تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زمان پایان جوش جوانی و بلوغ
جوش دوران بلوغ، به قدری متداول است که برخی از مردم تصور می کنند این یک حالت طبیعی در روند زندگی می باشد. این نوع از جوش ها معمولاً از سنین 13 الی 27 سالگی در جوانان ظهور می کند و تا سی سالگی ادامه دارد.
جوش صورت ﯾﮑﯽ از ﺷﺎﯾﻌﺘﺮﯾﻦ اﺧﺘﻼﻻت ﭘﻮﺳﺘﯽ اﺳﺖ و تقریبا اکثر افراد نیاز به دانستن راههای از بین بردن جوش صورت یا کاهش آن می باشند.  برای شناسایی راههای از بین بردن جوش صورت ابتدا باید انواع جوش صورت ، عوامل زمینه ساز و ریسک فاکتورهای آن شناسایی شود.
ﺷﯿﻮع جوش صورت و بدن ﺑﻪ ﺣﺪی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ اﻓﺮاد آﻧﺮا ﻧﻮﻋﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻓﯿﺰﯾﻮﻟﻮژﯾﮏ در دوران ﻧﻮﺟﻮاﻧﯽ و ﺑﻠﻮغ ‫ﻧﺎﻣﯿﺪه اﻧﺪ. اﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎری اﺣﺘﻤﺎﻻً ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺮ ﺑﻮدن ﺳﻦ ﺑﻠﻮغ، در دﺧﺘﺮﻫﺎ زودﺗﺮ از ﭘﺴﺮﻫﺎ ﺑﺮوز ﻣﯽﮐﻨﺪ. آﮐﻨﻪ در04 % دﺧﺘﺮان 17ﺳﺎﻟﻪ و 52% ‫ﭘﺴﺮان 18ﺳﺎﻟﻪ دﯾﺪه ﻣﯽ ﺷﻮد. ﭘﺲ از اﯾﻦ ﺳﻦ، درﺻﺪ ﺷﯿﻮع آن ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ، ﺑﯿﻤﺎری ﺑه طﺮف ﺑﻬﺒﻮد ﭘﯿﺶ ﻣﯽ رود.
انواع جوش جوانی و بلوغ
1- آکنه خفیف  (جوش صورت خفیف )
این نوع متداول ترین نوع جوش است و در حقیقت بیشتر افراد در طی دوران جوانی مبتلا به این نوع جوش صورت می شوند به همین دلیل است که نام جوش جوانی یا جوش غرور به آن داده اند.
معمولاً تعداد زیادی جوشهای متورم، جوش چرکی و جوش سرسیاه روی پوستهای چرب ظاهر می شوند بیشترین محل جوش ها روی پیشانی، چانه و آرواره پائین است. این نوع بیماری هیچگونه ناراحتی یا مداخله ای در کار افراد نخواهد داشت.
تشکیل جوشگاه (اسکار) هم همیشگی نیست و فقط گاهی ممکن است پس از ناپدید شدن جوش چند فرو رفتگی باقی بماند . یکی از راههای از بین بردن جوش صورت خفیف استفاده منظم از صابون مناسب یا کرم های لایه بردار است. در این نوع ممکن است از میکرودرم ابریزژن یا لیزر نیز به عنوانی یکی از سریعترین راههای از بین بردن جوش صورت استفاده گردد. البته همواره باید این مسئله مورد توجه باشد که درمان جوش صورت و بدن نیازمند صبر و حوصله و پیگیری فراوان می باشد.
[تصویر:  acne-treatment.jpg]
2- آکنه یا جوش متوسط 
حدود 10% افراد دچار آکنه متوسط ( جوش صورت متوسط) می شوند در این نوع از بیماری  تعداد جوشهای متورم بیشتر از جوشهای سطحی است که تمایل به بزرگ شدن دارند و گاهی این جوشهای متورم و غیر چرکی به جوشهای متورم و چرکی تبدیل می شوند.
آکنه متوسط مانند انواع دیگر آن در زمستان ها شدت می گیرد و در تابستان از شدت آن کاسته می شود که عمدتاً به خاطر تغییر ها و شاید استفاده از لباسهای سبک تر باشد و معمولا در سنین 18 تا 20 سالگی گسترش می یابد و عمدتاً جوشگاه یا اسکار زیادی بر جای نمی گذارد و اگر جوشها را فشار ندهیم یا آنها را از جا نکنیم پوست کاملاً سالم و طبیعی می ماند.

از راههای از بین بردن جوش صورت متوسط استفاده از کرم های موضعی، صابون، داروی خوراکی حتی لایه برداری نظیر میکرودرم ابریژن و یا لیزر  را می توان نام برد. انتخاب یکی از راههای از بین بردن جوش صورت با صلاحدید پزشک و شرایط بیماری انجام می شود. درمان این نوع از جوش صورت باید سریعتر انجام شود. در گروهی از بیماران ممکن است مدت طولانی تری نیاز به مراقبت از پوست داشته باشند.