تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ویزای ترکیه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرایط و نحوه اخذ ویزای ترکیه با توجه به نوع مهاجرت افراد متفاوت می باشد. انواع ویزاهای ترکیه را می توان به ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ... تقسیم نمود. پس از انتخاب مناسب ترین روش برای مهاجرت خود، لازم است که طبق شرایط تعیین شده عمل کرده و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای ترکیه انجام دهید.


ترکیه یکی از کشورهای توریستی و مهاجرپذیر خاورمیانه است که سالانه بسیاری از مردم به خصوص از کشور ایران به دلایل گوناگونی اقدام به دریافت ویزا و مهاجرت به آن کشور می‌ نمایند. برای دریافت ویزای ترکیه افراد می بایست قصد خود از مهاجرت را در نظر گرفته و با توجه به آن اقدام به اخذ ویزا نمایند.
امروزه افراد بسیاری به دلایل مختلفی از جمله تفریح، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و ... به کشور ترکیه سفر می کنند و لازم است تا با توجه به دلیل سفر خود به این کشور اقامت کوتاه و یا بلند مدت اخذ نمایند. در این مقاله از مقالات هیوا به بررسی شرایط اخذ ویزای ترکیه و معرفی انواع ویزا این کشور می‌پردازیم. با ما همراه باشید!

شرایط اخذ ویزای ترکیه
پس از انتخاب مناسب‌ترین روش برای مهاجرت به کشور ترکیه، لازم است که طبق شرایط تعیین شده عمل کرده و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای این کشور انجام دهید. توجه داشته باشید که جهت اخذ ویزای ترکیه با هر روشی می بایست حتما مدارکتان را بطور کامل ارائه دهید.
برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق روش‌های مختلف، لازم است مدارک گوناگونی ارائه شود که این مدارک با توجه به نوع ویزای فرد مشخص می گردد. به عبارتی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ترکیه با مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور متفاوت می‌باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که مدارک ارائه شده و همچنین انگیزه نامه‌ی شما از مهاجرت به کشور ترکیه می بایست کاملا بی ‌عیب و نقص بوده و طبق شرایط تعیین شده تنظیم گردد. در غیر این صورت این امکان این وجود دارد که افسر مهاجرت درخواست شما برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشور ترکیه را ریجکت یا رد کند.
بیشتر بخوانید: مهاجرت به ترکیه



انواع ویزای ترکیه
برای اخذ ویزای ترکیه، لازم است بدانید ویزای مورد نظر شما در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد. ویزا کشور ترکیه با توجه به این که ملیت مهاجران و همچنین نوع پاسپورت آن‌ ها، در دسته‌ های متفاوت یکبار ورود، چند بار ورود و یا ویزا ترانزیت قرار می‌ گیرد، با یکدیگر متفاوت است.
از طریق ویزای یکبار ورود می‌توان تنها یکبار به کشور ترکیه وارد شده و به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشت. از طریق ویزای چند بار ورود، می‌توانید طی بازه‌ی زمانی پنج ساله و چندین بار به کشور ترکیه وارد شوید. از طریق اخذ ویزای ترانزیت ترکیه نیز می‌توانید در محدوده‌ی کشور ترکیه سفر کنید. در ادامه به انواع روش هایی که می توان برای اخذ ویزای ترکیه اقدام کرد، اشاره کرده ایم.



ویزای تحصیلی ترکیه
اخذ ویزای تحصلی ترکیه، یکی از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد. در واقع هر یک از افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه تحصیل کنند و یا به انجام پروژه‌های علمی و پژوهشی بپردازند، لازم است که برای اخذ ویزای ترکیه از نوع تحصیلی اقدام نمایند.
برای اخذ ویزا تحصیلی این کشور لازم است که درخواست خود را در سفارت ترکیه ثبت کرده و مدارکی که لازم است برای اخذ ویزا ارائه شوند را تکمیل نموده و به سفارت ارائه دهید. ویزا تحصیلی ترکیه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ویزا برای تحصیل در مدارس، ویزا برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌ها، ویزا برای شرکت در دوره‌های آموزشی زبان ترکی، ویزا برای انجام پروژه‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی، ویزا برای تحصیل کوتاه مدت در کشور ترکیه، ویزا برای شرکت در دوره‌ی کارآموزی AIESEC و ویزا برای شرکت در دوره‌ی کارآموزی ERASMUS اشاره کرد.
از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی عبارت است از مدارک شناسایی، نامه‌ی پذیرش از سمت مراکز آموزشی و تحصیلی این کشور، گواهی تمکن مالی، گواهی پزشکی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت با اعتباری به مدت حداقل 90 روز.
بیشتر بخوانید: ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه



ویزای کاری ترکیه
روش دیگر برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور، دریافت ویزای کاری است. اکثر افرادی که به کار در کشور ترکیه تمایل دارند، باید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. یکی از مهم‌ ترین شرایط برای اخذ ویزای ترکیه از نوع کاری، داشتن جاب آفر است. متقاضیان باید از یکی از کارفرمایان در کشور ترکیه جاب آفر دریافت کنند. فرمی که برای استخدام متقاضیان در این کشور لازم است، باید توسط کارفرمایان تکمیل شده و سپس به همراه پرونده‌ی اطلاعات متقاضی در وزارت کار کشور ترکیه ثبت شود.
در صورتی که این فرم مورد تایید قرار بگیرد، متقاضیان می‌توانند در طی یک بازه‌ی زمانی سه ماهه به کشور ترکیه مهاجرت کنند. با توجه به نرخ بالای بیکاری در ترکیه، در صورتی که می‌خواهید به طور حتم در این کشور شروع به کار کنید باید حتما جاب آفر داشته باشید.
از انواع ویزا کاری کشور ترکیه می‌توان به ویزای کار کوتاه مدت، ویزای کار بلند مدت یا نامحدود و همچنین ویزای کار به شکل مستقل در این کشور اشاره کرد. از جمله مدارک مورد نیاز ویزا کاری ترکیه عبارت است از پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، گواهی کار در ترکیه، گواهی جاب آفر، گواهی عدم سوء پیشینه، رزومه کاری مناسب و پربار و مدرک تحصیلی با اعتبار کافی.

ویزای توریستی ترکیه
روش دیگر اخذ ویزای ترکیه برای مهاجرت به این کشور، اخذ ویزا به شکل توریستی است. اخذ ویزای ترکیه از نوع توریستی برای افرادی امکان پذیر است که به قصد گردش و تفریح به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای اخذ این نوع ویزا لازم نیست اقدام خاصی انجام شود و تنها با ارائه‌ی یک سری از مدارک می‌توان این ویزا را اخذ کرد.
اعتبار ویزا توریستی 90 روز است، پس از گذشت این زمان لازم است که فرد برای ترک کشور ترکیه و بازگشت به کشور مبدا اقدام نماید. از جمله مدارکی که برای اخذ ویزا توریستی باید ارائه شود می توان به پاسپورت معتبر، ارائه فرم درخواست اخذ ویزا از نوع توریستی، ارائه عکس مناسب پاسپورتی، گواهی پزشکی، بیمه سفر و همچنین گواهی تمکن مالی اشاره کرد.
ویزای توریستی انواع مختلفی دارد که با توجه به قصد شما از سفر به این کشور تعیین می‌شود. از انواع ویزا توریستی کشور ترکیه می‌توان به ویزای باربری، ترانزیت، دریانوردی و همچنین ویزای تور لیدری اشاره کرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی اخذ این نوع ویزا ارائه‌ی یک انگیزه نامه مناسب است. شما باید در این انگیزه نامه هدف اصلی خود از مهاجرت به این کشور را بیان کرده و مدت زمان اقامت خود را نیز مشخص کنید.

ویزای درمانی ترکیه
اخذ ویزا از نوع درمانی روش دیگری از ویزای ترکیه است که می‌توان از آن برای مهاجرت به این کشور استفاده کرد. برای اخذ این ویزا نیاز به اقدام خاصی نیست زیرا ماهیت این ویزا با توجه به نوع آن مشخص است. افرادی که به قصد استفاده از خدمات درمانی کشور ترکیه تصمیم به مهاجرت به این کشور دارند، مجاز به دریافت ویزای درمانی ترکیه هستند.
برای این که با موفقیت ویزای درمانی کشور ترکیه را دریافت نمایید، لازم است یک سری مدارک را به سفارت این کشور ارائه دهید. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزا درمانی کشور ترکیه می توان به پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، بلیط رفت و برگشت کشور ترکیه، بیمه‌ سفر، گواهی معتبر تمکن مالی، گواهی نشان دهنده‌ی تامین هزینه‌ها و مخارج مورد نیاز بیمارستان و مدرک نشان دهنده‌ی اقامت در یکی از هتل‌های کشور ترکیه اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: آزمون YOS ترکیه

مراحل دریافت ویزای ترکیه
یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور، ارائه‌ی مدارک بی‌نقص و کامل به سفارت ترکیه است. در صورت ناقص بودن مدارک ارائه شده به سفارت، ممکن است که درخواست اخذ ویزای ترکیه از جانب سفارت این کشور رد شود.
برای اخذ ویزا ترکیه، در ابتدا لازم است فرم درخواست صدور ویزا مورد نظر خود را تکمیل نماید. بهترین زمان برای اقدام کردن جهت اخذ ویزا کشور ترکیه، حداقل دو ماه پیش از تاریخ سفر شما به این کشور است. مدارک مهمی که برای اخذ انواع ویزا کشور ترکیه لازم است ارائه شود، عبارت است از پاسپورت با اعتبار کافی، عکس مناسب پاسپورت، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، بیمه سفر، گواهی ازدواج در صورت تاهل، گواهی تایید انگشت نگاری، انگیزه نامه سفر.

امروزه کانادا نیز یکی از کشورهای مهاجرپذیر محسوب می گردد. برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای کانادا مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.
در ادامه بخوانید: ویزای کانادا

[تصویر:  1480677076_کانال_تلگرام_تحصیل_در_خارج.gif]


برای اخذ انواع ویزا کشور ترکیه، بهتر است که در ابتدا با یک وکیل مهاجرت مشورت کرده تا اطلاعات لازم درباره‌ی روش‌های مختلف مهاجرت به این کشور و اخذ انواع ویزا را به دست آورید. کارشناسان مرکز مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص مهاجرت به کشور ترکیه می باشند. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، می توانید از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از خدمات رایگان مشاوره مهاجرت ترکیه استفاده نموده و سوالات خود در این زمینه را از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره جویا شوید.
همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام هیوا از تمامی اخبار مربوط به مهاجرت به کشورهای مختلف مطلع گردید.


سوالات متداول

1- ✔️ چند نوع ویزا برا مهاجرت به کشور ترکیه داریم؟
✔️ از انواع ویزای کشور ترکیه می توان به ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، درمانی، سرمایه گذاری اشاره کرد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- ✔️ برای ورورد به کشور ترکیه چند نوع پاسپورت وجود دارد؟
✔️ همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است، پاسپورت های کشور ترکیه در دسته‌ های متفاوت یکبار ورود، چند بار ورود و یا ویزا ترانزیت قرار می‌گیرد.


3- ✔️ برای دریافت ویزای ترکیه چه مدارکی لازم است؟
✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شده است، پاسپورت با اعتبار کافی، عکس مناسب پاسپورت، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، بیمه سفر، گواهی ازدواج در صورت تاهل، گواهی تایید انگشت نگاری و ... از مدارکی است که می بایست به همراه داشته باشید.
منبع : ویزای ترکیه
(08-03-2021, 06:14 PM)heyvagp1 نوشته است: [ -> ]شرایط و نحوه اخذ ویزای ترکیه با توجه به نوع مهاجرت افراد متفاوت می باشد. انواع ویزاهای ترکیه را می توان به ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ... تقسیم نمود. پس از انتخاب مناسب ترین روش برای مهاجرت خود، لازم است که طبق شرایط تعیین شده عمل کرده و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای ترکیه انجام دهید.


ترکیه یکی از کشورهای توریستی و مهاجرپذیر خاورمیانه است که سالانه بسیاری از مردم به خصوص از کشور ایران به دلایل گوناگونی اقدام به دریافت ویزا و مهاجرت به آن کشور می‌ نمایند. برای دریافت ویزای ترکیه افراد می بایست قصد خود از مهاجرت را در نظر گرفته و با توجه به آن اقدام به اخذ ویزا نمایند.
امروزه افراد بسیاری به دلایل مختلفی از جمله تفریح، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و ... به کشور ترکیه سفر می کنند و لازم است تا با توجه به دلیل سفر خود به این کشور اقامت کوتاه و یا بلند مدت اخذ نمایند. در این مقاله از مقالات هیوا به بررسی شرایط اخذ ویزای ترکیه و معرفی انواع ویزا این کشور می‌پردازیم. با ما همراه باشید!

شرایط اخذ ویزای ترکیه
پس از انتخاب مناسب‌ترین روش برای مهاجرت به کشور ترکیه، لازم است که طبق شرایط تعیین شده عمل کرده و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای این کشور انجام دهید. توجه داشته باشید که جهت اخذ ویزای ترکیه با هر روشی می بایست حتما مدارکتان را بطور کامل ارائه دهید.
برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق روش‌های مختلف، لازم است مدارک گوناگونی ارائه شود که این مدارک با توجه به نوع ویزای فرد مشخص می گردد. به عبارتی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ترکیه با مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور متفاوت می‌باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که مدارک ارائه شده و همچنین انگیزه نامه‌ی شما از مهاجرت به کشور ترکیه می بایست کاملا بی ‌عیب و نقص بوده و طبق شرایط تعیین شده تنظیم گردد. در غیر این صورت این امکان این وجود دارد که افسر مهاجرت درخواست شما برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشور ترکیه را ریجکت یا رد کند.
بیشتر بخوانید: مهاجرت به ترکیه



انواع ویزای ترکیه
برای اخذ ویزای ترکیه، لازم است بدانید ویزای مورد نظر شما در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد. ویزا کشور ترکیه با توجه به این که ملیت مهاجران و همچنین نوع پاسپورت آن‌ ها، در دسته‌ های متفاوت یکبار ورود، چند بار ورود و یا ویزا ترانزیت قرار می‌ گیرد، با یکدیگر متفاوت است.
از طریق ویزای یکبار ورود می‌توان تنها یکبار به کشور ترکیه وارد شده و به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشت. از طریق ویزای چند بار ورود، می‌توانید طی بازه‌ی زمانی پنج ساله و چندین بار به کشور ترکیه وارد شوید. از طریق اخذ ویزای ترانزیت ترکیه نیز می‌توانید در محدوده‌ی کشور ترکیه سفر کنید. در ادامه به انواع روش هایی که می توان برای اخذ ویزای ترکیه اقدام کرد، اشاره کرده ایم.



ویزای تحصیلی ترکیه
اخذ ویزای تحصلی ترکیه، یکی از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد. در واقع هر یک از افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه تحصیل کنند و یا به انجام پروژه‌های علمی و پژوهشی بپردازند، لازم است که برای اخذ ویزای ترکیه از نوع تحصیلی اقدام نمایند.
برای اخذ ویزا تحصیلی این کشور لازم است که درخواست خود را در سفارت ترکیه ثبت کرده و مدارکی که لازم است برای اخذ ویزا ارائه شوند را تکمیل نموده و به سفارت ارائه دهید. ویزا تحصیلی ترکیه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ویزا برای تحصیل در مدارس، ویزا برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌ها، ویزا برای شرکت در دوره‌های آموزشی زبان ترکی، ویزا برای انجام پروژه‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی، ویزا برای تحصیل کوتاه مدت در کشور ترکیه، ویزا برای شرکت در دوره‌ی کارآموزی AIESEC و ویزا برای شرکت در دوره‌ی کارآموزی ERASMUS اشاره کرد.
از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی عبارت است از مدارک شناسایی، نامه‌ی پذیرش از سمت مراکز آموزشی و تحصیلی این کشور، گواهی تمکن مالی، گواهی پزشکی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت با اعتباری به مدت حداقل 90 روز.
بیشتر بخوانید: ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه



ویزای کاری ترکیه
روش دیگر برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور، دریافت ویزای کاری است. اکثر افرادی که به کار در کشور ترکیه تمایل دارند، باید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. یکی از مهم‌ ترین شرایط برای اخذ ویزای ترکیه از نوع کاری، داشتن جاب آفر است. متقاضیان باید از یکی از کارفرمایان در کشور ترکیه جاب آفر دریافت کنند. فرمی که برای استخدام متقاضیان در این کشور لازم است، باید توسط کارفرمایان تکمیل شده و سپس به همراه پرونده‌ی اطلاعات متقاضی در وزارت کار کشور ترکیه ثبت شود.
در صورتی که این فرم مورد تایید قرار بگیرد، متقاضیان می‌توانند در طی یک بازه‌ی زمانی سه ماهه به کشور ترکیه مهاجرت کنند. با توجه به نرخ بالای بیکاری در ترکیه، در صورتی که می‌خواهید به طور حتم در این کشور شروع به کار کنید باید حتما جاب آفر داشته باشید.
از انواع ویزا کاری کشور ترکیه می‌توان به ویزای کار کوتاه مدت، ویزای کار بلند مدت یا نامحدود و همچنین ویزای کار به شکل مستقل در این کشور اشاره کرد. از جمله مدارک مورد نیاز ویزا کاری ترکیه عبارت است از پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، گواهی کار در ترکیه، گواهی جاب آفر، گواهی عدم سوء پیشینه، رزومه کاری مناسب و پربار و مدرک تحصیلی با اعتبار کافی.

ویزای توریستی ترکیه
روش دیگر اخذ ویزای ترکیه برای مهاجرت به این کشور، اخذ ویزا به شکل توریستی است. اخذ ویزای ترکیه از نوع توریستی برای افرادی امکان پذیر است که به قصد گردش و تفریح به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای اخذ این نوع ویزا لازم نیست اقدام خاصی انجام شود و تنها با ارائه‌ی یک سری از مدارک می‌توان این ویزا را اخذ کرد.
اعتبار ویزا توریستی 90 روز است، پس از گذشت این زمان لازم است که فرد برای ترک کشور ترکیه و بازگشت به کشور مبدا اقدام نماید. از جمله مدارکی که برای اخذ ویزا توریستی باید ارائه شود می توان به پاسپورت معتبر، ارائه فرم درخواست اخذ ویزا از نوع توریستی، ارائه عکس مناسب پاسپورتی، گواهی پزشکی، بیمه سفر و همچنین گواهی تمکن مالی اشاره کرد.
ویزای توریستی انواع مختلفی دارد که با توجه به قصد شما از سفر به این کشور تعیین می‌شود. از انواع ویزا توریستی کشور ترکیه می‌توان به ویزای باربری، ترانزیت، دریانوردی و همچنین ویزای تور لیدری اشاره کرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی اخذ این نوع ویزا ارائه‌ی یک انگیزه نامه مناسب است. شما باید در این انگیزه نامه هدف اصلی خود از مهاجرت به این کشور را بیان کرده و مدت زمان اقامت خود را نیز مشخص کنید.

ویزای درمانی ترکیه
اخذ ویزا از نوع درمانی روش دیگری از ویزای ترکیه است که می‌توان از آن برای مهاجرت به این کشور استفاده کرد. برای اخذ این ویزا نیاز به اقدام خاصی نیست زیرا ماهیت این ویزا با توجه به نوع آن مشخص است. افرادی که به قصد استفاده از خدمات درمانی کشور ترکیه تصمیم به مهاجرت به این کشور دارند، مجاز به دریافت ویزای درمانی ترکیه هستند.
برای این که با موفقیت ویزای درمانی کشور ترکیه را دریافت نمایید، لازم است یک سری مدارک را به سفارت این کشور ارائه دهید. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزا درمانی کشور ترکیه می توان به پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، بلیط رفت و برگشت کشور ترکیه، بیمه‌ سفر، گواهی معتبر تمکن مالی، گواهی نشان دهنده‌ی تامین هزینه‌ها و مخارج مورد نیاز بیمارستان و مدرک نشان دهنده‌ی اقامت در یکی از هتل‌های کشور ترکیه اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: آزمون YOS ترکیه

مراحل دریافت ویزای ترکیه
یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور، ارائه‌ی مدارک بی‌نقص و کامل به سفارت ترکیه است. در صورت ناقص بودن مدارک ارائه شده به سفارت، ممکن است که درخواست اخذ ویزای ترکیه از جانب سفارت این کشور رد شود.
برای اخذ ویزا ترکیه، در ابتدا لازم است فرم درخواست صدور ویزا مورد نظر خود را تکمیل نماید. بهترین زمان برای اقدام کردن جهت اخذ ویزا کشور ترکیه، حداقل دو ماه پیش از تاریخ سفر شما به این کشور است. مدارک مهمی که برای اخذ انواع ویزا کشور ترکیه لازم است ارائه شود، عبارت است از پاسپورت با اعتبار کافی، عکس مناسب پاسپورت، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، بیمه سفر، گواهی ازدواج در صورت تاهل، گواهی تایید انگشت نگاری، انگیزه نامه سفر.

امروزه کانادا نیز یکی از کشورهای مهاجرپذیر محسوب می گردد. برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای کانادا مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.
در ادامه بخوانید: ویزای کانادا

[تصویر:  1480677076_کانال_تلگرام_تحصیل_در_خارج.gif]


برای اخذ انواع ویزا کشور ترکیه، بهتر است که در ابتدا با یک وکیل مهاجرت مشورت کرده تا اطلاعات لازم درباره‌ی روش‌های مختلف مهاجرت به این کشور و اخذ انواع ویزا را به دست آورید. کارشناسان مرکز مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص مهاجرت به کشور ترکیه می باشند. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، می توانید از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از خدمات رایگان مشاوره مهاجرت ترکیه استفاده نموده و سوالات خود در این زمینه را از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره جویا شوید.
همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام هیوا از تمامی اخبار مربوط به مهاجرت به کشورهای مختلف مطلع گردید.


سوالات متداول

1- ✔️ چند نوع ویزا برا مهاجرت به کشور ترکیه داریم؟
✔️ از انواع ویزای کشور ترکیه می توان به ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، درمانی، سرمایه گذاری اشاره کرد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- ✔️ برای ورورد به کشور ترکیه چند نوع پاسپورت وجود دارد؟
✔️ همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است، پاسپورت های کشور ترکیه در دسته‌ های متفاوت یکبار ورود، چند بار ورود و یا ویزا ترانزیت قرار می‌گیرد.


3- ✔️ برای دریافت ویزای ترکیه چه مدارکی لازم است؟
✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شده است، پاسپورت با اعتبار کافی، عکس مناسب پاسپورت، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، بیمه سفر، گواهی ازدواج در صورت تاهل، گواهی تایید انگشت نگاری و ... از مدارکی است که می بایست به همراه داشته باشید.
منبع : ویزای ترکیه

مهم ترین شرایط اخذ ویزای ترکیه در 2021
قوانین مهاجرتی و اخذ ویزا، تقریبا به صورت هرساله به روز رسانی می‌شوند و نکات جدیدی به آن‌ها افزوده می‌شود. آخرین تغییرات در سال 2021 نیز به شرح زیر است:
مهم‌ترین نکته: داشتن یک گذرنامه معتبر که حداقل 90 روز اعتبار داشته باشد. به علاوه، اگر 6 ماه به منقضی شدن گذرنامه‌ی شما باقی‌مانده، لازم است که برای اخذ ویزای ترکیه، مجددا آن را تمدید نمایید.

برای مطالعه بیشتر در مورد راهنمای اخذ ویزای ترکیه به سایت استانبول همراه مراجعه کنید.
https://istanbulhamrah.com/%d8%a7%d9%86%...%8c%d9%87/
(08-03-2021, 06:14 PM)heyvagp1 نوشته است: [ -> ]شرایط و نحوه اخذ ویزای ترکیه با توجه به نوع مهاجرت افراد متفاوت می باشد. انواع ویزاهای ترکیه را می توان به ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ... تقسیم نمود. پس از انتخاب مناسب ترین روش برای مهاجرت خود، لازم است که طبق شرایط تعیین شده عمل کرده و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای ترکیه انجام دهید.


ترکیه یکی از کشورهای توریستی و مهاجرپذیر خاورمیانه است که سالانه بسیاری از مردم به خصوص از کشور ایران به دلایل گوناگونی اقدام به دریافت ویزا و مهاجرت به آن کشور می‌ نمایند. برای دریافت ویزای ترکیه افراد می بایست قصد خود از مهاجرت را در نظر گرفته و با توجه به آن اقدام به اخذ ویزا نمایند.
امروزه افراد بسیاری به دلایل مختلفی از جمله تفریح، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و ... به کشور ترکیه سفر می کنند و لازم است تا با توجه به دلیل سفر خود به این کشور اقامت کوتاه و یا بلند مدت اخذ نمایند. در این مقاله از مقالات هیوا به بررسی شرایط اخذ ویزای ترکیه و معرفی انواع ویزا این کشور می‌پردازیم. با ما همراه باشید!

شرایط اخذ ویزای ترکیه
پس از انتخاب مناسب‌ترین روش برای مهاجرت به کشور ترکیه، لازم است که طبق شرایط تعیین شده عمل کرده و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای این کشور انجام دهید. توجه داشته باشید که جهت اخذ ویزای ترکیه با هر روشی می بایست حتما مدارکتان را بطور کامل ارائه دهید.
برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق روش‌های مختلف، لازم است مدارک گوناگونی ارائه شود که این مدارک با توجه به نوع ویزای فرد مشخص می گردد. به عبارتی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ترکیه با مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور متفاوت می‌باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که مدارک ارائه شده و همچنین انگیزه نامه‌ی شما از مهاجرت به کشور ترکیه می بایست کاملا بی ‌عیب و نقص بوده و طبق شرایط تعیین شده تنظیم گردد. در غیر این صورت این امکان این وجود دارد که افسر مهاجرت درخواست شما برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشور ترکیه را ریجکت یا رد کند.
بیشتر بخوانید: مهاجرت به ترکیه



انواع ویزای ترکیه
برای اخذ ویزای ترکیه، لازم است بدانید ویزای مورد نظر شما در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد. ویزا کشور ترکیه با توجه به این که ملیت مهاجران و همچنین نوع پاسپورت آن‌ ها، در دسته‌ های متفاوت یکبار ورود، چند بار ورود و یا ویزا ترانزیت قرار می‌ گیرد، با یکدیگر متفاوت است.
از طریق ویزای یکبار ورود می‌توان تنها یکبار به کشور ترکیه وارد شده و به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشت. از طریق ویزای چند بار ورود، می‌توانید طی بازه‌ی زمانی پنج ساله و چندین بار به کشور ترکیه وارد شوید. از طریق اخذ ویزای ترانزیت ترکیه نیز می‌توانید در محدوده‌ی کشور ترکیه سفر کنید. در ادامه به انواع روش هایی که می توان برای اخذ ویزای ترکیه اقدام کرد، اشاره کرده ایم.



ویزای تحصیلی ترکیه
اخذ ویزای تحصلی ترکیه، یکی از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد. در واقع هر یک از افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه تحصیل کنند و یا به انجام پروژه‌های علمی و پژوهشی بپردازند، لازم است که برای اخذ ویزای ترکیه از نوع تحصیلی اقدام نمایند.
برای اخذ ویزا تحصیلی این کشور لازم است که درخواست خود را در سفارت ترکیه ثبت کرده و مدارکی که لازم است برای اخذ ویزا ارائه شوند را تکمیل نموده و به سفارت ارائه دهید. ویزا تحصیلی ترکیه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ویزا برای تحصیل در مدارس، ویزا برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌ها، ویزا برای شرکت در دوره‌های آموزشی زبان ترکی، ویزا برای انجام پروژه‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی، ویزا برای تحصیل کوتاه مدت در کشور ترکیه، ویزا برای شرکت در دوره‌ی کارآموزی AIESEC و ویزا برای شرکت در دوره‌ی کارآموزی ERASMUS اشاره کرد.
از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی عبارت است از مدارک شناسایی، نامه‌ی پذیرش از سمت مراکز آموزشی و تحصیلی این کشور، گواهی تمکن مالی، گواهی پزشکی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت با اعتباری به مدت حداقل 90 روز.
بیشتر بخوانید: ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه



ویزای کاری ترکیه
روش دیگر برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور، دریافت ویزای کاری است. اکثر افرادی که به کار در کشور ترکیه تمایل دارند، باید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. یکی از مهم‌ ترین شرایط برای اخذ ویزای ترکیه از نوع کاری، داشتن جاب آفر است. متقاضیان باید از یکی از کارفرمایان در کشور ترکیه جاب آفر دریافت کنند. فرمی که برای استخدام متقاضیان در این کشور لازم است، باید توسط کارفرمایان تکمیل شده و سپس به همراه پرونده‌ی اطلاعات متقاضی در وزارت کار کشور ترکیه ثبت شود.
در صورتی که این فرم مورد تایید قرار بگیرد، متقاضیان می‌توانند در طی یک بازه‌ی زمانی سه ماهه به کشور ترکیه مهاجرت کنند. با توجه به نرخ بالای بیکاری در ترکیه، در صورتی که می‌خواهید به طور حتم در این کشور شروع به کار کنید باید حتما جاب آفر داشته باشید.
از انواع ویزا کاری کشور ترکیه می‌توان به ویزای کار کوتاه مدت، ویزای کار بلند مدت یا نامحدود و همچنین ویزای کار به شکل مستقل در این کشور اشاره کرد. از جمله مدارک مورد نیاز ویزا کاری ترکیه عبارت است از پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، گواهی کار در ترکیه، گواهی جاب آفر، گواهی عدم سوء پیشینه، رزومه کاری مناسب و پربار و مدرک تحصیلی با اعتبار کافی.

ویزای توریستی ترکیه
روش دیگر اخذ ویزای ترکیه برای مهاجرت به این کشور، اخذ ویزا به شکل توریستی است. اخذ ویزای ترکیه از نوع توریستی برای افرادی امکان پذیر است که به قصد گردش و تفریح به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای اخذ این نوع ویزا لازم نیست اقدام خاصی انجام شود و تنها با ارائه‌ی یک سری از مدارک می‌توان این ویزا را اخذ کرد.
اعتبار ویزا توریستی 90 روز است، پس از گذشت این زمان لازم است که فرد برای ترک کشور ترکیه و بازگشت به کشور مبدا اقدام نماید. از جمله مدارکی که برای اخذ ویزا توریستی باید ارائه شود می توان به پاسپورت معتبر، ارائه فرم درخواست اخذ ویزا از نوع توریستی، ارائه عکس مناسب پاسپورتی، گواهی پزشکی، بیمه سفر و همچنین گواهی تمکن مالی اشاره کرد.
ویزای توریستی انواع مختلفی دارد که با توجه به قصد شما از سفر به این کشور تعیین می‌شود. از انواع ویزا توریستی کشور ترکیه می‌توان به ویزای باربری، ترانزیت، دریانوردی و همچنین ویزای تور لیدری اشاره کرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی اخذ این نوع ویزا ارائه‌ی یک انگیزه نامه مناسب است. شما باید در این انگیزه نامه هدف اصلی خود از مهاجرت به این کشور را بیان کرده و مدت زمان اقامت خود را نیز مشخص کنید.

ویزای درمانی ترکیه
اخذ ویزا از نوع درمانی روش دیگری از ویزای ترکیه است که می‌توان از آن برای مهاجرت به این کشور استفاده کرد. برای اخذ این ویزا نیاز به اقدام خاصی نیست زیرا ماهیت این ویزا با توجه به نوع آن مشخص است. افرادی که به قصد استفاده از خدمات درمانی کشور ترکیه تصمیم به مهاجرت به این کشور دارند، مجاز به دریافت ویزای درمانی ترکیه هستند.
برای این که با موفقیت ویزای درمانی کشور ترکیه را دریافت نمایید، لازم است یک سری مدارک را به سفارت این کشور ارائه دهید. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزا درمانی کشور ترکیه می توان به پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، بلیط رفت و برگشت کشور ترکیه، بیمه‌ سفر، گواهی معتبر تمکن مالی، گواهی نشان دهنده‌ی تامین هزینه‌ها و مخارج مورد نیاز بیمارستان و مدرک نشان دهنده‌ی اقامت در یکی از هتل‌های کشور ترکیه اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: آزمون YOS ترکیه

مراحل دریافت ویزای ترکیه
یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور، ارائه‌ی مدارک بی‌نقص و کامل به سفارت ترکیه است. در صورت ناقص بودن مدارک ارائه شده به سفارت، ممکن است که درخواست اخذ ویزای ترکیه از جانب سفارت این کشور رد شود.
برای اخذ ویزا ترکیه، در ابتدا لازم است فرم درخواست صدور ویزا مورد نظر خود را تکمیل نماید. بهترین زمان برای اقدام کردن جهت اخذ ویزا کشور ترکیه، حداقل دو ماه پیش از تاریخ سفر شما به این کشور است. مدارک مهمی که برای اخذ انواع ویزا کشور ترکیه لازم است ارائه شود، عبارت است از پاسپورت با اعتبار کافی، عکس مناسب پاسپورت، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، بیمه سفر، گواهی ازدواج در صورت تاهل، گواهی تایید انگشت نگاری، انگیزه نامه سفر.

امروزه کانادا نیز یکی از کشورهای مهاجرپذیر محسوب می گردد. برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای کانادا مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.
در ادامه بخوانید: ویزای کانادا

[تصویر:  1480677076_کانال_تلگرام_تحصیل_در_خارج.gif]


برای اخذ انواع ویزا کشور ترکیه، بهتر است که در ابتدا با یک وکیل مهاجرت مشورت کرده تا اطلاعات لازم درباره‌ی روش‌های مختلف مهاجرت به این کشور و اخذ انواع ویزا را به دست آورید. کارشناسان مرکز مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص مهاجرت به کشور ترکیه می باشند. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، می توانید از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از خدمات رایگان مشاوره مهاجرت ترکیه استفاده نموده و سوالات خود در این زمینه را از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره جویا شوید.
همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام هیوا از تمامی اخبار مربوط به مهاجرت به کشورهای مختلف مطلع گردید.


سوالات متداول

1- ✔️ چند نوع ویزا برا مهاجرت به کشور ترکیه داریم؟
✔️ از انواع ویزای کشور ترکیه می توان به ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، درمانی، سرمایه گذاری اشاره کرد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- ✔️ برای ورورد به کشور ترکیه چند نوع پاسپورت وجود دارد؟
✔️ همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است، پاسپورت های کشور ترکیه در دسته‌ های متفاوت یکبار ورود، چند بار ورود و یا ویزا ترانزیت قرار می‌گیرد.


3- ✔️ برای دریافت ویزای ترکیه چه مدارکی لازم است؟
✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شده است، پاسپورت با اعتبار کافی، عکس مناسب پاسپورت، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، بیمه سفر، گواهی ازدواج در صورت تاهل، گواهی تایید انگشت نگاری و ... از مدارکی است که می بایست به همراه داشته باشید.
منبع : ویزای ترکیه

سلام وقت بخیر. مگه برای ترکیه هم ویزا نیازه؟ یه مطلبی خوندم که میگفت ویزا نمیخواد البته شنیدم که ایران هم قرار داد بدون ویزا سفر کردنش به ترکیه داره منقضی میشه درسته؟ 

مطلبی که خوندممم الان اینجا براتون میذارم ببینید.
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting