تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانشگاه های آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ، بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند . متقاضیان پذیرش مهر و بهمن سال ۱۴۰۰ این دانشگاه ها می توانند با بررسی رشته های ارائه شده در مقطع مورد نظر ، ثبت نام خود را در این پذیرش انجام دهند .


ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد سابقه ای چند ساله دارد . کمی بعد تر از سایر دانشگاه ها مانند دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و پردیس های خودگردان که اقدام به ثبت نام بدون کنکور کردند ، دانشگاه آزاد نیز اقدام به پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی کرده است .
معیار ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ سوابق تحصیلی داوطلبان یا همان معدل دیپلم می باشد . ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد به دو دسته کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته تقسیم می شود .
 در این مقاله جزئیاتی از شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد را به همراه زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد سال 1400 را برای داوطلبان ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد توضیح داده ایم .

ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1400
در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ابتدا باید دقت کنیم که منظور از کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد همان مقطع فوق دیپلم است اما واژه "پیوسته" به کسانی اطلاق می گردد بلافاصله بعد از اخذ دیپلم قصد دارند وارد دانشگاه شوند که این افراد باید در ثبت نام بدون کنکور پیوسته دانشگاه آزاد شرکت کنند .

عمده شرکت کنندگان ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد کسانی هستند که در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش تحصیل کرده و دیپلم گرفته اند. البته کسانی که در رشته های ریاضی فیزیک ، تجربی و انسانی دیپلم دارند نیز می توانند در ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد شرکت کنند .

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1400

طبق رویه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد سال گذشته ورودی مهر که از 5 مرداد ماه آغاز شده بوده احتمالا ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ نیز در همین بازه زمانی یعنی اوایل مرداد آغاز خواهد شد.


ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1400 احتمالا از اوایل مرداد آغاز می شود

به محض مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1400

برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد کافیست در مهلت تعیین شده اطلاعات ثبت نامی را وارد سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد کنید و بعد از مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 نسبت به انتخاب 20 رشته محل در مقطع کاردانی پیوسته اقدام نمایید .

بعد از پایان مراحل ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ، رسید ثبت نام خود را از سیستم دریافت و چاپ کنید و در نهایت منتظر اعلام نتایج از سمت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی باشند .

لازم به ذکر است در صورت آغاز شدن مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ لینک ورود به سامانه پذیرش در این مقاله فعال می شود.
حتما بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

[تصویر:  academy1.gif]

ثبت نام بدون کنکور کادانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1400
منظور از ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد این است که کسانی که علاوه بر مدرک دیپلم ، مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز گرفته باشند و قصد ادامه تحصیل در مقطع کاردانی یا همان فوق دیپلم را داشته باشند.

ویژگی مهم ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد این است که محدودیتی برای انتخاب رشته وجود ندارد و هر کس بدون توجه به اینکه در چه رشته ای دیپلم و پیش دانشگاهی گرفته باشد می تواند در کلیه رشته های تحصیلی ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد شرکت کند.

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 

با توجه به فرآیند و زمانبندی ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد سال گذشته ورودی مهر که از 5 مرداد ماه آغاز شده بوده احتمالا ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1400 نیز در همین بازه زمانی یعنی اوایل مرداد آغاز خواهد شد.


ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ احتمالا از اوایل مرداد آغاز می شود

به محض مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.
حتما بخوانید: مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز مانند ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد از طریق سایت معاونت سنجش و پذیرش azmoon.org دانشگاه آزاد انجام می شود . برای این کار کافیست یک کارت اعتباری خریداری کرده و بعد از مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 نسبت به انتخاب 20 رشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته اقدام نمایید . 

لازم به ذکر است در صورت آغاز شدن مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ لینک ورود به سامانه پذیرش در این مقاله فعال می شود.

بعد از پایان مراحل ثبت نام بدون کنکور کاردانی نا پیوسته دانشگاه آزاد ، رسید ثبت نام خود را از سیستم دریافت و چاپ کنید و در نهایت منتظر اعلام نتایج از سمت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی باشند .
بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 1400
مهم ترین شرایط ثبت نام بدون کنکوردانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ به شرح زیر می باشد :

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1400

تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد محدودیت رشته دارد . بدین معنی که هر کس با هر دیپلمی تنها می تواند در رشته های مرتبط با رشته دیپلم خود شرکت کند. برای این منظور باید با لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ، رشته انتخابی و دیپلم انتخابی خود برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد را مطابقت دهیم . 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1400

برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد داشتن یک دیپلم و یک پیش دانشگاهی الزامی است. مهم نیست مدرک دیپلم خود را در چه رشته ای گرفته اید و یا پیش دانشگاهی کدام رشته را دارید. همین که یک دیپلم و یک پیش دانشگاهی ( و یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم ) داشته باشید می توانید در ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ثبت نام کنید. از انجایی که محدودیت انتخاب رشته در ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد وجود ندارد پس به راحتی می توانیم اقدام به انتخاب رشته کنیم .

داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون دانشگاه های فنی می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ثبت نام کنکور کاردانی سال جاری مطلع شوند.
در ادامه بخوانید: ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای

[تصویر:  1480676883_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%B1.gif]


اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .


سوالات متداول

1- ✔️ آیا برای مقطع کاردانی پیوسته هر داوطلب مجاز به انتخاب تمامی رشته ها می باشد ؟
✔️ خیر . همانطور که در مقاله اشاره شده ، برای این مقطع داوطلبان باید مطابق جداول دفترچه ثبت نام ، تجانس رشته انتخابی و دیپلم را رعایت کنند . 


2- ✔️ آیا برای مقطع کاردانی ناپیوسته داوطلبان مجاز به انتخاب تمامی رشته ها می باشند ؟
✔️ بله ، داوطلبانی که برای این مقطع ثبت نام می کنند می توانند بدون توجه به دیپلم و پیش دانشگاهی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند که جزئیات پذیرش این داوطلبان در مقاله موجود است .


3- ✔️ فرق مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه در چیست ؟
✔️ تفاوت این دو مقطع در مدارک مورد پذیرش و رشته های تحصیلی می باشد که جزئیات هر یک در مقاله توضیح داده شده است.
منبع : ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد