تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه استفاده از اسپری تاخیری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امروزه تاثیر یک رابطه جنسی رضایت بخش میان زوجین، بر پایداری روابط زناشویی و صمیمیت میان آنها، بر هیچ کس پوشیده نیست. به همین دلیل همه روزه ابزار های متفاوتی که باعث رضایت و لذت بیشتر شرکای جنسی می شوند، به بازار ها ارائه می شوند و به فروش می رسند مانند قرص یا اسپری تاخیری و انواع کاندوم های مردانه و زنانه.
یک رابطه جنسی زمانی ایده آل به نظر می رسد که هر دو شریک جنسی در حین سکس، به ارگاسم رسیده و از لحاظ جسمی و روحی ارضا شوند. از آنجایی که متوسط زمان به ارگاسم رسیدن برای مردان حدود 5 و نیم دقیقه و برای زنان در حدود 17 دقیقه است؛ گاهی زوجین در رابطه جنسی خود با مشکل مواجه می شوند.
تاخیر در ارضا شدن مرد، این مشکل را برطرف می کند. برای ایجاد تاخیر، راه های متفاوتی وجود دارد، که یکی از آن ها استفاده از ابزار تاخیری است. کاندوم های تاخیری، قرص های تاخیری و اسپری های تاخیری، انواع این ابزار ها هستند که در این مقاله اسپری های تاخیری را به شما معرفی می کنیم و شما را با نحوه و طرز استفاده آنها و عوارض این اسپری های تاخیری آشنا می کنیم.

اسپری تاخیری و کارکرد آن چیست
یکی از مشکلاتی که امروزه زوجین با آن مواجه هستند، انزال زودرس شریک جنسی مرد بوده که 30 درصد از مردان در سراسر جهان حداقل در دوره ای از زندگی خود آن را تجربه می کنند. در این نوع اختلال، پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی از شروع هر فعالیت جنسی، حتی گاها قبل از دخول، مرد ارضا شده و به انزال دست می یابد. 
پایان یافتن رابطه جنسی، قبل از این که هر دو شریک جنسی احساس لذت را تجربه کرده و به ارگاسم برسند، به خصوص اگر بارها تکرار شود، آزار دهنده خواهد بود. به همین دلیل لازم است که این مشکل برطرف شده و با استفاده از ابزار و راهکار هایی مدت زمان سکس را افزایش دهید. یکی از راه های غلبه بر این مشکل استفاده از اسپری های تاخیری است.
اسپری تاخیری که با نام اسپری اوج، اسپری جنسی یا اسپری آلت تناسلی مرد نیز شناخته می شود، همانطور که از نامش پیداست برای کاهش حساسیت در حساس ترین مناطق آلت تناسلی مرد به کار می رود تا انزال او را به تاخیر بیندازد؛ در نتیجه مدت زمان سکس را افزایش می دهد. محتویات این اسپری ها شامل لیدوکائین که یک ماده بی حس کننده مجاز است به همراه بنزیل الکل، اتانول، بنزوکائین و آب است.
حتما بخوانید: درمان زود انزالی

نحوه استفاده از اسپری تاخیری
اسپری تاخیری، درمانی فوری برای مشکل زود انزالی در مردان بوده و طریقه استفاده از آن آسان است. در این بخش از مقاله نحوه و طرز استفاده صحیح از اسپری تاخیری را به طور کامل توضیح داده ایم تا بتوانید به راحتی آن ها را به کار ببرید و بیشترین بازدهی را برایتان داشته باشند. استفاده از اسپری تاخیری 4 مرحله دارد که عبارتند از:
۱مرحله اول: اسپری کردن
بهتر است قبل از اسپری کردن آلت تناسلی خود را شسته باشید و سپس اسپری تاخیری را بر روی آلت خود اسپری کنید. اسپری را از فاصله حدود 30 سانتی متری آلت تناسلی تان استفاده کنید. خیلی نزدیک تر ممکن است احساس سوزش ایجاد کند و خیلی دورتر هم می تواند اثر اسپری را از بین ببرد.
تعداد دوز مصرفی اسپری برای هر مردی متفاوت است بنابراین اگر برای بار اول از اسپری تاخیری استفاده می کنید به طور آزمایشی سه بار اسپری را امتحان کنید. پس از آن متوجه خواهید شد که بدن شما به چه میزان از اسپری نیاز دارد و در استفاده های بعدی کارتان راحت خواهد بود.
یک اشتباه رایج در افرادی که از اسپری تاخیری استفاده می کنند این است که این محصول بلافاصله اثر می کند اما بیشتری اثربخشی این اسپری ها زمانی است که 5 تا 15 دقیقه قبل از انجام رابطه جنسی خود از آن استفاده کنید. نکته دیگر این است که فرقی ندارد که اسپری را در حالت نعوظ یا غیر از این حالت به کار ببرید. 
۲مرحله دوم: مالش دادن
پس از اسپری کردن، زمان مالش دادن آن بر روی آلت تناسلی تان است. سعی کنید این کار را به صورت دورانی انجام داده و در بخش های حساس آلت تناسلی تان اسپری را بمالید. این کار را تا حدود 15 دقیقه انجام دهید تا محتویات اسپری تاخیری به طور کامل جذب شود.
۳مرحله سوم: انجام رابطه جنسی
اکنون می توانید رابطه جنسی لذت بخشی را با شریک جنسیتان شروع کنید و نگران انتقال ماده بی حسی به واژن زن نباشید. تا زمانی که آلت تناسلی تان با دهان شریک جنسی تان تماس پیدا نکند، محتویات اسپری به درون بدن او منتقل نمی شود. بنابراین در صورتی که قصد رابطه جنسی دهانی داشته باشید، لازم است که قبل از آن، آلت تناسلی خود را بشویید.

[تصویر:  1618246280_%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8...DB%8C1.jpg]

۴مرحله چهارم: شستن آلت تناسلی
پس از پایان رابطه جنسی، نوبت به انجام آخرین مرحله استفاده از اسپری تاخیری؛ یعنی شستن و پاک کردن آن می رسد. مانند کاندوم که پس از سکس آن را به دور می اندازید، اسپری را نیز باید از آلت تناسلی خود پاک کنید تا اثر بی حسی آن از بین برود.
بیشتر بخوانید: رابطه زناشویی مناسب

عوارض و معایب استفاده از اسپری تاخیری
با وجود این که اسپری های تاخیری می توانند یک رابطه جنسی طولانی و لذت بخش را ایجاد کنند اما نباید از عوارض استفاده آن ها و معایبی که دارند عافل شد. در این بخش از مقاله عوارض و معایب استفاده از اسپی تاخیری بیان شده است.

برنامه ریزی همیشگی برای رابطه جنسی
از آنجایی که اسپری تاخیری باید قبل از رابطه جنسی مورد استفاده قرار گیرد، همواره باید برای شروع رابطه جنسی تان برنامه ریزی داشته باشید. این موضوع همیشه امکان پذیر نیست و از طرف دیگر گاهی برنامه ریزی برای برقراری رابطه جنسی آزار دهنده خواهد بود و از لذت و هیجان آن می کاهد.

کاهش لذت جنسی در مردان
یکی از ترکیبات اصلی اسپری تاخیری، لیدوکائین است که باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی مرد می شود. مطالعات نشان داده اند که بی حسی آلت تناسلی مرد در حین رابطه جنسی به مرور از لذت و میل جنسی مردان می کاهد.

از دست دادن نعوظ در مردان
برخی از اسپری های تاخیری بسیار قوی هستند. به طوری که چند بار استفاده از آن ها می تواند باعث ایجاد اختلال نعوظ در مردان شود.

ایجاد حساسیت های پوستی در مردان
اسپری تاخیری ممکن است برای برخی از مردان ایجاد حساسیت کند که به اشکال متفاوتی خود را نشان می دهد. مردانی که به این محصول حساسیت دارند ممکن است این علائم را داشته باشند:
[list]
[*]تحریک پوست
[*]احساس سوزش
[*]احساس خارش
[*]تورم در ناحیه تناسلی و مقعد
[/list]
ایجاد حساسیت برای زن
مواد تشکیل دهنده اسپری تاخیری، گاهی باعث ایجاد حساسیت برای زنان می شود؛ به خصوص اگر رابطه جنسی دهانی برقرار کنید. برای برطرف شدن این مشکل بهتر است از کاندوم استفاده کنید.
حتما بخوانید: ضعف زنان بعد از رابطه جنسی
نکات مهم طرز استفاده از اسپری تاخیری
تا کنون شما را اسپری تاخیری، نحوه استفاده از آن و عوارض و معایب استفاده از این اسپری آشنا کردیم. اما نکاتی وجود دارد که در هنگام استفاده از اسپری تاخیری باید به آن ها توجه کنید که در ادامه بیان شده اند.
در مصرف اسپری های تاخیری اعتدال را رعایت کنید. زیرا استفاده بیش از حد از اسپری های تاخیری می تواند به کیفیت اسپرم شما آسیب برساند و در نتیجه باعث ناباروری شود.
از اسپری های تاخیری به عنوان روش درمان زود انزالی خود استفاده نکنید زیرا آنها تنها به صورت مقطعی عمل می کنند و استفاده بیش از حد از این اسپری ها نه تنها خاصیت درمانی ندارد بلکه می تواند بسیار آسیب زننده باشد.
از اسپری تاخیری و قرص تاخیری به طور همزمان استفاده نکنید. اگر فکر می کنید که استفاده همزمان از قرص و اسپری تاخیری می توانند مدت زمان سکس را طولانی تر کنند، سخت در اشتباه هستید. این دو با یکدیگر تعامل خوبی ندارند، پس لطفا فقط یکی از آن ها را استفاده کنید.
اگر همسرتان باردار است از اسپری های تاخیری استفاده نکنید زیرا مواد موجود در اسپری برای دوران بارداری خطرناک هستند.

کلام آخر
یکی از موارد بسیار تاثیر گذار در افزایش لذت جنسی زوجین، بالا بردن مدت زمان سکس است. برای این منظور راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از قرص، اسپری یا کاندوم تاخیری است. اسپری تاخیری با بی حس کردن آلت تناسلی مرد زمان انزال را به تاخیر می اندازد. ولی باید در طرز استفاده از آن احتیاط شود زیرا استفاده بیش از حد از اسپری تاخیری می تواند عوارض جبران ناپذیری مانند از دست دادن نعوظ در مردان داشته باشد.

در ادامه بخوانید: رابطه جنسی در بارداری


سوالات متداول

1- ✔️ اسپری تاخیری چه عملکردی دارد؟
✔️ اسپری تاخیری برای افزایش مدت زمان رابطه جنسی مورد استفاده قرار می گیرد و چگونگی این عمل در متن مقاله بیان شده است.


2- ✔️ نحوه استفاده از اسپری تاخیری چگونه است؟
✔️ استفاده از اسپری تاخیری طی 4 مرحله اسپری، مالش، انجام رابطه جنسی و شستن آلت انجام می گیرد که در مقاله به طور مفصل این مراحل توضیح داده شده اند.


3- ✔️ معایب و عوارض استفاده از اسپری تاخیری چیست؟
✔️ استفاده بیش از حد از اسپری های تاخیری می تواند عوارض زیادی داشته باشد از جمله از بین رفتن نعوظ در مردان، ایجاد حساسیت در مردان و زنان و دیگر مواردی که در مقاله به طور کامل بیان شده اند.
منبع : نحوه استفاده از اسپری تاخیری