تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 از دو طریق بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان یا معدل از طریق سایت سنجش و با استفاده از سهمیه استعداد های درخشان از طریق سایت خود به نشانی azmoon.org امکان پذیر است.


هر چند اصلی ترین راه ورود به مقطع فوق لیسانس شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می باشد اما دانشجویان می توانند از طریق بدون کنکور ارشد نیز وارد دوره تحصیلات تکمیلی شوند . پذیرش ارشد بدون کنکور تا پیش از این مخصوص استعداد های درخشان بود ، اما امسال امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد برای سایر داوطلبان نیز فراهم شده است .
ثبت نام استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ طبق روال سالیان گذشته از طریق سایت azmoon.org انجام شده و شرایط پذیرش آن نسبت به دانشگاه های سراسری که بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون دانشجو می پذیرند متفاوت است . به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام این فرایند بپردازیم . 

ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
سال گذشته بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر امکان ثبت نام متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور ، دانشگاه آزاد امکان پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد بدون آزمون را برای آن دسته از متقاضیانی که در کنکور شرکت نکرده و یا از قبولی خود ناراضی هستند ، فراهم کرده بود.
شرایط و قوانین مربوط به پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد و مشخص شدن ظرفیت رشته ها ، توسط دانشگاه آزاد منتشر شده و داوطلبان می توانند اطلاعات خود را برای ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد که بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود ارسال نمایند .
سال گذشته زمان ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد از 25 آذر آغاز و تا 3 دی ماه ادامه داشت. اما امسال بر اساس پیش بینی های صورت گرفته احتمالا شاهد ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی از اواسط مهر ماه باشیم.


زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

[تصویر:  academy1.gif]

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب کرده اند فراهم شده و دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان کارشناسی نیز فرصت خواهند داشت برای ثبت نام بدون آزمون اقدام نمایند .
به عبارت دیگر ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ هم زمان با انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1400 یا کمی بعد از آن انجام شده و داوطلبان بدین منظور باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند . احتمالا زمان ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد مانند سال گذشته از اول شهریور آغاز شده و تا مدتی نیز تمدید شود.


زمان ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد 1400 به محض اعلام در این جا قرار داده خواهد شد.

داوطلبان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد می توانند از زمان دقیق فرآیند های مربوط به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 مطلع شوند .  

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد


[تصویر:  arshad.gif]


نحوه و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
همان طور که گفتیم ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی این دانشگاه بوده و تابع شرایط و ضوابط خاصی است که در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ به آن اشاره شده است . از این رو متقاضیان می بایست پس از اطلاع از بازه زمانی در نظر گرفته شده برای این مرحله ، به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و ضمن دانلود دفترچه مذکور به مطالعه بندهای مختلف آن بپردازند .
با دانلود این دفترچه شرایط ، ضوابط ، نحوه ثبت نام و لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اختیار متقاضیان پذیرش بدون آزمون قرار گرفته و امکان انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل را برای واجدین شرایط فراهم می کند .
گفتنی است ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ با پرداخت هزینه همراه بوده و داوطلبانی که قصد شرکت در این مرحله را دارند باید مبلغی معادل هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 را به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند . در نهایت با ثبت اطلاعات فردی ، سوابق آموزشی ، اطلاعات تماس و اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه ، فرایند ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ به پایان می رسد . 
داوطلبانی که قصد شرکت در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی را دارند می توانند برای اطلاع از زمان آغاز ثبت نام به مطالعه مقاله زیر پرداخته و اطلاعات لازم را کسب نمایند .
بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ کلیه شرایط ، ضوابط ، نحوه ثبت نام و لیست رشته محل های دارای پذیرش بدون آزمون را در اختیار داوطلبان قرار می دهد .
بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد داوطلبان واجد این شرایط می توانند از ظرفیت 10 درصدی استعدادهای درخشان استفاده کرده و به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند . در قسمت زیر به بررسی مهم ترین شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400 می پردازیم . 

