تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انواع روش های درمان زگیل تناسلی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تشخیص زگیل تناسلی
از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی اغلب دشوار است، پزشکان عموماً با استفاده از محلول اسیداستیک رقیق شده زگیل ها را به رنگ سفید درآورده و سپس، با استفاده از ابزارهای ویژه مثل کولپوسکوپ آنها را نابود می کند.
تشخیص زگیل تناسلی در زنان با تست پاپ اسمیر
انجام منظم معاینه لگن و تست پاپ اسمیر در زنان مهم است. با این کار می توان تغییرات گردن رحم ناشی از زگیل ها و یا علائم اولیه سرطان  گردن رحم را تشخیص داد.
در پاپ اسمیر، پزشک از وسیله ای به نام اسپکولوم برای باز کردن دهانه ی رحم استفاده می کند، سپس با استفاده از ابزاری از سلول های گردن رحم بیوپسی (نمونه) برمی دارد. در نهایت، سلول ها توسط میکروسکوپ دیده می شوند.
تشخیص زگیل تناسلی در مردان از طریق بیوپسی
اگر پزشک شما برای تشخیص آلودگی به تست و آزمایش های بیشتری نیاز داشته باشد، ممکن است بیوپسی (گرفتن نمونه از بافت های زگیل تناسلی و یا ناحیه مشکوک) انجام دهد و آن را برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه بفرستد. این موضوع به پزشک در تشخیص نشانه های سرطان تناسلی یا رحمی کمک شایانی می کند. برای افرادی که در خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند و یا ویروس اچ پی وی در آن ها تشخیص داده شده است، این بسیار مهم است که چک آپ های منظم با پزشک داشته باشند (از جمله بیوپسی) تا مطمئن شوند همه چیز تحت کنترل است.
[تصویر:  images.jpg]

درمان های زگیل های تناسلی، مستقیما بر روی پوست اعمال می شوند، روش های درمانی عبارتند از:
درمان زگیل های تناسلی با کرم های موضعی
کرم هاى موضعى زیکلارا، آلدرا و ایمیکویمود، توانایی سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با زگیل های تناسلی افزایش می دهند.
هنگامی که این کرم بر روی پوست شما زده شده است، باید از تماس جنسی اجتناب کنید. این کرم ممکن است عملکرد کاندوم ها را ضعیف کرده و پوست شریک شما را اذیت کند.
یکی از عوارض جانبی احتمالی این دارو، قرمزی پوست است. سایر عوارض جانبی شامل تاول، بدن درد، سرفه، بثورات  جلدی و خستگی می باشد.
درمان زگیل های تناسلی با پدوفیلین
پدوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل های تناسلی را از بین می برد. این کار باید توسط پزشک انجام شود. پزوفیلوکس شامل همان ترکیب فعال است، اما بیمار خودش می تواند در خانه از آن استفاده کند.
درمان زگیل های تناسلی با اسید تری کلرواستیک
این ماده ى شیمیایی زگیل های تناسلی را سوزانده و می تواند برای زگیل های داخلی هم استفاده شود. عوارض جانبی آن سوزش خفیف پوست، زخم  و یا درد را شامل می شود.
درمان زگیل های تناسلی با سینکاتچینز یا ورجین
نوعى کرم برای درمان زگیل های خارجی و زگیل های مقعد و اطراف آن است. عوارض جانبی این دارو اغلب خفیف بوده و ممکن است شامل قرمزی پوست، خارش یا سوزش و درد باشد.
[تصویر:  26a0.svg]توجه: استفاده از داروهای بدون نسخه در این مورد می تواند باعث درد و سوزش بیشتر شود.