تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سما لایو علمی کاربردی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با غیر حضوری شدن آموزش دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه علمی کاربردی ، سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی به نشانی samalive.ir برای آموزش های غیر حضوری این دانشگاه معرفی شده است . دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند با مراجعه به سایت سمالایو و سمادمو از تسهیلات آموزشی آنلاین و آفلاین ارائه شده بهره مند شوند .


باشیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها ، بسیاری از واحدهای دانشگاهی من جمله دانشگاه علمی کاربردی در صدد برگزاری کلاس های آنلاین و آموزش های مجازی هستند . در نهایت دانشگاه علمی کاربردی به منظور یکپارچه ساختن آموزش های این دانشگاه و تسهیل دسترسی داوطلبان به این آموزش ها ، سامانه سما لایو را معرفی کرده است .
این سامانه برای برگزاری کلاس های دروس نظری استفاده می شود و قرار بر این است که کلاس های آنلاین دروس نظری چندین جلسه در طی هر هفته برگزار شوند تا پس از بازگشایی دانشگاه ها فرصت کافی برای دروس عملی باقی مانده باشد .
دانشجوهای مقطع کاردانی و کارشناسی تمامی واحد های دانشگاه علمی کاربردی موظف هستند به سایت samalive.ir و یا samademo.ir مراجعه کرده و از تسهیلات آموزشی این سامانه استفاده کنند . در ادامه این مقاله نحوه و لینک ورود به سامانه سمالایو به آدرس samalive.ir را ارائه داده ایم .

نحوه ورود به سامانه سما لایو samalive.ir
همانطور که پیش از این اشاره شد دانشگاه علمی کاربردی سامانه سمالایو را برای آموزش از راه دور دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است . داوطلبان به منظور ورود به این سامانه ساما لایو باید وارد سایت samalive.ir شوند . در ادامه نحوه ورود به سامانه سمالایو را ارائه داده ایم .

جست و جوی عبارت " samalive.ir و یا samademo.ir " در کادر بالای مرورگر و یا " سامانه سما لایو " در کادر میانی مرورگر

[تصویر:  1617693281_1.jpg]

انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان " سما لایو "

[تصویر:  1617693291_2.jpg]

ورود به سایت سما لایو و انتخاب گزینه ثبت نام / ورود 

[تصویر:  1617693305_3.jpg]

ورود به سامانه با نام کاربری و رمز عبور  ( دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید برای ورود به این سامانه از لینک " ورود با سما سامانه ( فلش زرد ) " وارد سامانه سما لایو شوند )

[تصویر:  1617693318_4.jpg]

در صفحه باز شده که به سایت هم آوا لینک شده است ، دانشجویان باید نام کاربری و رمز عبور مورد استفاده خود در سایت هم آوا را وارد کنند .

[تصویر:  1617693329_5.jpg] 

*** برای ورود به سامانه سما لایو کلیک کنید ***

برنامه موبایلی دانشجو دانشگاه آزاد در واقع نسخه قابل نصب روی تلفن همراه سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی می باشد . دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند با دانلود این برنامه امور دانشگاهی خود را از طریق تلفن همراه خود انجام دهند .
بیشتر بخوانید: اپلیکیشن دانشجو دانشگاه علمی کاربردی

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه عضویت در سامانه سما لایو samalive.ir

ورود به کلاس های سامانه سما لایو علمی کاربردی برای دانشجویان با دریافت نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است . خاطر نشان می شود دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید با نام کاربری و رمز سامانه هم آوا وارد سامانه سمالایو شوند و نیازی به عضویت در این سامانه ندارند . در ادامه نحوه عضویت در سامانه سما لایو samalive.ir را ارائه داده ایم .

داوطلبان پس از ورود به سایت سما لایو باید گزینه ثبت نام / ورود را انتخاب کنند .

[تصویر:  1617693344_3.jpg]

در ادامه در صورت عدم عضویت از قبل ، باید گزینه " همین الان ثبت نام کنید " را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را وارد کنند .

[تصویر:  1617693361_002.jpg]

داوطلبان سپس می توانند به صفحه اصلی بازگشته و با استفاده از نام کاربری و رمز وارد سامانه شوند .

[تصویر:  1617693373_003.jpg]

سامانه ریلاین دانشگاه علمی کاربردی نیز یکی از سامانه هایی است که به منظور تسهیل فرآیند برگزاری امتحانات مجازی این دانشگاه و ارائه آموزش های آنلاین راه اندازی شده است.
حتما بخوانید: ریلاین


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]


دانلود برنامه سمالایو
دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی گاهی به دلیل عدم دسترسی به کامپویتر و یا سیستم مناسب برای ورود به سایت سمالایو ، در پی دانلود برنامه موبایلی این سامانه هستند تا بتوانند از طریق برنامه به صورت آنلاین و یا آفلاین وارد سامانه سمالایو شده و در کلاس های مجازی خود شرکت کنند.

این دسته از دانشجویان باید دقت داشته باشند که برنامه موبایل سمالایو برای هیچ نسخه ای وجود نداشته و تنها راه ورود به سامانه samalive تنها این است که داوطلبان از طریق گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر و لپ تاپ وارد سایت samalive.ir شده و در کلاس های خود شرکت کنند.


برنامه سمالایو هنوز منتشر نشده و تنها راه ورود به کلاس های سمالایو ورود به سایت samalive.ir می باشد.

خاطر نشان می شود در صورت انتشار نسخه موبایلی برنامه سمالایو علاوه بر قرار گرفتن لینک دانلود در این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
در ادامه بخوانید: سامانه تیزازما علمی کاربردی

[تصویر:  1480676883_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%B1.gif]


در صورتی که در مورد نحوه ورود به سامانه سمالایو دانشگاه علمی کاربردی و یا نحوه عضویت در این سامانه سوال یا ابهامی دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید.



سوالات متداول

1- ✔️ آموزش مجازی دانشگاه علمی کاربردی از طریق کدام سامانه انجام می شود ؟
✔️ آموزش این دانشگاه از طریق سامانه سما لایو انجام می شود که نحوه ورود به این سامانه در این مقاله توضیح داده شده است .


2- ✔️ برای ورود به سامانه سما لایو به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟
✔️ داوطلبان برای ورود به این سامانه نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارند که نحوه دریافت آن در مقاله ارائه شده است .


3- ✔️ سامانه سما لایو به چه منظور استفاده می شود ؟
✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده این سامانه به منظور آموزش مجازی دانشگاه علمی کاربردی استفاده می شود .
منبع : سما لایو علمی کاربردی