داشتن حداقل معدل 16 برای فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های غیر علوم انسانی و حداقل معدل 17 برای فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های علوم انسانی

امتیاز ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد بوده و دانش آموختگان برتر سایر دانشگاه ها نمی توانند از مزایای آیین نامه استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد استفاده نمایند .

پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی در رشته متجانس امکان پذیر است .

ترم تابستانی و مرخصی بـدون احتسـاب سـنوات جزو نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند مشروط به ایـنکه تعداد نیمسال های تحصیلی برای دوره کارشناسـی پیوسـته 10 نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته 6 نیمسال بیشـتر نشود .

تغییر رشته / گرایش در مقطـع کارشناسـی ارشـد ناپیوسته ممنوع می باشد .

متقاضـیان شـرکت در دوره کارشناسـی ارشـد ناپیوسته بدون آزمون آزاد بایـد رشـته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خـود را در مجموعه انتخاب نمایند .

دانش آموختگان ممتاز سایر دانشگاه ها و مؤسسـات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شـرایط منـدرج در
این دفترچه امکان ثبت نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت .

دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند می توانند در پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان شرکت کنند .

با توجه به این که موارد مذکور به بررسی بخشی از شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد می پردازد به داوطلبان توصیه می کنیم حتما دفترچه راهنمای این مرحله را دانلود کرده و یا مقاله زیر را به دقت مطالعه نمایند .
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

[تصویر:  1480617610_کانال_تلگرام_ارشد.gif]


مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
متقاضیان ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 هم زمان با درج اطلاعات فردی و تحصیلی ملزم به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود نیز می باشند که در این خصوص باید توصیه ها و نکات زیر را مورد توجه قرار دهند . 

حداکثر تعداد انتخاب های داوطلب در این مرحله 100 کد رشته محل متناسب با رشته کارشناسی وی می باشد .

پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد حق درخواست انتقال به سایر واحدهای دانشگاهی را نخواهند داشت . 

امکان تغییر رشته / گرایش برای پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وجود ندارد . 

اولویت پذیرش داوطلب در اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۰، رشته محل فارغ التحصیلی وی در مقطع کارشناسی می باشد ، اما چنان چه به دلایل مختلف اعم از محدودیت ظرفیت پذیرش یا عدم دایر بودن رشته مورد تقاضا ، امکان پذیرش فرد در آن رشته محل وجود نداشت اولویت های بعدی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پیرو مطالب گفته شده استعدادهای برتر دانشگاه های سراسری مجاز به استفاده از آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نمی باشند . این داوطلبان برای استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان می توانند فراخوان دانشگاه های مختلف را دنبال کرده و با ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 علاقه مندی خود را اعلام کنند.

داوطلبانی که شرایط استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان دانشگاه های سراسری و آزاد را ندارند هم نگران نباشند چرا که با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ و برنامه ریزی دقیق و منظم می توانند با سایر داوطلبان به رقابت پرداخته و شانس قبولی خود را در این آزمون بیازمایند .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در تمامی مراحل مذکور همراه داوطلبان بوده و ضمن پاسخ به سوالات آنها مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 را هموار می کنند . راه ارتباطی با مشاوران این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد . 

در ادامه بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد 1400


سوالات متداول

1- ✔️ پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به چه صورت انجام می شود ؟
✔️ پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی می باشد که برای اطلاع از مبلغ آن می توانید متن مقاله را مطالعه نمایید .


2- ✔️ در پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد امکان انتخاب رشته ای غیر مرتبط با رشته کارشناسی وجود دارد ؟
✔️ داوطلبان این نوع پذیرش تنها مجاز به انتخاب رشته ای هم نام و متنجانس با رشته کارشناسی خود می باشند که برای مطالعه جزئیات تکمیلی در این خصوص می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .


3- ✔️ آیا اولویت بندی انتخاب های متقاضیان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به ترتیب بررسی می شود ؟
✔️ اولویت پذیرش این داوطلبان رشته محل فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی آن ها می باشد که بر اساس مندرجات متن مقاله صورت می گیرد .
منبع : ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