نظر میگیرن که به اون حذف و اضافه می گن. نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی هم مثل سایر موسسه ها و دانشگاه هاست و فقط سامانه ها متفاوت هستن و ممکنه در مراحل حذف و اضافه یه کوچولو تغییر وجود داشته باشه.
همانطور که می دونیم برای ادامه تحصیل در هر مقطع و هر رشته در دانشگاه علمی و کاربردی باید انتخاب واحد در زمان مقرر خودش انجام بشه و اگه انجام نشه دانشجو نمی تونه در ترم جاری دروسش را پاس کنه و از تحصیل جا می مونه. اما ممکنه به هر دلیلی نتونه دروس مورد نظرش رو در زمان مقرر ثبت کنه و انتخاب این دروس موکول بشه به زمان حذف و اضافه.
اگه فرد بعد انتخاب واحد بخواد یه درسی رو جایگزین کنه و یا حذفش کنه و یا اینکه بخواد ساعتش رو تغییر بده باید در زمان حذف و اضافه این کار رو انجام بده. حالا در زیر نحوه حذف و اضافه رو به ترتیب بیان می کنیم تا شما عزیزانی که به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی وارد این مقطع شدید به راحتی بتونید واحدهای مورد نیازتون رو پذیرش کنید.

ورود به سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir
وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اختصاصی دانشجو
وارد شدن به صفحه اختصاصی دانشجو
انتخاب کردن گزینه انتخاب واحد
انجام ویرایشات مورد نظر
نهایی کردن تغییرات
 زمان پرداخت شهریه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
معمولا پرداخت شهریه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی هم مثل سایر دانشگاه هایی که شهریه اخذ می کنن قوانین مختص خودش رو داره. با توجه به اینکه در دو نیمسال دانشجو پذیرش می شه پس زمان پرداخت شهریه در هر نیمسال متفاوته. 
این مسئله خیلی برای دانشجوها اهمیت داره اینکه چقدر فرصت دارن شهریه را پرداخت کنن آیا می تونن بخشیش رو ابتدای ثبت نام و بخشیش رو قبل امتحانات پایان ترم پرداخت کنن. این قانونیه که هر دانشگاه خودش بر اساس استراتژی که داره مشخص می کنه و ما نمی تونیم بگیم که چرا قوانین پرداخت ها در دانشگاه ها متفاوته.
معمولا در نیمسال اول در ابتدای مهر و بعد از انتخاب واحد وقتی دانشجو تعداد واحدهاش مشخص بشه ملزمه که شهریش رو هم پرداخت کنه و معمولا فرصتی را دانشگاه برای پرداخت تعیین می کنه و یا می گه که تا قبل امتحانات باید شهریه اون ترم تسویه بشه. در نیمسال دوم هم شرایط به همین نحوه و دانشجو باید در ابتدای بهمن و قبل شروع ترم جدید شهریه ترمش رو پرداخت کنه.

اگه دانشجو مقطع کاردانی این دانشگاه هستین برای اطلاع از ثبت نام کارشناسی اون می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
نحوه پرداخت شهریه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
متقاضیای انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی پس از انتخاب واحد باید نسبت به پرداخت شهریه ثابت و متغیر اقدام کنن. برای دانشجویان جدیدالورود پس از اعلام نتایج قبولی و انتخاب واحد باید بخشی از شهریه را پرداخت کنن. اینکه مقدار شهریه چقدر باشه بستگی به مقاطع مختلف و رشته تحصیلی دانشجو داره. معمولا رشته هایی که واحدهای عملی و کارگاهی دارن شهریه متغیر بیشتری دارن.
دانشجو در زمان ثبت نام یه شهریه متغیر داره و یه شهریه ثابت. شهریه ثابت هر مقداری که نیم سال اول و هنگام ثبت نام تعیین بشه در تمام نیم سال ها همون مقداره و تغییری نمی کنه اما شهریه متغیر با توجه به واحدهای درسی تغییر می کنه.  برای پرداخت شهریه ثابت و متغیر دانشجو بایستی به سامانه هم آوا مراجعه کنه. در ادامه نحوه پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی گفته شده.

ورود به سامانه هم آوا
وارد کردن نام کاربری و رمز عبور
وارد کردن کد امنیتی
ورود به پنل کاربری دانشجو و کلیک بر روی گزینه امور مالی
مشاهده میزان شهریه و میزان پرداخت به صورت حداقل و حداکثر( شما می تونید فقط بخشی از شهریه رو پرداخت کن و به صورت قسط بندی بقیه رو پرداخت کنین. اما سامانه صورت خودکار مبالغی را به صورت حداقلی تعریف می کنه که این مبالغ به صورت درصدی تعریف می شن یعنی دانشجو ملزمه که مثلا ده درصد از کل شهریش رو از همان ابتدای انتخاب واحد پرداخت کنه)
کلیک بر روی گزینه پرداخت و اتصال به درگاه بانکی
وارد کردن مشخصات کارت بانکی از قبیل شماره کارت، رمز پویا، تاریخ انقضا و cvv کارت
کلیک بر روی پرداخت نهایی
اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 1400 داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین . 


[تصویر:  148067688.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی انجام میشه؟
✔️ انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی قبل از شروع نیمسال های تحصیلی آغاز میشه که زمان دقیق انتخاب واحد در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در چه سایتی انجام میشه؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، این انتخاب واحد در سایت هم اوا انجام میشه.

3- ✔️ انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی به چه نحوی انجام میشه؟
✔️ این انتخاب واحد به صورت اینترنتی انجام میشه که نحوه انتخاب واحد در این مقاله گذاشته شده.
منبع : انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru