تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: Multi path fading چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
محو شدن چندگانه بر اکثر اشکال ارتباطات ارتباطات رادیویی در یک فرم تاثیر می گذارد.
 
محو شدن چندگانه می تواند سیگنال ها را در فرکانس ها از بخش LF طیف و در سمت راست بالا تا بخش مایکروویو طیف قرار دهد.
 
محو شدن چندگانه در هر محيطی که پخش چند لایه دارد وجود دارد و مسیرها به دلایلی تغییر می کنند. این تغییر نه تنها نقاط قوت نسبی خود، بلکه مراحل آنها را نیز تغییر خواهد داد، زیرا طول مسیر تغییر خواهد کرد.
 
محو شدن چندگانه همچنین ممکن است باعث تحریف سیگنال رادیویی شود. به عنوان مسیرهای مختلفی که می توانند توسط سیگنال ها گرفته شوند، طول سیگنال متفاوت است، سیگنال فرستاده شده در یک نمونه خاص به گیرنده در عرض زمان می رسد. این امر می تواند با اعوجاج فاز و تداخل بین نماد هنگام انتقال داده ایجاد شود. در نتیجه، ممکن است لازم باشد ویژگی هایی را در سیستم ارتباطات رادیویی وارد کنیم که تاثیرات این مشکلات را به حداقل می رساند.
 
اصول اولیه محو شدن Multipath
محو شدن چندگانه یک ویژگی است که باید در هنگام طراحی یا توسعه یک سیستم ارتباطات رادیویی مورد توجه قرار گیرد. در هر سیستم ارتباطات رادیویی زمینی، سیگنال نه تنها از طریق مسیر مستقیم، بلکه همچنین به عنوان نتیجه انعکاس از اشیاء مانند ساختمان ها، تپه ها، زمین، آب و غیره که در مسیر اصلی قرار دارند، به گیرنده می رسد.
 
سیگنال کلی در گیرنده رادیویی خلاصه ای از انواع سیگنال های دریافت شده است. همانطور که همه آنها مسیر طول مسیر را دارند، سیگنال ها از کل به مرحله های نسبی خود اضافه می کنند و تفریق می کنند.
 
گاه تغییرات در طول مسیر نسبی رخ می دهد. این می تواند از فرستنده رادیو یا گیرنده رادیویی یا هر یك از اجسامی باشد كه یك سطح بازتابنده در حال حرکت را ایجاد می كند. این امر موجب می شود که مراحل سیگنال های ورودی گیرنده تغییر کند و به نوبه خود این باعث می شود که قدرت سیگنال متفاوت به عنوان یک نتیجه از راه های مختلف که در آن سیگنال با هم جمع می شوند. این است که باعث می شود محو که در بسیاری از سیگنال ها وجود دارد.
 
محو انتخابی و صاف
محو شدن چندگانه می تواند کانال های ارتباطی رادیویی را به دو روش اصلی تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند به نحوی که در آن اثرات محو شدن چند لبه کاهش می یابد.
 
محو شدن تخت: این فرم محو شدن چند لایه بر تمام فرکانس ها در یک کانال مشخص تاثیر می گذارد یا به طور مساوی یا تقریبا به همان اندازه. هنگامی که محو شدن مسافت چند ضلعی مسطح تجربه می شود، سیگنال فقط در دامنه تغییر می کند، در طول یک دوره از زمان یا با حرکت از یک موقعیت به دیگری تغییر می کند.
محو شدن انتخابی: محو شدن انتخابی زمانی اتفاق می افتد که محو شدن چند لایه روی فرکانس های مختلف در کانال به درجه های مختلف تاثیر می گذارد. به این معنی است که فازها و دامنه های سیگنال در کانال متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات صفرهای عمیق عمیق ممکن است تجربه شوند، و این باعث می شود برخی از مشکلات پذیرش. به سادگی حفظ دامنه کلی سیگنال دریافت شده بر اثرات محو شدن انتخابی غلبه نخواهد کرد و ممکن است لازم باشد برخی از فرمولاسنجی استفاده شود. برخی از فرمت های سیگنال دیجیتال، برای مثال OFDM قادر به پخش داده ها در یک کانال گسترده است، بنابراین تنها یک بخش از داده ها توسط هر nulls از بین می رود. این می تواند با استفاده از تکنیک های تصحیح خطا پیش رونده شود و به این ترتیب می تواند اثرات محو شدن چند لایه انتخابی را کاهش دهد.
 
محو شدن چند لایه انتخابی به این دلیل اتفاق می افتد که حتی اگر طول مسیر با همان طول فیزیکی تغییر می کند (به عنوان مثال تعداد همان اندازه متر، متری، مایل و غیره)، این نشان دهنده نسبت متفاوت طول موج است. بر این اساس فاز در پهنای باند مورد استفاده تغییر خواهد کرد.
 
محو شدن انتخابی می تواند در فرکانس های بسیاری رخ دهد. اغلب می توان متوجه شد که ایستگاه های پخش موج متوسط در شب از طریق موج زمین و آسمانخراش دریافت می شوند. مراحل سیگنال های دریافت شده از طریق دو وسیله انتشار با زمان تغییر می کند و این باعث می شود سیگنال دریافت شده به طور کلی تغییر کند. همانطور که محو شدن چند لایه بسیار وابسته به طول مسیر است، متوجه می شود که بر فرکانس های بیش از حتی پهنای باند سیگنال پخش AM تأثیر می گذارد و نتایج متفاوتی دارد.
 
محو شدن چند لایه انتخابی نیز در فرکانس های بالاتر تجربه می شود و با سیگنال های با سرعت بالا، تبدیل شدن به رایج ترین پهنای باند مورد نیاز است. به عنوان یک نتیجه null ها و قله ها ممکن است در سراسر پهنای باند یک سیگنال واحد رخ دهد.
 




www.kishtech.ir