تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: برنامه امتحانات نهایی خرداد 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانش آموزان پایه های تحصیلی نهم و دوزادهم جهت آمادگی بیشتر در امتحانات نهایی خرداد 99 - 1400 باید در فرصت مناسب از زمان و برنامه ریزی تعیین شده برای این امتحانات مطلع گردند . با توجه به  تغییر برنامه ریزی های آموزشی در سال تحصیلی جاری به علت شیوع بیماری کرونا ، زمان بندی دروس امتحانات نهایی دچار تغییر شده و با روند معمول سال های گذشته تفاوت دارد .


هر ساله، برنامه و زمان دقیق امتحانات نهایی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش  اعلام می شود تا دانش آموزان پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم با اطلاع از این برنامه ریزی آمادگی لازم برای مطالعه و یادگیری دروس خود را داشته باشند.
با توجه به تمامی این موارد اما روند اعلام و زمان بندی برنامه امتحانی امتحانات نهایی خرداد  ۹۹ - ۱۴۰۰ به علت گسترش بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی دچار تغییرات و تفاوت هایی با سال های تحصیلی گذشته شده است که این امر کمی باعث نگرانی دانش آموزان نسبت به اطلاع به موقع از این برنامه ریزی امتحانی شده است .
با توجه به این که نمرات امتحانات نهایی از اهمیت بسیار بالایی برای دانش آموزان هر دو پایه برخوردار بوده و تاثیر زیادی در روند انتخاب رشته و نتایج کنکور این دانش آموزان خواهد داشت لذا در این ادامه مقاله برنامه ریزی های مربوط به برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه  99 -1400 را بررسی کرده و به شرح زمان دقیق و برنامه امتحانات نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت . 

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰
برنامه ریزی دقیق و زمان بندی مناسب برای مطالعه دروس امتحانی و اولویت بندی هر یک از این دروس برای مطالعه بیشتر در زمان نزدیک به شروع امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ به قدری مهم است که بخش عمده ای از نمرات و نتایج امتحانات را به خود احتصاص می دهد .

بیشتر بخوانید: حذفیات امتحان نهایی

برای این که دانش آموزان بتوانند در مطالعه و اولویت بندی درس های خود برنامه ریزی داشته و موفق به یادگیری و دوره تمامی مطالب شوند باید به موقع و در فرصت مناسب از زمان دقیق برگزاری امتحانات خود و برنامه امتحانات نهایی خرداد 99 - 1400 مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه برگزاری امتحانات مدارس

با توجه به این که زمان بندی و برنامه ریزی دروس امتحانات نهایی خرداد ماه ممکن است بنابر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش دچار تغییراتی شود اما به محض انتشار برنامه امتحانی خرداد ماه 1400 پایه های تحصیلی نهم ، دوازدهم و بزرگسالان، در این مقاله اطلاع رسانی شده و به طور دقیق در اختیار دانش آموزان و محصلین قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم




در حال حاضر برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان ، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی دوره دوم متوسطه خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ منتشر نشده است. به محض انتشار، برنامه امتحانی در این قسمت قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم



در حال حاضر برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان ، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ منتشر نشده است. به محض انتشار، برنامه امتحانی در این قسمت قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید: بارم بندی دروس پایه دوازدهم رشته انسانی


در حال حاضر برنامه امتحانات نهایی دوره پیش دانشگاهی بزرگسالان ، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد ( نیم سالی - واحدی ) خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰ منتشر نشده است. به محض انتشار، برنامه امتحانی در این قسمت قرار می گیرد.



در ادامه بخوانید: نمونه سوالات امتحانی




سوالات متداول

1- ✔️ امتحانات نهایی 99 - 1400 چه زمانی برگزار خواهد شد ؟
✔️ همان طور که در این مقاله نیز به آن اشاره شده ، در حال حاضر زمان دقیقی برای آن در نظر گرفته نشده است که به محض اعلام تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .


2- ✔️ امتحانات نهایی 99 - 1400 مربوط به کدام پایه های تحصیلی است ؟
✔️ طبق مطالب عنوان شده در مقاله فوق امتحانات نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰ مربوط به پایه تحصیلی نهم و دوازدهم می باشد .


3- ✔️ امتحانات نهایی دیگر مقاطع چگونه خواهد بود ؟
✔️ ارزشیابی از سایر پایه ها توسط معلمان و بر اساس فعالیت دانش آموزان انجام می شود که در این مقاله به شرح این موضوع پرداخته ایم .
منبع : برنامه امتحانات نهایی خرداد 1400