تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استعلام گواهینامه فنی حرفه ای
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
استعلام گواهینامه فنی حرفه ای به صورت اینترنتی از طریق سایت portaltvto.com انجام میشه و همه افرادی که در این دوره ها شرکت کردن می تونن با پرداخت هزینه و دریافت کد شناسایی، مدرک مهارت خودشون رو دریافت کنن.


کارت مهارت یا گواهینامه فنی حرفه ای در واقع یه تاییدیه از سمت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوره که به صورت الکترونیکی صادر می شه. برای استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای بعد از ورود به سایت نیاز دارین که هزینه لازم رو جهت دسترسی به کد شناسایی داوطلب واریز کنین و بعد از اون کارت مهارت خودتون رو روی سایت دانلود کنین.
گواهینامه فنی و حرفه ای در رشته های مختلف به عنوان یه سند برای مهارت داشتن شما در جهت های مختلف قابل ارائه هست. دسترسی به گواهینامه فنی و حرفه ای توی تمام رشته ها با هزینه خیلی کم به آسونی میسر می شه. حالا در ادامه این مقاله در خصوص مراحل استعلام مدرک فنی و حرفه ای توضیح دادیم.

مراحل استعلام گواهینامه فنی حرفه ای
در صورتی که حرفه های خاص که زیر شاخه مهارت های فنی و حرفه ای قرار می گیرن رو فرا گرفتین و برای ارائه گواهینامه فنی و حرفه ای به دنبال دانلود این مدرک هستین، اول باید به سایت portaltvto.com مراجعه کنین و گزینه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای رو انتخاب کنین و بعد از اون روی " گزینه استعلام گواهینامه جدید " کلیک کنین.
بعد از چند ثانیه نوشته ای روی سایت برای شما ظاهر می شه که از شما هزینه دریافت گواهینامه رو میخواد. بعد از پرداخت این هزینه، کد شناسه برای شما پیامک می شه. با ورود این کد در سایت شما قادر به دانلود گواهینامه خود هستین.
[list]
[*]مراحل استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای
[/list]مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه ای
انتخاب گزینه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای
انتخاب گزینه استعلام گواهینامه جدید
پرداخت هزینه دریافت گواهینامه و دریافت کد شناسایی
تکمیل فرم مربوطه و دانلود گواهینامه
در صورتی که کد شناسایی فنی و حرفه ای دارین، به این معنیه که قبلاً هزینه دریافت این مدرک رو پرداخت کردین و در حال حاضر به راحتی می تونین گواهینامه فنی و حرفه ای خودتون رو دانلود کنین. توی زمانه ای که قبولی توی رشته های دانشگاهی ( دانشگاه های روزانه و دولتی) سخت و دشواره و تحصیل توی دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد خیلی گرون و هزینه بره، گرفتن مدرک فنی و حرفه ای، تحصیل و مهارت پیدا کردن توی رشته های مختلف خیلی پیش برنده س.
مدارک فنی و حرفه‌ای خیلی معتبره و در زمینه های مختلف به شما کمک میکنه. گواهینامه فنی و حرفه ای به تلاش و استمرار زیادی نیاز داره. بعد از گذروندن دوره فنی و حرفه ای، شما با دادن آزمون کتبی و عملی و قبولی توی اون موفق به گرفتن مدرک فنی و حرفه ای خودتون میشین. به دلیل دولتی بودن این سازمان کل کلاس ها خیلی ارزونتر از مکان های خصوصیه و هزینه دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای بیشتر از ۱۰۰ هزار تومن نیست.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام دوره های فنی حرفه ای می تونین مقاله زیر رو بخونین. 
بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون فنی حرفه ای

نحوه استعلام گواهینامه فنی حرفه ای
در صورتی که دوره های فنی و حرفه ای رو دیدین و در آزمون نهایی اون قبول شدین، برای استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای لازمه تا به سایت portaltvto.com وارد بشین و گزینه پرداخت الکترونیکی رو کلیک کنین.
بعد از پرداخت هزینه دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای کد شناسایی برای شما پیامک میشه. توی این مرحله لازمه که اگه اطلاعات کاربری خودتون رو کامل نکردین، اون رو کامل کنین و بعد از اون کد شناسایی خودتون رو وارد کنین.
بعد از مرحله گرفتن کد و پرداخت هزینه از صفحه خارج بشین و روی گزینه استعلام گواهینامه کلیک کنین و در آخر گزینه " استعلام گواهینامه " جدید رو انتخاب کنین. بعد از اون که اطلاعات شما به درستی ثبت شد گواهینامه قابل دانلوده.
راهنمای تصویری نحوه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای
ابتدا به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی جهت دریافت کد شناسایی کلیک نمایید .

[تصویر:  1615972298_1%20(1).png]

اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و سپس کد شناسایی مشخص شده را برای خود یادداشت نمایید .

[تصویر:  1615972340_2%20(1).png]

هزینه دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای که معمولا تا 100 هزار تومان است را پرداخت کنید .

[تصویر:  1615972382_3%20(1).png]

مجددا به صفحه اصلی سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کرده و گزینه استعلام گواهینامه را انتخاب کنید .

[تصویر:  1615972399_4%20(1).png]

بر روی استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید تا صفحه زیر به نمایش درآید .

[تصویر:  1615972421_6%20(1).png]

پس از ثبت اطلاعات و انتخاب گزینه جستجو ، گواهینامه داوطلب به صورت زیر قابل دریافت و پرینت می باشد.

[تصویر:  1615972443_7%20(1).png]

در صورتی که هنوز موفق به گذروندن آزمون خودتون نشدین و یا توی مرحله ای از اون رد شدین، می تونین برای پیدا کردن اطلاعات آزمون جدید و پیگیری زمان برگزاری آزمون توی سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جستجو کنین.
کارت های فنی و حرفه ای قابلیت های بالایی دارن که توی رشته هایی که تحصیلات دانشگاهی در اونا بی معنی هستن، به کمک شما میان. برای مثال رشته ای مثل آرایشگری بین رشته های هنری دانشگاهی وجود نداره. ( البته رشته گریم سینمایی توی بعضی از دانشگاه های کاردانی ارائه میشه)
اما توی سایت فنی و حرفه ای شما می تونین دوره های آرایشگری رو ببینین و با جمع آوری اطلاعات لازم در مورد این حرفه در نهایت آزمون فنی و حرفه‌ای بدین و گواهینامه خودتون رو بگیرین. بعد از گرفتن گواهینامه فنی و حرفه ای شما می تونین سالن آرایشی مخصوص به خودتون رو افتتاح کنین و پروانه کسب بگیرین. همونطور که اطلاع دارین بسیاری از مهارت ها و رشته ها تنها از راه آموزش فنی و حرفه ای قابلیت بروز دادن دارن.

برای اطلاع از لیست رشته های ارائه ده در دوره های فنی حرفه ای می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: لیست مدارک فنی حرفه ای

مراحل دریافت کد شناسایی برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای
استعلام گواهی نامه فنی و حرفه ای به عنوان یه کارت در راستای تایید شما به عنوان یه فرد دارای مهارت خاص فواید زیادی داره. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گستردگی بسیاری از مشاغل شغلایی که در زیر شاخه فنی و حرفه ای قرار می گیرن گاهاً خیلی پردرآمد هستن و خواهان زیادی دارن. 
استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای مراحل خیلی خاصی داره. توی مرحله اول شما علاقه مند به دانش خاصی هستین و دوس دارین مهارتی که زیر شاخه فنی و حرفه ای هست رو یاد بگیرین. بعد از ثبت نام در رشته ای که می خواین و حضور در کلاس های اون مهارت خودتون رو افزایش میدین.
بعد از اتمام دوره خودتون شما می تونین توی آزمون های این مجموعه که از قبل توی سایت اعلام می‌شن شرکت کنین و بعد از مدتی نتیجه آزمون رو ببینین. اگه در آزمون نتیجه قابل قبولی گرفته باشین، می تونین گواهینامه فنی و حرفه ای خودتون رو به عنوان یه فرد ماهر در رشته های خاص از سازمان فنی و حرفه ای بگیرین و بعد از اون  توی مهارتی که مدرکش رو دارین پروانه کسب بگیرین  و یا استخدام رسمی خیلی از شرکت های معتبر بشین.
بعد از اینکه مطمئن شدین که در آزمون نتیجه قابل قبولی گرفتین، برای دانلود مدرک تون باید وارد سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای بشین،  مبلغی رو به عنوان هزینه مدرک توی سایت پرداخت کنین و بعد از گرفتن کد شناسه داوطلب، استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای خودتون رو بگیرین. توی این مراحل حتما باید اطلاعات کاربری خودتون رو درست کنین تا کارت با اطلاعات کاربری اشتباهی ثبت نشه.
نحوه دریافت کد شناسایی برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای
هر گواهینامه فنی و حرفه ای سندی برای مهارت خاص در شماس. روی کارت یا گواهینامه فنی و حرفه ای یه کد نوشته شده که برای هر کسی فرق داره. یعنی کد شناسه گواهینامه شما با کد شناسه همکلاسی تون متفاوته.
برای استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای، دستیابی به این کد شناسه مهمترین مرحله اس. برای دسترسی به این کد، اول باید وارد سایت آموزش فنی حرفه ای بشین. بعد از اون قسمت پرداخت الکترونیک رو انتخاب کنین و مبلغی که سایت از شما می خواد رو پرداخت کنین.
بعد از این که این مرحله با موفقیت انجام شد می تونین کد شناسه گواهینامه خودتون رو مشاهده کنین. وقتی که شما گواهینامه فنی و حرفه ای داشته باشین به راحتی می تونین هر مهارتی که دارین رو در جهت درست استفاده کنین.
اگه می خواین از مهارت های کوچیکی که دارین، استفاده درست کنین و فضای آکادمیک و دانشگاهی رو برای خودتون مناسب احساس نمی کنین، آموزش فنی و حرفه ای یه گزینه خیلی مناسبه. اگه شما کلاس های فنی و حرفه ای رو بگذرونین و بعد از اون بتونین مثلا در آزمون خیاطی شرکت کنین و بین افرادی که وجود دارن نمره قابل قبولی کسب کنین، می تونین بعد از استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای و با داشتن این مدرک اقدام به تاسیس یه موسسه آموزشگاه خیاطی کنین و یا یه مزون حرفه ای تاسیس کنین. فضای فنی و حرفه ای علاوه بر اینکه برای همه سنین مناسبه و شرایط ورود به اون آسونه، موقعیت خیلی خوبی برای افراد مختلف درست کرده که از مهارت اونا در جهت درستی استفاده میکنه.

 استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی
استعلام مدرک فنی حرفه ای نیاز به یه سری اطلاعات کاربری داره. شما از قبل باید اطلاعات کاربری خودتون رو توی سایت فنی و حرفه ای کامل کنین و کد ملی خودتون رو وارد اون قسمت کنین. در صورتی که هزینه دریافت گواهینامه فنی حرفه ای رو پرداخت نکرده باشین، کد استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای برای شما صادر نمیشه.
اما بعد از این که هزینه ای که سازمان آموزش فنی و حرفه ای میخواد رو پرداخت کنین، برای شما یه کد ارسال میشه. در صورتی که مبلغ رو پرداخت کرده باشین اما کد شناسایی خودتون رو فراموش کرده باشین، راه های مختلفی برای ورود به اکانت شما وجود داره. یکی از این راه ها کد ملی شماس.
کد ملی شما مثل شناسنامه همه جا با شماس و از اون طریق می تونین پیگیری های لازم رو انجام بدین. برای اینکه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای شما با مشکل کمتری روبرو بشه، بهتره که کد شناسه مدرک خودتون رو حتما در جایی یادداشت کنین که در صورت گم شدن اون امکان صدور مجدد وجود داشته باشه.
اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص لیست رشته های دوره های فنی حرفه ای و کلاس های این دوره ها داشتین داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین . 


سوالات متداول

1- ✔️ برای استعلام مدرک فنی حرفه ای چه مدارکی نیازه؟
✔️ یکی از مدارک لازم برای استعلام مدرک فنی حرفه ای دریافت کد شناساییه که اطلاعات بیشتر در این مقاله داده شده.

2- ✔️ نحوه استعلام مدرک فنی حرفه ای به چه صورتیه؟
✔️ نحوه استعلام این مدرک به صورت اینترنتیه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ امکان استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی وجود داره؟
✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده یکی از راه های استعلام وارد کردن کد ملی داوطلباست.
منبع : استعلام گواهینامه فنی حرفه ای
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт