تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نقل و انتقال دانشگاه آزاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد داوطلبایی که از محل قبولی خودشون راضی نیستن می تونن با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ مثل مهمانی بر اساس ضابطه چند دانشجویی و یا انتقالی بر اساس جدول همترازی از فرصت انتقالی و یا مهمانی استفاده کنن .


یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجوها مخصوصا دانشجوهای دختر اینه که تو شهر محل سکونت و یا نزدیکترین شهر به محل سکونتشون تحصیل کنن . اما بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام میشه ، با داوطلبایی رو به رو میشیم که به دلیل عدم اطلاع از چینش انتخاب رشته و یا هر دلیل دیگه ای تو رشته محلی پذیرش شدن که از محل قبولی راضی نیستن و به دنبال راهی برای مهمانی و یا انتقالی گرفتن به دانشگاه مد نظرشون هستن .
اما خیلی از داوطلبا که می خوان از این امتیاز برای مهمانی و انتقالی 1400 - 1401 استفاده کنن نمی دونن برای ثبت درخواستشون چه شرایطی لازمه و چه زمانی باید برای اون اقدام کنن . برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان و شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ صحبت کردیم .

زمان و نحوه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد کاملا به صورت اینترنتی تو سامانه منادا به آدرس monada.iau.ac.ir انجام میشه و اصلا نیازی به مراجعه حضوری دانشجو به واحدای مبدا و مقصد نیست . فقط کافیه تو زمان اعلام شده وارد سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بشین . اطلاعات خواسته شده رو وارد و مدارک لازم رو بارگذاری کنین و در آخر هزینه بررسی درخواستتون رو واریز کنین .
بعد از اینکه درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ رو ثبت کردین ، درخواست شما توسط معاونت مرکزی دانشگاه آزاد بررسی میشه و در صورتی که شرایط نقل و انتقالات داشته باشین این درخواست به واحدای مبدا و مقصد ارسال میشه . چون موافقت واحدای مبدا و مقصد برای نقل و انتقالات الزامیه .

[list]
[*]زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای ورودی مهر ماه :
[/list]
سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد تو طول سال بازه و دانشجوها می تونن وارد این سامانه بشن اما برای اینکه دانشجوها بخوان درخواست انتقالی و یا مهمانی خودشون رو ثبت کنن باید تو تاریخ های اعلام شده توسط این سامانه اقدام کنن که معمولا برای ورودی مهر ماه زمان ثبت درخواست نقل و انتقالی دانشگاه آزاد تو خرداد ماهه . پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شروع شد باخبر بشین .


به محض اینکه زمان درخواست نقل و انتقالات مهر ماه دانشگاه آزاد مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

[list]
[*]زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1400 - 1401 برای ورودی بهمن ماه :
[/list]داوطلبایی که می خوان درخواست نقل و انتقالی خودشون رو برای نیم سال دوم و یا بهمن ماه انجام بدن می تونن از تاریخ 1 دی ماه تا 15 دی ماه برای ثبت درخواستشون اقدام کنن . پیشنهاد میدیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه زمان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شروع شد باخبر بشین .


به محض اینکه زمان درخواست نقل و انتقالات بهمن ماه دانشگاه آزاد مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم.

اگه داوطلب کنکور سراسری بودین و از محل قبولیتون راضی نیستین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هم امتحان کنین .
بیشتر بخوانید : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد



[تصویر:  148067688.gif]


شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
اما برای انتقالی یا مهمانی گرفتن به دانشگاه دلخواه شرایط و ضوابط خاصی لازمه که فقط کسایی که این شرایط رو داشته باشن می تونن درخواست انتقالی و یا مهمانیشون رو ثبت کنن حالا در ادامه در مورد شرایط مهمانی و نقل و انتقالات 1400 - 1401 دانشگاه آزاد صحبت کردیم .

شرایط عمومی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد :

نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه
دانشجوی متقاضی باید حداقل یک نیمسال تو واحد مبدأ ثبت نام تحصیل کرده باشه . ( به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش )
انتقال صرفاً براي پذیرفته شده های با آزمون امکان پذیره
انتقال و میهمانی دانشجوهای دوره های خودگردان فقط به واحدای مجري دوره های خودگردان امکان پذیره .
انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی تو واحد مقصد امکان پذیره .
امکان انتقالی تو ترم آخر وجود نداره .
انتقال و میهمانی تو مقطع دکتری تخصصی ممنوعه . اگه دانشجوی دکتری هستین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور دکتری امتحان کنین .
انتقال مجدد تو هر مقطع تحصیلی ممنوعه .
انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی ( با توجه به غیرحضوري بودن تحصیل ) به سایر واحدا ممنوعه .
انتقال و میهمانی از واحدای بین الملل تنها به واحدهای بین المللی امکان پذیره .
انتقال و میهمانی از واحدای برون مرزی به سایر واحدای دانشگاهی تو داخل کشور ممنوعه .
انتقال و میهمانی دانشجوهای پژوهش محور ممنوعه .
انتقال و میهمانی کارکنا و اعضای هیات علمی واحدای دانشگاهی به محل خدمت ممنوعه .
در آخر درخواست نقل وانتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی هستش .
اگه دانشجوی ارشد هم هستین و شرایط نقل و انتقالات رو ندارین می تونین شانستون رو برای ثبت نام بدون کنکور ارشد هم امتحان کنین . 
بیشتر بخوانید : ثبت نام ارشد بدون کنکور
شرایط اختصاصی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد :

نقل و انتقال یا مهمانی بر اساس ازدواج یا متارکه ( طلاق ) :
بر این اساس همه دانشجوهای دختر که بعد از ثبت نام تو آزمون دانشگاه آزاد ازدواج دائم کردن می تونن به شهر محل سکونت همسر خودشون انتقالی یا مهمانی بگیرن .
انتقال یا مهمانی دانشجوهای مرد که پس از ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد ازدواج کردن به محل سکونت یا اشتغال ( به استثنا دانشگاه های گروه 1 جدول هم ترازی ) امکان پذیره .
همچنین انتقال یا مهمانی دانشجوهای متاهل زن که بعد از ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد از همسرشون خود جدا شدن به شهر محل سکونت خانواده خود امکان پذیره .
نقل و انتقال یا مهمانی بر اساس خانواده شاهد یا ایثارگر
نقل و انتقال یا مهمانی دانشجویان معلول و بیمار
استفاده از این گزینه تنها بعد از تایید پزشک معتمد واحد یا مرکز دانشگاهی ، انجمنای بیماران خاص و کمیسیون های پزشکی امکان پذیره .
نقل و انتقال یا مهمانی براساس سرپرستی
مهمانی براساس چند دانشجویی
این گزینه برای خانواده هایی ممکنه که بیشتر از یک دانشجو بطور همزمان تو دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستن .
نقل و انتقال یا مهمانی براساس فوت والدین ، همسر و فرزند
نقل و انتقال یا مهمانی براساس همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه آزاد
نقل و انتقال یا مهمانی همسران و فرزندان اعضای هیئت علمی ( شاغل و بازنشسته )
نقل و انتقال یا مهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی
نقل و انتقال یا مهمانی براساس همسر و فرزندان وزراء ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاونین رئیس جمهور ، استانداران و سفراء
نقل و انتقال یا مهمانی براساس موارد خاص
نقل و انتقال یا مهمانی براساس جدول همترازی
جدول همترازی دانشگاه آزاد جدولیه که تو اون همه واحدای دانشگاه آزاد به 7 گروه دسته بندی شدن . هر دسته هم شامل دانشگاه های هم سطحه . نقل و انتقالی براساس جدول همترازی این امکان رو فراهم می کنه که هر دانشجو بتونه در صورت موافقت واحدای مبدا و مقصد و سازمان مرکزی ، به واحدای همتراز یا پایین تر انتقال یا مهمانی بگیره .



اگر دلیل مورد نظر دانشجو برای استفاده از نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد جزو هیچ کدوم از دلایل گفته شده در بالا نباشه ، دانشجو می تونه دلایل و مدارک مستند خودش رو تو سامانه ثبت کنه تا موضوع انتقالش تو کمیسیون نقل و انتقال موارد خاص بررسی بشه .
اگه متقاصی کنکور سراسری بودین و شرایط نقل و انتقالی رو ندارین می تونین شانستون رو برای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دانشگاه آزاد امتحان کنین .
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
داوطلبایی که شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد رو دارن و درخواستشون رو ثبت کردن منتظر اعلام نتایج این درخواست هستن تا ببینن آیا با درخواست اونا موافقت شده یا نه . زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر خلاف بقیه نتایج ها که بعد از تموم شدن زمان ثبت نام اعلام میشه ، نیست .
یعنی بعد از اینکه درخواست انتقالی و یا مهمانی خودتون رو وارد کردین باید مدام وارد سامانه منادا بشین و ببینین با درخواستتون موافقت شده یا خیر . یعنی امکان داره حتی یک روز بعد از ثبت درخواست انتقالی و مهمانی نتیجه براتون مشخص بشه .
اگه بعد از بررسی شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد این شرایط رو نداشتین و یا بعد از اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دیدین که با درخواستتون موافقت نشده می تونین شانستون رو برای تکمیل ظرفیت هم امتحان کنین .
در ادامه بخوانید : تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد
 اگه در خصوص نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با سوال و مشکلی مواجه شدین می تونین سوالای خودتون رو از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین . برای این کار می تونین از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنین . 


[تصویر:  148067688.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ اگه بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد از محل قبولی راضی نبودیم باید چیکار کنیم ؟
✔️ می تونین از فرصت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد استفاده کنین که تو این مقاله این موضوع به طور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد چه زمانی باید ثبت بشه ؟
✔️ این ثبت درخواست دو بار در سال برای ورودی مهر حدودا تو خرداد و برای ورودی بهمن حدودا تو آذر ماه امکان پذیره که زمان دقیق ثبت درخواست نقل و انتقالات تو این مقاله گفته شده .

3- ✔️ برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد چه شرایطی لازمه ؟
✔️ یکی از این شرایط انتقالی و یا مهمانی بر اساس جدول همترازی هستش که بقیه شرایط لازم برای مهمانی و انتقالی تو این مقاله به طور کامل گفته شده .
منبع : نقل و انتقال دانشگاه آزاد
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru