تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط تاسیس آموزشگاه آزاد هنری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ا
تاسیس آموزشگاه های آزاد هنری نظیر موسیقی، خوشنویسی، مجسمه سازی و ... دارای شرایطی است که مهم ترین آن داشتن حداقل 27 سال سن برای موسس است. همچنین داشتن سابقه کار مرتبط برای مدیر مجموعه، رعایت شرایط ساختمانی و داشتن مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی به بالا نیز از جمله ضوابطی است که به آن توجه می شود.


آموزشگاه آزاد هنری به مکانی اطلاق می شود که به منظور تربیت و آموزش هنرجویان علاقه مند به یکی از رشته های هنری (هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی و هنرهای نمایشی و سنتی) برای اشائه فرهنگ و هنر بر اساس ضوابط و شئون اسلامی توسط افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس می گردد.
شرایط تاسیس آموزشگاه های هنری برای موسس و مدیر مسئول متفاوت بوده و همچنین برای صدور مجوز احتیاج به مدارک خاصی هست تا فرآیند دریافت مجوز صورت گیرد. محیط آموزشگاه نیز بر اساس نوع آموزشی که در آن داده می شود باید دارای تجهیزات به خصوصی باشد که در ادامه مقاله برای بررسی آن ها به توضیح نحوه و شرایط تاسیس موسسات آزاد هنری می پردازیم.

شرایط موسس آموزشگاه آزاد هنری
فرد یا افرادی که قصد تاسیس آموزشگاه آزاد هنری را دارند باید دارای شرایطی بوده تا اجازه دریافت مجوز و انجام فرآیندهای مربوط یه تاسیس موسسه مورد نظر خود را داشته باشند . در بخش زیر به شرایط مهمی که شخص موسس می بایست به آن ها توجه داشته باشد اشاره شده است.

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده جمهوری اسلامی
التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
برخورداری از حسن شهرت و عدم سوء پیشینه کیفری موثر
دارا بودن برگه پایان خدمت یا معافیت دائم برای اقایان
داشتن حداقل 27 سال سن برای افراد یا تاهل
درج فعالیت آموزشی در اساسنامه و دارا بودن مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اشخاص حقوقی

برخی از افراد نیز علاقه مند به تاسیس آموزشگاه های زبان انگلیسی، فرانسوی، ترکی و ... هستند که در این صورت می توانند شرایط تاسیس آن را از متن مقاله زیر مطالعه نمایند.
بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس آموزشگاه زبان

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری
مدیر مسئول و یا جانشین او علاوه بر دارا بودن کلیه شرایط ذکر شده برای فرد موسس، باید واجد یکی از شرایط اختصاصی زیر نیز باشد تا به عنوان مدیر مجموعه انتخاب شود.

دارای دانشنامه عالی کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته های هنری بر حسب نوع فعالیت آموزشگاه باشد.

دارا بودن یکی از درجات 1 ، 2 یا 3 هنری در رشته مربوط از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور.

دارا بودن مدرک کاردانی در یکی از رشته های هنری بر حسب نیاز آموزشگاه و دو سال سابقه آموزش هنری به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (در کلیه استان ها به جز تهران)

مدیران مسئول و جانشینان آن ها برای آموزشگاه های مردانه می بایست مرد و برای آموزشگاه های زنانه منحصرا زن باشند.

از جمله دیگر مراکزی که افراد می توانند در آن به مطالعه رشته های هنری پرداخته و مدارک معتبر در هر یک از گرایش های هنری را دریافت کنند، مراجعه به سازمان فنی و حرفه ای است. البته در این سازمان تحت شرایطی نیز می توان مجوزی برای تاسیس مراکز فنی حرفه ای کسب کرد.
بیشتر بخوانید: معرفی سازمان فنی و حرفه ای


[تصویر:  arshad.gif]


شرایط صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد هنری
برای دریافت مجوز آموزشگاه آزاد هنری در ابتدا باید مدارک لازم را جمع آوری کرده و سپس برای انجام فرآیندهای دریافت مجوز اقدام نمایید . مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز تاسیس موسسات هنری عبارت است از :

عکس پرسنلی
تصویر کارت ملی
تصویر آخرین مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت
لوح فشرده نمونه آثار و آلبوم عکس آثار

اساسنامه به علاوه آخرین تغییرات ثبتی (برای اشخاص حقوقی)

فرآیند صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد هنری

پس از این که مدارک گفته شده را تهیه کردید، نوبت به انجام فرآیندهای مربوط به صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد هنری مانند موسیقی، نقاشی، خوشنویسی و ... می رسد که در قسمت زیر به طور خلاصه عنوان شده است :

ثبت تقاضا در سامانه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور در قالب رایانامه یا پیامک از وزارت ارشاد
تکمیل فرم ها و بارگذاری آن ها
ارسال پرونده الکترونیکی تشکیل شده به ادارات کل استان
بررسی کارشناسی تقاضا ظرف مدت 10 روز کاری
اطلاع رسانی نواقص احتمالی پرونده و ارسال مجدد ظرف 7 روز کاری
تایید یا رد درخواست متقاضی ظرف مدت 20 روز از طریق سامانه
ارسال پرونده متقاضیان تاسیس آموزشگاه آزاد به دفتر آموزش جهت بررسی و اعلام نظر شورای مرکزی نظارت

اخذ استعلامات در بازه زمانی 2 ماهه

[تصویر:  1615281787_هنر.PNG]

توجه شود که صدور مجوزها زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. پس از تایید شوراهای نظارت استان، مجوز آموزشگاه های هنری آزاد توسط ادارات کل استان صادر می شود. در مورد آموزشگاه های آزاد موسیقی درخواست ها ابتدا در شورای مرکزی نظارت، مجوز تاسیس با امضا مشترک (مدیر کل دفتر آموزش و دبیر شورای مرکزی نظارت) و مدیر کل استان صادر می شود.

در برخی از مراکز، مانند مراکز آموزش های فنی و حرفه ای، رشته هایی به افراد آموزش داده می شود که کاربردی بوده و مهارت آموختگان را به بازار کار مرتبط با همان رشته معرفی می کند. این امر می تواند در سابقه کار متقاضیان تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مطالعه این دوره ها می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید: دوره های فنی و حرفه ای

[تصویر:  1480617610_کانال_تلگرام_ارشد.gif]



شرایط ساختمانی آموزشگاه آزاد هنری
برای تاسیس آموزشگاه آزاد هنری باید ساختمانی را انتخاب کرد که حداقل دارای 50 متر مربع بوده و از لحاظ امنیت، فنی، بهداشتی و تجهیزات در شرایط مطلوبی قرار گرفته باشد . همچنین توصیه می شود برای انتخاب محل آموزشگاه به موارد زیر نیز توجه شود:

محیط آموزشگاه از نور کافی برخوردار باشد
دارای ایمنی کامل، سیم کشی برق و لوله کشی صحیح باشد
دارا بودن نرده و حفاظ برای پنجره ها
جداسازی محیط های آموزشی و کلاس ها از یکدیگر
داشتن تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و تهویه مناسب

افرادی که علاقه مند به تاسیس آموزشگاه های آزاد هنری در زمینه های خوشنویسی، موسیقی، مجسمه سازی و ... هستند می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تاسیس با کارشناسان مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایند . مشاوران سامانه از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی هر گونه سوال علاقه مندان خواهد بود.


در ادامه بخوانید: تاسیس مراکز مشاوره


سوالات متداول

1- ✔️ شرایط تاسیس آموزشگاه های آزاد هنری چیست ؟
✔️ از مهم ترین شرایط تاسیس موسسات آزاد هنری داشتن حداقل 27 سال سن می باشد. سایر شرایط در متن مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️ مراحل صدور مجوز برای تاسیس آموزشگاه های آزاد هنری چیست ؟
✔️ برای تاسیس آموزشگاه های هنری در ابتدا باید درخواست خود را ثبت کرده و سپس مدارک شخصی خود را تحویل دهید. سایر مراحل به طور کامل در متن مقاله ذکر شده است.


3- ✔️ شرایط ساختمانی محل آموزش های هنری چگونه باید باشد ؟
✔️ با توجه به متن مقاله، حداقل مساحت آموزشگاه های هنری 50 متر بوده که باید دارای نورگیری و شرایط تهویه مناسب باشد.
منبع : شرایط تاسیس آموزشگاه آزاد هنری
نظرتان درباره خانه‌های هوشمند که همه وسایل آن‌ها تنها با یک گوشی هوشمند کنترل می‌شوند چیست؟ در این نوشته قرار است با روش‌های هوشمند سازی خانه‌ها آشنا شویم. از قفل‌های دیجیتال هوشمند تا یخچال هوشمند و.. . با ما همراه باشید تا شما را در رسیدن به یک خانه هوشمند کمک کنیم.
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru