تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: حضانت فرزند دختر بعد از هفت سالگی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زمانی که والدین کودک از هم جدا می شوند و یا بنا به دلایلی از هم جدا زندگی می کنند ، این پرسش به میان می آید که حضانت فرزند به عهده کیست . در قانون مدنی ، به عهده گرفتن حضانت فرزندان بر اساس سن کودک تعیین می شود . در مورد دختران ، حضانت در دو بازه زمانی قبل از هفت سالگی و بعد از هفت سالگی تا نه سالگی مدنظر قرار می گیرد . در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که حضانت فرزند دختر بعد از 7 سالگی با کیست . بنابراین ، به بررسی حضانت فرزندان ، حضانت فرزند دختر قبل از هفت سالگی و حضانت فرزند دختر بعد از هفت سالگی خواهیم پرداخت .


حضانت فرزندان
به طور کلی ، حضانت ناظر بر مراقبت و حمایت جسمی و عاطفی از فرزندان می باشد . به همین دلیل ، بر اساس قانون مدنی ، حضانت فرزندان در درجه اول به عنوان حق و تکلیف والدین به عهده آنهاست . اما در شرایطی که یکی از والدین فوت کرده باشد ، حضانت به عهده دیگری قرار می گیرد . در صورتی که هم که هر دوی والدین فوت کنند ، حضانت فرزند به عهده جد پدری طفل خواهد بود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم حضانت و اشخاص عهده دار آن و حضانت فرزندان بعد از فوت والدین کلیک کنید .

[تصویر:  instagram.gif]


حضانت فرزند دختر قبل از هفت سالگی
بر اساس قانون مدنی ، حضانت و نگهداری طفلی که والدین او از هم جدا شده اند و یا جدا از یکدیگر زندگی می کنند ، مادر تا سن هفت سالگی اولویت دارد . بر اساس این ماده ، حضانت فرزند دختر و حضانت فرزند پسر قبل از رسیدن به سن هفت سالگی به عهده مادر است . دلیل این امر هم لزوم برخورداری کودکان در سنین پایین از مهر و محبت و عاطفه مادر است . علاوه بر اینکه اصولا نوزادان تا سن دو سالگی شیرخوار محسوب شده و باید نزد مادر خود بمانند . به همین دلیل است که حضانت فرزند دختر قبل از هفت سالگی به عهده مادر وی می باشد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حضانت مادر کلیک کنید .

حضانت فرزند دختر بعد از هفت سالگی
سوال مهمی که قصد داریم در این قسمت به آن پاسخ دهیم آن است که حضانت فرزند دختر بعد از 7 سالگی به عهده کیست . بر اساس قانون مدنی ، بعد از اینکه فرزند دختر به سن هفت سالگی رسید ، حضانت مادر نیز به اتمام می رسد . لذا به استناد قانون مدنی ، پس از سن هفت سالگی ، حضانت فرزند دختر با پدر وی خواهد بود . البته حضانت فرزند بعد از هفت سالگی تا رسیدن به سن بلوغ که نه سال تمام قمری است ، با پدر خواهد بود ولی به محض اینکه فرزند دختر به سن بلوغ رسید ، از حضانت والدین خود خارج می شود . به این معنا که خودش می تواند تصمیم بگیرد که می خواهد با کدامیک از والدینش زندگی کند .
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند دختر بعد از هفت سالگی به کانال تلگرام حقوق خانواده مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون حضانت فرزند دختر بعد از هفت سالگی [b] [/b]پاسخ دهند .
منبع : حضانت فرزند دختر بعد از هفت سالگی