تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دریافت تاییدیه تحصیلی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از مدارک ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها، ارائه تاییدیه تحصیلی می باشد. تاییدیه تحصیلی در واقع استعلام مدرک تحصیلی است که توسط آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل فرد به دانشگاه مورد قبولی وی ارسال می شود.


یکی از مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسر کشور ارائه تاییدیه تحصیلی است که به منظور اطمینان از صحت مدرک تحصیلی توسط دانشجو به دانشگاه ارائه می شود. مسئولان دانشگاه ها در مراحل اولیه ثبت نام از پذیرفته شدگان درخواست مدرک تاییدیه تحصیلی را دارند.
اما تاییدیه تحصیلی چیست و چگونه می توان آن را دریافت کرد؟ این دو سوالی است که ذهن اغلب پذیرفته شدگان را به خود مشغول کرده است. هر سال بسیاری از پذیرفته شدگان به دلیل عدم آگاهی کافی از نحوه دریافت این تاییدیه نتواسته اند ثبت نام خود را در دانشگاه انجام دهند.
 با توجه به اینکه ارائه این مدرک به دانشگاه محل قبولی الزامیست و عدم تحویل آن به منزله ثبت نام ناقص بوده، در ادامه این مقاله به سوال پذیرفته شدگان در خصوص اینکه تاییدیه مدرک تحصیلی چیست و چگونه باید دریافت شود پاسخ داده شده است.

تاییدیه تحصیلی چیست
داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه و یا ترجمه مدرک تحصیلی خود را دارند ابتدا باید صحت مدرک تحصیلی دوره قبل خود را به دانشگاه و یا سازمان مربوطه اثبات نمایند که این کار با دریافت تاییدیه تحصیلی امکان پذیر است.

تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی (دیپلم و یا پیش دانشگاهی) فرد فارغ التحصیل ارائه می شود. این تاییدیه به صورت یک نامه محرمانه توسط دفتر پیشخوان دولت از اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل فرد گرفته شده و به دانشگاه محل قبولی وی،دارالترجمه رسمی و یا سازمان استعلام گیرنده ارسال می گردد.

معمولا سه دسته از افرادی نیازمند دریافت تاییدیه تحصیلی می باشند: دسته اول داوطلبانی هستند که در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از اعلام نتایج کنکور سراسری تصمیم به ثبت نام در مقاطع بالاتر را دارند. دسته دوم افرادی هستند که می بایست مدرک تحصیلی خود را توسط دارالترجمه ها ترجمه نمایند و دسته سوم افرادی هستند که می خواهند در ارگان خاصی استخدام شوند.

در حال حاضر امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به دو صورت حضوری و اینترنتی وجود دارد اما شیوع ویروس کرونا از طرفی و از طرف دیگر برای صرفه جویی در زمان، بیشتر متقاضیان روش اینترنتی را برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود انتخاب می کنند. داوطلبانی که روش اینترنتی را برای دریافت این تاییدیه انتخاب کردند، از طریق لینک زیر می توانند وارد سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی شوند.


برای ورود به سامانه تاییدیه تحصیلی کلیک کنید

بیشتر بخوانید: کارتابل استعلام تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش

[تصویر:  academy1.gif]

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری
متقاضیانی که از طریق کنکور و یا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد در دانشگاهی پذیرفته می شوند، برای دریافت و درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت حضوری می بایست به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم های لازم و ارائه مدارک خواسته شده، رسید تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کرده و زمان ثبت نام حضوری دانشگاه آن را ارائه می دهند. در این بخش به بررسی مراحل و مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی حضوری پرداخته شده است: 


مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی حضوری
مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت
پر کردن فرم درخواست تاییدیه که توسط پیشخوان دولت در اختیار شما قرار می گیرد.
ارائه کپی کارت ملی
ارائه کپی مدرک دیپلم
ارائه کپی مدرک پیش دانشگاهی
ارائه فیش واریز مبلغ کارمزد تعیین شده از طرف پیشخوان دولت
ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری

برای آشنایی و نحوه دریافت اینترنتی تاییدیه تحصیلی و صرفه جویی در زمان، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.
حتما بخوانید: گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی


[تصویر:  sarasari.gif]


مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری
بسیاری از افراد به دنبال دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی هستند. امروزه دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی سبب تسریع در فرآیند ارسال تاییدیه تحصیلی به محل مورد درخواست فرد متقاضی شده است. اما عدم آگاهی از مراحل دریافت این تاییدیه، داوطلبان را دچار مشکلاتی در حین ثبت درخواست می کند. به همین خاطر در این قسمت مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی اینترنتی را توضیح دادیم.

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری
1. ورود به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir
2. کلیک روی گزینه "ثبت نام تاییدیه تحصیلی"
3. انتخاب نوع نظام و مقطع آموزشی داوطلب
4. تکمیل اطلاعات خواسته شده
5. بررسی و تایید اطلاعات ثبت شده
6. پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی
7. دریافت کدپیگیری جهت استعلام تاییدیه تحصیلی

راهنمای تصویری نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

برای دریافت تاییدیه تحصیلی در مرحله اول داوطلب وارد سایت تاییدیه مدارک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir شده و مطابق تصویر گزینه "ثبت نام تاییدیه تحصیلی" را انتخاب می کند.

[تصویر:  1603283047_0.jpg]

در این مرحله فرد نظام و مقطع آموزشی مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نهایت کد امنیتی نوشته شده در انتهای تصویر را وارد می نماید.

[تصویر:  1618227417_taaiiide%20aski.jpg]

مرحله بعدی مربوط به وارد کردن اطلاعات هویتی، تحصیلی داوطلب و همچنین مشخصات شخص استعلام گیرنده می باشد که لازم است تمامی اطلاعات به طور دقیق و درست تکمیل گشته و روی گزینه ادامه و گام بعدی کلیک نمایید.

[تصویر:  1603283603_00000.jpg]

در این قسمت باید مجددا اطلاعات مطالعه شده و در صورت تایید اطلاعات به درگاه بانکی کمتصل می شوید. پس از پرداخت هزینه بررسی مدارک تاییدیه تحصیلی، کدپیگیری جهت استعلام تاییدیه تحصیلی به شما داده می شود.

[تصویر:  1603283616_000000.jpg]


[تصویر:  1480618076_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%DB%8C.gif]


متقاضیان دریافت تاییدیه تحصیلی می توانند برای گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی و یا حضوری خود از کارشناسان مجرب سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با آنان در ارتباط باشند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار مربوط کنکور سراسری عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

چنانچه نسبت به ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در دفاتر پیشخوان دولت اقدام کرده اید، می توانید از طریق سامانه زیر پیگیر استعلام تاییدیه تحصیلی خود باشید.
در ادامه بخوانید: inq.epishkhan.org


سوالات متداول

1- ✔️ تاییدیه تحصیلی چیست؟
✔️ تاییدیه تحصیلی جواب اعتبار سنجی مدرک تحصیلی متقاضی از آموزش و پرورش محل تحصیل است که نحوه دریافت آن در متن مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️ نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی به چه منوال است؟
✔️ مطابق متن مقاله، تاییدیه تحصیلی توسط دفاتر پیشخوان دولت پیگیری و ارسال می شود برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.


3- ✔️ برای دریافت تاییدیه تحصیلی به چه مدارکی نیاز است؟
✔️ از جمله این مدارک می توان به کپی کارت ملی و شناسنامه، کپی آخرین مدرک تحصیلی و فیش پرداختی اشاره کرد. برای اطلاع از تمامی مدارک لازم جهت دریافت این تاییدیه به متن مقاله مراجعه شود.
منبع : دریافت تاییدیه تحصیلی