تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبان برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰ و ورود به حرفه دبیری باید شرایط تعیین شده من جمله شرایط عمومی شرکت در آزمون های استخدامی ، شرط سنی ، شرایط احراز تحصیلی و ... را رعایت کنند . خاطر نشان می شود برای استخدام نهایی در آموزش و پرورش داوطلبان باید واجد تمامی شرایط تعیین شده نام نویسی و پذیرش نهایی این آزمون باشند .


آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور من جمله وزارت آموزش و پرورش هر ساله زیر نظر سازمان استخدامی و اداری کشور و توسط سازمان سنجش برگزار می شود . این آزمون سالیانه یکبار برگزار می شود و داوطلبان متقاضی استخدام در این رشته های دبیری می بایست در مهلت تعیین شده از سوی سازمان سنجش در پذیرش فرهنگیان سال جاری نام نویسی کرده و در آزمون شرکت کنند .
نکته حائز اهمیت این است که کلیه متقاضیان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۰ باید پیش از ثبت نام در این آزمون شرایط عمومی ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های دولتی و شرایط اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش را بررسی  مطالعه کنند . داوطلبان در صورتی که شرایط تعیین شده را دارا باشند می توانند در ازمون استخدام دبیری سال 1400 نام نویسی کنند .
لذا با توجه به موارد ذکر شده در ادامه این مقاله به منظور آگاه سازی داوطلبان ، به تفکیک شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی  آموزش و پرورش 1400 و هم چنین شرایط اختصاصی استخدام دبیری و فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ را ارائه داده ایم .

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400
 همانطور که پیش از این اشاره شده است داوطلبان برای ثبت نام در شغل های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید پیش از آغاز فرآیند نام نویسی ، شرایط تعیین شده را بررسی کرده و در صورتی که واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی و شرایط اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش باشند می توانند در آزمون ثبت نام کنند .

 در هر دوره از استخدام دبیری آموزش و پرورش ، شرایط استخدام فرهنگیان با انتشار دفترچه راهنمای آزمون اعلام می شود . داوطلبان متقاضی آزمون سال جاری می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰ ، از جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون مطلع شوند .

 با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1400 ، شرایط عمومی استخدام فرهنگیان در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال گذشته ارائه داده ایم . خاطر نشان می شود به محض انتشار دفترچه استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰ و در صورت تغییر شرایط عمومی ، این مقاله بروزرسانی خواهد شد .



 دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
 اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی ذکر شده در قانون اساسی کشور
 التزام عملی به قانون اساسی کشور ایران
 داشتن کارت پایان خدمت و یا مغافیت قانونی نظام وظیفه ( داوطلبان آقا )
 داشتن سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته شغلی انتخاب شده
 عدم اعتیاد به دخانیات و یا مواد مخدر
 نداشتن سوء سابقه کیفری و جزایی موثر
 عدم محرومیت از استخدام در ارگان ها و سازمان های دولتی
 عدم استخدامی رسمی و یا پیمانی در سایر دستگاه های اجرایی
 داشتن حداقل 20 سال تمام
 داشتن حداکثر 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم
 داشتن حداکثر 30 سال برای دارندگان مدرک کاردانی
 داشتن حداکثر 35 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی
 داشتن حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد
 داشتن حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری
 معافین شرط سنی تعیین شده : جانبازان ، آزادگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان جانبازان 25 %و بالاتر ، فرزندان آزادگان يک سال اسارت و بالاتر
 متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست با بررسی رشته های شغلی مورد نیاز دبیری در سال 1400 ، رشته شغلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس برای بررسی شرایط اختصاصی آن ارگان اقدام کنند . 
حتما بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش



شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400
 داوطلبانی که  واجد شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال 1400 را داشته و متقاضی انتخاب کد رشته های شغلی آموزش و پرورش هستند باید علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده ، واجد شرایط اختصاصی استخدام دبیران آموزش و پرورش نیز باشند .

  داوطلبان باید دقت داشته باشند که در کنار شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 ، باید شرط احراز تحصیلی ( تجانس رشته و مقطع تحصیلی ) تعیین شده برای هر کد شغلی را رعایت کنند . شرط احراز تحصیلی و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر یک از رشته های شغلی دبیری در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ارائه می شود .

 با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1400 ، شرایط اختصاصی استخدام فرهنگیان در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال گذشته ارائه داده ایم . خاطر نشان می شود به محض انتشار دفترچه استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰ ، و در صورت تغییر شرایط اختصاصی ، این مقاله بروزرسانی خواهد شد .




 پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ویژه آموزش و پرورش باید در یک دوره مهارت آموزی یک ساله ، شرکت کنند . داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی شرکت نکنند به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود .

داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی رشته های هنرآموز هستند می بایست برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش به سایت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی srttu.edu مراجعه کنند و پذیرفته شدگان نهایی عناوین شغلی آموزگار ، دبیر ، مراقب سلامت ، مشاور و مربی امور تربیتی نیز برای اطلاع از موارد مذکور باید به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه نمایند .

 داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی ، مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و هم چنین مدرک ICDL خود را ارائه داده و در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از  آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه نمایند.

 مدرک تحصیلی علاقه مندان به شرکت در عناوین شغلی هنرآموز ، باید کاردانی پیوسته باشد . داوطلبانی که مدرک آنها کاردانی ناپیوسته باشد باید دیپلم هنرستان داشته باشند .

 امکان تغییر محل خدمت تعیین شده انتخابی در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، پس از استخدام نهایی و پیش از آغاز اشتغال به کار وجود ندارد . پس از آغاز دوره اشتغال نیز انتقالی بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان ( وزارت آموزش و پرورش ) می باشد .

 داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی آزمون سال جاری قرار می گیرند ، می بایست پیش از شروع دوره مهارت آموزی یک ساله خود ، تعهدی مبنی بر 10 سال خدمت در محل پذیرش به آموزش و پرورش بدهند .

 برای صدور احکام آغاز به کار معلمان جدیدالورود باید قبل از اشتغال به کار ، سوگند معلم را ادا کنند و سوگند نامه مربوطه را امضا نمایند .

 فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم ، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند ، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99 نام نویسی کنند .

 اعمال سهمیه بومی گزینی براساس  قانون اصلاح ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 99/06/16 مجلس شورای اسلامی
متن این قانون به شرح زیر می باشد :
" پيرو انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نام هشتمين آزمون استخدامي متمركز دستگاههاي اجرايي كشور در سال 1399 و با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان آزمون استخدامی مذکور می رساند:
بر اساس قانون اصلاح ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 99/06/16 مجلس شورای اسلامی مبنی بر « اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها » به متقاضیان محترم ثبت نام کننده در آزمون اجازه داده خواهد شد بر اساس قانون اصلاحی و شغل محل های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به ویرایش اطلاعات و شغل محل انتخابی خود اقدام نمایند.
بدیهی است زمان و مهلت ویرایش اطلاعات توسط متقاضیان و شرایط استفاده از اولویت بومی بودن درگاه این سازمان اطلاع رسانی عمومی خواهد شد. "

حتما بخوانید: ویرایش ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش


 اگر پس از مطالعه مقاله شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰ ، سوالی در این مورد دارید جواب آن را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .

 علاقه مندان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی وزارت بهداشت می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۰ مطلع شوند .
در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت





سوالات متداول

1- ✔️ با چه مدارکی می توان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نام نویسی کرد ؟
✔️ فارغ التجصیلان مقاطع کاردانی و بالتر می توانند با رعایت سایر شرایط ذکر شده در این مقاله ، برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کنند .


2- ✔️ آیا برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرط سنی معینی وجود دارد ؟
✔️ بله داوطلبان با توجه به مدرک تحصیلی باید شرط سنی تعیین شده را رعایت کنند که حداکثر سن مورد پذیرش فارغ التحصیلان هر مقطع در این مقاله ارائه شده است .


3- ✔️ آیا تغییر محل خدمت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش امکان پذیر است ؟  
✔️ خیر . همانطور که در این مقاله اشاره شده است تغییر محل خدمت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بدو قبولی و پیش از اشتغال وجود ندارد .
منبع : شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400