تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی سال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همزمان با آغاز ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401، آموزش و پرورش هر استان با انتشار دفترچه ثبت نام شرایط شرکت در آزمون ورودی پایه دهم این مدارس را اعلام می کند. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می توانند با توجه به اطلاعات مندرج در دفترچه، اقدام به تکمیل فرم مربوطه نمایند.


 ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 برای ورود به پایه دهم به صورت اینترنتی و ثبت نام آزمون مدارس نهم به دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱  از طریق سامانه ثبت نام استان انجام خواهد شد . داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی می توانند با مراجعه به سایت پس از درج اطلاعات دانش آموزی خود ثبت نام خود را برای شرکت در این آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم 1400 - 1401 ثبت کنند .
اداره کل امور آزمون های وزارت آموزش و پرورش هر استان هر ساله با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ، شرایط ثبت نام و پذیرش آزمون مدارس نمونه دولتی را به اطلاع متقاضیان می رساند .در ادامه به شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و همچنین شرایط پذیرش در آزمون ورودی پایه دهم این مدارس می پردازیم .

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
طبق مندرجات دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 ، شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که در ادامه به شرح هر یک به صورت مجزا می پردازیم :


شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

داشتن تابعیت ایرانی ( دانش آموزان غیر ایرانی با داشتن شرایط خاص امکان ثبت نام و شرکت در این آزمون را دارند . )

استفاده از سهمیه شاهد و روستایی در صورت واجد شرایط بودن.

انتخاب رشته متناسب با نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان


شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

اشتغال به تحصیل در پایه نهم

دارا بودن حداقل معدل 17 در نیم سال اول پایه نهم


داوطلبان با اطلاع از کلیه این شرایط می توانند در زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت ثبت نام اقدام به تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 نمایند .

حتما بخوانید: بخشنامه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط پذیرش آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
دانش آموزان برای ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی می بایست علاوه بر شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون نمونه دولتی دارای شرایط پذیرش مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 نیز باشند . از این رو در ادامه به شرح شرایط و ضوابط پذیرش این آزمون ورودی می پردازیم :

گزینش دانش آموزان در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در رشته های نظری و یا هنرستان های فنی و حرفه ای بر اساس میانگین امتیاز کل این آزمون و معدل کتبی سالانه پایه نهم به نسبت مساوی ( 50 درصد امتیاز کل آزمون و 50 درصد معدل کتبی پایه نهم ) صورت خواهد گرفت .

10 درصد از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی در دوره دوم متوسطه به دانش آموزان شاهد تعلق می گیرد . متقاضیانی که دارای شرایط زیر باشند به ترتیب اولویت می توانند از تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی استفاده نمایند :

اولویت اول : فرزندان شاهد ( شهداء )
اولویت دوم : فرزندان جانباز 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت
اولویت سوم : فرزندان جانباز 25 درصد تا 49 درصد و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت
اولویت چهارم : فرزندان جانباز زیر 25 درصد و آزادگان با سابقه اسارت کمتر از 6 ماه

تبصره 1 : داوطلبان برای استفاده از سهمیه شاهد مدارس نمونه دولتی باید در فرم ثبت نام اولویت خود را مشخص نمایند .

تبصره 2 : دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد با اولویت های ذکر شده هستند به شرط کسب حداقل  70 درصد از امتیاز کل آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر امکان پذیرش دارند .

تبصره 3 : دانش آموز دارای سهمیه شاهد پس از قبولی در این آزمون باید جهت احراز این سهمیه مدارک مورد نیاز را به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر ارائه دهد در غیر این صورت قبولی فرد لغو خواهد شد .


دانش آموزان پس از قبولی در مدرسه نمونه دولتی یک منطقه مجاز به ثبت نام در سایر مدارس نمونه دولتی نمی باشند .


بیشتر بخوانید: [/url][url=https://www.heyvagroup.com/shownews/2099/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C.html]تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی


[تصویر:  madares.gif]



داوطلبان با عضویت در صفحه اینستاگرام نمونه دولتی هیوا و یا کانال تلگرام نمونه دولتی می توانند از رویداد های مختلف مراحل ثبت نام تا اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 آگاه شوند . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص جزئیات شرایط ثبت نام و پذیرش آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا باشند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1400 - 1401

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_تیزهوشان_نمونه_دولتی.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی در سال تحصیلی 1400 - 1401 چه تاریخی می باشد ؟
✔️ دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 همزمان با آغاز رویداد ثبت نام این آزمون ورودی منتشر شده است که جزئیات آن در این مقاله ذکر شده است.


2- ✔️ آیا به متقاضیان آزمون نمونه دولتی سهمیه ایثارگری تعلق می گیرد ؟
✔️ بله . یکی از از سهمیه های در نظر گرفته برای پذیرش در آزمون مدارس نمونه دولتی سهمیه ایثارگری می باشد .


3- ✔️ برای دریافت دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی باید به چه سایتی مراجعه نمود ؟
✔️ داوطلبان جهت دریافت دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 - 1401 باید به سایت ثبت نام استانی مراجعه نمایند .
منبع : شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی سال