تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارت پایان خدمت سربازی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آقایان معمولا 15 روز پس از اتمام دوره سربازی خود، می توانند نسبت به دریافت کارت پایان خدمت سربازی خود اقدام نمایند. البته سازمان نظام وظیفه امکان استعلام کارت پایان خدمت سربازی را در طول مدت صدور این کارت برای تمامی افراد فراهم کرده تا بتوانند از روند صدور کارت خود مطلع گردند.


سربازان پس از طی دوره سربازی خود، کارتی را تحت عنوان کارت پایان خدمت سربازی دریافت می کنند. این کارت بیانگر این است که افراد خدمت سربازی خود را به صورت تمام و کمال به پایان رسانده اند. صدور این کارت از طرف سازمان نظام وظیفه سبب می شود تا فرد دیگر جزو افراد مشمول به شمار نرفته و مشکلاتی از قبیل استخدام در ارگان ها و موسسات دولتی، تحصیل مجدد و ... نداشته باشد.
سوالات زیادی در خصوص کارت پایان خدمت ذهن افرادی که دوره خدمت خود را به پایان رسانده اند، مشغول کرده است. از جمله این سوالات می توان به زمان صدور کارت پایان خدمت سربازی، چگونگی استعلام کارت پایان خدمت سربازی می توان اشاره کرد. البته گاهی اوقات هم پیش می آید که اطلاعات کارت پایان خدمت فرد نیاز به اصلاح داشته باشد. در ادامه این مقاله به تمامی ابهامات مربوط به کارت پایان خدمت سربازی پاسخ داده شده است.

زمان و مراحل صدور کارت پایان خدمت سربازی
کارت پایان خدمت سربازی معمولا 15 روز پس از اتمام دوره سربازی برای فرد صادر می شود. افراد پس از دریافت پیامکی مبنی بر زمان دریافت کارت پایان خدمت خود، از طرف سازمان نظام وظیفه، می توانند نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند.

گاهی اوقات صدور کارت پایان خدمت بیش از 15 روز به طول می انجامد و افراد باید مدت زمان بیشتری را برای دریافت کارت پایان وضعیت سربازی خود منتظر بمانند. البته باید بدانید که مراحل صدور کارت پایان خدمت سربازی مراحل ساده ای نیست و به همین علت است که ممکن است برای صدور این کارت زمان زیادی صرف شود.



سایت سازمان نظام وظیفه، مرجعی رسمی برای اطلاع رسانی از آخرین قوانین و مقررات خدمت سربازی و اطلاع از وضعیت صدور کارت پایان خدمت سربازی می باشد که زیر نظر سازمان نظام وظیفه اقام به فعالیت می کند. برای آشنایی با خدمات این سامانه مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.
بیشتر بخوانید: سایت سازمان نظام وظیفه
مراحل صدور کارت پایان خدمت سربازی

در مرحله اول سرباز می بایست به یگان خدمتی خود مراجعه کرده و اعلام نماید که زمان خدمت سربازی وی به پایان رسیده است.

در هنگام حضور در یگان خدمتی، تعدادی فرم به فرد تحویل داده می شود که لازم است به طور کامل و توسط سرباز تکمیل شود.

در مرحله بعدی، سرباز یگان خدمتی می بایست یکسری مدارک به یگان خدمتی خود تحویل دهد. توجه داشته باشید که بدون ارائه این مدارک امکان صدور کارت پایان خدمت سربازی وجود ندارد. این مدارک عبارتند از:

لیست مدارک و اطلاعات ضروری جهت صدور کارت پایان خدمت سربازی
آدرس محل سکونت
تاريخ شروع و خاتمه خدمت سربازی
آخرین مدرک تحصیلی فرد
تخصص
درجه سربازی
محل آموزش
شماره پرسنلی
رسته خدمتی
محل خدمت
مدت خدمت انجام شده
مدت قانونی خدمت
نام محل خدمت
يگان ترخيص كننده
يگان اعزام
گروه خونی و مدارک تاييد كننده گروه خونی
عکس
قد
رنگ چشم


پس از تحویل مدارک، یگان خدمتی وظیفه دارد تمامی اطلاعات شما را در سیستم نظام وظیفه ثبت کند تا مراحل صدور کارت شما آغاز شود. لام به ذکر است که پس از ثبت اطلاعات شما توسط یگان خدمتی نظام وظیفه، شما می توانید با مراجعه به سایت نظام وظیفه به آدرس vazifeh.police.ir از وضعیت کارت پایان خدمت سربازیتان استعلام بگیرید.

پس از مدتی یک پیامک اطلاع رسانی تحت عنوان دریافت کارت پایان نظام وظیفه برای شما ارسال می شود. معمولا یک الی دو هفته بعد از ارسال این پیامک، کارت به صورت پستی به درب منزل شما ارسال می شود.

آن دسته از افرادی که به دنبال دریافت خدمات الکترونیک از سخا نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir هستند، حتما مقاله زیر را مطالعه نمایند.
بیشتر بخوانید: سامانه services.police.ir


نحوه استعلام کارت پایان خدمت سربازی
همانطور که گفتیم، گاهی اوقات پیش می آید که افراد پس از گذشت 3 هفته کارت پایان خدمت خود را دریافت نمی کنند. در این گونه مواقع، فرد می تواند از طریق سامانه استعلام کارت پایان خدمت سربازی وضعیت کارت صدوری خود را بررسی کند. برای استفاده از این خدمت می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس را با لپ تاپ یا گوشی های هوشمند خود را باز کرده و در قسمت جستجوی گوگل عبارت «سایت نظام وظیفه» را تایپ نموده و جستجو نمایید.

در مرحله بعد مطابق شکل روی سایت نظام وظیفه کلیک نمایید تا وارد سایت اصلی نظام وظیفه عمومی ناجا شوید.



در این سایت خدمات مختلفی وجود دارد اما برای استعلام کارت پایان خدمت سربازی می بایست مطابق تصویر بر روی گزینه خدمات الکترونیکی کلیک کنید.



در این مرحله شما به سامانه سخا هدایت می شوید. این سامانه بسیاری از امور مربوط به سربازان و مشمولان را به صورت الکترونیکی انجام می دهد. در این سامانه شما می بایست در قسمت اول کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و در قسمت دوم نیز رمز عبور که همان کد سخا می باشد را وارد نمایید و در انتها کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید.

اگر کد سخا خود را فراموش کرده اید، با مطالعه مقاله زیر می توانید این کد را بازیابی نمایید.
بیشتر بخوانید: فراموشی کد سخا



پس از ورود به سامانه سخا، برای استعلام کارت پایان خدمت، می توانید بر روی گزینه وظیفه عمومی در قسمت راست کلیک نموده و سپس مطابق تصویر بر روی گزینه استعلام کلیک کنید تا تمامی موارد مربوط به وضعیت خدمت و کارت خدمت شما نمایش داده می شود.



در صورت نیاز می توانید روی هر کدام از لینک ها کلیک کنید و وضعیت خدمت یا کارت خدمتی خود را پیگیری کنید.
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کد سخا نظام وظیفه

مشاوره کارت پایان خدمت سربازی
متاسفانه با توجه به مراحل و روند صدور کارت پایان خدمت، زمان صدور کارت پایان خدمت طولانی تر از گذشته شده است. البته این موضوع ممکن است مشکلاتی را برای سربازانی که قصد استخدام در یکی از ارگان های دولتی یا غیر دولتی دارند، ایجاد کند. به هر حال روش های مختلفی برای استعلام وضعیت صدور این کارت وجود دارد که در این مقاله یکی از روش های استعلام این کارت از طریق سایت نظام وظیفه ذکر شد.

پس از دریافت کارت پایان خدمت سربازی، می توانید در بسیاری از ارگان ها، بانک ها و هر جایی که اولین شرط استخدامی آن ها داشتن کارت خدمت است، استخدام شوید. بنابراین، این کارت برای آینده شغلی تمام جوانان کشور ایران اهمیت دارد و تقریبا افراد مشمول بدون این کارت نمی توانند به فعالیت های مالی بپردازند یا حتی از کشور خارج شوند.

لازم به ذکر است که اگر پس از دریافت کارت پایان خدمت متوجه مغایرتی در اطلاعات مندرج روی آن شدید، برای اصلاح اطلاعات روی کارت پایان خدمت باید به یگانی که در آن خدمت می کردید، مراجعه کرده و این موضوع را به آنان مطرح کرده تا اطلاعات شما بر روی کارت تصحیح شود.
در ادامه بخوانید: استعلام وضعیت نظام وظیفه
کارشناسان مرکز مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص دریافت کارت پایان خدمت سربازی می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از خدمات رایگان مشاوره این موسسه استفاده نموده و سوالات خود در این زمینه را از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره جویا شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به نظام وظیفه مطلع گردید.


سوالات متداول

1- ✔️ به طور معمول چه مدتی طول می کشد تا کارت پایان خدمت سربازی برای فرد صادر گردد؟
✔️ معمولا این عمل 15 روز به طول می انجامد در صورتیکه بیش از مدت گفته شده طول کشید می توانید مطابق متن مقاله برای استعلام وضعیت دریافت کارت خود اقدام نمایید.


2- ✔️ چه مدارکی برای تکمیل فرم دریافت کارت پایان خدمت سربازی لازم است؟
✔️ از مدارک لازم جهت تکمیل فرم دریافت کارت پایان خدمت می توان به آدرس محل سکونت، تاريخ شروع و خاتمه خدمت سربازی، آخرین مدرک تحصیلی فرد و ... اشاره کرد.


3- ✔️ برای استعلام وضعیت کارت پایان خدمت می بایست از طریق چه سایتی اقدام کرد؟
✔️ استعلام کارت پایان خدمت از طریق سایت نظام وظیفه به نشانی vazifeh.police.ir امکانپذیر است.
منبع : کارت پایان خدمت سربازی