تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین بازی‌های استراتژیکی آنلاین برای کامپیوتر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سبک استراتژیکی یکی از ژانرهای قدیمی ویدیوگیم است. تقریبا همه کسانی که به بازی‌کردن علاقه‌مند هستند، حداقل یک‌بار با این سبک بازی‌ها برخورد داشته‌اند. سبکی که نیاز به فکر دارد و همه اتفاقات با قدرت مدیریت شما پیش می‌رود. از این رو، بازی‌های استراتژیکی برای خیلی‌ها بسیار جذاب و درگیرکننده است. هر ساله مسابقات بزرگی با محوریت برخی از همین بازی‌ها برگزار می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده محبوبیت بالای این ژانر است. بازی‌های استراتژی اگر با حریف واقعی باشد لذتش دوچندان خواهد شد؛ چرا که شما دیگر قادر به پیش‌بینی حریف خود نیستید. برای همین سعی کردیم در این مقاله بهترین بازی های استراتژیکی آنلاین کامپیوتر می‌توانید تجربه کنید را به شما معرفی کنیم.
[font=Sahel]بازی Dota 2
[/font]

[تصویر:  dota2jpg.jpg]

استودیو سازنده: Valve Corporation

سال انتشار: ۲۰۱۳

سبک: MOBA

نمره در متاکریتیک: ۹۰/۱۰۰

بازی Dota 2 یکی از عناوین بسیار مشهور در سبک MOBA به شمار می‌رود. این بازی در سال ۲۰۱۳ توسط Valve برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد. معنی واژه Dota در عنوان بازی، عبارت Defense of the Ancients قلمداد می‌شود. سناریو بازی دوتا ۲ به این‌گونه است که شما باید در هر دست، پایگاه تیم مقابل را از بین ببرید. دو تیم پنج نفره وجود دارد که هر نفر یک کاراکتر به نام “Hero” (قهرمان) انتخاب می‌کند. هر هیرو استایل خاص و قدرت‌های منحصر به فرد خود را دارد. شما در طول بازی با هیروها باید از Base (پایگاه) خود دفاع کنید و اجازه ندهید که به تصرف تیم حریف دربیاید. همچنین باید به پایگاه دشمن هجوم ببرید.

دوتا ۲ از آن دسته عناوینی است که طرفداران بسیاری دارد و هر ساله مسابقاتی با محوریت این بازی برگزار می‌شود. به تازگی نت‌فلیکس در حال تهیه انیمه‌ای اقتباس‌شده از این بازی است.



بازی Company of Heroes 2

[تصویر:  coh2.jpg]

استودیو سازنده: Relic Entertainment

سال انتشار: ۲۰۱۳

سبک: Real-Time

نمره در متاکریتیک: ۸۰/۱۰۰

بازی Company of Heroes 2 قطعا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی‌کردن با دوستان‌تان است. وقایع این بازی در دوران جنگ‌جهانی دوم رخ می‌دهد و بخش داستانی بازی، به نبرد شوروی و آلمان نازی می‌پردازد. این بازی از عناوین باکیفیتی است که می‌توانید در ژانر استراتژیکی تجربه‌اش کنید. نبردهای هیجان‌انگیز، صداگذاری فوق‌العاده و گرافیک جذاب از نکاتی هستند که Company of Heroes 2 را به یک تجربه ناب بدل می‌کند. بازی به بهترین شکل تجربه فرماندهی یک نبرد را به شما منتقل می‌سازد. فیزیک ادوات جنگی به قدری خوب طراحی شده که هر لحظه فقط تعجب شما را برمی‌انگیزد.



بازی XCOM 2

[تصویر:  xcom2.jpg]

استودیو سازنده: Firaxis Games

سال انتشار: ۲۰۱۶

سبک: نوبتی، تاکتیکی

نمره در متاکریتیک: ۸۸/۱۰۰

بازی XCOM 2 شما را در مقابل بیگانگانی قرار می‌دهد که قصد تسخیر زمین را دارند. XCOM 2 کاملا نوبتی است و باید با فکر جلو بروید. در هر نقطه از بازی باید تصمیم بگیرید که چه زمانی حرکت کنید، حمله کنید یا کار دیگری بکنید. بازی ایکس‌کام ۲ در کنار گیم‌پلی جذابی که دارد، از گرافیک و طراحی مراحل بسیار خوبی هم بهره‌مند است. المان‌ها و مکانیک‌های بسیار خوبی در بازی تعبیه شده‌اند که به جذابیت این بازی کمک شایانی کرده‌اند. در کنار سناریو و گیم‌پلی هیجان‌انگیز، شما می‌توانید با دوستان‌تان به صورت Co-Op مشغول تجربه بازی شوید که لذت آن را دوچندان می‌کند.



بازی Total War: Warhammer 2[تصویر:  tww2.jpg]

استودیو سازنده: Creative Assembly, Feral Interactive

سال انتشار: ۲۰۱۷

سبک: Real-Time

نمره در متاکریتیک: ۸۷

سری بازی‌های Total War همیشه جای خاصی در قلب گیمرها داشتند. سری‌ای که نیاز به فکر دارد و اگر با سیاست نباشید در این بازی‌ها خیلی موفق نخواهید شد. در نسخه Warhammer به جای مروری بر تاریخ انسان‌ها و قرار گرفتن در نبردهای ناپلئون یا رم، شما در یک دنیای جادویی هستید. باید به خوبی از دیپلماسی، قدرت فکر و البته تجهیزات خود استفاده کنید تا در نبردها پیروز شوید. بازی حالتی نوبتی دارد اما زمانی که وارد نبرد می‌شوید به صورت Real-Time است و باید ارتش خود را هدایت کنید. بازی از نژادهای مختلفی تشکیل شده که می‌توانید از آن‌ها در بخش مولتی‌پلیر هم استفاده کنید.





بازی Starcraft 2[تصویر:  sc2-1.jpg]

استودیو سازنده: Blizzard Entertainment

سال انتشار: ۲۰۱۰

سبک: Real-Time

نمره در متاکریتیک: ۹۳/۱۰۰

استودیو بلیزارد پرچم‌دار سبک استراتژیکی است. به طوری که بازی استارکرافت ۲ بعد از گذشت تقریبا ۱۰ سال، هنوز تعداد زیادی پلیر دارد. بازی از فرمول فرمول اعتیادآوری بهره می‌یرد که به طرز عجیبی در آن گرفتار خواهید شد و نمی‌توانید از آن دست بکشید. بازی Starcraft 2 در کنار بخشی آنلاین و رقابتی فوق‌العاده‌ای که دارد از بخش داستانی خوبی هم برخوردار است و بلیزارد محتوای خوبی را برای این بخش در نظر گرفته است. استارکرافت ۲ بدون شک یکی از بازی‌هایی است که به تجربه دل‌نشینی برای مخاطب بدل می‌شود.



بازی Sid Meier’s Civilization VI

[تصویر:  cvi.jpg]

استودیو سازنده: Firaxis Games

سال انتشار: ۲۰۱۶

سبک: نوبتی، تاکتیکی

نمره در متاکریتیک: ۸۷/۱۰۰

بازی Civilization VI هم اثری دیگر در سبک نوبتی و تاکتیکی به شمار می‌رود. در این بازی همان‌طور که از اسم آن معلوم است، باید تمدن خود را رشد دهید. تقریبا از دوران اولیه بشر شروع می‌شود تا به تکنولوژی روز دست بیابید. بازی به مثال سفری است که از اول تا آخر همراه تمدن خود هستید و از پیشرفت‌کردن در آن لذت می‌برید. اگر تا به امروز سراغ هیچ‌کدام از سری بازی‌های Civilization هم نرفته باشید، نسخه ششم می‌تواند یک شروع عالی باشد. علاوه بر این‌، تجربه Civilization 6 همراه دوستان‌تان می‌تواند لحظات خوبی را برای‌تان رقم بزند.





بازی Halo Wars 2

[تصویر:  hw2-1.jpg]

استودیو سازنده: Creative Assembly

سال انتشار: ۲۰۱۷

سبک: Real-Time

نمره در متاکریتیک: ۷۰/۱۰۰

یک بازی دیگر از استودیو قهار Creative Assembly در این لیست حضور دارد. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که از سری Halo نشنیده باشد. حال این سری محبوب فضایی را در قالب بازی‌های استراتژیکی متصور شوید. حقیقتا تجربه ناب و جذابی خواهد بود. بازی ‌Halo Wars 2 حتی برای کسانی که بازی‌های این مجموعه را تجربه نکردند هم می‌تواند تجربه جذابی باشد. محتوای داستانی خوب و بسته‌های الحاقی خوب و گیم‌پلی استاندارد، بازی هیلو وارز ۲ را به یک عنوان جمع و جور تبدیل کرده‌اند که هر مخاطبی می‌تواند از آن لذت ببرد. هم‌چنین که در بخش مولتی‌پلیر آن هم بسیار خوش می‌گذرد و ساعت‌ها سرگرم‌کننده است.



بازی Crusader Kings 3

[تصویر:  ck3.jpg]

استودیو سازنده: Paradox Development Studio

سال انتشار: ۲۰۱۹

سبک: RPG, Grand Strategy Game

نمره در متاکریتیک: ۹۱/۱۰۰
[font=Sahel]بازی Crusader Kings یکی از موفق‌ترین بازی‌های استراتژیکی اخیر تلقی می‌شود. چه در نگاه منتقدان و چه در نگاه مخاطبان، بازی Crusader Kings 3 بسیار تجربه بزرگی است. شما در این بازی با کنترل دولت خود، باید به بهترین شکل شرایط را مدیریت کنید و بازی را جلو ببرید. از جمله مزایای بازی Crusader Kings 3 می‌‌توان به حس خوب مدیریتی که دارد اشاره کرد و هم‌چنین داستانی که به بهترین شکل در دوران قرون وسطا اتفاق می‌افتد. خلاصه که بازی Crusader Kings 3 که از تجربه‌های نو است و بازی پیشرفت زیادی نسبت به شماره‌های قبلی خود دارد.[/font]
بازی سونیک خارپشت چطور اون هم باید خوب باشه. البته سونیک قدیمی که توی سگا بازی می کردیم رو نمی گم. بازی سونیک خارپشت جدید اون هم خیلی تعریفش رو شنیدم.