تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به دلیل تغییرات اعمال شده اخیر ، متقاضیان تحصیل در پایه هفتم مدارس تیزهوشان به جای شرکت در ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی باید در آزمون سنجش هوش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401 ، ثبت نام و شرکت نمایند . لازم به ذکر است که کلیه رویداد های ثبت نام آزمون سنجش هوش ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ از طریق سایت hoosh.medu.ir صورت می گیرد .


آزمون ورودی مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه برای شناسایی دانش آموزان با استعداد ، هر ساله و بصورت هماهنگ کشوری توسط آموزش و پرورش برگزار می شود . طبق دو سال اخیر اطلاعیه ی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون و کاهش استرس دانش آموزان و والدین گرامی آن ها روال ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1400 - 1401 تغییر کرد .
آزمون های دوره ی ابتدایی حذف شده و پذیرش در مدارس تیزهوشان پایه هفتم صرفا از طریق آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان برگزار می شود . با توجه به تغییرات اعمال شده در روند ثبت نام آزمون تیزهوشان تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام ، منابع و سوالات آزمون ، زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بپردازیم .

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
متقاضیان تحصیل در پایه هفتم مدارس تیزهوشان باید در ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401 که احتمالا از بهمن ماه شروع می شود شرکت نمایند . هم چنین سازمان پرورش استعداد های درخشان معمولا مهلت مجددی برای ثبت نام آزمون تیزهوشان را در نظر می گیرد.




طبق اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان ملی استعداد های درخشان ثبت نام مدارس تیزهوشان در پایه هفتم از 11 فروردین ماه 1400 آغاز خواهد شد.


لازم به ذکر است که ثبت نام برای کلیه متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام می پذیرد . داوطلبان می توانند برای ثبت نام پس از مراجعه به سایت مذکور در بازه زمانی مشخص اطلاعات دانش آموزی خود را وارد کرده و ثبت نام را انجام دهند سپس می بایست اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان کنند . لازم به ذکر است که هر دو مرحله ثبت نام اولیه و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی می باشد.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1400 - 1401 کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم و ششم ابتدایی است ، البته داوطلبانی که فقط در یک درس در مجموع دروس پنجم و ششم نمره خوب دارند نیز می‌ توانند در این سنجش شرکت کنند . از جمله شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی و داشتن تابعیت ایرانی است . البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند با شرایط خاص در آزمون تیزهوشان ثبت نام و شرکت کنند. 

بیشتر بخوانید : شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 99 - 1400


سوالات آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی 1400 - 1401

آزمون سنجش هوش و استعداد مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بر اساس هوش و استعداد دانش آموز است و به هیچ عنوان آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار نمی گردد . برای شرکت در این آزمون نیازی به آموزش های تخصصی و عمومی و غیر ضروری و یا تهیه کتاب‌ های خاص  نیست.

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان


[تصویر:  madares.gif]


زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
آزمون سنجش هوش و استعداد مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به احتمال زیاد در خرداد ماه 1400 برگزار خواهد شد  . متقاضیان شرکت در این آزمون احتمالا یک هفته قبل از برگزاری آرن باید از طریق سایت hoosh.medu.ir ، اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401 نمایند .
نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیز احتمالا یک ماه پس از برگزاری این آزمون از طریق سایت hoosh.medu.ir اعلام خواهد شد و کلیه داوطلبان برای مشاهده ی نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی می توانند از طریق سایت مذکور اقدام نمایند . لازم به ذکر است به همراه داشتن کارت ورود به جلسه  آزمون مدارس تیزهوشان برای شرکت در آزمون الزامی است .



طبق اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان ملی استعداد های درخشان آزمون مدارس تیزهوشان در پایه هفتم  20 خرداد ماه 1400 برگزارخواهد شد.


در ادامه بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_تیزهوشان_نمونه_دولتی.gif]



اگر در مراحل ثبت نام مدارس تیزهوشان [b]۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ [/b]خود دچار سوال یا ابهامی شدید ، می توانید سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید ، برای اینکار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید . هم چنین آخرین اخبار ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 -1401 از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا در اختیار کاربران عزیز قرار می گیرد .


سوالات متداول

1- ✔️ سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان چیست ؟
✔️ سایت استعداد های درخشان برای آزمون ورودی ششم به هفتم با نهم به دهم متفاوت بوده که آدرس آن در این مقاله ارائه شده است .


2- ✔️ برای موفقیت در آزمون مدارس تیزهوشان چه کار های باید انجام داد ؟
✔️ همان طور که در این مقاله گفته شده ، برنامه ریزی اصولی ، مطالعه دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون تیزهوشان سال قبل و بالا بردن سطح اطلاعات علمی برای موفقیت در تیزهوشان مهم است .


3- ✔️ شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه هفتم چیست ؟
✔️ از جمله شرایطی که متقاضیان شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم باید دارا باشند ، کسب نمرات خیلی خوب در کلیه دروس نوبت دوم پایه پنجم و ششم می باشد که می توانید برای مطالعه سایر شرایط به متن این مقاله مراجعه کنید .
منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان تیزهوشان ششم به هفتم