تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانش آموزا برای یادگیری جدول ضرب می تونن از روش های مختلفی مثل کمک گرفتن از انگستان دست و یا چرتکه استفاده کنن و یا با استفاده از بازی هایی مثل بازی با تاس، کار خودشون رو برای حفظ کردن جدول ضرب راحت کنن و بخوبی اون رو یاد یگیرن.


آمار و ارقام به دست اومده از سال های گذشته، خوب می تونه این موضوع رو به اثبات برسونه که بعضی از بچه ها و حتی نوجوونا نمی تونن جدول ضرب رو حفظ کنن و در یادگیری جدول ضرب مشکل دارن. مسلما اگر این بچه ها تحت آموزش درست قرار بگیرن، خیلی راحت تر ممکنه بتونن جدول ضرب رو حفظ کنن.
در پاسخ به این سوال که چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که راه های مختلف و متفاوتی برای یادگیری این مبحث درسی وجود داره که هر کس ممکنه با یادگیری یکی از این روش ها راحت باشه. پس در ادامه مطلب به راه های یادگیری جدول ضرب اشاره می کنیم تا یادگیری این مبحث ریاضی برای بچه ها آسون تر بشه و طبق روحیات و استعداد هایی که دارن یکی از این روش ها رو انتخاب کنن.
 

راه های حفظ جدول ضرب
در پاسخ به سوال چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم، راه های مختلفی وجود داره که در ادامه این روشها رو گفتیم:

[تصویر:  1614587213_1600579873_s2.png] کمک گرفتن از انگشتان دست:
این روش خیلی سادس و اصولا خیلی از بچه ها به طور ناخودآگاه از این روش استفاده می کنن. تنها عیبی که این روش داره اینه که این روش برای اعداد بیشتر از نه قابلیت اجرا نداره. در مرحله اول باید هر دو دست و بیاریم بالا و  اعداد مربوطه را به کمک انگشتان دستمون با هم دیگه دسته بندی و جمع کنیم.

[تصویر:  1614587213_1600579873_s2.png] چرتکه:
یکی از ابزارهای قدیمی که از زمان های خیلی دور برای ضرب و محاسبات عددی ازون استفاده میشه، چرتکه هست.  استفاده کردن از چرتکه نیاز به مهارت و آموزش های خاصی داره و به همین خاطر هم هر کسی از عهده ی انجام اون بر نمیاد اما اگر بچه ها بتونن کار کردن با چرتکه رو یاد بگیرن، هوش اونا خیلی تقویت میشه و هر دو نیمکره ی مغز اون ها فعالیت خیلی زیادی میکنه. استفاده کردن از چرتکه مزیت های خیلی زیادی داره و یکی از مهم ترین مزیتاش یاد گرفتن راه های غلبه بر استرس هست.

[تصویر:  1614589093_1%20(1).jpg]

[تصویر:  1614587213_1600579873_s2.png] استفاده از دسته بندی شکل ها روی کاغذ:
در این روش باید به تعداد اعدادی که در هم ضرب میشن، شکل های خاصی و در دسته بندی های مختلف روی کاغذ بکشیم و در نهایت اونها رو با هم جمع کنیم و تعداد شکل ها رو بشماریم تا عدد نهایی را بدست بیاریم.
بیشتر بخوانید: [/url][url=http://www.tahsilico.com/web/articles/view/2160/چگونه-دانش-آموز-زرنگ-و-موفقی-باشیم.html]چگونه دانش آموز زرنگ و موفقی باشیم



[تصویر:  1480676883.gif]


اهمیت آموزش جدول ضرب با بازی
نوع یادگیری جدول ضرب خیلی مسئله مهمیه و باعث میشه تا کودکان تا سال های سال از طریق همون روشی که جدول ضرب رو یاد گرفتن، استفاده کنن. پس در رابطه با این سوال که چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که روش آموزش جدول ضرب نقش مهمی در آینده افراد داره و آموزگاران و کسانی که مسئولیت آموزش جدول ضرب و بر عهده دارن، باید حتما به این موضوع دقت داشته باشن.

[تصویر:  1614587393_check.png]  آموزش جدول ضرب با بازی دایره و نخ
شاید تاکنون در میان راه های یادگیری جدول ضرب، نام روش دایره و نخ را شنیده باشین. این روش یادگیری یکی از موفق ترین روش هایی هست که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می کنن. در اولین مرحله باید یه دایره رسم بشه که شعاعش 2 متر باشه.
بعدش باید اعداد 0 تا 9 با یه فاصله ی معین از هم دیگه داخل دایره نوشته بشه. در مرحله ی دوم لازمه که دو تا مربع در مرکز دایره رسم بشه و یکی از این مربع ها رو برای یکان در نظر بگیرین و دایره دیگه رو هم برای دهگان در نظر بگیرین.
به این موضوع دقت داشته باشین که برای انجام این بازی جالب لازمه که حدود 10 نفر حضور داشته باشن. به هر یک از این 10 نفر  یه گردنبنند کاغذی یاد داد که روش نام یه عدد نوشته شده باشه. بنابراین وقتی که بازی آموزشی شروع میشه، هریک از این دانش اموزا باید با توجه به شماره ای که دور گردنشون انداختن، برن جای یکان یا دهگان وایستن و در نتیجه هم کسایی که پاسخ ضرب دور گردنشونه باید برن و جای خودشون پیدا کنن. تو این بازی هر کسی که اشتباه کنه باید اخراج بشه و برای مرحله بعد بازی آماده بشه.

[تصویر:  1614587393_check.png]  آموزش جدول ضرب با بازی با تاس
یکی دیگه از روش های آموزشی که خیلی برای آموزش جدول ضرب با ریاضی کاربردی است و اهمیت داره، روش بازی با تاس هست. برای این روش هم معلم و یا کسی که وظیفه ی آموزش و برعهده داره 20 عدد مکعب و تهیه میکنه و به صورت کاملا تصادفی روی هر تاس ضرب مورد نظر و مینویسه.
بعدش هم دانش آموزا به چند گروه تقسیم میشن و مکعب هایی که نوشته شدن، به صورت کاملا مساوی بین اونا تقسیم میشن. در نهایت دانش اموزا می تونن با هر بار تاس انداختن و محاسبه اعداد ضرب شده، خیلی راحت جدول ضرب رو یاد بگیرن و به ذهن بسپارن.
بیشتر بخوانید: ایجاد انگیزه برای درس خواندن

مشاوره یادگیری جدول ضرب
وقتی که در مورد این صحبت می کنیم که چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم و بچه ها رو راغب کنیم تا این مبحث مهم ریاضی رو یاد بگیرن باید حتما دقت کنیم که استفاده از روش های مختلف آموزشی برای یاد دادن جدول ضرب بچه ها خیلی مهمه.
اگر دقت کنین میفهمین که استفاده از روش های آموزشی نادرست ممکنه باعث بشه که بچه ها تا سن نوجوونی نتونن جدول ضرب رو خوب یاد بگیرن. پس بهتره کسایی که وظیفه آموزش رو بر عهده دارن از خدمات مشاوره یادگیری جدول ضرب استفاد کنن و سعی کنن تا برای دانش آموزا و یاد دادن جدول ضرب به اونا وقت بذارن و از روش های مختلفی برای دانش آموزا مختلف استفاده کنن تا نتیجه مطلوبی بدست بیارن.
بچه ها چیزی رو خوب یاد میگیرن که براشون جذاب باشه و بهش علاقه داشته باشن، پس ایجاد علاقه بهترین کاری که معلم و مسئول آموزشی باید بر عهده بگیره.
اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در مورد اینکه چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم داشتین، می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرین و از تجربه این کارشناسا استفاده کنین.
در ادامه بخوانید: تقویت درس ریاضی


[تصویر:  1480676883.gif]



سوالات متداول

1- ✔️ چه روش هایی برای حفظ کردن جدول ضرب وجود داره؟
✔️ یکی از روش های موجود برای حفظ کردن جدول ضرب استفاده از چرتکه هست که بقیه روش ها در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ دانش آموزا به وسیله چه بازی هایی می تونن جدول ضرب رو یاد بگبرن؟
✔️ یکی از بازی هایی که برای یادگیری جدول ضرب استفاده میشه بازی با تاسه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

3- ✔️ منظور از آموزش جدول ضرب با بازی دایره و نخ چیست ؟
✔️ برای این روش یادگیری باید در اولین مرحله باید یه دایره رسم بشه که شعاعش 2 متر باشه که توضیحات بیشتر در مقاله داده شده.
منبع : چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru