تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روش های تست زنی در آزمون نمونه دولتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانش آموزایی که متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستن می تونن با استفاده از روش های تست زنی مختلف مثل تکنیک ضربدرمنها، تکنیک حذف گزینه و ... به تعداد بیشتری از سوال های آزمون نمونه دولتی جواب بدن و به نتیجه دلخواهشون برسن.


همون طور که می دونین یکی از مدارس خوب برای ادامه تحصیل در مقطع دهم ، مدارس نمونه دولتی هستن. البته ورود به این مدارس به سادگی هم امکان پذیر نیست و دانش آموزان حتما باید برای درس خوندن در این مدارس، آزمون ورودی بدن.
آزمون ورودی نمونه دولتی، تستیه. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم روش های تست زنی رو به دانش آموزان عزیزی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی دارن رو یاد بدیم. پس اگه شما هم مدام از خودتون می پرسین که چگونه برای آزمون نمونه دولتی تست بزنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

روش های تست زنی در آزمون نمونه دولتی
روش های تست زنی مختلفی برای آزمون های تستی وجود داره که البته این روش ها فقط مختص
آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی نیست و حتی می تونه در کنکور سراسری هم مورد استفاده قرار بگیره. پس خیلی مهمه که از روش تست زنی در نمونه دولتی آگاه باشین. حالا چگونه برای آزمون نمونه دولتی تست بزنیم؟

[تصویر:  1614582944_check.png] تکنیک ضربدر منها
این تکنیک یکی از معروف ترین تکنیک های تست زنیه. روش استفاده از تکنیک ضربدر منها اینجوریه که شما اول یک دور سوالات آزمون رو می خونین و سعی می کنین که به آن ها جواب بدین.
اگه جواب سوالی رو بلد بودین، با قاطعیت اون سوال رو پاسخ میدین و میرین سراغ سوال بعدی، اما اگه در جواب سوال شک داشتین، باید کنار سوال علامت ضربدر بزنین و اگه سوالی رو اصلا بلد نبودین باید کنار سوال علامت منها بزنین.
بعد مجددا برگردین سمت سوال های ضربدر دار! دوباره سعی کنین اون ها رو حل کنین، هر کدوم رو تونستین حل کنین که هیچی، ولی اگه نتونستین کنار اون علامت منفی بذارین. این روش به شدت برای صرفه جویی در زمان مناسبه و توصیه میشه.

[تصویر:  1614582944_check.png] تکنیک حذف گزینه ها
یکی از مهارت های مهم برای تست زنی در نمونه دولتی، استفاده از تکنیک حذف گزینه هاست. روش حذف گزینه ها بیشتر در تست های حفظی مثل درس های علوم تجربی، عربی و ... مورد استفاده قرار می گیره.
شما می تونین با دقت کردن بر روی گزینه های سوال، گزینه های اشتباه رو تشخیص بدین و اون ها رو حذف کنین. این روش برای سوال هایی مورد استفاده قرار می گیره که فرد جواب درست سوال رو نمی دونه، ولی می تونه تشخیص بده که کدوم گزینه ها اشتباهه! یا اصلا بین دو گزینه مردده و می تونه با حذف یک گزینه اشتباه، گزینه درست رو انتخاب کنه.

[تصویر:  1614582944_check.png] تکنیک زمان های نقصانی
استفاده از دو روش زمان های نقصانی و تکنیک ضربدر منها می تونه در وقت شما صرفه جویی کنه. تکنیک زمان های نقصانی هم خیلی خوب جواب میده. برای استفاده از این روش تست زنی، حتما یک ساعت مچی به همراه خودتون داشته باشین.
قبل از آزمون هم یک زمان دقیق برای پاسخ گویی به هر باکس سوال ها در نظر بگیرین، ولی نکته اینجاست که چند دقیقه ای زودتر از تموم شدن زمان باکس (مثلا ریاضی) اون رو رها کنین و برین سراغ باکس بعدی!اینجوری باعث میشه که یک زمان مناسب برای مرور سوالات و حل کردن سوال های ضربدر دار داشته باشین.
بیشتر بخوانید: برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی






روش پاسخگویی به تست های شک دار در آزمون نمونه دولتی
چگونه برای آزمون نمونه دولتی تست بزنیم؟ روش پاسخگویی به تست های شک دار چجوری هست؟
اصلا تست های شک دار رو بزنیم یا نزنیم؟ اول از همه توصیه می کنیم که از روش ضربدر منها استفاده کنین و در کنار تست های شک دار، علامت ضربدر رو بزنین. هیچ وقت این موضوع رو فراموش نکنین که تست شک دار می تونه 50 درصد درست باشه می تونه هم 50 درصد غلط باشه! پس سعی کنین از طریق روش تکنیک نقصانی وقت کافی برای زدن تست های ضربدر دار نگه دارین.
خلاصه اگه قبل از تموم شدن زمان امتحان، یک زمان کافی و اضافه داشتین و می تونستین تست های ضربدر دار رو دوباره مطالعه کنین که حتما این کار رو بکنین و در نهایت اگه حس کردین به جواب تقریبا درستی رسیدین (درصد بالاتر از 50) اون تست رو بزنین، ولی اگه فک می کنین که اصلا نمی تونین به این تست جواب بدین، تست رو رها کنین و وقتتون رو برای اون هدر ندین!
در واقع، تست های شک دار خورنده زمان شما هستن، پس همیشه این موضوع رو در نظر بگیرین و زمان خودتون رو با منطق صرف یک تست شک دار بکنین. این نکته رو هم در نظر داشته باشین که تست های نمونه دولتی، نمره منفی دارن.

[تصویر:  1614585553_Proper-Testing-Techniques-in-...-1%20(1).jpg]

[تصویر:  1614585569_idea.png] اگه هنوز ثبت نام آزمون نمونه دولتی رو انجام ندادین و یا می خواین از صحیح بودن فرایند ثبت نامتون مطلع بشین می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس نمونه دولتی

برای هر درس آزمون نمونه دولتی چقدر تست بزنیم
شاید برای شما سوال پیش بیاد که برای هر درس از منابع آزمون نمونه دولتی چقدر باید تست بزنیم؟ در پاسخ به سوال چگونه برای آزمون نمونه دولتی تست بزنیم، باید بگیم که شما اول از همه باید به ضریب هر درس توجه داشته باشین. در جدول زیر، تمام منابع درسی آزمون نمونه دولتی نهم رو نشون میده. طبق این جدول می تونین متوجه بشین که مهم ترین درس برای آزمون های نمونه دولتی، درس ریاضیه.

جدول منابع آزمون نمونه دولتی نهم
منابع
تعداد سوال ها
ضریب منبع
ریاضی
25
3
علوم تجربی
25
2
فارسی
15
2
آموزش قرآن و پیام های آسمانی
10
2
مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا و مدنی)
10
1
عربی
8
1
زبان انگلیسی
7
1


پس خیلی مهمه که شما به قدر کافی تست ریاضی بزنین. از طرفی ریاضی جزء درس هایی هست که درصد خطای بیشتری داره و باید بیشتر تمرین کرد. درس علوم هم جزء درس های مهم و پر ضریبه! از طرفی هم چون درس حفظیهه، بهتره که مهارت تست زنی به اندازه کافی در این درس هم تقویت بشه. پس درس علوم رو در اولویت دوم خودتون قرار بدین. درس هایی مثل مطالعات، هم ضریب کمی دارن هم تعداد سوالی که ازشون میاد کمه، پس نیازی نیست که در این درس ها تست زیادی بذارین.
در کل، توصیه می کنیم که اول از همه به ضریب هر درس توجه کنین و میزان اهمیت اون درس رو متوجه بشین و بعد طبق ضریب هر درس و تعداد سوال هایی که قراره در آزمون نمونه دولتی بیاد، برنامه ریزی کنین و برای هر کدوم از درس ها یک زمان تست زنی مشخص در نظر بگیرین.
بیشتر بخوانید: راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی
اهمیت زمان در تست زنی آزمون نمونه دولتی
خب، خب رسیدیم به نکته کلیدی برای تست زنی در نمونه دولتی! اینجا مهم ترین پاسخ برای سوال چگونه برای آزمون نمونه دولتی تست بزنیم رو میدیم. مهم ترین نکته برای تست زدن زمانه. مخصوصا این که زمان های آزمون ورودی نهم خیلی محدوده، به طوری که آزمون نمونه دولتی پایه نهم فقط 120 دقیقه وقت داره.
اگه جدول منابع آزمون نمونه دولتی رو مطالعه کرده باشین، متوجه شدین که طبق زمان امتحان، وقت کمی برای هر سوال دارین؛ یعنی حدود 1 دقیقه برای هر سوال فرصت هست! حالا چجوری میشه بدون استرس به این سوال ها جواب داد؟
برای این کار سعی کنین در خونه تست کافی بزنین و مثل آزمون نمونه دولتی برای خودتون زمان بگیرین. مثلا یک تست جامع از همه دروس برای خودتون در نظر بگیرین و فقط به خودتون 70 دقیقه یا 120 دقیقه وقت بدین. اینجوری سرعت عمل خودتون رو برای تست زنی افزایش میدین و دیگه در امتحان اصلی وقت کم نمیارین.
سعی کنین وقتی در خونه تست می زنین، از تکنیک های ضربدر منها و زمان های نقصانی استفاده کنین تا هم یه تمرینی برای استفاده از تکنیک ها کرده باشین، هم بتونین زمان خودتون رو حفظ کنین.  
بیشتر بخوانید: شهریه مدارس نمونه دولتی
نکاتی که در تست زنی آزمون نمونه دولتی باید رعایت کرد
رسیدیم به انتهای مقاله چگونه برای آزمون نمونه دولتی تست بزنیم! می خوایم انتهای مقاله رو با نکات کلیدی و طلایی برای تست زنی در نمونه دولتی، تموم کنیم. نکات زیر به شما کمک می کنه که بتونین بدون استرس به سوال های تستی آزمون نمونه دولتی جواب بدین.

[تصویر:  1614583792_1600579873_s2.png] اگه سوال سخت بود، نترسین!
اولین نکته در امتحان های تستی و نمونه دولتی اینه که دانش آموزان بعد از اینکه یک سوال سخت میبینن، خودشون رو می بازن و دیگه نمی تونن روی سوال های دیگه تمرکز کنن. این عملکرد یک عملکرد اشتباهه! چون اگه یک سوال برای شما سخت بود، خب برای همه سخته! پس جای نگرانی وجود نداره، اصلا بعضی از سوال های آزمون ها برای نزدن طراحی شدن.

[تصویر:  1614582944_check.png] آزمون نمره منفی داره ها!
باید بدونین که آزمون نمونه دولتی نمره منفی داره. پس سعی کنین به سوال هایی که خیلی شک دارین، جواب ندین! چون هر سه تا سوال اشتباه میتونه یک سوال درست شما رو از بین ببره.

[تصویر:  1614582944_check.png] در خوندن سوال ها دقت کنین
مهم ترین نکته برای زدن تست اینه که شما اول صورت سوال رو بفهمین. می دونیم که وقت امتحان کمه، ولی اگه نتونین صورت سوال رو بفهمین باید وقت زیادتری رو صرف پاسخ دادن به جواب سوال ها بکنین. پس اول سوال رو با دقت بخونین و بعد بدون استرس برین سراغ گزینه ها.

[تصویر:  1614582944_check.png] در پاسخ دادن به سوال ها اصلا عجله نکنین
سعی کنین همیشه به ترتیب سوال هایی که در دفترچه گذاشته شده، سوال ها رو جواب بدین. در پاسخ دادن هم عجله نکنین، اول سوال رو با دقت بخونین و بعد برین سراغ گزینه ها. استرس رو از خودتون دور کنین، استرس داشتن باعث میشه شما عجله کنین و عجله کردن باعث میشه که درصد خطای شما بالا بره!

[تصویر:  1614582944_check.png] از تکنیک های تستی زنی استفاده کنین
برای صرفه جویی در زمان و کم کردن درصد خطاهاتون از تکنیک های تست زنی که در ابتدای مقاله گفته شد، استفاده کنین.
اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در مورد روش های تست زنی در آزمون نمونه دولتی داشتین، می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرین و از تجربه این کارشناسا استفاده کنین.
در ادامه بخوانید: نقل و انتقالی مدارس نمونه دولتی


[تصویر:  1480676883.gif]



سوالات متداول

1- ✔️ چه روش های تست زنی برای آمادگی در آزمون نمونه دولتی وجود داره ؟
✔️ یکی از روش های تست زنی استفاده از تکنیک ضربدر منهاست که بقیه تکنیک ها در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ برای قبولی در آزمون نمونه دولتی برای هر درس چقدر باید تست بزنیم؟
✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، داوطلبا باید برای هر درس با توجه به ضریبی که داره تست بزنن.

3- ✔️ نحوه پاسخگویی به سوالات شکدار  آزمون نمونه دولتی باید چه جوری باشه؟
✔️ استفاده از روش ضربدر به پاسخگویی به این سوالا کمک می کنه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.
منبع : روش های تست زنی در آزمون نمونه دولتی
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru