تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام رشته پرستاری بدون کنکور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تا الان هیچ دانشگاهی پذیرش پرستاری بدون کنکور نداشته و همه داوطلبایی که متقاضی ثبت نام بدون آزمون این رشته هستن باید پیگیر ثبت نام پیراپزشکی های بدون کنکور باشن تا ببینن این رشته جزو لیست رشته های مورد نیاز وزرات بهداشت برای پذیرش بدون کنکور قرار میگیره یا نه.

یکی از رشته های پرطرفداری برای افرادی که در رشته تجربی تحصیل میکنن، رشته پرستاری هست؛ اما متاسفانه چون این رشته، پرطرفدار و پرتقاضاییه و دانشگاه ها ظرفیت کمی برای دانشجوهای این رشته اختصاص میدن، بسیاری از افراد نمی تونن از طریق کنکور، رشته پرستاری رو قبول بشن.
چند سالی هم هست که دانشگاه های مختلفی دانشجوها رو در بعضی از رشته ها، بدون هیچ آزمون و کنکوری پذیرش میکنن. یکی از رویاهای دانش آموزان تجربی هم اینه که بعضی از رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری بدون کنکور بشه؛ اما آیا واقعا پرستاری بدون کنکور وجود داره؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با ابهامات پرستاری بدون آزمون توضیح بدیم.

ثبت نام پرستاری بدون کنکور
شاید برای شما جالب باشه که بدونین، اولین بار در سال 1394 وزارت بهداشت برای یک سری از رشته های پیراپزشکی امکانی رو قرار داد که افرادی که متقاضی اون رشته ها هستن بتونن بدون آزمون سراسری در رشته های تحصیلی مورد نیاز شرکت کنن.
اما چرا این اتفاق در سال 1394 افتاد؟ این موضوع بر می گشت به کمبودهای وزارت بهداشت! وزارت بهداشت نیروهای انسانی کمی مخصوصا در مناطق محروم در رشته های پیراپزشکی مثل بهداشت حرفه ای، اتاق عمل، بهداشت محیط تکنولوژی رادیولوژی دهان و ... داشت. به خاطر همین اومد در دفترچه سازمان سنجش یک سری از این رشته های پیراپزشکی رو بدون کنکور قرار داد.
البته برای پذیرش شدن در این رشته های پیراپزشکی بدون کنکور شرایطی هم وجود داشت. مثلا افراد بر اساس معدل و سوابق تحصیلی خودشون در بعضی از دانشگاه های خاص پذیرش میشدن. در واقع، کمتر دانشگاه های خوب کشور میومدن بعضی از افراد رو به عنوان دانشجو بدون کنکور پذیرش میکردن!
شرط مهم برای پذیرش در رشته های پرستاری بدون کنکور یا رشته های دیگه پیراپزشکی در سال 1394 این بود، که افراد بتونن و بخوان در مناطق محروم خدمت کنن! خلاصه بگیم که ثبت نام پیراپزشکی های بدون کنکور در سال 1394 زیاد هم آسون نبود.
پذیرش پیراپزشکی بدون آزمون فقط به این صورت امکان پذیره که همون طور هم که گفته شده بستگی داره که وزارت بهداشت به نیرو احتیاج داشته باشه یا نه. تا امسال هم در لیست رشته های پیراپزشکی، رشته پرستاری بدون کنکور به چشم نخورده و این رشته به صورت بدون آزمون ارائه شنده ولی ممکنه که در سال های بعد با توجه به نیاز وزارت بهداشت، رشته پرستاری بدون کنکور هم ارائه بشه.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پیراپزشکی های بدون کنکور می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: پیراپزشکی بدون کنکور



[تصویر:  1480618076.gif]


شرایط ثبت نام پرستاری بدون کنکور
حال داوطلبایی که متقاضی رشته پرستاری بدون کنکور هستن و می خوان در صورت ارائه این رشته در لیست پیراپزشکی های بدون کنکور شانسشون رو برای پذیرش امتحان کنن باید شرایط خاصی رو داشته باشن. در واقع، پذیرش پیراپزشکی بدون آزمون بر اساس معدل داوطلباست، طبیعتا هر کس که معدل بالاتری نسبت به افراد دیگه داشته باشه، احتمال قبولی بیشتری هم نسبت به بقیه افراد برای اون وجود داره.
همچنین، افرادی که بعد از ارائه پرونده تحصیلی خودشون در این رشته قبول می شدن باید برای مصاحبه به مراکز خاصی مراجعه کنن. در مصاحبه نیز یک سری سوالاتی از افراد پرسیده میشه و اگه فرد واجد شرایط بود می تونه به دانشگاه وارد بشه و رشته دلخواهش بشه.
البته شرایط دیگه ای هم برای پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور وجود داره. به طور مثال افراد باید حتما دارای سن 18 تا 23 سال باشن، یعنی اگه فردی سنش بالای 23 سال باشه نمی تونه به صورت بدون کنکور وارد این رشته ها بشه. یکی از شرایط دیگه این بود که افراد حتما بومی منطقه ای باشن که دانشگاهشون در اونجا قرار داره و افراد هم باید گواهی سلامت خودشون (عدم نقص عضو فرد) رو برای پذیرش بدون کنکور در این رشته ها ارائه می کردن.
البته هر ساله ممکنه که این شرایط دچار تغییراتی بشه و لیست رشت های ارائه شده با توجه ه نیاز وزارت بهداشت تغییر کنه و حتی رشته پرستاری بدون کنکور هم ارائه بشه. البته به محض اینکه تغییری در این نوع پذیرش ایجاد بشه حتما این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

[تصویر:  1615798059_flat-nurse-taking-care-patien...32%20(1).jpg]

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رشته پزشکی بدون کنکور می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: پزشکی بدون کنکور

شرایط ثبت نام پرستاری بدون کنکور در خارج از کشور
شاید بسیاری از دانش آموزانی که می تونن هزینه مالی مربوط به شهریه های دانشگاه های خارج از کشور رو بدن، به فکر پذیرش پرستاری در دانشگاه های خارج از کشور بیفتن. خوشبختانه امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور در دانشگاه های مختلف خارج از کشور وجود داره، البته برای تحصیل در خارج از کشور هم شرایط خاصی وجود داره.
به طور مثال آقایانی که قصد خروج از کشور رو دارن باید معافیت تحصیلی دریافت کنن که متاسفانه امکان ادامه تحصیل برای آقایانی که در داخل کشور ایران مقیم هستن و برای تحصیل در رشته کارشناسی پرستاری قصد خروج از کشور رو دارن، مهیا نیست!
به هر حال افرادی که قصد تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور رو در یکی از دانشگاه های خارج از کشور رو دارن باید رزومه خودشون رو به آدرس اون دانشگاه ارسال کنن و منتظر جواب دانشگاه بمونن. تقریبا برای وارد شدن به هیچ یک از دانشگاه های خارج از کشور نیازی به دادن کنکور نیست و شما می تونین بر حسب شرایطی که خود دانشگاه برای شما تعیین میکنه بدون کنکور سراسری در رشته پرستاری تحصیل کنین.
البته تحصیل کردن در رشته پرستاری بدون داشتن بورسیه هزینه های خاص خودش رو داره. پس قبل از هر اقدامی باید ببینین که می تونین از پس هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه بر بیاین یا نه؟
بعضی از دانش آموزان سوال میکنن که برای تحصیل در رشته پرستاری بدون آزمون در خارج از کشور باید به کدوم از کشورها بریم یا کدوم دانشگاه ها این امکان رو به دانشجوهای ایرانی میدن؟
دانشگاه های مختلفی برای تحصیل در رشته پرستاری وجود دارن. مثلا شما می تونین با ارسال رزومه خودتون به یکی از دانشگاه های کشور کانادا در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور قبول بشین و بدون هیچ آزمونی در رشته پرستاری درس بخونین.
این نکته رو در نظر داشته باشین که دانشگاه های خارج از کشور به دلیل اینکه علاقه مند به جذب دانشجوهای باهوش ایرانی هستن، معمولا دانشجوها رو برای رشته پرستاری پذیرش میکنن، چون که این اتفاق برای خودشون سودمنده و باعث میشه که نیروی کار اون ها در آینده افزایش پیدا بکنه و در آینده با هیچ بحرانی در رابطه با نیروهای کار در رشته پیراپزشکی مواجه نشن.
از اون طرف هم رشته پرستاری یکی از رشته های سخته و همه افراد به این رشته علاقه ندارن، پس دانشگاه های خارج از کشور حتما اون دسته از افرادی که علاقه مند هستن و استعداد و رزومه خوبی دارن رو برای رشته پرستاری بدون کنکور پذیرش می کنه.

اگه شرایط تحصیل در خارج از کشور رو ندارین تنها راه شما ثبت نام در کنکور سراسریه که برای دریافت اطلاعات بیشتر خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری
مشاوره ثبت نام پرستاری
درسته با دلایلی که آوردیم، فهمیدیم امکان ارائه رشته پرستاری بدون کنکور خیلی کمه، ولی باید بدونین که این احتمال نزدیک صفر نیست! ممکنه با روندی که در دانشگاه ها شاهد هستیم، این امکان هم برای رشته پرستاری به وجود بیاد که افراد بتونن بدون کنکور به دانشگاه وارد بشن و رشته پرستاری رو بخونن.
اما توصیه ما همیشه اینه که هیچ وقت تمرکزتون رو روی پرستاری بدون آزمون نذارین. حتی اگه امکان ثبت نام پرستاری بدون کنکور هم فراهم شد، ممکنه شما دارای شرایط خاصی که برای این نوع رشته پرستاری در نظر گرفته شده، نباشین و خلاصه از ورود به رشته پرستاری اون هم بدون کنکور ناکام بمونین!
پس عزمتون رو جزم کنین و بدون هیچ نگرانی شروع کنین به خوندن درس های رشته تجربی مثل زیست و ریاضی و هر چیزی که برای کنکور سراسری تجربی نیازه. شما می تونین با یک برنامه ریزی درست و مناسب با روزی چند ساعت درس خوندن به راحتی در کنکور سراسری تجربی رتبه خوبی بیارین و بین رقبای خودتون در رشته پرستاری با آزمون قبول بشین.
به این موضوع هم دقت کنین که اگه رشته پرستاری بدون آزمون هم در سال های بعدی به وجود بیاد، احتمالا در دانشگاه های سطح پایین تری امکان ثبت نام پرستاری بدون کنکور وجود داشته باشه؛ مثل الان که بیشتر رشته های دانشگاه های سطح اول کشور رشته های بدون آزمون ندارن و اصلا رشته های بدون آزمون براشون بی معنی هست!
پس بهترین راه کار برای قبول شدن در رشته پرستاری اینه که شما درس بخونین و با تمرکز کافی تلاش کنین. یک برنامه ریزی مناسب یک ساله برای کنکور تجربی می تونه شما رو هزار قدم به پرستار شدن نزدیک کنه. شما می تونین از طریق کنکور سراسری در هر کدوم از دانشگاه های خوب کشور در رشته پرستاری قبول بشین و در اون دانشگاه ها تحصیل کنین.
اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص ثبت نام پرستاری بدون کنکور داشتین داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین . 
در ادامه بخوانید: موفقیت در کنکور سراسری


[تصویر:  1480618076.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ آیا رشته پرستاری بدون کنکور وجود داره؟
✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شده این رشته بدون کنکور ارائه نشده.

2- ✔️ داوطلبایی تصمیم به ثبت نام پرستاری بدون کنکور دارن باید چیکار کنن ؟
✔️ تنها راه ورود به پرستاری بدون آزمون از طریق تحصیل در خارج از کشوره که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ آیا امکان وجود رشته پرستاری در لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور هست؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، همه چیز بستگی به میزان درخواست وزارت بهداشت داره.
منبع : ثبت نام رشته پرستاری بدون کنکور
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru