تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مال مصرف شدنی و مال قابل بقا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اموال در حقوق انواع مختلفی دارد . این دسته بندی های بر اساس معیارهای متفاوتی صورت می گیرد برای مثال اموال بر اساس اینکه جا به جا می شوند به اموال منقول و اموال غیرمنقول تقسیم می شوند یا بر اساس اینکه یک مال چند مالک دارد به مال مشاع و مال مفروز دسته بندی می شود . همچنین اموالی که مثل آنها وجود دارد مال مثلی و غیر از آن مال قیمی خواهند بود . دسته بندی دیگری هم برای اموال وجود دارد که بر مبنای با استفاده از بین می روند یا نه در نظر گرفته شده است که به آنها مال مصرف شدنی و مال قابل بقا می گویند . در این مقاله به بررسی مال مصرف شدنی و مال قابل بقا می پردازیم . 


مال مصرف شدنی
مال مصرف شدنی مالی است که با استفاده از بین می رود و تمام می شود . معمولا اموال مصرف شدنی در اولین استفاده از بین می روند مثل خوراکی های و آشامیدنی ها . این از دست دادن یا می تواند یک مرتبه باشد مثل از دست دادن خوراکی یا می تواند حقوقی باشد مثلا با انتقال پول ، پول مصرف شده و اثر این تمام شدن حقوقی است . 

[تصویر:  instagram.gif]


مال قابل بقا
در مقابل اموال مصرف شدنی دسته ای دیگر از اموال وجود دارند که با اینکه استفاده می شوند اما باز هم باقی می مانند و با مصرف ، از دست نمی روند مثل اثاث منزل و ادوات کار . اگرچه این اموال به مرور زمان و با استفاده فرسوده می شوند و قابلیت بهره بری خود را از دست می دهند اما چون امکان بهره برداری از آنها طولانی است به آن اموال قابل بقا می گویند . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مال مصرف شدنی و مال قابل بقابه کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مال مصرف شدنی و مال قابل بقا پاسخ دهند . 
منبع : مال مصرف شدنی و مال قابل بقا